Raskausarpien ehkäisy?

Arpi

Mahani ei ole vielä kasvanut mutta pian se alkaa kasvamaan ja kovaa tahtia. Miten ehkäisen raskausarvet?

Onko esim. Aloe Vera-voiteet hyviä?

31

28326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nick

      Olet jo hieman myöhässä!
      Paras keino ehkäistä raskausarvet on olla tulematta raskaaksi! :)

    • pipsa

      Tässä pari vinkkiä arpien välttämiseksi. Hanki tukiliivi, joka tulee selkää ja vatsaa. Ei näytä kovin seksikkäältä, mutta tuntuu hyvältä ja helpottaa oloa, kun vatsa kasvaa. Tietysti myös hyvän kosteusvoiteen käyttö on suositeltavaa. (Itse käytin ihan vaan apteekista saatavaa perusvoidetta.) Näillä konsteilla olen itse selvinnyt kahdesta raskaudesta lähes ilman raskausarpia.

      Ja Nickille ja muillekin tiedoksi: "raskausarpia" voi saada myös vaikkei ikinä raskaaksi tulisikaan. Olen nähnyt niitä jopa miehillä. Nopea lihominen saattaa aiheuttaa valtavat raskausarvet niin naisille kuin miehillekin.

      • näitä tapoja

        -weleda raskausarpi öly luontaistuote kaupasta, myöhemmin tuli todettua että liian kallis ja muut öljyt tai apteekin öljyä sisältävät rasvat ajaa saman asian.
        -vatsan kuorinta ja hieronta, auttaa myös vatsaa rantoutumaan pitkän työpäivän jälkeen.
        -mahatuubi on hyvä töissä ja pitää ohuen alavatsa ihon kireämpänä mikä on herkin paikka "repeämään"

        tunnen kyllä naisia joilla nämä taktiikat eivät ole auttaneet koska ihot ovat niin erilaisia. painonhallinnalla on myös merkitystä sekä iällä.

        itsellä ei arpia.


    • Merci

      Odotatko kaksosia vai mistä tiedät, että maha alkaa kasvaa kovaa tahtia? Minulla ei ole tullut yhdenkään raskauden aikana raskausarpia, mutta ei ole painokaan noussut kuin 6 - 9 kiloa. Maha on aina ollut tosi pieni. Toisaalta, jos on taipumus saada raskausarpia, ei niitä kai pysty oikein kunnolla välttämäänkään. Eivätkös ne ole ihon alla olevia repeämiä? Miten siihen joku rasva voisi auttaa?

      • rasva auttaa:)

        Itselläni on nyt toinen raskaus menossa ja arvilta olen vältynyt..rasva ja mm. vedenjuonti auttavat ehkäisemään arpien muodostumista koska ne kosteuttavat ihoa. Jos iho on kuiva ja kimmoisa arpia muodostuu helpommin. LIIKUNTA,KOSTEUSVOIDE ja lisäämäni VEDENJUONTI ovat auttaneet minua välttymään arvilta.

        Tietenkin jos niihin on perinnöllinen taipumus ei välttämättä auta mikään.

        Eli kyllä rasva näihin auttaa..iho saa kosteutta ja siitä tulee joustavampi jolloin sen venyminen ei aiheuta arpien muodostumista..vesi kosteuttaa sisäisesti ja rasva ulkoisesti:)

        Painon nousku ja mahankasvukin on hyvin yksilöllista..riippuu monista asioista..!!!


      • kuuwa
        rasva auttaa:) kirjoitti:

        Itselläni on nyt toinen raskaus menossa ja arvilta olen vältynyt..rasva ja mm. vedenjuonti auttavat ehkäisemään arpien muodostumista koska ne kosteuttavat ihoa. Jos iho on kuiva ja kimmoisa arpia muodostuu helpommin. LIIKUNTA,KOSTEUSVOIDE ja lisäämäni VEDENJUONTI ovat auttaneet minua välttymään arvilta.

        Tietenkin jos niihin on perinnöllinen taipumus ei välttämättä auta mikään.

        Eli kyllä rasva näihin auttaa..iho saa kosteutta ja siitä tulee joustavampi jolloin sen venyminen ei aiheuta arpien muodostumista..vesi kosteuttaa sisäisesti ja rasva ulkoisesti:)

        Painon nousku ja mahankasvukin on hyvin yksilöllista..riippuu monista asioista..!!!

        Että liikunta, samoin ihon kosteuden tasapainon pitäminen ja vedenjuonti auttaa ehkäisemään, mutta toisaalta kun on raskaaksi tullut, niin se vain pitää hyväksyä (huonona) puolena, jos / kun niitä tulee..

        Omalla äidilläni ei ole kuulema tullut kolmen lapsen teon aikana yhtään. Mutta toki ihot ovat yksilöllisiä ja muutenkin. Itse liikun kyllä aika paljon ja rasvailen muutenkin ihoani, varsinkin talvella, kun se niin herkästi kuivaa. Olen kuitenkin koittanut välttää jatkuvaa rasvan läträystä, koska iho sitte tottuu siihen liikaa ja sitä pitäisi sitten aina olla rasvaamassa. :D Vedenjuominenkin on joka-aamuinen tapa, kun nousee ylös niin menee joku 2-3 lasia.

        En jaksa itse murehtia kauheasti näistä asioista ja kyllähän ne arvet ajan myötä häviää, mutta tokihan se olis mukava ettei niitä tulisi (juuri) ollenkaan.


    • Hmm..

      juuh, kyllähän se on niin että raskausarpien ehkäisyyn saattaa ainoa keino olla raskauden ehkäisy ;)

      Mulla ainakin tuli rasvauksesta huolimatta pikkurepeämiä ylävatsaan.

      Tooodella hoikalla kamullani tuli pimpin seutuville ja rintoihin (ja hänellä ei masukaan kasvanut isoksi).

      Äiteellänikin tuli rasvauksesta huolimatta todella isoja repeämiä sivuille..

      Elikkä taitaa olla ihan kiinni perintötekijöistäkin..

    • Tiinuli

      Eli Body Shopin kaakaovoide. Semmonen putkilo, josta sitten hierotaan mahalle voidetta päivittäin. Todella kehuttu aine. Pitää ihon kimmoisana. Itse olen jo seitsemännellä kuulla ja yhtään raskausarpea ei ole tullut, mutta nyt viimeisiä kuukausia ajatellen kävin ostamassa tätä voidetta, kun sitä on kaikkialla hehkutettu. Tämä ei varmaan ole mikään takuu varma keino välttää arpia, kai se on yksilöllistä kelle niitä tulee ja kelle ei. Mutta mitäpä menettää kokeillessa. Itse ainakin tykkään, kun maha tuntuu voiteen jälkeen pehmoiselta.
      Kuulemma kaksostenkin odottajat ovat suositelleet, kun ovat selvinneet ilman arpia. Mene ja tiedä siis.

      • Arpi

        Yleensä hyvillä tuotteilla tahtoo olla hintansa. Paljonko yksi puteli sisältää tavaraa ja mikä hinta?

        No, Body Shopin tuotteita voin ostaa hyvällä omatunnolla kun ei eläintestejäkään tee.

        Vai olisikohan parasta kysyä ihotautilääkäriltä? Ne kun tietää kaiken :)


      • Tiinuli
        Arpi kirjoitti:

        Yleensä hyvillä tuotteilla tahtoo olla hintansa. Paljonko yksi puteli sisältää tavaraa ja mikä hinta?

        No, Body Shopin tuotteita voin ostaa hyvällä omatunnolla kun ei eläintestejäkään tee.

        Vai olisikohan parasta kysyä ihotautilääkäriltä? Ne kun tietää kaiken :)

        Hintaa en muista, kun ei tullut tarkkaan katsottua. Olisikohan ollut n.14 euroa...en mene vannomaan. Määrästäkään en tiedä. tuntuu olevan riittoisa putkilo. Se on semmoinen dödön tapainen, eli ei selkeästi mitään voidetta vaan sitä levitetään kuin dödöä. Sitten voi vielä kädellä hieroa mahaa. Itse olen laittanut sitä aamuin illoin ja tuntuu, ettei se ole juurikaan kulunut. Kyllähän kaikki rasvat maksaa ja tämä on mielestäni halvimmasta päästä.
        Täytyy kuitenkin muistaa, että yleensä sanotaan, ettei raskausarpiin auta mikään. Joillekin niitä tulee, joillekin ei. Onneksi olen niitä onnekkaita joille ei ole yhtään tullut...*koputtaa puuta* =)
        Mutta kannattaa ainakin kokeilla.


    • minnie

      Siis neuvolassa kuulin kun yksi kosmetologi kerto että oli käyttäny ryppyvoidetta (purkkien jämiä) eikä ollu tullu arpia. Hän tosiaan sai kaksoset....
      Ite olen rasvannu ja rasvannu ja näyttää pahasti siltä että raskausarvilta ei voi välttyä.. laskettuun aikaan on kolme viikkoa....

      • Arpi

        Ryppyvoiteet kuulostaa aika erikoisilta arpia vastaan.

