Hei,
missä vika? Olen hoikka säännöllisesti urheilua harrastava nuori nainen 20v. Kuukautiset olleet pois yli vuoden ja huomattiin sattumalta tosi korkea verenpaine ( 196/111 ja kävi alapaine jopa 120)ja alhainen kaliumtaso verikokeissa, johon sain lääkkeet. Nyt kun olen syönyt kaliumvajeeseen lääkkeitä ja mitannut paineita kaksiviikkoa luvut ovat 129/77. Mikähän vialla ??
Hoikka ja hyvä kunto
2
624
Vastaukset
- mikään
"luvut ovat 129/77"
Kateeksi käy. Olisipa tuollaiset paineet niin olisi mahdollisuus elää pitkään.- kuitenkin...
Eli jotain on tietenkin vialla, kun lääkitystä tarvitaan, olkoon sitten vaikka kalium-vajauteen.
Tässä tietoa hypokalemian ja korkean verenpaineen yhteydestä, tosin aika "eksperttilähtöisesti", mutta jotain kuitenkin:
-------------------------------
Kaliumin puute aiheuttaa toimintahäiriöitä erityisesti sydämessä, verisuonistossa, hermoissa, lihaksissa ja munuaisissa. Epidemiologiset tutkimukset yhdistävät matalakaliumisen ruokavalion kohonneen verenpaineen esiintyvyyteen. Vastaavasti, kaliumin lisääminen dieetissä voi laskea verenpainetta. Hypokalemiaan liittyvä hypertensio perustuu todennäköisesti natriumretention aiheuttamaan plasmavolyymin lisääntymiseen sekä verisuoniston herkistymiseen endogeenisille vasokonstriktoreille.
---------------------------
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403007- 702487
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332018- 181426
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363- 131249
- 101244
- 221221