Olin kävelemässä kaupasta kotiin, kun vastaantuleva koira puri minua reiteen (en provosoinut koiraa mitenkään, ainakaan tietääkseni ja koiran omistajan kanssa olemme sopineet asian), purema ei sattunut pahasti eikä housuinikaan tullut reikää, mutta kotiin päästessäni puremakohtaa alkoi särkeä. Puremasta olikin jäänyt kaksi haavaa (kulmahampaat..?) ja niitä nyt olen desifioinut ja suojannut laastarilla, mutta onko jotain muuta, mitä kannattaisi tehdä? Miten haavoja tulisi seurata? Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta kun löytyy vain tietoa, miten hoidan koiran, kun toinen koira puree.
Koiran pureman hoito?
4
1689
Vastaukset
- niksu
tarkistaa onko jäykkäkouristus rokotus voimassa. Jos ei olen, niin sitten rokotukselle terveyskeskukseen.
- Sadi
Terra-poly rasvaa, se on antibioottipohjainen, oon käyttäny koiralla ja itselläni, kun milloin kukakin on purrut ketä tai tullut purruksi. Jäykkäkouristus kannattaa tarkistaa heti, ja ottaa jos se on paria vuotta vanhempi. Putsaa haavat pari kertaa päivässä, ja anna niiden hengittää mahd paljon, älä käytä paksuja siteitä päällä.
- erik.sair.hoit.
Pitkään suihkuttelu haalealla vedellä ilman pesuaineita,kuivaus kevyesti tuputtelemalla talouspyyhkeellä (käytön jälkeen roskikseen),pieni ilmakylpy suihkuttelun jälkeen on hyväksi.
Mieluummin ei mitään sidoksia paitsi,jos joutuu kovasti hankaukseen niin kevyt sideharsotaitos riittää.
Jäykkäkouristusrokotus oltava voimassa,lisäksi mahdollinen antibiootti,jos haava näyttää kovasti punoittavalta tai erittää jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511853
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121741Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351507Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961198- 941195
- 841114
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta354992- 62869
- 49831
- 50816