carina II

Ostoaikesssa

moikka.

Entisellä autolla alkaa tulla jo ikä vastaan niin auton vaihto on alkanut olla mielessä. Siispä nyt kiinnostaakin tuollainen Toyota Carina II vm 90-92 (ruisku koneella)

Kuinka paljon tuollaisella koneella voi ajaa ilman suurempia remontteja? Paljonko on ollut seka-ajon ja matka-ajon kulutukset teidän carinoissanne?
Onko millainen äänieristys?
Tyyppiviat? hajoaako vaihteisto niinkuin nissaneissa ja mitsuissa?

Kiitos etukäteen, odotan asiallisia vastauksia ja provoiliat pysykää loitolla.

33

8829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesseli

      kestää normaali huolloilla( öljyt, suodatin) n.500 000 km.. Tietenkin kulutusosia joutuu vaihtamaan, kuten muissakin autoissa.. Ittellä ollut aikoinaan 2 carinaa ja molemmilla ajelin yli 400 000km ilman suurempia murheita! Kulutus tietenkin kaasujalasta riippuen.. Mulla pyöri n. 7 litran paikkeilla..

    • TaTsi

      Morot,

      Meillä on kakkoskärrynä juurikin -90:nen II:nen ja nyt kilsoja takana 350TKM, joista itse ajettu 125TKM.
      Koneelle ei ole tarvinnu tehdä mitään muuta kuin, normihuollot (10TKM:n välein). Vaiht. on kerran vaihdettu öljyt ja siinäpä sen huolto/viat on ollut.
      Normikulutusosaa mm. jarrupalat/kengät, rummut, takapönttö vaihdettu, sekä laturi akku ja vetareiden kumit, sekä samalla kun oli ne irti vaihdettiin etulaakerit (ei olis tarttenu). Et aikas vähällä pääsee.

      Kulutus jotain 7:n luokkaa, ei ole tarkkaa kuvaa, kun en sillä ite aja (enään).
      Ei kauhean hiljainen, riippuu tiestä ja renkaista paljon, muttei myöskään kauhean kova ääninen. Kokeilemalla selviää.

      Plussana mainittakoon vielä et on huomattavasti "kovakulkuisempi" ja herkempi, kuin oma E Carina.

      Katso ruosteet mm. takakaaret ja takalamppujen alalista, takaovet ja sisäkaari, noissa yleensä aika monessa menneet (meilläkin jo nyt), menossa.

      Siinä nyt alkuun.

    • 5v omistanut

      1.6 xli -90. Ostettaessa -02 oli ajettu 225 tkm nyt -07 297tkm. Uusittu normiosien lisäksi bensatankki ja syöttöputki. Syöttöputki oli lahoamaisillaan -06 ja uusittiin (n.500e) siinä yhteydessä liike sanoi että tankkivuotaa. Se tuli vaihdettua myös, epäilen että turhaan. Takakaaret on myös vaihdettu, muita peltitöitä ei ole kaivannut. Koko tuon 5v ajan on vesipumppu fuskannut aina pikkaisen juuresta, tosin nestettä ei tarvi juuri lisätä mutta usein on pumpun alla koneen kyljessä märkää. Siitä on tullut sellainen seurauskohde mutta en ole vaihtanut koska vuoto on niin vähäistä. Normaalia että pumppu kestää 300tkm?

      Uusi asia mikä nyt on tullut esille on se että pakosarja on halki. Pitää kone aika rallatusta kun käynnistää mutta hiljenee kyllä pian kun lämpenee ja laajenee. Onko tämä ollut ongelma muilla, tästä ei ole kirjoiteltu? Katsastukseen ja päästöihin vaikuttaa.

      • vaihdettava?

        Pystyykö tuon syöttöputken ruostumisen arvioimaan jotenkin silmämääräisesti, tai tunnustellen käsin ennen vaihtamista. Minulle eräs korjaaja sanoi, että nuo ruostuvat korin ulkopuolella pinnasta muutamassa vuodessa ja on tod. vielä käyttökelpoisia pintaruosteesta huolimatta, vaikka päälle saattaa näyttää haperolta.

        Merkkihuollossa taas sanoivat vikaa edes näkemättä, että on vaihdettava, tai voi rikkoa bensapumpun mikä päivä vaan, kun imee kaikkea roskaa sisään.

        Vähän on itselle tullut kahden suuntaista tietoa tuosta, enkä nyt tiedä viedäkö korjaajalle vai merkkihuoltoon vaihdettavaksi?


    • vm.91

      ollut itselläni vuodesta 95 jolloin mittarissa oli 51000km, nykyään 445000km (tavoite 500000km). Koneeseen ei ole tarvinnu koskea, mutta muutama hevonen on ehkä muuttunut jo lampaaksi.

      Kulutus on ollut kohtuullista, matka-ajossa usein 6 litran pintaan ja jopa alle. Sekalaisessakin pysyy 7-7,5 pinnassa.

      Suurempia remonttia ei ole ollut, pakosarja vaihdettu jossain 250000km paikkeilla halkeamisen vuoksi,(kuulemma jossain määrin tyyppivika) kerran kytkinlevy ja normaaleja kuluvia osia. Vaihteistoa on tullut sen verran testattua, että väittäisin ettei se ole heikoin lenkki.
      Ikäisekseen kohtu hiljainen ja mukava ajaa.

      Siinäpä tärkeimmät, toivottavasti oli apua!

    • käyttökokemuksia

      Itellä just tuollainen kaarina ollut reilut 5 vuotta ja ite ajanut noin 150tkm, mittarissa 400tkm. Koneessa ei mitään väsymisen merkkejä eli uskoisin hyvinkin kestävän yli puoli milliä. Aikaisemmin tosin saattavat ruosteet iskeä lokasuojan kaariin ja ovien alareunoihin. Alusta tuntuu vastustavan ruostetta paremmin ku pintapellit.

      Kulutus ollut noin 6.5l maantie painotteisessa ajossa. Pitemmillä matkoilla on mennyt alle 6l mutta vastaavasti lyhyimmillä yli 7 l, mutta kuskistahan se loppupelissä on kiinni.

      Vikoja on vuosien varrella ollu: laturi(110e), pakoputken takaosa(60e),startin käret(8e), pakosarja halki(hitsattu pari vuotta sitten ja edelleen ehjä!), takajarruhihnat(20e), pari poltimoo ja lämmityspuhallin nykyään vain kaksi nopeuksinen.
      Eli 5 vuoteen 200e korjauskulut on mielestäni aika kohtuulliset normihuollot, öljyt 10t ja jakohihna 100 t välein( vesipumppu varmuudeksi 300tkm).

      Ajettavuus ei vältämättä ole niin tunnokas kuin jossain muissa, mutta peruskäyttö autoa hakevalle se ei liene kynnyskysymys. Äänet eivät ole koskaan haitanneet ainakaan minua.

      Tulipa tarinaa mut toivottavasti autto valintaa, suosittelen jos vähä ruosteisen löydät!

    • JeBBU

      Itellä on myös carina II. Autolla on ajettu nyt karvan vajaa 400000 ja auto pelaa hienosti. Koneeseen ei ole tarvinnut koskea laturi,startti ja kytkin ovat alkuperäisiä. Kytkin kylläkin on tullut pikkuhiljaa tiensä päähän. Iskarit autoon on muistaakseni vaihdettu kerran.

      Oma autoni on huollettu suht hyvin aina (auto ollut perhepiirissä) eli öljyt vaihdettu 10tkm välein.

      Tein autolla lapin reissun kesällä (asun siis itse etelä-suomessa) ja kulutuksesksi laskin maantiellä alle 6litraa. Kaupungissa hörppää noin 8litraa.

      Kaikin puolin pirun hyvä käyttöauto. Tietysti ruostetta tulee mutta ei tuo pelti niin kallista ole. Öljyä tuo omani ei syö, ja vaihteisto toimii vielä uudenveroisesti!

      Jos nyt jotain negatiivista haetaan niin onhan se vähän tylsä kiesi...

    • 350tkm

      ostin kun ajettu 300tkm, nyt 350. Ei vie vaihtovälillä öljyä. Enää ei pysy 5-vaihde päällä kaasua nostettaessa. Tankin korjasin, takakaaret ja helmat hitsasin, kulutusosaa. Ei mitään suurempaa.

      Kulutus talvella, jolloin puolet kaupunkiajoa 8,5l. Joskus päässy matka-ajoa karvan auki 7litraa, mutta normaalisti siinä 7,5 litran paikkeilla. Ei nyt ihan pihiruokainen, mutta ei saa kyllä kuluttamaankaan kovin helposti.

      Luotettava ja varma käyttöauto

      • arts

        Oma Carina on vm88 ja ajeltu 486000.

        Historiaa en varmaksi tiedä mutta en usko että isompia remppoja on tehty paitsi jakopään remmit yms.



        Ruostetta löytyi takaa helmoista toiselta puolelta oli mennyt tunkki läpi

        suojankaari korjattu tyyliin pakkelia reikään hinta ja maalia päälle

        takaluukusta lamppujen alta molemmin puolin heikoin kohta sentti laidasta.

        Kone on kuulema ikuinen itselläni ens pyöräyttämällä ilman apuja -17.

        Helman korjasin kahdella L muotosella n.20cm pitkällä kappaleella kertokaa miten itse teitte.

        reikiä oli myös pohjassa ja takarenkaasta suoraan ylös katsottaessa

        HUOM KANNENTIIVISTEITÄ ON MENNYT JA KYTKIMIÄ mutta omassa autossa ei ole näitä vaihdettu ps. taitaa olla käyttäjässä vika ÄLÄ IKINÄ PÄÄSTÄ NESTEITÄ VÄHIIN TAI KIEHUMAAN EI TULE ONGELMIA kytkin särkyy monessakin autossa vanhuksilla

        kytkin on oikealla käytöllä viimeisimpiä mitkä näistä hajoaa


        eli jos ostat carinan tarkista seuraavat asiat
        :HELMAT TAKALUUKKU
        ISKARIT
        KYTKIN
        ÖLJYKORKIN SISÄPUOLELLA EI SAA OLLA VAALEAA, VIITTAA KANNENTIIVISTEESEEN
        PAKOPUTKSTO

        ILMANPUTASARIKIN ON MONELLA JÄÄNYT VAIHTAMATTA.

        AINUT VIKA MIKS TOJO NYKII JA EI LÄHE KÄYMÄÄN KUULEMA

        nuo viat on nähtävästi ainuita carinan tyyppivikoja


        CARINA II ON LUOTETTAVINPIA AUTOJA MITÄ IKINÄ ON TEHTY. COROLLA KANS

        "COROLLASSA JA CARINASSA ON YHTÄPALJON EROA KUIN LANCERISSA JA GALANTISSA"


    • Carina II

      Vanhat hyvät Toyotat yleensä kiertävät perheessä, suvussa tai tuttavapiirissä elinkaarensa loppuun. Haaste onkin löytää kelvollinen Carina vapailta markkinoilta. Kyllä ne tahtoo olla niitä huonolla hoidolla olleita loppuun ajettua massaa 500-1000 euron hintahaarukkaan.
      Tekniikka toimii maapallon ympäri kunhan huolehtii öljyt, nesteet perushuollot. Hoitamaton yksilö on jo kaikkialta ruosteessa. Tyyppivika on Bensantäyttöputken puhkiruostuneisuus kaikissa.

    • Jukka.

      Ollut meillä uudesta alkaen. Nyt 217 000km. Ei vuoda öljyä, ei kuluta
      vaihtovälillä 10 000km.
      Alkuperäisiä kytkin, nivelet ja suojakumit, takajarruhihnat, etuiskarit.
      Helpompi luetella vaihdetut: Takaiskarit, jarrupalat, pakoputki, akkux2,
      ruostevaurio takalokasuojan kaari korjattu.
      Ruostesuojattu ja suojausta lisätty.

      Ajotuntuma sama kuin uutena, noin 6,2 l maantiellä. Vetelä ohjauksen
      keskiasennossa ja minne tuuli kuljettaa, tyypillinen japanilainen.
      Hyvin yleinen merkki ja varaosia saa helposti.

    • rantasalo

      onko kellään myydä toyta carina2 harmaamettali väri 84-88malli ehjä peltinen mun sähköposti [email protected]

    • dfghjujntil

      ╭ ⌒ ╮BIENVENUE
      http://www.hiawang.com/
      Il est le meilleur site en ligne.
      ont des choses moins chères et plus de bien.
      Meilleure qualité, meilleure réputation, les services de Best
      Nous acceptons le paiement PAYPAL
      VOUS NE DEVEZ PAS MANQUER!

    • djjomppa83

      oisko jollain tietoa mulla on carina 2konen 91ruisku ja ei meinaa lähtee käyntiin ja puutuu eli mouaa ala kierroksilla pensan suodatin on vaihettu pitää antaa pensa punpun monesti surrata loppuun ennenkun voiees yrittää ihan kun ei tukis keittöö kiitos

    • CARINA2

      ainakin 600tkm kun muistaa vaihdella öljyjä kone on vieläkin kuin uusi. seka-ajon kulutus n.7l maan 6l minulla ainakin. ääni eristys ei mikään huippu.taka lokasuojan kaaret tahtovat ruostua.vaihteisto ok

    • toyl

      toyota carinaa parempaa saa hakea ei löydy nykyajan läppäriautot en uskaltaisi ajaa nykyistä 4km työmatkaakaan näillä lintoilla

    • Penis.

      Toyota carina II on kyllä todella kestävä auto. Sitä ei moni uskois ennenkun testaa. Kone vaan kestää ja kestää. Ainoa ongelma on vaan toi korin ruostuminen mutta jos pohjatyöt tekee kunnolla ja maalaa sen hyvin niin ei pitäis herkkään ruostua enää :)

      • carina2gljoo

        4-AF kone on vaan niin kestävä. Toyotan paras moottori mitä on tehty. Corolloissa sama mylly


      • ihme mylly
        carina2gljoo kirjoitti:

        4-AF kone on vaan niin kestävä. Toyotan paras moottori mitä on tehty. Corolloissa sama mylly

        Juu, sitä jakohihnaakaan ei ole pakko vaihtaa ennen kuin katkeaa, koska tuo ei riko mitään. Itsekin ajan aina 200000km samalla hihnalla. Samalla voi sitten vesipumpunkin uusia, ettei tarvitse jakopäätä seuraavaan 200000:een avata.


      • niin tietysti
        ihme mylly kirjoitti:

        Juu, sitä jakohihnaakaan ei ole pakko vaihtaa ennen kuin katkeaa, koska tuo ei riko mitään. Itsekin ajan aina 200000km samalla hihnalla. Samalla voi sitten vesipumpunkin uusia, ettei tarvitse jakopäätä seuraavaan 200000:een avata.

        Tosiaan, Carinan ylläpito tulee varsin halvaksi. Vielä parempi, jos itse osaa nikkaroida ja vaihdella 20:n vuoden käytössä kuluvat osat, joita Motonetista saa puoli-ilmaiseksi.


      • että sillai
        niin tietysti kirjoitti:

        Tosiaan, Carinan ylläpito tulee varsin halvaksi. Vielä parempi, jos itse osaa nikkaroida ja vaihdella 20:n vuoden käytössä kuluvat osat, joita Motonetista saa puoli-ilmaiseksi.

        Mulla oli -90-mallin Carina ruiskulla vuosikausia. Ajelin sillä 440000km ja paljon enemmänkin olisi vielä päässyt, mutta myin sen Afrikkaan, kun kytkimen pääsylinterin tiiviste alkoi tehdä kiusaa. Kerran se oli pikku kolarissakin ja oikea etulokasuoja, puskuri ja lampunumpio uusittiin. Osui auraustraktorin takakumiin Turussa. Vastapuoli korvasi ja hyvin laitettiin sillä 1000:lla eurolla, mikä sattui auton käypä arvokin olemaan.


      • halpaa huvia
        niin tietysti kirjoitti:

        Tosiaan, Carinan ylläpito tulee varsin halvaksi. Vielä parempi, jos itse osaa nikkaroida ja vaihdella 20:n vuoden käytössä kuluvat osat, joita Motonetista saa puoli-ilmaiseksi.

        Kyllä, niissä ei juuri vikoja esiinny, kuten muissa merkeissä. Itse kävin eilen katsastamassa -88-mallin Carina kakkosta. Muuta vikaa ei löytynyt kuin että käsijarruvaierin oikea haarake oli katkennut. Se ei maksanut Motonetissä kuin 13,90e.


      • 88 1.6 carina ii
        halpaa huvia kirjoitti:

        Kyllä, niissä ei juuri vikoja esiinny, kuten muissa merkeissä. Itse kävin eilen katsastamassa -88-mallin Carina kakkosta. Muuta vikaa ei löytynyt kuin että käsijarruvaierin oikea haarake oli katkennut. Se ei maksanut Motonetissä kuin 13,90e.

        Viimesyksynä ainoana vikana katsastuksessa oli se, että avain lähti joka asennossa irti. Viilasin ite uuden edesmenneen corollan avaimesta sopivan.

        Pohjan saumat on uusittu kuten helmat myös vuosien varrella.


    • Caruniina

      Mulla on mennyt 20 vuoden aikana takaiskunvaimentimet, vesipumppu ja akku uusittu, kerran vaihdettu pelkkä jakohihna, mitään muuta ei ole korjattu.

    • ismo1

      mulla on toyota gorolla 1,6 16v ruisku vm.91 tietääkö joku missä vois olla vika kun ei lähde ensimmäisellä tarttaukksella käyntiin mutta toisella lähtee voisko olla pensan saannissa. en ole vaihtanut vielä pensan suodatinta ja autolla ajettu 240 tuhatta

    • kertokaa

      mulla on -90 vuoden carina 2 1.6 16v. ja kuluttaa sekalaisessa ajossa yli 8l onko normaalia? ja mistä voisi johtua?

    • wernerska

      Hieman yläkanttiin vaikuttaa tosin ei paljoa. Olisko ajotapa, jollain säädöillä voisi kulutusta saada laskemaan ja uusi ilmansuodatin , uudet tulpat jne.

    • Carina || rullaa !

      Eipä oo tarvinnu paljon muuta tehdä kun laittaa bensaa tankkiin :) Kulutus suhtkoht pieni.. Kulutusosia vaihdettu, siinäpä ne. Pieni pakkanen ei Carinaa pelota, hyvin lähtee käyntiin! Loistava ja luotettava menijä.

    • QueenCarina

      Ittellä Carina II:lla 360 000 mittarissa. On vuosimallia 1990 ja pelittää hienosti. Paras auto mitä on omistanut vaikka onkin kaikkea muuta kuin edustusauto:) Peittoaa esim. aikaisemmin omistamani 90-luvun vanhat mersut mennen tullen. Vikoina ollut helmaruosteet (pellit hitsttu uusiksi pyörien kaarissa), pakoputken pörinät, ja nyt viimeksi alkanut kytkin haisemaan, Muuten ei juurikaan mitään. Aina vaan käynnistyy ja kulkee. Ihan uskomattoman hyvä perusato jota äijät aina toreilla käy kysymässä että möisinkö, vaan enpä myy...;)

    • nasykka

      -90 farkku kaarina II ja ajettu 497t, laturi meni 450 ssä ja samoin yksi vetoakseli. Jarrupaineen tasausmotikka (farkuissa) meni 350:ssä ja rattikaselin ristikkonivel jossain 430ssa. Nyt meni lämmittimen moottori ja kallistuksenvakaajien helat kolisee. Kulutus 5,3-6.5 ja huiput 7,7 -40 pakkasilla jolloin muuten on varma ja lämmin auto. 500t päästään kuukauden sisällä ja katsastus olisi myös. Jos 600 t km yrittäisi. Pikkusen on takakaaren reunassa pintaruostetta mutta koskaan ei ole tarvinnut hitsata. Luotettava juhta jota luotettavampaa saa hakea. On muuten katalysaattori vaikka ei ollut pakollinen vielä silloin. Imupaineen anturin (ns ekovalokytkin)kalvo meni puhki 460ssa ja paikkasin sen muovipussilla joka pelittää edelleen. Kulutus pieneni litralla..kun oli ollut vuoto vikaa jo jonkin aikaa.

    • ntgyklåi

      Viimeiset Carinat kyllä hyvin nopeaan poistuneet katukuvasta kun Afrikkaan ovat matkanneet urakalla.

    • Rudel

      Olen ajanu -90 carinalla kohta 13 vuotta, käyny petroskoissa asti venäjällä eikä jättäny tielle. Venäjän bensalla ajettu vuosia eikä ole moottorissa vikoja ilmenny. Öljynä kannattaa käyttää mobilin rally formulaa. Ekalla menny läpi katsastuksesta aina. Mittarissa 370000km ja ei edes etuniveliä ole tarvinnu vaihtaa vaikka venäjän teillä kolisteltu monet kerrat.

    • AT171

      Tulipa napattua noin neljä kuukautta sitten viimeinen markkinoilla näkyvä automaatti Carina II vuosimallia 1991. Hain Lahdesta Vantaalle ja olen viides omistaja. Viettänyt elämänsä Espanjassa noin 6 vuotta, jonka jälkeen palasi Lahteen.

      Itse vaihdoin polttoainesuodattimen, jonka metalliputki oli niin jumissa suodattimessa, että sahasin putken poikki. Nyt tilalla bensaa kestävä nylonletku, vanhasta suodattimesta tuli kirkas bensa ruskeena ulos, tuskin oli ikinä vaihdettu.

      Taakse tein jarrurempat, uudet rummut, kengät ja jousisarjat. Maalasin vielä rummut sinkillä ja ryppyspraylla, huh - nyt on hienot.

      Purulevystä tein uuden hattuhyllyn ja siinä 8 tuumaset popit. Edessä kojelaudassa 4 tuumaset. Kontissa tietysti subbari.

      Ovien alareunoissa ruostetta ja takaovissa ruosteläikkiä, alhaalla yli 3 vuoden vanhat massat, joten nekin pitää uusia jossain vaiheessa. Kone toimii ja vaihteisto vaihtaa todella hyvin, monet viivat voittanut.

      Maksoin ainoastaan 800 euroa autosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe