Upswing...

...downswing

Pokeri ei ole mua varten. Noin vuoden kokemuksella voin sanoa, että mun upswing jaksot ovat olleet noin 5-10% pelatusta ajasta. 20-30% on sit tasaista vääntöä ja loput 60-70% pelkkää paskaa, eli pelattavilla käsillä joku vetää varmasti ohi ja paskoilla korteilla on turha lähteä kikkailemaan. Upswing jaksot ovat sitten liiankin hyviä ollakseen totta. Lähes kädellä kuin kädellä tulee potti himaan. Mutta kun koittaa jälleen piiiittkä alamäki, niin ne potit kyllä korjataan takaisin moninkertaisesti. Ja alamäki kestää, kestää ja kestää... No joo, jään odottelemaan kommentteja tyyliin, että noinhan se kaikilla, mutta sä et osaa pelata.. Niinhän se tietenkin on...just joo...

4

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tod.näk. ***

      pre-floppia aivan liian löysästi, joka nostaa varianssia ja saa pelisi hetkittäin näyttämään hyvältä - todella hyvältä.

      Lopunajan pelisi onkin siten EV-. Siksi häviät.

      Laajennetaan visiota: Post-flopissa lyöt agressiivisesti kärkiparilla, maksat jopa "hyvillä" ylikorteilla riverille asti ja esimerkiksi alikorteilla kaksi paria on mielestäsi käsi jolla kannattaa julistaa täysi sota.

      6max wannabe

      • voit olla

        oikeassa. Toisaalta aggressiivisempi pelityyli hiukan pelottaa, koska ohivetoja ilmenee turhan usein. Voihan tota koittaa. Ehkä olen kokeillut tota aggressiivisempaa pelityyliä väärään aikaan, joka aiheuttanut aristelua pitää sitä yllä. Tuntuu, että kun olen lähtenyt kuvaamaasi pelityyliin, niin aina just silloin jollain on se himpun verran parempi käsi. Tällöin ne "yritykset" voivat tulla kalliiksi ja uskottavuus kärsii.


      • jos oli...
        voit olla kirjoitti:

        oikeassa. Toisaalta aggressiivisempi pelityyli hiukan pelottaa, koska ohivetoja ilmenee turhan usein. Voihan tota koittaa. Ehkä olen kokeillut tota aggressiivisempaa pelityyliä väärään aikaan, joka aiheuttanut aristelua pitää sitä yllä. Tuntuu, että kun olen lähtenyt kuvaamaasi pelityyliin, niin aina just silloin jollain on se himpun verran parempi käsi. Tällöin ne "yritykset" voivat tulla kalliiksi ja uskottavuus kärsii.

        epäselvästi ilmaistu. Erityisesti tuo post-flop pitää rauhoittaa eli vältä noita tuossa esittämiäni aika tyypillisiä ylilyöntejä keskivahvoilla käsillä.


      • aggressiivisuus
        jos oli... kirjoitti:

        epäselvästi ilmaistu. Erityisesti tuo post-flop pitää rauhoittaa eli vältä noita tuossa esittämiäni aika tyypillisiä ylilyöntejä keskivahvoilla käsillä.

        on tarpeen pre-flop etupäässä jotta saat heikoilla korteilla vain maksamalla mukaan mielellään tulevat pelistä ulos tai ainakin epäedullisilla kertoimilla pelaamaan.

        Post-flopissa agressiivisuus on kaksiteräinen miekka. Itse ajattelen, että keskivahvoilla käsillä olkoonkin, että ne usein periaatteessa ovat suosikkeja, on syytä harjoittaa potin kontrolloimista, jotta panokset eivät kasva kohtuuttoman suureksi käden suhteelliseen voittopotentiaaliin nähden.

        Lisäksi erittäin tärkeää on osata luovuttaa vetokäsistä (myös AKsta jonka helposti voisi kuvitella olevan tosi vahva) jos outteja on alle 8 ja vihu tulee korottamalla päälle. 9/10 tapauksesta vihulla on kärkiparin saati ylikortit pesevä käsi. usein 2 toppi paria tai setti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe