Onkos Teillä kokemusta Helsingin kauppatorista myyntipaikkana siis niistä ns. mummojenpaikoista? Kävin eilen katselemassa miltä siellä näyttää ja tänään meinaan mennä kokeilemaan, miten kauppa käy vai käykö ollenkaan. Eilen näytti hiljaiselta, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla ja hankin eilen torikortin.
Minulle on kertynyt kaikennäköistä "tekelettä", joista haluaisin päästä eroon. Minulla on paljon kankaita ja lankoja, jotka ovat talven aikana muuttaneet "olomuotoaan", joten kaikennäköistä käsityötä löytyy. Minkään hinta ei ole suuri ja ovat kevyitä kuljettaa. Katsotaan miten käy!
Nyt pakkaan kassini ja lähden taipaleelle heti kuuden jälkeen.
kauppatori myyntipaikkana?
8
3946
Vastaukset
- minkäkin olen suunnitellut
Heissan!
Haluan ehdottomasti kuulla miten kauppareissusi kävi. Itsekin hankin
viime viikolla torikortin ja ajattelin jossain vaiheessa käydä myymässä
töitäni siellä.
Siksi haluan kuulla myyntikokemuksesi.- niina
Mikäs se sellainen torikortti on? Mistä niitä saa ja mihin hintaan ja mihin oikeuttavat? Tsemppiä teille myyjille.
- susa
Ei ainakaan siinä "meidän kulmilla" käynyt oikein hyvin kauppa, vakituiset myyjät sanoivat myös, että oli huono päivä.
Satamaan tuli kaksi risteilijää, joiden matkustajat kulkivat kädet taskuissa ohi. Heillä ei ollut aikomustakaan ostaa mitään.
Yksi myyjämummo kertoi, että hän on jonain päivänä tienannut jopa yli tuhat "mummonmarkkaa" ja jonain päivänä 3 euroa. Ja mummolla on aina samanlaista tavaraa myynnissä.
Mutta kiva siellä oli olla ja ottaa aurinkoa! Menen toisenkin kerran. - susa
niina kirjoitti:
Mikäs se sellainen torikortti on? Mistä niitä saa ja mihin hintaan ja mihin oikeuttavat? Tsemppiä teille myyjille.
Tänään kysyttiin kaikilta torikortti. Myyjät sanoivat, että aina ennen on riittänyt, että sanoo vain torikortin numeron.
Torikortin saa hakea toritoimistosta Pohjois Espa 5, löytyy kiinteistöviraston sivuilta. Siellä täytyy täyttää lomake, jossa about vannoo, että myytävät tuotteet ovat itsevalmistettuja ja sit antaa luvan tulla katsomaan himaa, että siellä on mahdollisuus moista valmistaa eikä ole kuitenkaan tehdas, näin ainakin silloin, kun hain omani vuonna yksi ja kaksi. Ja se kortti pitää käydä vuosittain laimauttamassa toritoimistossa. - maiju
niina kirjoitti:
Helsinkiläisille siis kortin anominen on helpompaa eli tapahtuu sieltä kiinteistöviraston kautta ja sen kun vain käy hakemassa kortin kun on täyttänyt kaavakkeen. Eikä torikortti maksa mitään.
Ulkopaikkakuntalaiset joutuvat käymään myös poliisilaitoksella hakemassa jonkun todistuksen, jossa todistuksen. En tiedä minkälainen se on, mutta tiedän vain, että esim. vantaalaiset joutuvat tällaisen todistuksen hankkimaan.
Ja torikortti oikeuttaa siis myymään käsitöitä Hgin kauppatorilla ja myös muissakin kaupungin toreilla, joissa on käsityöläispaikkoja.
- onerva
Miten voi varmistaa, että saa torilta paikan/pöydän? Aika kurjalta tuntuisi laittautua kimpsuineen sinne, ja jäädä nuolemaan näppejään...
- maiju
Yleensä siellä on ollut tyhjiä pöytiä kun olen siellä kävellyt.
Tietysti varmistaa kun menee aikaisin, silloin ainakin paikan saa, mutta kuten sanoin niin kyllä siellä yleensä niitä tyhjiä pöytiä on (tai siis puolikkaita pöytiä).
T: Maiju - susa
Sinne on mentävä aikaisin ainakin kauniilla ilmalla. Olen ollut siellä noin klo 7 ja paikkoja on vielä vaikka muille jakaa.
Myöhemmin on tai on olematta paikkoja, joten mene vain aikaisin, että et tee turhaa reissua kamojesi kanssa.
Nythän ei ole enää iltatoria vaan tori on auki yhtäjaksoisesti klo 18.00 asti. Ja sillä samaisella neljällä eurolla saa kököttää siellä koko päivän. Osa myyjistä lopettavat heti kahden jälkeen, jokunen on varmasti loppuun asti. Itse olen lähtenyt ekalla kerralla neljältä ja tokalla kolmelta. Ensi viikolla oisi taas tarkoitus mennä sinne jälleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197