Onko mahdollista että takanpiippu voidaan nuohota alakautta(piipun lähtö suoraan takan päällä,teräspiippu),omassa pienessä takassa aukeaa valtaisa näkymä hormiin kun kesäpellin avaa.
Olen käyttänyt takkkaa nyt 1,5vuotta ja varmasti pian tulee nuohooja taas käymään.Katolla ei ole tikkaita joten onko tuo alakautta nuohoaminen mahdollista?
Takan nuohoaminen kesäpellin reijästä
5
2311
Vastaukset
- ostaa kalliit
tikkaat! Ei se naruvarsiharja ylöspäin nouse.
- Nimetön
Kyllä nuohoojilla on vaijeri harjakin,jolla nuohous onnistuu alhaalta ylöspäin...käsittääkseni
- ehkö mutta
Nimetön kirjoitti:
Kyllä nuohoojilla on vaijeri harjakin,jolla nuohous onnistuu alhaalta ylöspäin...käsittääkseni
kaikki noki on sisällä eli ei nuohoojan rupee
- pakolliset
Piipun päästä nuohotaan joten sinne pitää järjestää pääsy. Pitäähän luukut ja pellit ym. tiivistääkin nuohotessa. Jos alhaalta nuohottaisiin niin kaikki noki olisi sisällä.
Nuohooja ei voi varustautua ja varautua jokaista erilaista kohdetta varten vaan nuohottava kohde on valmistauduttava nuohoojan tehtävää varten.
Ote nuohoojat.fi sivustolta:
"Miten nuohoukseen valmistaudutaan?
Kiinteistön omistajan tai haltijan on huolehdittava siitä, että tulisija voidaan nuohota esteettä. Sen lisäksi on huolehdittava siitä, että savuhormille on esteetön ja turvallinen pääsy. Se tarkoittaa turvallisia ja kiinteästi asennettuja tikkaita ja tarvittaessa kattosiltoja ja nuohoustelineitä."
http://www.nuohoojat.fi/walo1/esivu.php?id=52
Miten talo on mennyt lopputarkastuksesta läpi ilman tikkaita? Tikkaat on pakollisesti jos katolla on huoltokohteita jotka edellyttävät sinne pääsyä.- joulu
lähestyy.JOULUPUKKI NUOHOAA PIIPUN KESÄPELTIÄ APUNA KÄYTTÄEN.?????????!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628