synnyttävät hammaskarpit

kukkeli kuu

mitenkäs mä saisin platyt ja miljoona kalat silleen että ne ei söis poikasiaan mutta en voi pitää niitä synnytys altaassa koska ne synnyttää poikaset ns munina vastatkaa pliis jotain akvaariossanii on miljoona kaloja ja platyja ja erittäin runsas kasvillisuus mutta poikasia ei ole tullut vuoteen

9

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eewi

mitä tarkotat ns. munilla? oletko kentis sekoittanut kalojen p*skan muniin.
      jos akvaariossasi on runsas kasvillisuus, niin kyllä ainakin muutaman poikasen on pakko selviytyä. jos akvaariossa on esim. liikaa kaloja, niin silloin eivät ainakaan minun kalani lisäänny. muuten millit ja platyt kyllä yleensä lisääntyvät vaikka missä oloissa. mitä muita kaloja akvaariossasi on? meinaan vaan että jos siellä on jotain petoja jotka napsivat poikaset parempiin suihin...

• elainrakas

Mä luulen, ettei sun kalat oo edes kuteneet. Jos akvaariovetesi lämpö on kuitenkin yli 26, niin kyllä kalojen pitäisi kutea. On myös mahdollista että kaloilla on jokin sairaus tai että ne ovat samaa sukupuolta. Yleensä kalat eivät syö poikasia, ellei sitten ruokinta ole liian vähäistä.

• minä vaan

kuten nimestäkin huomaa, niin ne eivät kude, vaan synnyttää eläviä poikasia!!
        Ja kyllä nämä kalat syö poikasiaan jos vaan sattuu saamaan kiinni. Sen takia etenkin pinnassa pitäs olla paljon kasvillisuutta jos haluaa poikasten selviävän hengissä.

• angel

... niin mulla ois paljon ylimääräsiä miljoonakaloja (poikasia, odottavia naaraita). Mä voisin LAHJOITTAA näitä kaloja, koska mun pienessä akvaariossa on jo pulaa tilasta.
      Jos siis asut tampereen lähellä ja oisit kiinnostunut, niin voisit mailailla os. [email protected]
      Myös muut kiinnostuneet voi mailata!!!

• kukkeli kuu

mun kalat stressaantuu synnytys altaasta niin paljon että ne ei anna poikasten kehittyy tarpeeks vaan ne synnyttää ne munina . akvaario on 60 l
      ja siellä asustaa 4 platya 3 miljoonakalaa 2 kuparimonnia ja taistelukala pariskunta kutunsa kanssa
      eli ei pitäisi pahemmin olla peto kalojakaan

• minä vaan

tollasesta mä en oo ennemmin kuullutkaan... liekö se sitten edes mahdollista. Jos toi tosiaan voi olla totta niin en yhtään ihmettele vaikkei poikasia tuliskaan...
        Kalojen stressiä voi vähentää ostamalla lisää naaraita. Sillon koiraat ei jahtaa samaa naarasta niin kauheesti ja ne ei stressaannu.
        Ja vielä platyista ja milleistä... poikaset on niitten suurta herkkua ja ne syö ne jos vaan saa kiinni joten tiedä sitten noista "petokaloista"

• Cory

Hmh, todennäköisesti taistiksesi ovat herkutelleet platyjen ja millien poikasilla. Nimittäin ainakin omassa akvaariossani poikaset häviävät aika nopsaan, silloin kun olen pitänyt taistonaarastani samassa kipossa. Eihän tuo taistis mikään nopea uimari ole (verrattuna esim. millinpoikasiin) mutta sen vaanimistekniikka näyttää toimivan varsin hyvin....

Ja muuten, mitäs jos jättäisit väliin tuon naaraan siirtämisen synnytysaltaaseen? Se pyydystäminen, jota tuo siirto vaatii, on nimittäin stressaavaa ja viimeisillään oleva naaras ei todennäköisesti kestä sitä.

• fisu
        Cory kirjoitti:

Hmh, todennäköisesti taistiksesi ovat herkutelleet platyjen ja millien poikasilla. Nimittäin ainakin omassa akvaariossani poikaset häviävät aika nopsaan, silloin kun olen pitänyt taistonaarastani samassa kipossa. Eihän tuo taistis mikään nopea uimari ole (verrattuna esim. millinpoikasiin) mutta sen vaanimistekniikka näyttää toimivan varsin hyvin....

Ja muuten, mitäs jos jättäisit väliin tuon naaraan siirtämisen synnytysaltaaseen? Se pyydystäminen, jota tuo siirto vaatii, on nimittäin stressaavaa ja viimeisillään oleva naaras ei todennäköisesti kestä sitä.

kuteviakin hammaskarppeja ns. killejä, jotka elävät vain vuoden verran.

• platy

Kaloillasi saattaa ollla liikaa ns. sisäsiitosta
      eli emokaloja kannattaisi vaihdella tai ostaa
      kaupasta silloin tällöin uusia ettei emot ja
      niiden omat poikaset pariudu keskenään, koska
      silloin poikasten määrä vähenää ja jossain
      vaiheessa kokonaan loppuu ja poikasista voi tulla
      epämuodostuneita ja värittömiä. Olen itse
      kasvattanut synnyttäviähammaskarppeja jo muutamia
      vuosia ja minun kalani synnyttävät
      synnytysaltaassa moitteettomasti, kun sen vain
      siirtää sinne oikeassa vaiheessa.Ja jos kalani
      synnyttää akvaarioon niin löydän poikaset yleensä
      suodattimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57