voisin vain nukkua ja nukkua....

maria*

Onko muita jotka kärsivät jatkuvasta väsymyksestä?
Itse nukun joka yö n.7-9h ja päivisinkin saatan ottaa päiväunia. Ongelma on se että koko ajan väsyttää, herääminen on todella vaikeeta.
Jos mahdollisuus saatan nukkua yli 12h, jopa 15h menee helposti.
Harrastan säännöllisesti liikuntaa ja syön terveellisesti.
Outoa?
pitäisi vissii käydä lääkärin luona ihmettelemässä asiaa...

5

2727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha....

      Sama juttu.. Muistan ainaki viimeiset 5 vuotta olleeni aina väsynyt ja nukkuneeni kellon ympäri jos vain mahdollista. Koulun käynti on kärsinyt ja vapaa-aikana ei jaksa juuri muuta tehdä kuin nukkua. Liikuntaa tulee harrastettua ja muutenkin elämäntavat ok.

      Itse kävin lääkärissä asian tiimoilta. Ottivat 7 koeputkellista verta eri testejä varten, röntgenkuvat ylävartalosta ja ultra-äänikuvat sydämestä. Mitään vikaa ei löytynyt verestä, sydämestä, eikä mistään muustakaan.

      Joku tuttu ehdotti lisävitamiineja, ei vaikutusta. Toinen ehdotti kalanmaksaöljyvalmisteita, ei vaikutusta.

      Joskus harvoin on sellaisia hetkiä, että tuntee itsensä pirteäksi ja ei yhtään väsyneeksi. Ajatus kulkee ihan eri tavalla pystyy käsittelemään mielessä sellaisia asioita sellaisella nopeudella mihin ei normaalisti pysty. Sit taas tulee se "normaali" väsymys ja tekee mieli nukkua =/

      Kaikki kaveritkin aina kysyvät nähdessään, että väsyttääkö...

      • Ikuista unta teille >)

        Kuulostaa niin tutulta etten malta olla kirjoittamatta tasta.
        olen itse tuntenut ajoittaista vasymysta jo muutaman vuoden ajan. Se on todella omituista vasymysta!!!
        kuten edellakirjoittanee, olen myos mina otattanut verikokeet ym. ja kaytan lisaravinteita ja syon hyvin. mutta vasymys jatkuu. ylipainoa ei ole ja harrastan liikuntaa.

        Mutta lyhyesti vasymyksen luonteesta> normaalin yon jalkeen, eli unta n. 7-8 tuntia, heraan aamulla suht virkeana. ei mene kuitenkaan kuin 2-3 tuntia kun minut valtaa suunnaton vasymys, jolloin on mentava nukkumaan. laheskaan aina en nukahda paiva unille mutta kuitenkin joudun makaamaan. on muuten tavalllista etta tama olo tulee jo kun luen hesaria eli kesken aamu teen ja hesarin luvun on luovutettava!!!!!!!!! sama toistuu illalla n. 5 aikaan kun olen syonyt. sitten vain nukkumaan. omituista!!!

        Olen bussikuskina, mutta en jaksa uskoa etta se siita kokonaan johtuisi. alan vaihdosta olen tosin miettinyt jo pitkaan.


      • ---
        Ikuista unta teille >) kirjoitti:

        Kuulostaa niin tutulta etten malta olla kirjoittamatta tasta.
        olen itse tuntenut ajoittaista vasymysta jo muutaman vuoden ajan. Se on todella omituista vasymysta!!!
        kuten edellakirjoittanee, olen myos mina otattanut verikokeet ym. ja kaytan lisaravinteita ja syon hyvin. mutta vasymys jatkuu. ylipainoa ei ole ja harrastan liikuntaa.

        Mutta lyhyesti vasymyksen luonteesta> normaalin yon jalkeen, eli unta n. 7-8 tuntia, heraan aamulla suht virkeana. ei mene kuitenkaan kuin 2-3 tuntia kun minut valtaa suunnaton vasymys, jolloin on mentava nukkumaan. laheskaan aina en nukahda paiva unille mutta kuitenkin joudun makaamaan. on muuten tavalllista etta tama olo tulee jo kun luen hesaria eli kesken aamu teen ja hesarin luvun on luovutettava!!!!!!!!! sama toistuu illalla n. 5 aikaan kun olen syonyt. sitten vain nukkumaan. omituista!!!

        Olen bussikuskina, mutta en jaksa uskoa etta se siita kokonaan johtuisi. alan vaihdosta olen tosin miettinyt jo pitkaan.

        Mene ja tiedä, mutta jos fyysisesti (verikokeet ym.) on terve, niin olettaisin tässä tapauksessa jotain olevan vinossa psyykkisellä/sosiaalisella puolella...Ei vaan vaikuta ihan "terveeltä" tarvita noin paljon unta vuorokaudessa, jatkuvasti. Mutta tosiaankaan, en ole ammattihenkilö, mutta...kannattaisiko tätä näkökulmaa miettiä?


    • uniapneatar

      Mulla oli ennen sama ongelma. Aina väsynyt. Kokouksissa sai nipistellä itseään että pysyi hereillä. Sitten luin uniapneasta ja menin lääkäriin. Minulla todettiin se ja avun sain.
      Menkää ihmeessä lääkäriin.
      Jo ensimmäinen aamu kun olin nukkunut koko yön ilman heräämisiä oli ihmeellinen, oli todella levännyt olo. Hereillä olo virkeänä ja levänneenä on ihanaa.

    • Anonyymi

      Jos olet yli 40v hormoonikorvaushoitoon. Mulla mirevan kierukka ja heti nukuin yöt ja heräsin aamulla normaalisti. Sitä ennen nukuin klo.14 asti ja elin vuodet kuin sumussa. Kierukan laitto sattui eniten kuin mikään koskaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2325
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1950
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      174
      1750
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1745
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe