Millainen pesula on työpaikkana??

pyykkimamma

Kävin työhaastattelussa pesulassa vastikään ja tässä odotellessani vastausta pähkäilen, että tuliko nyt tehtyä moka hakiessa sinne töihin..Minkälaista työ on? Onko mukavaa, pitkät päivät?

5

5804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkki:

      Tyypillinen työpäivä keskivilkkaassa pesulassa: Aamulla odottaa 50 paria miesten kulmahousuja silittämistä, eikä muuten oo helppoa, kun housuihin ei saa tulla useampia prässejä, ei voi kieli poskella vaan panna menemään. Jos on kassavuorossa, pitää ottaa vastaan uusia asiakkaita,työ keskeytyy jatkuvasti. Uusia tilauksia sekä pikatilauksia jatkuvasti, maksavat vähän enemmän että saavat takaisin saman päivän aikana. Housujen lisäksi miesten kauluspaitoja kymmenittäin joka päivä, puvuntakkeja, hameita jne. jne. Matot otetaan vastaan, pestään kylläkin usein muualla, niiden järjestely raskasta jos huonot tilat. Normaalia likapyykkiä kassikaupalla jotka tungetaan koneeseen (likaiset kalsarit, sukat ym...). Kuivapesussa käytettiin ainakin ennen perri-nimistä (tai sinne päin) ainetta josta osa varastoituu aivoihin, altistuminen tapahtuu vaatteita koneesta poisotettaessa.
      Asiakkaat myös luulee että pesula poistaa kaikki tahrat jollain taikuudella. Selitä sitten arvokkaalle rouvalle miksei se kuukauden vanha punaviinitahra lähtenytkään hänen silkkipuserostaan. Aina pitää muistaa vaatteen tms vastaanotossa mainita asiakkaalle että tahra ei ehkä lähde, mieluusti kirjallinen maininta kuittiin, tai tulee motkotusta. Tai petauspatjoja otettaessa että se todellakin kutistuu vaikka siinä on pesumerkintä... Tai kun jono kasvaa kun et vaan löydä sitä asiakkaan kaksi kuukautta sitten jättämää takkia tai mattoa joka on kasan alimmaisena... Asiakkaat ei tosiaan oo ymmärtäväisiä aina kun eivät aina tunnu tajuuvan että ei se ollut pesulan vika että tahroja tulee. Esimerkkejä olisi niin paljon! Palkka oli aivan surkea työn määrään nähden. Silittämisestä ranne kipytyy nopeasti. Neljä kuukautta kestin ja sitte riitti.

      • saippuaooppera

        Kyllä varmaan on tositarinaa edellisessä jutussa, kovaa ja epäsiistiä työtä, likavaatteet pölyää ja niitä käsitellessä sinä hengität kaikenmaailman päpöt keuhkoihisi. Olen ollut muutama vuosi taaksepäin harjoittelemassa pesulassa ja ajattelin etten halua sinne töihin sen enempää.


      • Anonyymi
        saippuaooppera kirjoitti:

        Kyllä varmaan on tositarinaa edellisessä jutussa, kovaa ja epäsiistiä työtä, likavaatteet pölyää ja niitä käsitellessä sinä hengität kaikenmaailman päpöt keuhkoihisi. Olen ollut muutama vuosi taaksepäin harjoittelemassa pesulassa ja ajattelin etten halua sinne töihin sen enempää.

        Paska palkka ja pomot vittuilee


    • hait?

      Onko kyseessä pikkupesula, jossa on asiakaspalvelua vai suuri teollinen pesula, jossa pestään 16000 kg pyykkiä päivässä. Näillä työpaikoilla on eroa.

      Itse olen ollut nyt puolitoista vuotta tuollaisessa teollisuuspesulassa. Yleisesti vois sanoa, että työ on pölyistä ja yksitoikkoista, Hallissa on meteliä. Tuosta yksitoikkoisuudesta saaattaa tulla rasitusvammoja (niskakipuja, jännetupen tulehduksia jne.)

      Työn hyviä puolia on vuorotyölisät ja se, ettei tarvitse viedä töitä kotiin. Ja tietysti mukavat työkaverit. Itse olen viihtynyt toistaiseksi sen verran hyvin, ettei ole vielä tarvinnut miettiä työpaikan vaihtoa.

      Palkka ei ole häävi, mutta ei se ole sitä millään naisvaltaisella alalla. Työsopimuskin on muodoltaan melko surkea ja siihen yritänkin nyt saada muutosta.

    • Anonyymi

      ennen oli hyvät liksat, kun ihmiset käyttelivät käteistä. Nyt digiaikana taskuista ei löyvy mithään muuta kun sottasia paperinenäliinoja. Niin on ajat muuthunneet. Täytyy köyhän vaihtaa alaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      792
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      710
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe