09-alueelta hyvä akvaariokauppa?

elainrakas

Tietääkö joku hyvän akvaariokaupan 09-alueelta, kun en ole löytänyt mitään vakikauppaa. Kiertelen ympäri tätä aluetta! Meillä on tässä lähellä (Keravalla) akvaariokauppa, mutta se on aika surkea. Monet kasvit monilla tutuilla on kuolleet tai niiden m,ukana on tullut iilimatoja. Kalat kuolevat tai sairastuvat ennen kuin arvaatkaan, eikä mielestäni myyjä tiedä mitään. Onko jossain 09-alueella hyvä asiansa tunteva kalakauppias, joka myy tervitä kaloja ja kasveja??

16

3668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fermee

      Helsingin Akvaariokeskus Ruoholahdessa

      • Alva

        Myyjät (taitavat olla samalla omistajapari) ovat erittäin asiantuntevia. Heille ei tunnu myyminen olevan pääasia, vaan hyvän harrastuksen jakaminen ja kalojen ja kasvien hyvinvointi. Uudessa akvaariossani on nyt sieltä ostettuja, erittäin hyvinvoivia kasveja ja kaloja. Suosittelen :-)


    • Tso

      Hei

      Minä asioin nykyisin vantaan siniriutassa ja leppävaaran leppävaariossa. Molemmissa on mielestäni erittäin asiantuntevat myyjät ja kaloissa ei ole koskaan ollut tauteja.

    • IPE

      Hmm...mä käyn ite kerran viikossa katsomassa Keravan akvaariokaupan kalavalikoiman ja oon ostanut sieltä paljon kaloja. Mistäköhän johtuu, että mun kalat ei oo kuolleet? Mä sanoisin, että liikkeen kalat on hyvässä kunnossa, altaista ei löydy kuolleita kaloja, eikä niissä ole tauteja. Myyjien asiantuntemuksesta voidaan sitten olla montaa mieltä.

      Mun mielestä parhaat akvaarioliikkeet pääkaupunkiseudulla on Helsingin akvaariokeskus (Ruoholahdessa), Akvaario Kurki Tikkurilassa, Siniriutta (Petikossa?) ja sit Leppävaario (Leppävaarassa).

      • timo

        kurjessa on hyvä valikoima mut
        ei erota naaras ja uros platyä.
        reporanka espoossa on aika halpa ja
        hyvä tarvikkeiden suhteen.sit vantaalla sinipyrstö.missä se keravan
        akvaario sijaitsee?


    • Paula

      Kerrotko vaikka sen käyttämäsi keravan kaupan osoitteen? Vois olla tutustumisen arvoinen paikka (kokemusmielessä) kun kerran tulee noin ristiriitasta palautetta ;)

      Mutta muuten vielä Helsingissä on Helsinginkadulla oleva Akvaario Arena ihan tutustumisen arvoinen kauppa.

      • elainrakas

        Mä tota noin...mun kalat ovat ostettu Vantaalta...mut kasvit Keravalta. Mun mielestä oon ihan hyvin kasveja kasvattanut ja sillei mut yks niistä vaan kuoli. Se saatto olla oma vahinko, mut niitten kasvien mukana tuli myös kotilo. Enkä haluiais kotiakvaariooni kotiloarmeijaa....heh!

        Ja sit meiän naapurit ostivat sieltä kalat ja kasvit tyhjään akvaarioonsa ja vain sieltä ja vaikka vesiarvot ja kaikki oli ookoo niin kaikki kalat ensin vähän lisäänty mut sit kuoli. Kasvien mukana tuli myös kasa iilimatoja vaikka ne oli huuhdeltu ja kaikkee.

        Tää kaikki voi olla huonoa tuuria, mut en oo kuullu muutakaan hyvää siit, joten ehkä vain musta pilvi on langennut päällemme. Mut niin tosiaan...osotetta en tiiä! Se on siinä juna aseman vieressä olevassa kauppamestassa nimeltään Juhokusti. Ja vaikka siltä toiselta myyjältä mitä kysyy ei se oikeen vastaa...mut tää on mun ja tuttavieni mielipide. Se toinen myyjä joka sinne on vasta vähän aikaa sitten ilmestynyt on hieman kivempi, mutta tuntuu et mulla on enemmän kokemusta kaloista kun sillä. En halua hakkua kyseistä kauppaa mut asia on vaan näin!
        Ja voitteko kertoo osotteet noihin kauppoihin, jos muistatte ne! =)


    • Skott

      Käytän kolmee kauppaa:

      1)Ruoholahden kauppa: tarkka ja ammattitaitoinen, mutta aika pienet valikoimat. Hyvä palvelu(mittavaat vettä). Hyvät neuvot esim. kalojen yht.sopivuudesta

      2) Leppävaario: mutkatonta ja asiallista palveluu. Reilu meininki... Valikomat pienehköt. Kantapaikkani sijaintinsakin takia. Ostanu kasveja, kaloja kaiken tekniikan.

      3) Kurki Tikkurilassa. Ihan ok. Hyvä valikomat. Ostin täältä eritt. mm. hyvän parven Kongon tetroja

    • Nalle

      ..joista löytyy asiantuntijoita on mm. seuraavat:

      - Helsingin Akvaariokeskus, Itämerenkatu 26, Hki
      - Faunatar Myyrmanni (kauppakeskus), Myyrmäki, Vantaa
      - Faunatar Itäkeskus (kauppakeskus), Itäkeskus, Hki

      Näitä suosin itse tietämyksen ja laadun takia..

    • Timo

      ESPOO
      Leppävaario Timpurinkuja 2,
      02600 Espoo puh. 09-5413 532

      Maxi-Zoo Maxi-market
      Leppävaara,
      Espoo puh. 09-518446

      HELSINKI
      Akvaario Arena Helsinginkatu 14,
      00500 Helsinki puh. 09-7013557 / 09-715677

      Eläinsoppi Itäkeskus Tallinnanaukio,
      Helsinki puh. 09-3431262

      Eläinsoppi Malmi Torikatu 4,
      Helsinki puh. 09-3452009

      Eläinsoppi Maxi-Kannelmäki Kantelettarentie 1,

      Helsinki puh. 09-5668586
      Faunatar Itäkeskus muuttanut ostoskeskuksen vanhalle puolelle puh. 09-335471(?)

      Helsingin
      akvaariokeskus KY Itämerenkatu 26
      00180 Helsinki puh. 09-5865861

      Kapteenin eläinkauppa Uudenmaankatu 27
      00120 Helsinki puh. 09-648276

      Kobylin & kumpp. Hietaniemenkatu 3
      Helsinki puh. 09-493783

      Mode Kangasalantie 4
      Helsinki puh. 09-7536069

      Stockmann Itäkeskus Itäkatu 1 C
      Helsinki puh. 09-121461

      Stockmann Keskusta Aleksanterinkatu 52
      Helsinki puh. 09-1211

      JÄRVENPÄÄ
      Viirikala oy Mannilantie 19
      04400 Järvenpää puh. 09-288412

      KERAVA
      Esan akvaario Asemasilta
      04250 Kerava puh. 09-2941190
      ma-pe 11-19,
      la 10-14

      KLAUKKALA
      Halikatti Myllärintie 4
      01800 Klaukkala puh. 09-879 7274


      VANTAA
      Akvaario Kurki Unikkotie 2
      01300 Vantaa puh. 09-8235025

      Faunatar Myyrmanni Myyrmanni 3. kerros
      Myyrmäki
      Vantaa 09-5043616

      Koira ja kumppanit Liesikuja 4,
      Myyrmäki
      Vantaa 09-5041227

      Myyrmäen eläinkauppa Löydöstie 1
      Vantaa 09-5662840

      Sinipyrstö Kielotie 7
      01300 Vantaa puh. 09-830215
      Siniriutta Ainontie 2
      Vantaa puh. 09-8521726 / 09-8524794

      tässä on muutama kauppa.kaikissa
      en ole vielä ehtinyt käydä...
      kertokaa kokemuksia.

      • aloittelija

        Luin vanhoja viestejä ja sielläkin oli joku kysellyt pk-seudun liikkeistä.

        Niin moni kehui tuota Helsingin Akvaariokeskusta, että taidan mennä käymään! :D

        -klip-
        Helsingin
        akvaariokeskus KY Itämerenkatu 26
        00180 Helsinki puh. 09-5865861
        -klip-

        Se puhelinnumerokin löytyi onneksi yhdestä viestistä.

        Taisi olla Pertti Rassin sivuilla myös maininta tuosta, että monneja löytyy kuulemma yli sata lajia. Kai sieltä sitten luulisi löytyvän muitakin kaloja reippaasti, jos jo monneja on tuon verran! :)

        Minkälaiset aukioloajat sillä on? Mitä tarkoittaa veden testaus? Katsovat ph- ja muut arvot? Mitä sellainen maksaa?


      • Mia

        Eläinsoppi Maxi-Kannelmäki Kantelettarentie 1,

        -Kohtalainen, keskivertoinen pieni liike


        Helsinki puh. 09-5668586
        Faunatar Itäkeskus muuttanut ostoskeskuksen vanhalle puolelle puh. 09-335471(?)

        -Kalat hyväkuntoisia, itse olen törmännyt varsin asiantuntevaan apuun pyydettäessä


        Stockmann Itäkeskus Itäkatu 1 C
        Helsinki puh. 09-121461

        Stockmann Keskusta Aleksanterinkatu 52
        Helsinki puh. 09-1211

        -Viimeiset paikat mistä kaloja ostaisin, puutteita karanteeneissa, kalojen oloissa, tauteja/kuolleita kaloja akvaarioissa kohtuuttoman paljon.. Kurkistus altaisiin saa minut näkemään punaista.


        VANTAA
        Akvaario Kurki Unikkotie 2
        01300 Vantaa puh. 09-8235025

        -asiantuntevaa, mukavaa palvelua, laaja 'valikoima', jos kaipaa tietoa niin sitä annetaan mieluusti


        Faunatar Myyrmanni Myyrmanni 3. kerros
        Myyrmäki
        Vantaa 09-5043616

        -ihan keskiverto pieni liike, mukavaa palvelua


        Sinipyrstö Kielotie 7
        01300 Vantaa puh. 09-830215

        -kohtuullinen valikoima, palvelussa välillä parantamisen varaa: viimeeksi kun liikkeessä käytiin odotettiin ½h vuoroa, kun myyjä selitti 'asiakkaalle' itse vetämistään koirien tokokoulutuksista.. Liikkeestä ostettu, "valmiiksi pesty sora" jouduttiin pesemään useammin kuin toisesta liikkeestä ostettu halvempi "pesemätön" sora.


      • Suosittelen
        aloittelija kirjoitti:

        Luin vanhoja viestejä ja sielläkin oli joku kysellyt pk-seudun liikkeistä.

        Niin moni kehui tuota Helsingin Akvaariokeskusta, että taidan mennä käymään! :D

        -klip-
        Helsingin
        akvaariokeskus KY Itämerenkatu 26
        00180 Helsinki puh. 09-5865861
        -klip-

        Se puhelinnumerokin löytyi onneksi yhdestä viestistä.

        Taisi olla Pertti Rassin sivuilla myös maininta tuosta, että monneja löytyy kuulemma yli sata lajia. Kai sieltä sitten luulisi löytyvän muitakin kaloja reippaasti, jos jo monneja on tuon verran! :)

        Minkälaiset aukioloajat sillä on? Mitä tarkoittaa veden testaus? Katsovat ph- ja muut arvot? Mitä sellainen maksaa?

        Veden testaus ( juuri ph, kh, gh yms. ) on heillä ILMAISTA. Itse olen jonkun kerran käynyt siellä vain testauttaassa veden myrkylisyyden kun kaloja alkoi kuolla. Todella laaja valikoima ja loistava asiantuntemus. Myyjä ehkä hiukan liiankin innokas ja taitava myyjä, saattaa myydä vaikka kuinka monta lisätuotettakin, ellei ole varuillaan. :) Suosittelen. ^^


    • Jessiina

      ...mut hyvä ja asiantunteva eläinkauppa:

      Helsingin akvaariokeskus ky
      Itämerenkatu 26
      en tiiä puhelinnumeroo keltasilt sivuilt löytyy lemmikkieläinkaupoist.

    • Koo

      Jännä yhteensattuma, että näin monta vuotta myöhemmin mulle osui juuri tää ketju silmään. Kävin nimittäin kyseisessä Keravan Akvaariokaupassa tänään. Eka kertaa. Oli kyllä kieltämättä ankee meininki. Olikohan myyjä (mies) sellanen ulkomaalainen? Eipä sen siis muuten väliä, mutta mietin vain, onkohan omistaja sama kuin mikä tuolloin kun tää ketju aloitettiin :) Siellä oli kyllä ihan väärissä olosuhteissa kaloja. Yksinäonen Malawikin vaan makas pohjalla, arviolta max.50litrasessa kipossaan... Myös esim.syyrialaiset hamsterit olivat "porukalla" samassa häkissä, vaikka ovat erakko-elukoita: syövät siis toisensa ennemmin tai myöhemmin. Kuolleita kaloja en nähnyt ja vesi päällisin puolin näytti kirkkaalta, mutta selkeästi sairaitakin kaloja oli... ikävä juttu. Jäi ostokset tekemättä :(

    • Kalakeiju

      Oon käynyt Keravan Akvaariossa viimeiset 2v säännöllisen epäsäännöllisesti millon minkäkin asian vuoksi, ja on sekä hyvää että huonoa sanottavaa. Omistaja (mies) on kyllä ulkomaalaistaustainen, nainen ei tunnu tietävän ainakaan kalapuolesta kyllä mitään. Tosiaan väärissä oloissa kaloja ja Syyrialaiset myös, mutta ostin todella hyviä molleja ja muutamia kasveja ym.sieltä.. Heillä, kuten ei Tikkurilan Kurjessakaan koveteta kuulemma milloinkaan vettä. Toisaalta,esim. Akvaariokeskus jossa tänään kävin, on tarkka näistä oikeista vesiarvoista. Akvaariokeskus oli huomattavasti pienempi kuin odotin, mutta viihtyisä ja laadukas. Hinnat ok. Kurjessa oli hirveä jono, vähän "tunkkainen" yleisilme, laajat valikoimat tosin, ja kuitenkin itse eläimet ihan ok/hyvän näköisiä. Jostain syystä Kurki myy myös mm. Omenakotiloita (ja minähän ostin :D ). Luulin ettei niitä enää saisi Eu-alueella myydä. Tiedä häntä. Hyviä sammakoitakin oli heti tarjolla. Plussaa näistä. Itäkeskuksen Faunatar oli myös hyvän oloinen, kävin nopeasti joku aika sitten kurkistamassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe