Äidilläni todettiin varhaisvaiheen Alzheimerin tauti, johon määrättiin donepetsiiliä (Aricept).
Olen lukenut, että monilla muillakin lääkeaineilla, kuten e-vitamiini, nikotiini, ginko biloba, lesitiini ja estrogeeni voisi mahdollisesti olla myönteisiä vaikutuksia sairauden hidastamisessa. Neurologi ei puhunut näistä asioista mitään, joten haluaisin kuulla käytännön kokemuksia. Tietenkään vaikutuksia ei voi eritellä, mutta mitä olette yleisesti ottaen mieltä?
Itse aion tarttua näihinkin keinoihin, vaikka hyöty olisikin marginaalinen. Äidin sairaus on kuitenkin oireillut vasta pari vuotta.
Lääkkeen lisäksi.
2
850
Vastaukset
- jos ei tee pahaa
Alzheimerin taudin pysäyttämiseksi ei valitettavasti ole mitään tehtävissä.
Mainitsemiesi (muiden) aineiden teho lienee marginaalinen jo sitäkään. Lääkkeetkään eivät varsinaisesti hidasta sairautta, vaan sen oireita.- hyvin
että kyseessä on parantumaton sairaus. Gerontologi Hervonen suositteli mainitsemiani aineita kirjassaan, jossa hän esimerkiksi kirjoitti, ettei koskaan rajoita dementiapotilaan tupakointia nikotiinista saatavan hyödyn vuoksi.
Ostin äidille neidonhiuspuukapseleita ja soijalesitiinirouhetta. Kuka tietää onko niistä sanottavaa apua, mutta tiedän ainakin tehneeni parhaani sairauden hidastamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482752Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3622005- 401727
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351638Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782