Turku ja Tampere

hyötyvät

Turku ja Tampere tuntuvat hyötyvän Dash-8 koneiden poistamisesta, sillä SAS korvaa ne suihkukoneilla.

Tammikuun alusta alkaen Tampere-Kööpenhamina reitillä on Dashin tilalla aamun menossa ja illan paluussa Airbus A319. Kone yöpyy Tampereella. Iltapäivälennon koneena on edelleen pieni suihkari Canadair Regional Jet 200.

Turku-Kööpenhamina lennoilla on jo nyt käytössä MD80 -kone. Sillä lennetään molemmat päivittäiset vuotot. Tammikuusta alken iltapäivälennon konetyyppiä ei ole vielä vahvistettu.

Selkesästi kuitenkin huomattava parannus SAS:n lentoihin ns. maakuntakentiltä.
Kaikki SAS:n ja Blue1:n lennot Turusta ja Tampereelta on nyt suihkukoneilla. Kapasiteetti kasvaa ja entistä enemmän tarjolle tulee varmaan myös erikoishintaisia lippuja. Tähän asti varsinkin Köpiksen vuorot ovat täyttyneet liikematkustajista.

8

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sassilta

      Hyvä juttu. Sekä Turusta että Tampereelta kapasiteetti varsinkin aamun lennolla Köpikseen on ollut riittämätön. Kööpenhamina on koneen vaihtopaikkana ihan eri luokkaa kuin Helsinki-Vantaa ja siksi se on liikematkustajien suosiosta. Lisäksi järkevää on lentää heti oikeaan suuntaan, mikäli lopullinen kohde on läntisessä Euroopassa tai Atantin toisella puolella. Nyt tulee selkeä parannus SAS-ryhmän palveluun Turussa ja Tampereella ja myös matkustusmukavuus kohenee selkeästi.

      Luulisin, että Finnairin on vastattava tai muuten SAS imuroi suurimman osan tuottavista liikematkustajista omille lennoilleen Kööpenhaminasta ja Tukholmasta. Finnairin tarjoama vaihtoehto on muuttunut entistä vähemmän houkuttelevaksi.

      • Vaasasta

        Saakohan Vaasa joskus Köpiksen lennot takaisin?
        Koneet oli täynnä ja hinnat pilvissä kun
        Köpiksen lennot maksoi 700-800 euroa mutta silti
        ne lopetettiin.


      • tulee takaisin
        Vaasasta kirjoitti:

        Saakohan Vaasa joskus Köpiksen lennot takaisin?
        Koneet oli täynnä ja hinnat pilvissä kun
        Köpiksen lennot maksoi 700-800 euroa mutta silti
        ne lopetettiin.

        Ehkä Cimber voisi alkaa lentää 50 paikkaisella suihkukoneellaan Köpiksen ja Vaasan väliä SAS:n puolesta. SAS:lla itsellään on paha konepula.

        Selkeästi SAS-ryhmä kuitenkin panostaa Vaasaan. Tukholmaan on arkisin neljä lentoa ,joista kaksi operoi Blue1 Avroilla ja kaksi Skyways Fokkereilla. Lisäksi Blue1:lla on lentoja Vaasasta Helsinkiin, joilla syötetään Blue1:n ja muiden Star Alliance yhtiöiden Helsingistä lähteville lennoille.


      • Sassilla mennään

        SAS tulee saamaan roppakaupalla lisää asiakkaita Tampereen alueelta. Airbus on valovuoden parempi vaihtoehto kuin FinnCommin propelikoneet, jotka hoitavat syöttöliikenteen Helsinki-Vantaalle. Saa nähdä, laittaako Finnair nyt suihkukoneen aamun ekaan vuoroon TMP-HEL. Tuntuisi järkevältä vaihtoehdolta, koska nykyisin lähtee kaksi ATR72 konetta kymmenen minuutin välein klo 6.20 ja 6.30. Aika outoa. Blöö1:n lento klo 6.35 Tukholmaan taas on sekin ihan mukavalla koneella, Avrolla. SAS-ryhmä todellakin kohentaa tuntuvasti palveluaan Tampereella.


      • Aivoillaan ajatteleva
        Sassilla mennään kirjoitti:

        SAS tulee saamaan roppakaupalla lisää asiakkaita Tampereen alueelta. Airbus on valovuoden parempi vaihtoehto kuin FinnCommin propelikoneet, jotka hoitavat syöttöliikenteen Helsinki-Vantaalle. Saa nähdä, laittaako Finnair nyt suihkukoneen aamun ekaan vuoroon TMP-HEL. Tuntuisi järkevältä vaihtoehdolta, koska nykyisin lähtee kaksi ATR72 konetta kymmenen minuutin välein klo 6.20 ja 6.30. Aika outoa. Blöö1:n lento klo 6.35 Tukholmaan taas on sekin ihan mukavalla koneella, Avrolla. SAS-ryhmä todellakin kohentaa tuntuvasti palveluaan Tampereella.

        Minä jaksan kyllä puoli tuntia Finncommin potkureita (jotka on sentään vähän toista kun Aeron antiikkiset versiot oli) kun saan lentää turvallista kyytiä perille Eurooppaan.

        Matkasihteeriltä just kuulin, etten ole meilläkään ainoa, joka ei enää SAS:n kyytiin uskalla nousta..


      • ajattelevalle
        Aivoillaan ajatteleva kirjoitti:

        Minä jaksan kyllä puoli tuntia Finncommin potkureita (jotka on sentään vähän toista kun Aeron antiikkiset versiot oli) kun saan lentää turvallista kyytiä perille Eurooppaan.

        Matkasihteeriltä just kuulin, etten ole meilläkään ainoa, joka ei enää SAS:n kyytiin uskalla nousta..

        Finncommin potkureilla Eurooppaan?
        Lissaboniinko businessmatkalle? ;)

        Taidat lennellä vain virtuaalisesti ;)


      • aivoillaan ajatteleva
        ajattelevalle kirjoitti:

        Finncommin potkureilla Eurooppaan?
        Lissaboniinko businessmatkalle? ;)

        Taidat lennellä vain virtuaalisesti ;)

        >Finncommin potkureilla Eurooppaan?

        Kyllä, aluksi. Vantaalla vaihto finskiin. Kuten sanottua, CRASH- yhtiöön ei kiitos.

        >Lissaboniinko businessmatkalle? ;)

        En ymmärrä, kuka on puhunut Lissaboniin lentämisestä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1559
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1212
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1202
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe