"Kuin vanha pariskunta"

yksi nainen

Avomies tokaisi jälleen kerran, että olemme kuin vanha pariskunta. Pannaan kerran vuodessa, jos sitäkään.

Tasan tarkalleen tajuan haluttomuuteni syyn. Muistan hyvin kuinka suhteen alussa rakastelimme jopa useita kertoja päivässä. Sitten tuli syklejä, että välillä rakasteltiin ja sitten taas ei yhtään.

Nykyään kerrat ovat vain vähentyneet. Ei vain yksinkertaisesti huvita. Olen monta kertaa sanonut, että jos mies hieman edes vähentäisi kaljan kittaamista ja TV:n töllöttämistä ja huolehtisi kunnostaan, niin varmasti halut nousisivat.

Ihan niinkuin joku halu olisi henkimaailman juttu, ettei fyysisyydellä olisi tekemistä. En yhtään ihmettele, jos toinen on esim. reippaasti lihava ja toinen pitää huolta kunnostaan, niin seksi ei huvita. Poikkeuksia tietenkin on, että jotkut suorastaan tykkäävät lihavista.

Tietenkin ihmisillä on kaikenlaisia kausia. On kriisejä ja stressikausia ja silloin seksi ei ole ensimmäisenä mielessä. Mutta jos tällainenkin kausi on jatkuvaa, niin kyllä se hieman apaattiseksi vetää. Pitääkö sitä sitten esittää toisen mieliksi, vaikka halut ovat kaikonneet?

Voisi itsekin joskus tehdä kuntonsa eteen jotain. Pelkästään liikuntaa lisäämällä sekä syömistä ja juomista vähentämällä vireystaso nousee. Tupakanpoltto kannattaisi myös lopettaa.

9

4815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimoke*

      Meillä kyllä pitää mies kunnostaan huolen,
      myös minä vaikka en niin suuressa mittakaavassa kuin hän.
      Mutta siltikään ei seksi maita.
      Miehelle maittaisi aina.
      Pitäisi kai keksiä seksiin jotakin uutta ja piristävää.
      Mutta sekin tuntuisi niin väkisin yrittämiseltä.
      Sellaista se meilläkin on, mies katselee sohvalla tv:tä
      tai on jossakin poissa kotoa.
      Minä touhuan omiani.
      Kumpikin kaipaa läheisyyttä lämpöä, mutta ilmeisesti eritavalla.
      Vieraantuu tässä toisistaan näin, en tiedä mikä neuvoksi.

      • yksi nainen

        Ymmärrän. Eihän periaatteessa ulkonäöllä ole mitään merkitystä ja sittenhän sitä alkaa jännittämäänkin seksiä, jos sitä ei ole moneen aikaan. Yhdessä vaiheessa meilläkin oli hyvinkin läheistä elämää, mutta tuntuu vain, että nykyään lomilla toinen yrittää paeta toista. En tiedä, mikä neuvoksi.


      • ja hommatkaa
        yksi nainen kirjoitti:

        Ymmärrän. Eihän periaatteessa ulkonäöllä ole mitään merkitystä ja sittenhän sitä alkaa jännittämäänkin seksiä, jos sitä ei ole moneen aikaan. Yhdessä vaiheessa meilläkin oli hyvinkin läheistä elämää, mutta tuntuu vain, että nykyään lomilla toinen yrittää paeta toista. En tiedä, mikä neuvoksi.

        yhteinen harrastus: elokuviin, hiihtämään, vierailuille, konserttiin, kävelylle jne, jne. yhdessä!

        Mitä te sitä tv:tä töllötätte? Massaviihdettä imbesilleille!
        Erkaannuttaa ja tylsistyttää entisestään!


      • paitsi että

        töiden jälkeen mies vaan soittelee kitaraa päivät ja illat läpeensä, tai on muissa harrastuksissaan. Ja minä hääräilen omiani.
        Sitten ei vaan enää haluta. En tiedä mikä auttaisi. Rakastan miestäni, mutta seksihalut ovat kadonneet taivaan tuuliin. :(
        Ja me molemmat muuten pidetään kunnostamme huoli ja läheisyyttä on, mutta...en vaan halua häntä enää seksuaalisesti.


      • elämä on
        paitsi että kirjoitti:

        töiden jälkeen mies vaan soittelee kitaraa päivät ja illat läpeensä, tai on muissa harrastuksissaan. Ja minä hääräilen omiani.
        Sitten ei vaan enää haluta. En tiedä mikä auttaisi. Rakastan miestäni, mutta seksihalut ovat kadonneet taivaan tuuliin. :(
        Ja me molemmat muuten pidetään kunnostamme huoli ja läheisyyttä on, mutta...en vaan halua häntä enää seksuaalisesti.

        Sama vika meilläkin. Mies vain sattuu istumaan illat netin ääressä. Meillä ei keskustella, ei rakastella. Ja ehkä kerran vuodessa käydään yhdessä jossain.


    • Onneton nainen

      Ihmettelen todella, miten minä ja mieheni, kaksi tervettä nuorta vasta kaksi vuotta seurustellut, olemme niin onnettomia seksin suhteen, tai kun sitä ei ole. Näin on myös käynyt kaikissa aikaisemmisakin suhteissani, suuri syy on kyllä nuoruuden traumoissa, mutta on kai syitä muitakin. Olen siinä kyllä samaa mieltä, jos toinen ei paljoa ulkonäöstään piittaa, niin eipä siinä itselläkään haluja ole. Nyt sitä sitten miettii, että miten kaikki sitten alussa meni niin hyvin? Eihän hän silloinkaan ollut niin fyysisesti vetoava, mutta vetosipa vaan kuitenkin, se on kai se uutuudenviehätys sitten...

      • Toinen onneton

        Minulla on ollut vaikka minkälaisia traumoja ja olen niistä selvinnyt kulkemalla tuhansien itkujen teitä. Minulla oli vankka pelko siitä, etten ikinä tule perustamaan minkäänlaista järjellistä parisuhdetta siinä valossa, kun katselin lähisukulaisteni täysin epäonnistuneita liittoja. Oli väkivaltaa, alistamista ja alkoholiongelmia ym. Otin kuitenkin riskin ja siinä sitä ollaan oltu jo vuosia yhdessä. Minusta vain tuntuu, että alun alkaenkaan emme sopineet yhteen. Minulla oli halu onnistua parisuhteessa ja näyttää muille, että pystyn johonkin. Oli niin kipeä trauma, kun vanhemmat erosivat ja jäin totaalisen yksin. Isä alkoi juoda ja äiti oli muuten henkisesti loppu. En pystynyt luottamaan keneenkään. Sitten tulivat päälle muiden sukulaisten erot. Ajattelin, että edes joskus olisi joku olkapää, johon voi nojata heikkona hetkenä. Ei siinä seksi ollut päällimmäisenä mielessä.


    • Sini--62

      Pikkuvihkonen keittiön pöydälle ja kirjoitan siihen kaikki lauseet miten arvostelemme toinen toistamme ääneen salaamatta kirjoittamista toisiltamme. Plussat ja miinukset erikseen ja kummankin sanomiset erilleen. Kuukauden lopussa luen ne ääneen vuorotellen järjestyksessä oikein ajan kanssa. Toivottavasti osaamme nauraa sanoillemme. Sitten mietimme miten asian voisi korjata, yksi vika kerrallaan. Hieman huumoria edes, jos alkaa kiukuttaa. Tähän keskusteluun mies osallistuu vaikka väkisin. Tv ja tietokone kiinni jossain vaiheessa. Varaan ajan mieheni vastaanotolle. Pahus. Huomiota, kiitos.

    • ---

      Että ottaa aivoon nämä "huolehdi kunnostaan" lausahdukset. En nyt tarkoita, etteikö mitään huomiota kiinnittäisi, mutta minä olen aina ollut ns. runsasmuotoinen huolimatta siitä, että liikun ja syön järkevästi. Olen myös aina kiinnittänyt miesten huomion. Onko se sitten siinä, että "lihavat on lepposia" vai asenteessa vaiko missä lie.

      En ole mikään kaunotar, mutta en näytä seinästä revästyltäkään. Ja kun suhteeseen on tämänmuotoisena lähtenyt niin luulisi sen toisen tietävän, mitä saa. Itse olen itseeni tyytyväinen, mutten ymmärrä, miksi kaikkien pitäisi olla hoikkia ollakseen (seksuaalisesti tai muuten) viehättäviä?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe