Koiran pureman hoito?

Jokunen...

Olin kävelemässä kaupasta kotiin, kun vastaantuleva koira puri minua reiteen (en provosoinut koiraa mitenkään, ainakaan tietääkseni ja koiran omistajan kanssa olemme sopineet asian), purema ei sattunut pahasti eikä housuinikaan tullut reikää, mutta kotiin päästessäni puremakohtaa alkoi särkeä. Puremasta olikin jäänyt kaksi haavaa (kulmahampaat..?) ja niitä nyt olen desifioinut ja suojannut laastarilla, mutta onko jotain muuta, mitä kannattaisi tehdä? Miten haavoja tulisi seurata? Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta kun löytyy vain tietoa, miten hoidan koiran, kun toinen koira puree.

4

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksu

tarkistaa onko jäykkäkouristus rokotus voimassa. Jos ei olen, niin sitten rokotukselle terveyskeskukseen.

• ovat tosi tulehdusherkkiä. Aika herkästi kyllä määräävät lääkärissä antibioottikuurin.

• Sadi

Terra-poly rasvaa, se on antibioottipohjainen, oon käyttäny koiralla ja itselläni, kun milloin kukakin on purrut ketä tai tullut purruksi. Jäykkäkouristus kannattaa tarkistaa heti, ja ottaa jos se on paria vuotta vanhempi. Putsaa haavat pari kertaa päivässä, ja anna niiden hengittää mahd paljon, älä käytä paksuja siteitä päällä.

• erik.sair.hoit.

Pitkään suihkuttelu haalealla vedellä ilman pesuaineita,kuivaus kevyesti tuputtelemalla talouspyyhkeellä (käytön jälkeen roskikseen),pieni ilmakylpy suihkuttelun jälkeen on hyväksi.
      Mieluummin ei mitään sidoksia paitsi,jos joutuu kovasti hankaukseen niin kevyt sideharsotaitos riittää.
      Jäykkäkouristusrokotus oltava voimassa,lisäksi mahdollinen antibiootti,jos haava näyttää kovasti punoittavalta tai erittää jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1853
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1741
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1507
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1198
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1114
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50