        Aloe Vera on ainetta joka parantaa haavat todella nopeasti mutta en ole yhtään varma voiko sitä käyttää arpien ehkäisyyn. Monenlaista tököttiä minulle on annettu. Mitäpäs jos kaikki sekottaisin yhteen ;)

        Hitsi, minä satun olemaan (tai ainakin olin) malli joten arvet saattaa keskeyttää tämän pienoisen bisnekseni lopullisesti. Täytyy vain toivoa että joku rasva auttaa tai sitten en saa arpia.


      • arveton
        Arpi kirjoitti:

        Ryppyvoiteet kuulostaa aika erikoisilta arpia vastaan.

        Aloe Vera on ainetta joka parantaa haavat todella nopeasti mutta en ole yhtään varma voiko sitä käyttää arpien ehkäisyyn. Monenlaista tököttiä minulle on annettu. Mitäpäs jos kaikki sekottaisin yhteen ;)

        Hitsi, minä satun olemaan (tai ainakin olin) malli joten arvet saattaa keskeyttää tämän pienoisen bisnekseni lopullisesti. Täytyy vain toivoa että joku rasva auttaa tai sitten en saa arpia.

        Olin kohtuullisen hoikka kun aikoinaan esikoista aloin odottaa eikä tullut raskausarpia. Rintoihin tuli, ne kasvoivat niin isoiksi. Mahakin kasvoi, mutta sinne sen enempää kuin reisiinkään ei tullut yhtään raskausarpea. Enkä rasvannut millään tökötillä en edes perusvoiteella itseäni.
        Sama juttu toisen raskauden kanssa.

        Nyt on iltatähti tulossa, odotan siis ja paremmalla puoliskolla ollaan jo tässä raskaudessa.. olin todella hoikka kun aloin odottaa, mies huokailee vyötäröni perään, vitsailee että vatsani oli selkärangassa kiinni.. Ja nyt olen melkoise valtavan kokoinen, ei yhtään arpea missään. Jaloissa näkyy pieniä verenpurkaumia, kuin rikkoutunutta hiussuonistoa. Siihen ei auta rasvaus, ei jalkojen ylhäällä pitäminen, ei hieronta. Muuta en keksi ehkäisyksi. Suonikohjuja onneksi ei vielä ole, ellei nämä sitten ole sisäisiä suonikohjuja,

        TArkoittaa vaan sanoa, että kaikille ei tule raskausarpia, ja toisille tulee. Ehkä riippuu ihon kimmoisuudesta, mulla on luonnostaan melko rasvainen iho ja hiuspophja.?? eli kuivaihoiselle tulisi?? tai jos on ottanut aurinkoa, solariumia aikoinaan, sehän kuivattaa..?? ja Sitäpaitsi ne vaalenevat huomaamattomiksi ajan myötä. ne arvet. ja ne ovat ulkoista, ihmisessä on tärkeintä se sisin, se mitä ihminen todella on :)


      • Arpi
        arveton kirjoitti:

        Olin kohtuullisen hoikka kun aikoinaan esikoista aloin odottaa eikä tullut raskausarpia. Rintoihin tuli, ne kasvoivat niin isoiksi. Mahakin kasvoi, mutta sinne sen enempää kuin reisiinkään ei tullut yhtään raskausarpea. Enkä rasvannut millään tökötillä en edes perusvoiteella itseäni.
        Sama juttu toisen raskauden kanssa.

        Nyt on iltatähti tulossa, odotan siis ja paremmalla puoliskolla ollaan jo tässä raskaudessa.. olin todella hoikka kun aloin odottaa, mies huokailee vyötäröni perään, vitsailee että vatsani oli selkärangassa kiinni.. Ja nyt olen melkoise valtavan kokoinen, ei yhtään arpea missään. Jaloissa näkyy pieniä verenpurkaumia, kuin rikkoutunutta hiussuonistoa. Siihen ei auta rasvaus, ei jalkojen ylhäällä pitäminen, ei hieronta. Muuta en keksi ehkäisyksi. Suonikohjuja onneksi ei vielä ole, ellei nämä sitten ole sisäisiä suonikohjuja,

        TArkoittaa vaan sanoa, että kaikille ei tule raskausarpia, ja toisille tulee. Ehkä riippuu ihon kimmoisuudesta, mulla on luonnostaan melko rasvainen iho ja hiuspophja.?? eli kuivaihoiselle tulisi?? tai jos on ottanut aurinkoa, solariumia aikoinaan, sehän kuivattaa..?? ja Sitäpaitsi ne vaalenevat huomaamattomiksi ajan myötä. ne arvet. ja ne ovat ulkoista, ihmisessä on tärkeintä se sisin, se mitä ihminen todella on :)

        Noista purkaumista vaan että joo, eipä niistä rasvoista mitään hyötyä niitä vastaan ole. Miten voisi ollakaan?

        Suonikohjuthan syntyy kun laskimoveri ei "tule ylös" tarpeeksi tehokkaasti vaan saattaa paakkuuntua jalkoihin jotenkin. Meidän suvussa suonikohjut on todella yleisiä. Niihin ja niiden ehkäisyyn auttaa tukisukat. Ne maksaa aika paljon mutta hyödyttää! Niin, ja kyllä jalkojen ylhäällä pito auttaa ainakin suonikohjuihin ja toinen hyvä vaihtoehto on liikunta.


      • arveton
        Arpi kirjoitti:

        Noista purkaumista vaan että joo, eipä niistä rasvoista mitään hyötyä niitä vastaan ole. Miten voisi ollakaan?

        Suonikohjuthan syntyy kun laskimoveri ei "tule ylös" tarpeeksi tehokkaasti vaan saattaa paakkuuntua jalkoihin jotenkin. Meidän suvussa suonikohjut on todella yleisiä. Niihin ja niiden ehkäisyyn auttaa tukisukat. Ne maksaa aika paljon mutta hyödyttää! Niin, ja kyllä jalkojen ylhäällä pito auttaa ainakin suonikohjuihin ja toinen hyvä vaihtoehto on liikunta.

        Heti ekasi tuli että haa, ostankin tukisukat, polvisukat. Mutta kun ne verenpurkaumat ovat lähinnä reisissä, ei niinkään pohkeissa. En edes ajattele ostavani tukisukkahousuja, koska enhän voi nyt käyttää niitä, vatsa on jo todella valtavan iso, enkä usko että on olemassa äitiys-tukisukkahousuja, enkä halua rullata vyötäräosaa vatsan alapuolelle.. luulen että tuntuisi epämiellyttävältä. Mutta kumma ettei neuvolan terkkari tätä vinkkiä sanonut, kun kysyin noista pienistä pintaverisuonipurkaumista..??

        Suonikohjuthan ovat ihan puutteellisesta laskimopaluusta, eli jalkojen lihaspumppu ei toimi, ja veri ei palaudu ylöspäin riittävän tehokkaasti jne. Itse laskimosuoni vain "on" ja lihaspumpun avulla supistuu ja pumppaa verta ylöspäin, laskimoissa pienet "läpät" estävät veren paluuta alaspäin takaisin ja jos suonet ovat liian isot (läpät eivät veny suonen mukana) tai pumppu ei toimi, "läpät" (sulkuportit) eivät toimi ja veri palautuu hitaammin.

        Raskaana ollessa en nyt jaksa enkä pystykään harrastamaan liikuntaa,vähän kävelyä vain, en jaksa sitäkän paljoa. Alkaa supistelemaan.

        Äidilläni ja mummollani oli myös suonikohjuja, on kait siis varsin yleistä? synnyttäneiden naisten keskuudessa jos useampia raskauksia? siitä vain harvemmin puhutaan. ?
        No, harrastan liikuntaa normaalioloissa aika paljon, eikä seisomatyö ole koskaan "ottanut jalkojen päälle", joten varmaankaan toivottavasti varsinaisilta suonikohjuilta vältyn, reidet pitänee sitten ensi kesänä sortsikautena puuteroida :)


      • Arpi
        arveton kirjoitti:

        Heti ekasi tuli että haa, ostankin tukisukat, polvisukat. Mutta kun ne verenpurkaumat ovat lähinnä reisissä, ei niinkään pohkeissa. En edes ajattele ostavani tukisukkahousuja, koska enhän voi nyt käyttää niitä, vatsa on jo todella valtavan iso, enkä usko että on olemassa äitiys-tukisukkahousuja, enkä halua rullata vyötäräosaa vatsan alapuolelle.. luulen että tuntuisi epämiellyttävältä. Mutta kumma ettei neuvolan terkkari tätä vinkkiä sanonut, kun kysyin noista pienistä pintaverisuonipurkaumista..??

        Suonikohjuthan ovat ihan puutteellisesta laskimopaluusta, eli jalkojen lihaspumppu ei toimi, ja veri ei palaudu ylöspäin riittävän tehokkaasti jne. Itse laskimosuoni vain "on" ja lihaspumpun avulla supistuu ja pumppaa verta ylöspäin, laskimoissa pienet "läpät" estävät veren paluuta alaspäin takaisin ja jos suonet ovat liian isot (läpät eivät veny suonen mukana) tai pumppu ei toimi, "läpät" (sulkuportit) eivät toimi ja veri palautuu hitaammin.

        Raskaana ollessa en nyt jaksa enkä pystykään harrastamaan liikuntaa,vähän kävelyä vain, en jaksa sitäkän paljoa. Alkaa supistelemaan.

        Äidilläni ja mummollani oli myös suonikohjuja, on kait siis varsin yleistä? synnyttäneiden naisten keskuudessa jos useampia raskauksia? siitä vain harvemmin puhutaan. ?
        No, harrastan liikuntaa normaalioloissa aika paljon, eikä seisomatyö ole koskaan "ottanut jalkojen päälle", joten varmaankaan toivottavasti varsinaisilta suonikohjuilta vältyn, reidet pitänee sitten ensi kesänä sortsikautena puuteroida :)

        Todennäköisyys saada suonikohjuja raskauden aikana on suuri niillä joilla se kulkee suvussa. Olen kyllä tutkinut tuota suonikohjujen muodostumista. Tiedän miten ne muodostuu ja mistä syystä. Minä vain tykkään kirjoittaa asiat pähkinänkuoressa :)

        Tutkisukkia löytyy raskaana oleville. Äitini piti tilata ulkomailta moiset. Nuo polvisukat on aika huono vaihtoehto. Ei saisi pitää mitään sukkia jotka kiristävät vähääkään esim. varrenpäästä. nilkka-, tennis ja polvisukat on "kiellettyjen" listalla esim. just äidilläni.

        No, nuo neuvolantädit eivät aina tiedä kaikkea. Äitiäni hoitaa erikoislääkäri joten uskon että asiaan erikoistunut lääkäri tietää huomattavan paljon enemän kuin mikään neuvolan täti ;).

        Tjaa. No, en ole puhunut koskaan ennen suonikohjuista paitsi äitini kanssa. Se jaksoi paasata minulle 10-vuotiaasta asti että minun täytyy hommata tukisukat ennen kuin edes harkitsen lasta. Heh.

        Mutta kuule, näkisitpä äitini jalat. Hän on synnyttänyt kolme lasta. Ne jalat on aivan järkyttävän näköiset! Äitini ei voi käyttää mitään lyhyitä alaosan vaatteita, esim. shortseja tai edes midihameita. Ei paljon puuterit auta. Kyllä niiden jalkojen näkeminen motivoi kovasti ostamaan ne tukisukat ja pitämään jalat ylhäällä rasituksen jälkeen :)


      • on...
        Arpi kirjoitti:

        Todennäköisyys saada suonikohjuja raskauden aikana on suuri niillä joilla se kulkee suvussa. Olen kyllä tutkinut tuota suonikohjujen muodostumista. Tiedän miten ne muodostuu ja mistä syystä. Minä vain tykkään kirjoittaa asiat pähkinänkuoressa :)

        Tutkisukkia löytyy raskaana oleville. Äitini piti tilata ulkomailta moiset. Nuo polvisukat on aika huono vaihtoehto. Ei saisi pitää mitään sukkia jotka kiristävät vähääkään esim. varrenpäästä. nilkka-, tennis ja polvisukat on "kiellettyjen" listalla esim. just äidilläni.

        No, nuo neuvolantädit eivät aina tiedä kaikkea. Äitiäni hoitaa erikoislääkäri joten uskon että asiaan erikoistunut lääkäri tietää huomattavan paljon enemän kuin mikään neuvolan täti ;).

        Tjaa. No, en ole puhunut koskaan ennen suonikohjuista paitsi äitini kanssa. Se jaksoi paasata minulle 10-vuotiaasta asti että minun täytyy hommata tukisukat ennen kuin edes harkitsen lasta. Heh.

        Mutta kuule, näkisitpä äitini jalat. Hän on synnyttänyt kolme lasta. Ne jalat on aivan järkyttävän näköiset! Äitini ei voi käyttää mitään lyhyitä alaosan vaatteita, esim. shortseja tai edes midihameita. Ei paljon puuterit auta. Kyllä niiden jalkojen näkeminen motivoi kovasti ostamaan ne tukisukat ja pitämään jalat ylhäällä rasituksen jälkeen :)

        Onneksi kaikki eivät saa suonikohjuja raskautensa aikana, vaikka olisikin perinnöllistä taipumusta. Minun _molemmilta_ vanhemmiltani on leikattu suonikohjut, mutta kolmesta raskaudestani ja ylipainostani huolimatta minulla ei ole koskaan ollut mitään tuollaisia ongelmia.


    • tuleva äiti

      Vielä voisi mainita manteliöljyn- saa luontaistuotekaupasta, maksaa n.6e, jota käyttämällä siskoni ainakin on välttynyt arvilta kahdessa raskaudessaan, vaikka meidän äidillä on aika pahat (ja rasvainen iho). mullekaan ei ole vielä ainakaan tullut, vaikka onhan mulla matkaa jäljellä vielä n.2 ja puol kk.

      • sassuli85

        Minulle ei ole tullut suonikohjuja, mutta jostain kumman syystä selluliittia kylläkin! Säärissä kauheat määrät... Ja arpia on tullut sellaisiin paikkoihin missä mitään venymistä ei ole tapahtunut. Reisiin esim. Ja ,mahassa nyt tietenkin vähän kun on kasvanut aikas paljon, mutta neuvolan mukaan nämä muut muutokset johtuvat hormonitoiminnasta ja ehkä lähtevät pois synnytyksen jälkeen, ehkä eivät. Reidessä on myös joku outo "läntti" joka on tummempi kuin muu iho, jonkunnäköistä selluliittia kai tämäkin!? Ja näihin ei ole kyllä mikään rasvaaminen auttanut.


      • sassuli85 kirjoitti:

        Minulle ei ole tullut suonikohjuja, mutta jostain kumman syystä selluliittia kylläkin! Säärissä kauheat määrät... Ja arpia on tullut sellaisiin paikkoihin missä mitään venymistä ei ole tapahtunut. Reisiin esim. Ja ,mahassa nyt tietenkin vähän kun on kasvanut aikas paljon, mutta neuvolan mukaan nämä muut muutokset johtuvat hormonitoiminnasta ja ehkä lähtevät pois synnytyksen jälkeen, ehkä eivät. Reidessä on myös joku outo "läntti" joka on tummempi kuin muu iho, jonkunnäköistä selluliittia kai tämäkin!? Ja näihin ei ole kyllä mikään rasvaaminen auttanut.

        Arpi, olen kiinnostunut siitä että milläs viikolla olet ja mistä tiedät että mahasi tulee kasvamaan vauhdilla joillakin kasvaa vain vähän joillain todella paljon. itselläni on kasvanut nyt jo, ja olen rv 23 3. muttei raskausarvista tietoakaan. On outoa kysyä ettei raskausarpia tulisi. ja mielestäni ne on aika luonnollisia ja ei tarkoita että kaikki jäisivät raskauden jälkeen vielä. eihän mahakaan jää.


    • 37 rv alkaa

      Mä olen välttynyt raskausarvilta kokonaan, vaikka vatsani on todella suuri. Olen voidellut vatsaani, kuten muutakin ihoani normaalilla kaupasta saatavalla perusvoiteella eli nivealla. Voihan tietysti olla, että nyt viimeiset viikot saavat arpia vatsaani, mutta en usko. Ei minulle ole tullut tosin kilojakaan kuin 4 eli vauvan verran.

    • Ex-Londoner

      Minä olen rasvannut noin raskauden puolivälistä alkaen lähes päivittäin, nyt ihan joka päivä, Ceridal-öljyllä (apteekista, 100 ml riittoisa pullo noin 7 euroa, tai 500ml noin 25 euroa; ei tuoksua, ei mitään ylimääräisiä tai ärsytystä aiheuttavia aineita). Viikkoja 39 3, ei yhtään arpea. Kiloja tullut 13. Eka raskaus. Niin, ja viimeisen kuukauden pari olen käyttänyt em. öljyä myös alapään rasvaukseen: voi ennaltaehkäistä repeämiä synnytyksen yhteydessä (kuullut hyvä kokemuksia). En tiedä auttaako, mutta ei ainakaan haittaa voi olla :). Onnea odotukseen!

    • Evelynn86

      Hassua että mainitsit tuon aloe veran, minä nimittäin olen käyttänyt juuri sitä mahaan ja rintoihin arpien ehkäisemiseksi oikeastaan koko raskausajan; olen rv 34 ja yhtään ainoaa arpea ei ole; uskon että aloe auttaa mutta vaikutus on myös varmasti ihotyypillä jne.

      Tärkeää on, että voiteessa on oikeasti aloe veraa, 5 % tms. aloeta ei vielä kauheasti lämmitä. Itse käytän Foreverin Aloe Vera Gellyä, ihana, hyvin imeytyvä geeli, ei tahraa, ei haise pahalle... Loistotuote ja auttaa mm. pieniin hiertymiin ja itikan puremiin. Tätä saa jälleenmyyjiltä, itselläni on eräs tuttu joka noita Foreverin tuotteita myy.

      Toisinaan laitan jotain hieman rasvaisempaa voidetta, mutta hyvin harvoin, kerta viikkoon, pääasiassa mennään tuolla "gellyllä".

      Linkkiä olisi tässä; http://www.foreverliving.se/fi/koti

    • itselläni ei mitään

      Itselläni on 4 lasta. Kaikista on tullut painoa paljon 18-23 kg, jotka sitten kyllä lähteneetkin pois. Viisastelijoille tiedoksi, että painoindeksini on 18 eli paino ei ollut läskiä!!

      Itse aloitin vatsan rasvauksen (joka ilta) heti kun sain positiivisen tuiloksen testissä. Ihoni on kuivahko, ja näin sain siihen kosteutta jo ennenkun maha alkoi kasvaa.

      • nööp

        Kuuluun siiheen ryhmään jotka ovat säästyneet vatsanseudun raskausarveilta. Uskon, että mulla vaan on sellainen ihotyyppi. En ole käyttänyt yhdessäkään raskauksessa mitään voiteita enkä edes ajatellut koko asiaa. Esikoinen syntyi kun olin 24v ja nuorin ollessani 36v. Paino tullut ekassa kahdessa raskauksessa 6-8kg, seuraavissa 18-20, kaikki ylimääräiset kilot lähtenyt itsestään poiskin noin vuoden sisällä synnytyksestä. Painoindeksia en ole laskenut, pituutta 174, painoa 60-62. Olen harrastanut nuorena aktiivisesti liikuntaa, joten vatsalihakset ollut aina aika hyvät - olisko sillä vaikutusta?
        Toisaalta rinnoissani on ollut vaaleita raskausarpia heti siitä lähtien, kun ne joskus murkkuiässä rupes kasvaan... mikä on aika outoa... en ole kyllä vaivannut päätäni näilläkään, enkä yrittänyt näitä jotenkin hoitaa pois. Rinnoissa varmaan erityyppinen iho kuin vatsassa.... ;)


      • nööp
        nööp kirjoitti:

        Kuuluun siiheen ryhmään jotka ovat säästyneet vatsanseudun raskausarveilta. Uskon, että mulla vaan on sellainen ihotyyppi. En ole käyttänyt yhdessäkään raskauksessa mitään voiteita enkä edes ajatellut koko asiaa. Esikoinen syntyi kun olin 24v ja nuorin ollessani 36v. Paino tullut ekassa kahdessa raskauksessa 6-8kg, seuraavissa 18-20, kaikki ylimääräiset kilot lähtenyt itsestään poiskin noin vuoden sisällä synnytyksestä. Painoindeksia en ole laskenut, pituutta 174, painoa 60-62. Olen harrastanut nuorena aktiivisesti liikuntaa, joten vatsalihakset ollut aina aika hyvät - olisko sillä vaikutusta?
        Toisaalta rinnoissani on ollut vaaleita raskausarpia heti siitä lähtien, kun ne joskus murkkuiässä rupes kasvaan... mikä on aika outoa... en ole kyllä vaivannut päätäni näilläkään, enkä yrittänyt näitä jotenkin hoitaa pois. Rinnoissa varmaan erityyppinen iho kuin vatsassa.... ;)

        Joku mainitsi, että veden juonnista olisi hyötyä. Piti nyt viel sanoa, että olen aika huono juomaan vettä, on päiviä, kun en juo parin tee- tai kahvikupin lisäksi mitään muuta. Jos vettä menee, niin maksimissa pari-kolme lasillista em. lisäksi - ja pitää olla aika lämmin päivä, et sen 3 lasilista saan menemään. Ihoni on aina ollut hieman kuivahko, ei kyllä niin paljon, että olisin viitsiny ruveta rasvaamaan. Raskauden aikaisella liikunnallakin joku väitti olevan jotain tekemistä raskausarpien kanssa. No siitä en osaa sanoa kun että ekan raskauden aikana olin kyllä aikamoinen laiskamato ja ei paljon huvittanut liikkua. Seuraavissa sitten olikin jo "pakkoliikuntaa" kun oli jo pieni(ä) lapsi(a). Lähinnä uskon raskausarpien kohdalla siihen ihotyyppiin ja lihaskuntoon. En myöskään ole ikinä mitään tukijuttujakaan käyttänyt.


      • 565656565656
        nööp kirjoitti:

        Joku mainitsi, että veden juonnista olisi hyötyä. Piti nyt viel sanoa, että olen aika huono juomaan vettä, on päiviä, kun en juo parin tee- tai kahvikupin lisäksi mitään muuta. Jos vettä menee, niin maksimissa pari-kolme lasillista em. lisäksi - ja pitää olla aika lämmin päivä, et sen 3 lasilista saan menemään. Ihoni on aina ollut hieman kuivahko, ei kyllä niin paljon, että olisin viitsiny ruveta rasvaamaan. Raskauden aikaisella liikunnallakin joku väitti olevan jotain tekemistä raskausarpien kanssa. No siitä en osaa sanoa kun että ekan raskauden aikana olin kyllä aikamoinen laiskamato ja ei paljon huvittanut liikkua. Seuraavissa sitten olikin jo "pakkoliikuntaa" kun oli jo pieni(ä) lapsi(a). Lähinnä uskon raskausarpien kohdalla siihen ihotyyppiin ja lihaskuntoon. En myöskään ole ikinä mitään tukijuttujakaan käyttänyt.

        ..niitä vain tulee.Vaikka kokeilisi mitä.Kokeilin itse oikeastaan kaikkia mahdollisia konsteja, eikä sitten niin mikään auttanut.Niitä vain tuli.
        YStäväni ei ollut edes raskaana, ja hänellekkin niitä tuli.Sehän kuulemma johtuu siitä että lihot tai laihdut yhtäkkiä erittäin nopeasti.Ja ystäväni lihoi tosi nopeasti 5kg..ei siltikään mikään lihava ollut, koska hän oli siihen asti aina ollut TOSI laiha..ei onneksi ihan anorektikko.


      • 423435

        Mobilat


    • kosmetologi 84

      vatsan ja muiden venyvien alueiden ihon hyvä hoito on kaiken aj a ja o.Yleensä kun kuulee,että ei se rasvaus yms mitään auta kyseessä on ihminen joka ei itse ole viitsinyt kuitenkaan sitten kovin hyvin panostaakkaan ennaltaehkäisevään hoitoon.Aina on sitä parempi mitä aiemmin hoitamisen aloittaa,koska näkyviä repeämiä onkin sitten jo vaikeampi hoitaa pois kuin ennaltaehkäistä.Jos hyvästä hoidosta huolimatta saa arpia voi olla kyllä varma,että jälki olisi ollut ilman ihon hoitamista vielä kamalampi.Eli joka tapauksessa kannattaa kyllä satsata siihen.

      Kimmoisa ja joustava iho kestää venynistä paljon paremmin kuin veltostunut kuiva iho.Ihon perusrasvaus tarpeeksi täyteläisellä voiteella tai öljyllä päivittäin auttaa jo jonkin verran.Ihoa kannattaa samalla vähän aikaa hieroa ja sivellä rasva huolellisesti eikä vain taputella miten sattuu.
      Kuitenkin kannattaa panostaa laatuun.Biothermillä on varmaan markkinoiden paras raskausarpien ehkäisyvoide.Maksaa vaan lähemmäs 40 euroa puteli.Tuote on kyllä erittäin hyvä ja moni käyttäjä on välttynyt arvilta.
      Ihoa kannattaa myös kuoria tai kuivaharjata säännöllisesti.Suihkussa voi ottaa myös esimerkiksi rinnoille kylmiä vaihtosuihkuja joka parantaa verenkiertoa ja napakoittaa ihoa.
      Sitten on tietysti kauneushoitolat joissa voi käydä vielä lisäksi hierottamassa ja hoidattamassa ihoa säännöllisesti koko raskausajan.
      Näiden kaikkien lisäksi tulee tietysti kiinnittää huomiota vielä terveelliseen ravintoon ja riittävään liikuntaan.Sekä hyvään kehon nestetasapainoon.

      Haluaisin tietää kuinka moni todella on noudattanut näitä kaikkia ohjeita yhtäaikaa ja säännöllisesti,joka väittää ettei arpien ehkäisy ole mahdollista!?Tiedän toki ettei kaikilla ole varaa ja aikaa käydä säännöllisesti hoidattamassa kosmetologilla ihoaan tai ostaa kalliita voiteita,mutta kuten sanottu arpien ehkäisy on mahdollista jos on varaa ja aikaa.Oletteko nähneet hollywood tähdillä arpijuovaisia ihoja?Heillä kun on rahaa käyttää ihon hoitoon tähtitieteellisiä summia.

    • Mindimandi14

      Itse olen käyttänyt 4 raskaudessa aloe vera tuotetta: GELLY 99%. Ei raskausarpia! Liityin nyt myös jälleenmyyjäksi ja minulta saa tilattua tuota gellyä näytteenä ilmaiseksi. Tuo voide on muutenkin hoitolaukun ehdoton tuote! =)


      [email protected] tai googleta ALOE VERA SHOP Mindimandi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe