Kertokaas joku fiksu tästä ultrakuvasta, tuossa keskellä on tuo pienenpiene musta "reikä" (missä näkyy reunoilla nuo "mittausristit") se olisi sikiöpussi, mutta lääkäri ei mukamas vielä osannut varmaksi sanoa onko raskaus kohdun ulkopuolella vai sisäpuolella, osaako joku tulkita kuvia? tuossa kuvassa rv4 1, eli niin alussa.
kuva:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1294603.jpg
Ultrakuva
11
4864
Vastaukset
- ----
En saanu selvää tosta kuvasta, mutta aika erikoista ettei se lääkäri osannu sanoo missä raskaus on jos kerran löysi sikiöpussin. Siis kyllähän lääkäri löytää kohdun ultralla, ja jos sikiöpussi löyty niin miten ei muka osaa sanoo missä on?
----- Nimetön
sanoi että tämä on oletettavasti sikiöpussi. Ja ei voi viikolla 4 sanoa täysin varmaksi onko ulko vai sisäpuolinen. Tai sit oli tosi paska lääkäri tai ei halunnut kertoa totuutta. Lähetin sille eilen sähköpostia ja kyselin vähän että osaisko sanoa kummalta näyttää enemmän. Kun se sanoi ettei 100% varmaksi voi sanoa..
- Annika-88
Eikös yleensä ensimmäinen ultraus ole rv 7 eteen päin...
Tuosta kuvasta on todella vaikea sanoa mitään. Ja on hassua että lääkärikään ei ole ollut aivan varma missä kohdassa sikiöpussi on ja että onko se edes todellinen sikiöpussi.
Mutta eikös yleensä kohdun ulkoinen raskaus keskeydy niin ettei sitä itse edes periaatteessa huomaa.
Mielestäni kannattaisi odottaa muutama viikko ja käydä sitten uudestaan ultrassa.- Nimetön
koska en muistanut koska on ollut viimeiset kuukautiset.. Sain uuden ajan 2viikon päähän edellisesti, ja silloin kuulemma pitäisi näkyä sikiö ja sydämen lyönnit.. Sanoi että jos tulee vuotoa tai kipuja niin ajan voi peruuttaa. Nyt mennyt kohta viikko edellisestä ultrasta ja kipuja tai vuotoa ei ole ollut.. Ihan kun maha olis ihan ihan vähän kasvanut tai sitten vain kuvittelen :) ensimmäinen raskaus on jos on :) tosi jännittävää odotusta.. En olis kyll menny ultraa jos olisin tienny että näin alussa mennään vasta raskauden kanssa. Pitihän kuitenkin se varmistaa missä noin mennään. Lääkäri kuitenkin sanoi että kohtu on pehmentynyt ja kasvanut pikkusen.. Ei kai se pehmene ja kasva jos raskaus olisi ulkopuolella. Toki on sit tuulimunan vaara vaikka kohdussa olis raskaus. Parasta toivotaan. Inhottaa vaan kun se lääkäri oli vähän epäkohtelias ja muutenkin outo. Varmaan kun näin nuori ihminen raskaana niin ties mitä niiden päässä liikkuu..
- kunnolla..
Nimetön kirjoitti:
koska en muistanut koska on ollut viimeiset kuukautiset.. Sain uuden ajan 2viikon päähän edellisesti, ja silloin kuulemma pitäisi näkyä sikiö ja sydämen lyönnit.. Sanoi että jos tulee vuotoa tai kipuja niin ajan voi peruuttaa. Nyt mennyt kohta viikko edellisestä ultrasta ja kipuja tai vuotoa ei ole ollut.. Ihan kun maha olis ihan ihan vähän kasvanut tai sitten vain kuvittelen :) ensimmäinen raskaus on jos on :) tosi jännittävää odotusta.. En olis kyll menny ultraa jos olisin tienny että näin alussa mennään vasta raskauden kanssa. Pitihän kuitenkin se varmistaa missä noin mennään. Lääkäri kuitenkin sanoi että kohtu on pehmentynyt ja kasvanut pikkusen.. Ei kai se pehmene ja kasva jos raskaus olisi ulkopuolella. Toki on sit tuulimunan vaara vaikka kohdussa olis raskaus. Parasta toivotaan. Inhottaa vaan kun se lääkäri oli vähän epäkohtelias ja muutenkin outo. Varmaan kun näin nuori ihminen raskaana niin ties mitä niiden päässä liikkuu..
Menin 7 vk tarkistuttamaan viikot, kun en ollut varma viikoista. Silloin näkyi jo sydämen lyönnit ja se missä sikiö alkoi kasvamaan. Multa se otettiin vatsanahan päältä. Mulle ultran teki naiskätilö Oulussa, joka pitää yksityistä klinikkaa, eikä maksanu kuin 40 euroa. Hän oli oikein mukava ja osaava. Olen nyt 24 vk ja välillä olen sähköpostilla kysynyt mieltä painavia asioita.
- Nimetön
kunnolla.. kirjoitti:
Menin 7 vk tarkistuttamaan viikot, kun en ollut varma viikoista. Silloin näkyi jo sydämen lyönnit ja se missä sikiö alkoi kasvamaan. Multa se otettiin vatsanahan päältä. Mulle ultran teki naiskätilö Oulussa, joka pitää yksityistä klinikkaa, eikä maksanu kuin 40 euroa. Hän oli oikein mukava ja osaava. Olen nyt 24 vk ja välillä olen sähköpostilla kysynyt mieltä painavia asioita.
Se lääkäri sanoi että viikolla 6 pitäis näky jo, eli sillon olisin viikolla 6 kun on se uus ultra.. Nyt tuntuu välillä mahassa semmosta hassua tunnetta, ihan kun "ratkeilis" jotain, kuuluu semmonen trrrr. Se lähinnä kutittaa, ei satu :)
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Se lääkäri sanoi että viikolla 6 pitäis näky jo, eli sillon olisin viikolla 6 kun on se uus ultra.. Nyt tuntuu välillä mahassa semmosta hassua tunnetta, ihan kun "ratkeilis" jotain, kuuluu semmonen trrrr. Se lähinnä kutittaa, ei satu :)
se ultra alakautta.. ja enskerralla myös alakautta..
- kesämasu08
Eihän noilla viikoilla juuri mitään näe! Turhaan maksat vaan kalliit lääkärireissut. Odota nyt rauhassa seuraavat 5-6 viikkoa ennen seuraavaa ultraa!
- Nimetön
Lääkäri sanoi että sillon näkee mitä on kyseessä. Enkä aio odottaa todellakaan noin kauaa jos sielä onkin tuulimuna tai raskaus on kohdun ulkopuolinen, helpommalla pääsee kun käy tarkistamassa asian.
- selvennystä...vähän.
Nimetön kirjoitti:
Lääkäri sanoi että sillon näkee mitä on kyseessä. Enkä aio odottaa todellakaan noin kauaa jos sielä onkin tuulimuna tai raskaus on kohdun ulkopuolinen, helpommalla pääsee kun käy tarkistamassa asian.
Mulla näky 4 3 ultrassa tuollainen pussukka, jossa ei ollut mitään sisällä, niinkuin ei pidäkkään olla.
Viikkoa myöhemmin näkyi pussi ja sen sisällä ruskuaispussukka.
Viikolla 6 4 näkyi sikiö ja syke.
Minulla ultrattiin siks näin aikaisn kun oli ku-raskaus aikasemmin ja kärsin kivuista tämän raskauden alussa.
Olen nyt rv 21 0.
Ja sitten faktoihin!
Kohtu kasvaa ja pehmentyy myös kohdunulkoisessa raskaudessa tavallisesti, mutta ei toki aina.
Minulla kasvoi ja vastasi viikkoja kun raskaus leikattiin, silloin viikkoja 8 2.
Viikkoa ennen leikkausta alkoi oireet.
Yleensä ku-raskaus alkaa oireileen siinä rv 6-7.
toispuolinen kipu, huimas, hartiapistos jne, rusehtava, verinen vuoto.
Kohdunulkoiselle raskaudelle on tyyppillistä että kohdusta löytyy nestepussi, syytä en tiedä miksi, mutta näin on, se ei liity sikiöön mitenkään, mutta ilmeisesti rask.hormonit sen saa aikaan.
minulla löytyi tälläinen nestepussi.
Toivotaan että raskautesi on ihan normaali=)
Kyllä varmaan jo seuraavasta ultrasta löydetään enenmmän. - Nimetön
selvennystä...vähän. kirjoitti:
Mulla näky 4 3 ultrassa tuollainen pussukka, jossa ei ollut mitään sisällä, niinkuin ei pidäkkään olla.
Viikkoa myöhemmin näkyi pussi ja sen sisällä ruskuaispussukka.
Viikolla 6 4 näkyi sikiö ja syke.
Minulla ultrattiin siks näin aikaisn kun oli ku-raskaus aikasemmin ja kärsin kivuista tämän raskauden alussa.
Olen nyt rv 21 0.
Ja sitten faktoihin!
Kohtu kasvaa ja pehmentyy myös kohdunulkoisessa raskaudessa tavallisesti, mutta ei toki aina.
Minulla kasvoi ja vastasi viikkoja kun raskaus leikattiin, silloin viikkoja 8 2.
Viikkoa ennen leikkausta alkoi oireet.
Yleensä ku-raskaus alkaa oireileen siinä rv 6-7.
toispuolinen kipu, huimas, hartiapistos jne, rusehtava, verinen vuoto.
Kohdunulkoiselle raskaudelle on tyyppillistä että kohdusta löytyy nestepussi, syytä en tiedä miksi, mutta näin on, se ei liity sikiöön mitenkään, mutta ilmeisesti rask.hormonit sen saa aikaan.
minulla löytyi tälläinen nestepussi.
Toivotaan että raskautesi on ihan normaali=)
Kyllä varmaan jo seuraavasta ultrasta löydetään enenmmän.Kiitos tiedoista.. Mulla ei ole ainakaan VIELÄ ollut mitään vuotoa ja huomenna olis rv6. perjantaina on sitten ultra, eli rv6 4, silloin toivotaan näkyvän jotakin. lääkärin kanssa kun juttelin niin sanoi ettei minulla voi olla kohdun ulkopuolista koska sen olisi lääkäri jo nähnyt ekassa ultrassa missä se pussukka sijaitsee, ja hänen olisi pitäny heti ruveta toimimaan jos se pussukka ei olisi ollut kohdussa.. mahakipuja on ollut sellaista menkkamaista juilimista, mutta ei oikein muuta, tänään ensimmäisen kerran on ollut paha olo, että etoo ja oksettaa.. Jännityksellä odotellaan perjantain ultraa.. Sais sitten suljettua pois tuulimunankin.. Toivon mukaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986908- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551238Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251954- 41929