Partylite

kokemuksia?

Onko kokemuksia Partylite -kynttiläkutsuista?

Itse olin äskettäin ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa sellaisilla kutsuilla ja voi mitä rihkamaa tyrkytettiin väkipakolla ja törkeän hirveeseen hintaan! Siis ihan "tiimarin euron kamaa" kuuteen kymppiin..Ja voi sitä emäntien ja jälleenmyyjien kalasteluvimmaa, siis ihan hirveä oli tämä myyjä takertummaan ja otti kalenterin jo esiin, että koska aloitat myynnin vaikka ainakin viiteen kertaan olin jo sanonut, että en todellakaan ala myymään mitään.

Sai olla viimeinen kerta, mutta tulipahan tuokin hyvitus koettua.

60

6931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynttilämyyjä

Ei tietenkään saisi painostaa ketään emännäksi eikä mihinkään muuhunkaan. Siinä hän kyllä toimi taitamattomasti. Itse olen ollut parilla kutsuilla, ja niillä en ole kokenut mitään painostusta tai houkuttelua. Asiallisesti ja nätisti on vain esitelty tuotteet, vastattu kysymyksiin ja otettu tilaukset vastaan.

Kyllähän ne tuotteet ovat sairaan kalliita mutta myös kauniita ja hyvälaatuisia, joten sieltä halvimmasta päästä olen jotakin aina ostanut : )

• Kokemuksia on

Ihan hyvät kokemukset minullakin kutsuilta on. Mutta tuotteita en osta toiste, koska laatu oli todellakin heikompaa kuin Tiimarissa. Tässä pari esimerkkiä:

1. Laitoin illalliselle tunnelman luojaksi yhtä aikaa palamaan Kivi-tuikkulyhtyihin Tiimarista ostettuja tarjoustuikkuja ja Party Liten tuikkuja. Paloivat molemmat kivasti, ruokailun jälkeen lähdimme pois huoneesta ja sammutin tuikut. Seuraavana iltana ajattelin sytyttää tuikut uudestaan. Vain Tiimarin tuikut syttyivät. Party Liten tuikut eivät enää syttyneet.

2. Laitoin yhtä aikaa palamaan Tiimarista ostettuja ja Party Liten samankokoisia n. 6 cm korkeita ja halkaisijaltaan n. 3 cm kynttilöitä. Kynttilät olivat Kultakeramiikan keraamisissa kynttiläkupeissa. Party Liten kynttilä suli ensimmäisenä iltana ja lähestulkoon valui kupin reunoista ulos. Kynttilän pystyi sytyttämään vielä seuraavana päivänä, mutta se paloi loppuun huomattavasti nopeammin kuin Tiimarin kynttilä, joka säilytti muotonsa loppuun asti ja paloi pitempään.

Jatkossa en enää osta Party Liten kynttilöitä.
        Vaikeaksi asian tekee että minullakin oma ystävä on Party Liten aivopesty myyjä. Myytti hyvästä laadusta on kuitenkin selvästi vain umpikierojen ja ahneiden omistajien ovela temppu, jota he levittävät hyväntahtoisten ja herkkäuskoisten myyjien kautta. Liian sinisilmäinen ei pidä olla!

• näin..
        Kokemuksia on kirjoitti:

Ihan hyvät kokemukset minullakin kutsuilta on. Mutta tuotteita en osta toiste, koska laatu oli todellakin heikompaa kuin Tiimarissa. Tässä pari esimerkkiä:

1. Laitoin illalliselle tunnelman luojaksi yhtä aikaa palamaan Kivi-tuikkulyhtyihin Tiimarista ostettuja tarjoustuikkuja ja Party Liten tuikkuja. Paloivat molemmat kivasti, ruokailun jälkeen lähdimme pois huoneesta ja sammutin tuikut. Seuraavana iltana ajattelin sytyttää tuikut uudestaan. Vain Tiimarin tuikut syttyivät. Party Liten tuikut eivät enää syttyneet.

2. Laitoin yhtä aikaa palamaan Tiimarista ostettuja ja Party Liten samankokoisia n. 6 cm korkeita ja halkaisijaltaan n. 3 cm kynttilöitä. Kynttilät olivat Kultakeramiikan keraamisissa kynttiläkupeissa. Party Liten kynttilä suli ensimmäisenä iltana ja lähestulkoon valui kupin reunoista ulos. Kynttilän pystyi sytyttämään vielä seuraavana päivänä, mutta se paloi loppuun huomattavasti nopeammin kuin Tiimarin kynttilä, joka säilytti muotonsa loppuun asti ja paloi pitempään.

Vaikeaksi asian tekee että minullakin oma ystävä on Party Liten aivopesty myyjä. Myytti hyvästä laadusta on kuitenkin selvästi vain umpikierojen ja ahneiden omistajien ovela temppu, jota he levittävät hyväntahtoisten ja herkkäuskoisten myyjien kautta. Liian sinisilmäinen ei pidä olla!

..se menee!

Tervetuloa heränneiden joukkoon!

• huijattu

hirveää rahastusta, kaikki krääsä todella kallista. Mummut panee rahansa turhuuteen kun ei kehtaa olla ostamatta kun naapuritkin ostaa.
      Ne ole sen kummempia kynttilöitä kuin Tiimarinkaan, ainoa ero on hinnassa.
      Älkää hyvät ihmiset menkö tuollaiseen halpaan(kalliseen).
      Niillä kutsuilla missä minä olin suorastaan tunkua emännäksi, saihan kalliita tuotteita "ilmaiseksi" ns. emännänlahjaksi.
      Emäntä panee pöydän koreaksi ja konsultti kerää sievoiset voitot.

• vieraana kutsuilla

Ikävää, että olet joutunut vieraaksi sellaisille kutsuille,
        jossa on tyrkyttävä myyjä.

Itse olen olut pari kertaa vieraana eri emäntien luona,
        ja kummallakin kerralla ovat myyjät olleet aivan asiallisia.
        Heti alkuun on kerrottu, ettei mitään ostopakkoa ole
        - enkä ekalla kerralla ostanutkaan mitään.

Toisella kerralla ostin pieniä tuoksuvia tuikkuja,
        joita oli muistaakseni 12 kappaletta laatikossa.
        Hinta jotain hiukan alle kympin.

Kalliitahan nuo ovat, mutta näitä kynttilöitä polttelen nyt jouluna lla ja joulun aikaan - tulee hyvä tuoksu taloon.

Minä en osta mitään - mistään - ellen itse halua.
        Minuun ei vaikuta se, ostaako naapurin rouva vai ei.

Kutsujen emännäksi en rupea, mutta kiva oli piipahtaa näilläkin kutsuilla.

Tupperware-kutsuilla olen enemmänkin ollut,
        harvoin sieltäkään mitään ostanut,
        ellei ole ollut todellinen tarve.

• kynttilöistä

Kyllä ne kynttilät kestää PALJON kauemmin kuin Tiimarin "vastaavat".Eivätkä valuta ja palavat tasaisesti loppuun asti.Ovat muuten läpivärjättyjäki,eivätkä tuikkivat kuumene niinkuin tavis tuikut.Lapsi kerran heilautti jo palamassa ollutta tuikkivaa ja parafiinia,ei steariinia,kaatui lapsen kädelle.Oli kuulema lämmintä,mut eipä polttanu ihoon mitään kun ei kuumene niin kuumaksi.Kalliita on,mutta hintansa väärttejä. =o)
        Toki se kippokrääsä on jääny ostamatta ku musta ne ei o ees kauniita,mut makunsa kullakin.

• mapee

mulla on ihan toisenlainen kokemus myyjistä ja kutsuista sekä tuotteista. Ensinnäkin myyjät on kohteliaita ja vaikka emännyyksiä kysellään niin ei sen kummemmin, emäntähän siitä hyötyy ihan ekana muuten..

Ja tuotteet on kyllä aika eri laatua kuin tiimarin tavarat. Itse ainakin erotan kyllä tiimarin hyvänkin kopion partyliten aidosta milloin ja missä vain. Ja toisaalta enpä ole valmis ostamaankaan tuotetta jossa ei laadukkuus ja jokin erityisyys ole oleellinen osa. Jokainen joka tuotteita katsoo kyllä huomaa mikä ero niissä on jos vain tahtoo. Ja kotimyynti ei koskana ole halpaa onhan siinä monta ottajaa niillä rahoilla. Emännän osuus myynnistä mm vaikkakin tuotteina..

Itse kynttilät pesee kyllä kaikki muut kynttilät mennen tullen! Paloaika on huomattavsti pidempi ja vastaavia kynttilöitä ei juuri ole tai jotain erikoiskynttilöitä kuten Drokkilan, mutta ne vasta maksaakin.. Havi kun on ihan eri tuote kuin myös metalliset tuikkukupit.

Itse ainakin ostan harkiten ja käytän hyväkseni tarjouksia. Kynttilöitä on meillä kotona esillä ja niitä poltellaan ja koko perhe nauttii niistä, miestä myöden. Vanhemmat lapset on jo omat tuotteensa löytäneet ja vaikka ostavat halpiksiakin niin arvostavat kyllä näitä kynttilöitä paremmiksi.

Jokainen tekee valintojaan omista lähtökohdistaan ja jollekin hinta ei ole este vaan tuotteen muut ominaisuudet.

Onneksi on tuttu myyjä ja tutut joilla on sama maku eli kutsut pyörii mukavaan tahtii vuorotellen niin että niistä jokainen hyötyy jossain vaiheessa emännän ominaisuudessa. Ja sitäpaitsi meille ainakin kutsut on sosiaalinen tapahtuma eikä vain pakkopullaa ja niillä viihdytään ja viivytään...

Onpa joskus pidetty useammat kotimyynnit samaan aikaan eli on ollut kynttilää ja kalsaria sun muuta..

• tuottanut tulosta

Hyvin on myyjien aivopesu mennyt perille!

Itse kysyin myyjältä mistä tuotteet ovat peräisin ja miltä tehtaalta, niin johan hän olikin vaivautunut ja jotain änkytti, että "vähän ympäri maailmaa"..Eli oikeasti ne tulevat ihan sieltä mistä tiimarin tavaratkin!

Juu, huvittavaa oli katsella, kun emäntä silmät kiiluen katsoi kuvastoa minkä tuoteen sieltä saisi lahjaksi. Siis emännälle oli luvattu 20% vieraidensa ostamien tavaroiden myynnistä, mutta kun tuli "maksun aika" emännälle, niin kas kummaa sehän tulikin vain tuotteena minkä sai valita kuvastosta sillä prosenttiosuuden hinnalla! Eli kynttilätyypit ovat ostaneet tuotteensa sentillä ja emäntä on "tienannut vieraillaan" 50e ja saa siis nyt sentin arvoisen tavaran vain muutettuna kuvastoon 50e arvoiseksi.

Ettekö osaa kutsua ihmisiä muuten kylään? Vähänkö jo vieraistakin tuntuu kivalta tulla kylään, kun odotuksena onkin kaupustelu ja vieraiden kahmiminen vain, että emäntä saisi itselleen mahdollisimman kivat tavarat.

Herätkää jo sisaret tähän kus***kseen!

• mapee
        tuottanut tulosta kirjoitti:

Itse kysyin myyjältä mistä tuotteet ovat peräisin ja miltä tehtaalta, niin johan hän olikin vaivautunut ja jotain änkytti, että "vähän ympäri maailmaa"..Eli oikeasti ne tulevat ihan sieltä mistä tiimarin tavaratkin!

Juu, huvittavaa oli katsella, kun emäntä silmät kiiluen katsoi kuvastoa minkä tuoteen sieltä saisi lahjaksi. Siis emännälle oli luvattu 20% vieraidensa ostamien tavaroiden myynnistä, mutta kun tuli "maksun aika" emännälle, niin kas kummaa sehän tulikin vain tuotteena minkä sai valita kuvastosta sillä prosenttiosuuden hinnalla! Eli kynttilätyypit ovat ostaneet tuotteensa sentillä ja emäntä on "tienannut vieraillaan" 50e ja saa siis nyt sentin arvoisen tavaran vain muutettuna kuvastoon 50e arvoiseksi.

Ettekö osaa kutsua ihmisiä muuten kylään? Vähänkö jo vieraistakin tuntuu kivalta tulla kylään, kun odotuksena onkin kaupustelu ja vieraiden kahmiminen vain, että emäntä saisi itselleen mahdollisimman kivat tavarat.

tutustu asiaan lisää niin voi helpottaa lisää tai sitten tunnet olosi aika tyhmäksi. Onhan niissä hinnoissa yli sen hankintahinnnan, siihenhän kauppa perustuu. Ei se tiimarikaan niitä tappiolla myy, mutta teettää ne kyllä tunnetuissa halpatyövoiman maissa ja varsinkin noissa uudemmissa..

Kyllä edustajalla on tieto tuotteiden valmistusmaista jos tahtoo sen kertoa.

Ja edelleen kun vertaan kynttilää ja kynttilää palamassa niin kyllä mielestäni ole kykenevä havaitsemaan palamisnopeuden ja sen tavankin eli palaako se edes loppuun vai ei. Lisäksi arvostan sitä ettei kynttilä roiski ympärilleen eikä savuta.

Ja muutenkin tiedoksi olen kovin skeptinen kaikkeen kotimyyntiin kuten tuppreihin jne, mutta joskus löytää jotain mitä tahtoo ja haluaa. Tiimarista en ole löytänyt enkä muista halpahalleista, sepän pajalta sen sijaan kylläkin ihan yhtä laadukasta tavaraa kuin noilta kutsuilta..

Ja kuvastossa on kyllä niin selvästi kerrottu emännän lahjat että pitää olla tyhmä jos ei tajua lukemaansa ja esittelijän velvollisuus on vielä kertoa se selvästi. Eli ei kukaan mitään maksua ole luvannut eikä lupaa sillä se ei ole edes laillista..

Yksi hauskuus noissa kuvastoiss aon nuo kalliit tuotteet. Ei kukaan osta yli satasne kynttiläsomistetta vaikka kuinka siitä pitää. Sen hankkii helpommin pitämällä kutsut. ja näinhän se on taatusti ajateltukin..

niin ja voi ystäviä kutsua toki ihan muutenkin, mutta harvoin tulee kutsuttua niin sekalaita sakkia kuin kutsuille ja niin isoa sakkia kerralla. Siinä sen rikkaus onkin; porukka on toisenlainen kuin yleensä ja se ei olisi edes luultavasti koolla muuten vain kutsumalla..

Ei tätäkään ole pakko ymmärtää jos ei tahdo. Mutta me joille se on mieluis ajuttu saamme kai nauttia siitä ilman syyllisyyttä? Ja on meillä kutsuilla aina niitäkin jotka ei koskaan osta mitään ja se heille suotakoon, mukavaa kun tulevat silti eivätkä jää pakkomyynnin pelossa pois.

• pysy kotona!!!

Ei ole kyse normaalista vierailusta.
        Harvemmin ollaan kaikkien naapureiden kanssa niin paljon tekemisissä,
        että kutsutaan kyläilylle.
        Kynttiläkutsut (tai Tupperware, vaate, tms.kutsut)
        ovat mainio tilaisuus kutsua hiukan tuntemattomampiakin ihmisiä iltakaffeelle.

Vieraat TIETÄVÄT tulevansa nimenomaan kutsuille,
        ei ihan vaan iltaa istumaan.
        Jokainen vieras tekee päätöksen itse, tullako vai ei.

Jos joku kutsuttu konee samoin kuin sinä,
        niin hän ei tule kutsuille.

Turha tästä on vetää hernettä nenään.
        Toiset tykkää, toiset ei.

• parafiinihoito

Mut pyydettiin kuskiksi siskolle johki hevonkuuseen,lähdin kun olin palveluksen velkaa.

Systeri mennessä sano et siel myydään jotain kynttilöitä,tuu kattoo.No luulin et siel on joku mummo myymäs jotain itetehtyjä juttuja(tykkään sellaisista,vaik ite en jaksa tehdä).

Anna olla kun sisään päästiin,niin esitettä kouraan ja sohvalle istuu ja jumalaton paasaus alko myyjän puolelta ja talo täynnä eukkoja!

Kattelin sitä brosaria ja kysyin,et onks täs joku pilkkuvirhe näis hinnoissa,siis ihan tosissani kun en voinu uskoo silmiäni.Ei ollu virhettä,ei tosiaan.

Lähinkin siitä sit röökille ulos ja kohta systeri tuli peräs selittää et voisin kuitenkin jotain tilata,et hänen kaverinsa(emäntä)saa jonku lahjan!

Rupesin nauraa ääneen(olen myynnin ammattilainen),et montakohan muuta "kuskia" on saatu kusettamalla paikalle.

Menin sisään kun rouvat joivat kahvia ja söivät(emännän leipomaa,korostaen kerrottu)pullaa ja kattelin vähän tarkemmin niitä pöydällä olevia hökötyksiä ja kynttilöitä.

Myyjä fiksusti kiersi mut siinä vaiheessa kaukaa,paitsi kun tivasin sitä,mihin ne törkeät hinnat perustuvat(toki tiesin mihin).Mä suorastaan nautin,kun se väisteli kysymyksiä.

Tilasin sitten siitä hyvästä,että saivat mut kusetettua paikalle(tämän kerroin myös emännälle,joka on puolituttu)kuvaston halvimman tuikkukuppisetin joka maksoi 35 egee!Maksoin heti käteisellä ja ilmotin systerille et saa tuoda sen mulle sit joskus myöhemmin,kun käy taas kyläs siel perähikiällä,koska ite en aatellu ajaa kuppien peräs 80 km.

Himamatkalla sanoin systerille,et anna olla vika kerta kun huijaat mua tällaseen mukaan,tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan rouvien kippokuppipullakekkereihin,kiitos vaan.

Niin eihän mun ois tarvinnu mitään ostaa,mut se kusetus oli niin hyvä,et nostin hattua sille näin yrittäjänä.

Niin yhestä kiposta putos pohja pois 2.käyttökerralla,et se siitä laadusta(en vaivautunu valittaa..)sitten!

• parafiinihoito
        parafiinihoito kirjoitti:

Mut pyydettiin kuskiksi siskolle johki hevonkuuseen,lähdin kun olin palveluksen velkaa.

Systeri mennessä sano et siel myydään jotain kynttilöitä,tuu kattoo.No luulin et siel on joku mummo myymäs jotain itetehtyjä juttuja(tykkään sellaisista,vaik ite en jaksa tehdä).

Anna olla kun sisään päästiin,niin esitettä kouraan ja sohvalle istuu ja jumalaton paasaus alko myyjän puolelta ja talo täynnä eukkoja!

Kattelin sitä brosaria ja kysyin,et onks täs joku pilkkuvirhe näis hinnoissa,siis ihan tosissani kun en voinu uskoo silmiäni.Ei ollu virhettä,ei tosiaan.

Lähinkin siitä sit röökille ulos ja kohta systeri tuli peräs selittää et voisin kuitenkin jotain tilata,et hänen kaverinsa(emäntä)saa jonku lahjan!

Rupesin nauraa ääneen(olen myynnin ammattilainen),et montakohan muuta "kuskia" on saatu kusettamalla paikalle.

Menin sisään kun rouvat joivat kahvia ja söivät(emännän leipomaa,korostaen kerrottu)pullaa ja kattelin vähän tarkemmin niitä pöydällä olevia hökötyksiä ja kynttilöitä.

Myyjä fiksusti kiersi mut siinä vaiheessa kaukaa,paitsi kun tivasin sitä,mihin ne törkeät hinnat perustuvat(toki tiesin mihin).Mä suorastaan nautin,kun se väisteli kysymyksiä.

Tilasin sitten siitä hyvästä,että saivat mut kusetettua paikalle(tämän kerroin myös emännälle,joka on puolituttu)kuvaston halvimman tuikkukuppisetin joka maksoi 35 egee!Maksoin heti käteisellä ja ilmotin systerille et saa tuoda sen mulle sit joskus myöhemmin,kun käy taas kyläs siel perähikiällä,koska ite en aatellu ajaa kuppien peräs 80 km.

Himamatkalla sanoin systerille,et anna olla vika kerta kun huijaat mua tällaseen mukaan,tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan rouvien kippokuppipullakekkereihin,kiitos vaan.

Niin eihän mun ois tarvinnu mitään ostaa,mut se kusetus oli niin hyvä,et nostin hattua sille näin yrittäjänä.

Niin yhestä kiposta putos pohja pois 2.käyttökerralla,et se siitä laadusta(en vaivautunu valittaa..)sitten!

Ei muuten myyjä kysellyt,koskas haluaisin pitää kynttiläkutsut,muiden kanssa kyllä sai ajat kalenteriin.

Kyllä tyhmiä kusetetaan,haluisin nähä niitten ukkojen naamat kun kotiin raahataan näitä "once in lifetime" ostoksia!

Meillä meinas isäntä pökrää,vaik ei ollu rahasta kiinni!!

• sullakin

Ei muuten myyjä kysellyt,koskas haluaisin pitää kynttiläkutsut,muiden kanssa kyllä sai ajat kalenteriin.

Kyllä tyhmiä kusetetaan,haluisin nähä niitten ukkojen naamat kun kotiin raahataan näitä "once in lifetime" ostoksia!

Meillä meinas isäntä pökrää,vaik ei ollu rahasta kiinni!!

Et taida olla oikein järkevä kuluttaja,
        koska et vaivautunut edes valittamaan rikkimenneestä kipoosta.
        Toki olisit saanut uuden tilalle, ja ehkä muutakin hyvitykseksi.
        Olisi luullut sinun - myynnin ammattilaisena (kuten itseäsi kuvailit) - tajuavan
        (varsinkin, kun ostaa jotakin laadukasta ja kallista), että sinulla kuluttajana on oikeus vaatia rahoillesi vastinetta, ja siis ehjää tuotetta rikki menneen tilalle.

Juuri sinunkaltaiset ihmiset valittavat kaikesta,
        mutta eivät ole valmiita hoitamaan asiaa loppuun.

• parafiinihoito
        sullakin kirjoitti:

Et taida olla oikein järkevä kuluttaja,
        koska et vaivautunut edes valittamaan rikkimenneestä kipoosta.
        Toki olisit saanut uuden tilalle, ja ehkä muutakin hyvitykseksi.
        Olisi luullut sinun - myynnin ammattilaisena (kuten itseäsi kuvailit) - tajuavan
        (varsinkin, kun ostaa jotakin laadukasta ja kallista), että sinulla kuluttajana on oikeus vaatia rahoillesi vastinetta, ja siis ehjää tuotetta rikki menneen tilalle.

Juuri sinunkaltaiset ihmiset valittavat kaikesta,
        mutta eivät ole valmiita hoitamaan asiaa loppuun.

Mähän en vaivautunut valittamaan siitä kiposta.

Itse maksoin,itse kärsin(olikin "kauhea kärsimys",en tiedä vieläkään,miten tästä pääsisi yli,vaikka tapahtuneesta on jo yli 2v ja tämä oli sitten vitsi).

Sitä mä ihmettelen,että noita kutsuja vielä joku suostuu pitämään?

• ! ! ! !

Mähän en vaivautunut valittamaan siitä kiposta.

Itse maksoin,itse kärsin(olikin "kauhea kärsimys",en tiedä vieläkään,miten tästä pääsisi yli,vaikka tapahtuneesta on jo yli 2v ja tämä oli sitten vitsi).

Sitä mä ihmettelen,että noita kutsuja vielä joku suostuu pitämään?

Niin, sinä vain valitat täällä palstalla,
        kuinka sinut huijattiin paikalle,
        ja kuinka kallis oli ostamasi tuote
        ja kuinka se sitten menikin heti rikki.

Mutta: Miksi et valittanut aiheesta?
        siis siitä, että kuppi meni rikki??
        ja valittanut nimenomaan tälle myyjälle,
        etkä meille lukijoille, jotka emme voi asialle mitään??

Miksi et hoitanut asiaa loppuun???

• parafiinihoito
        ! ! ! ! kirjoitti:

Niin, sinä vain valitat täällä palstalla,
        kuinka sinut huijattiin paikalle,
        ja kuinka kallis oli ostamasi tuote
        ja kuinka se sitten menikin heti rikki.

Mutta: Miksi et valittanut aiheesta?
        siis siitä, että kuppi meni rikki??
        ja valittanut nimenomaan tälle myyjälle,
        etkä meille lukijoille, jotka emme voi asialle mitään??

Miksi et hoitanut asiaa loppuun???

Voi hellanlettas sentään,oletko itse ko firman edustaja??

Kertoilin tosiasioita omasta kokemuksestni,onko se jotenkin sinulta pois?

Vai kärsiikö nyt bisnekset,-täh?

• en edes esittelijä...

Voi hellanlettas sentään,oletko itse ko firman edustaja??

Kertoilin tosiasioita omasta kokemuksestni,onko se jotenkin sinulta pois?

Vai kärsiikö nyt bisnekset,-täh?

... enkä ole emäntänäkään koskaan toiminut ko kutsuilla.

Ärsyttää vaan, kun valitetaan, että tuotteet on kalliita, eikä ne kestäkään,
        eikä hoideta asiaa loppuun, ja vaadita uutta!!!

• tuttavapiiriini

olisin hävennyt epäkohteliasta käytöstäsi. Oikein pöyristytti lukea kirjoituksesi käyttäytymisestäsi/sanomisistasi kutsuilla. Häpeä! Kuulostat todella lapselliselta.

• intoilee lisää
        tuttavapiiriini kirjoitti:

olisin hävennyt epäkohteliasta käytöstäsi. Oikein pöyristytti lukea kirjoituksesi käyttäytymisestäsi/sanomisistasi kutsuilla. Häpeä! Kuulostat todella lapselliselta.

Hyvähän se vain on, että joku muukin sentään näkee tämän kynttiläkusetuksen! Itse taidat olla nolona, kun et kehtaa myöntää olevasi näiden ahneiden kynttiläporhojen kusetuksen uhri.

Ihmiset ovat niin sokaistuneita, kun tiedossa on emännän leipomaa (ilmaista) pullaa ja kivoja lahjoja jännien leikkien palkintoina. Minullekin myyjä innoissaan selosti, että jos nyt aloitan heti paikalla kynttilämyynnit niin pääsen mahdollisesti palkintomatkalle Islantiin. Selitti myös, että liittymällä myyjien joukkoon saan heti muutamat kynttilät lahjana. Myyjällä meni jauhot suuhun, kun sanoin etteivät ilmaislahjat ja matkat minua houkuttele, koska voin OSTAA kyseiset tuotteet ja matkan Islantiin!

Huomaan muuten miten kuumana jotkut puolustavat näitä kynttilöitä. Siis oikeasti: ne tehdään ihan samassa paikassa (riistovaltoissa) kuin muutkin kynttilät elleivät ole sitten Drockilaa, jota tehdään ainakin vielä toistaiseksi Suomessa.

Noh, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..

• mapee

ei varmaan siskosi enää pyydä kuskiksi? Varmaan oli ylpeä sinusta ja tavoistasi..

Ostokset maksetaankin aina ennakkoon eikä jälkikäteen ja toiseksi, emännän homma on tuoda ne sinulle tavalla tai toisella..

On aika typerää kuluttamista ettei valita rikkoutuneesta ja siis toimimattomasta tuotteesta. Onhan myynnistä lähjtenytkin tuotteita jotka eivät ole kestäneet sitä mitä on pitänyt. Itselläni on yksi tällainen tuote, mutta en siitä luopunut koska se on lähinnä koriste eikä siinä polteta mitään. Toisaalta ainahan on valmistusvirheitä tuotteessa kuin tuotteessa, mutta ei kai haittaa jos iittalan tuikkukuppi räjähtää silmille se kun on suomalaista riistohintaista laatua?

ja sitten vielä; jokaisessa kuvastossa on useampikin alle 20€ maksava tuote joten et edes löytänyt halvinta..

No, kuitenkin onneksi kukaan ei laistasi röäyhääjää ole yksillekkään kutsuille raahannut olipa kyse sitten kynttilöistä, kalsareista tai vaikka kaalimadoista..

• orjat!
        mapee kirjoitti:

ei varmaan siskosi enää pyydä kuskiksi? Varmaan oli ylpeä sinusta ja tavoistasi..

Ostokset maksetaankin aina ennakkoon eikä jälkikäteen ja toiseksi, emännän homma on tuoda ne sinulle tavalla tai toisella..

On aika typerää kuluttamista ettei valita rikkoutuneesta ja siis toimimattomasta tuotteesta. Onhan myynnistä lähjtenytkin tuotteita jotka eivät ole kestäneet sitä mitä on pitänyt. Itselläni on yksi tällainen tuote, mutta en siitä luopunut koska se on lähinnä koriste eikä siinä polteta mitään. Toisaalta ainahan on valmistusvirheitä tuotteessa kuin tuotteessa, mutta ei kai haittaa jos iittalan tuikkukuppi räjähtää silmille se kun on suomalaista riistohintaista laatua?

ja sitten vielä; jokaisessa kuvastossa on useampikin alle 20€ maksava tuote joten et edes löytänyt halvinta..

No, kuitenkin onneksi kukaan ei laistasi röäyhääjää ole yksillekkään kutsuille raahannut olipa kyse sitten kynttilöistä, kalsareista tai vaikka kaalimadoista..

Kylläpä olet hupaisa! Ei tuotteet saa mennä rikki! Ei ole kuluttajan tehtävä ottaa vastuuta huonoista tuotteista ja kuluttaa aikaansa ja rahojaan tuotevastuun ottamisesta. Jos tavara on huonoa niin ei sitten vain enää vastaavasta paikasta osta.

Tuotteita ei ole pakko maksaa ennakkoon! Itsekin sain tilillemaksulapun, jota en tosin suorittanut, koska peruin tuotteet, kun ymmärsin kusetuksen.

Ja vau! Kynttilöitä jopa alle 20 ekeä! Aikun onkin halpaa..

Lisäksi tuokin vielä, että emäntä hoitaa kynttiläfirman puolesta tuotteiden kuljetukset vaivaisen sentin maksaneen emännänlahja palkkana! Ette arvaakkaan paljonko syntyy kustannuksia puheluista ja matkoista ja vieläpä oman ajan uhrauksesta jotka kaikki tungetaan emännälle ja kynttilätyypit keräävät kaikki voitot! Siis emännät tekevät ILMAISTA työtä partylitelle! Emannät on "palkattu" ilmaistyöhön! Kukahan työntekijä suostuisikaan tekemään työnantajalle rahaa soittelemalla omaan laskuunsa, käyttämällä omaa autoa omine bensoineen ja kuluttamaan vapaa-aikansa, että joku tuntematon saa ne rahat, mitkä emäntä tienaa?

Eikö vieläkään tule herätystä?!

• juuri näin
        orjat! kirjoitti:

Kylläpä olet hupaisa! Ei tuotteet saa mennä rikki! Ei ole kuluttajan tehtävä ottaa vastuuta huonoista tuotteista ja kuluttaa aikaansa ja rahojaan tuotevastuun ottamisesta. Jos tavara on huonoa niin ei sitten vain enää vastaavasta paikasta osta.

Tuotteita ei ole pakko maksaa ennakkoon! Itsekin sain tilillemaksulapun, jota en tosin suorittanut, koska peruin tuotteet, kun ymmärsin kusetuksen.

Lisäksi tuokin vielä, että emäntä hoitaa kynttiläfirman puolesta tuotteiden kuljetukset vaivaisen sentin maksaneen emännänlahja palkkana! Ette arvaakkaan paljonko syntyy kustannuksia puheluista ja matkoista ja vieläpä oman ajan uhrauksesta jotka kaikki tungetaan emännälle ja kynttilätyypit keräävät kaikki voitot! Siis emännät tekevät ILMAISTA työtä partylitelle! Emannät on "palkattu" ilmaistyöhön! Kukahan työntekijä suostuisikaan tekemään työnantajalle rahaa soittelemalla omaan laskuunsa, käyttämällä omaa autoa omine bensoineen ja kuluttamaan vapaa-aikansa, että joku tuntematon saa ne rahat, mitkä emäntä tienaa?

ja se hyvä puoli että emännät tekee tosiaan kaiken
        ilman palkkaa, partyliten edustajan ei tarvii
        maksaa ilmaisesta työvoimasta sotu ym. maksuja.
        Edustaja ei maksa emännälle palkkaa vain antaa
        vastalahjaksi "arvokkaita" tuotteita, jos taas maksaisi rahalla voisi siihen verottajakin puuttua.

Partyissä missä minä kävin ei maksuksi käynyt
        muu kuin käteinen ja maksu tietty etukäteen.
        Kuitin kyllä sain kun rahat sujahti edustajan pulleaan salkkuun. Varmaan maksaa alvit ym. ittekkin käteisellä.

• muillakin kotikutsuilla
        juuri näin kirjoitti:

ja se hyvä puoli että emännät tekee tosiaan kaiken
        ilman palkkaa, partyliten edustajan ei tarvii
        maksaa ilmaisesta työvoimasta sotu ym. maksuja.
        Edustaja ei maksa emännälle palkkaa vain antaa
        vastalahjaksi "arvokkaita" tuotteita, jos taas maksaisi rahalla voisi siihen verottajakin puuttua.

Partyissä missä minä kävin ei maksuksi käynyt
        muu kuin käteinen ja maksu tietty etukäteen.
        Kuitin kyllä sain kun rahat sujahti edustajan pulleaan salkkuun. Varmaan maksaa alvit ym. ittekkin käteisellä.

Se on ihan samanlainen tilanne muillakin kotikutsuilla,
        Tupperwaret, (alus)vaatteet, seksivälineet
        ja muut tuotteet, joita kotikutsuilla esitellään.

Jos ette tiedä kotikutsujen ideaa, on parasta pysyä poissa,
        eikä mennä paikanpäälle pilaamaan toisten hauskaa illanviettoa.

Olen ollut kaksilla kynttiläkutsuilla;
        toisilla sain laskun mukaani,
        toisilla maksoin vapaaehtoisesti käteisellä.

• mapee
        orjat! kirjoitti:

pakko jankuttaa aiheesta vieläkin..

Mikään ei saisi mennä rikki, mutta menee kyllä aina joku joskus ja se kuuluu asiaan sekin tavallaan.

Otan tähän ihan toisen esimerkin siitä että tuotteen pitää olla rikkoutumaton jos se on kallis tai edes hintava. Meillä on kolme Reiman haalaria rikkoutunut alta kaiken kulutuksen eli kahdesta hajosi vetoketju ja yksi kului kelvottomaksi noin kuukaudessa. Onko täsät vedettävissä johtopäätös että reiman ylihinnoitellut n 150-190€ haalarit on huonolaatuisia vai? Minusta palvelu näissä tilanteiss aoli myös alaarvoista eli lähetä tänne ja ole ilman kunnes saat uuden tilelle, tai korjatulla vetoketjulla kankaan jossa näkyy joka neulanpisto.. No, en osta enää Reiman haalareita, mutta saatuani ainoa toimimattoman kynttilän tilalle uuden ostan edelleen kynttilöitä.

Ps kynttilät maksaa paljon vähemmän, somisteita on tuon kahdenkympin alle..

• mapee
        muillakin kotikutsuilla kirjoitti:

Se on ihan samanlainen tilanne muillakin kotikutsuilla,
        Tupperwaret, (alus)vaatteet, seksivälineet
        ja muut tuotteet, joita kotikutsuilla esitellään.

Jos ette tiedä kotikutsujen ideaa, on parasta pysyä poissa,
        eikä mennä paikanpäälle pilaamaan toisten hauskaa illanviettoa.

Olen ollut kaksilla kynttiläkutsuilla;
        toisilla sain laskun mukaani,
        toisilla maksoin vapaaehtoisesti käteisellä.

sattumoisin on tullut tutustuttua tähän kotimyyntiin monelta vinkkeliltä ja esim juuri tupperiin verrattuna myyjäkin tienaa jotakin. Tupperin myyjä tienaa nimittäin puolet siitä kuin kynttilämyyjä ja vie itse ne tavarat emännälle ja hakee tukusta ja pakkaa jne. Ihmettelen että sitä hommaa joku tekee.. Lahjat ovat pois myynnistä eli esittelijä ostaa nekin itse tukusta. Käytännössä siis esittelijä hakee tuotteet ja maksaa ne ja ottaa rahat kun toimittaa tavaran.

Partyssa taas esittelijä ottaa rahat, maksaa tuotteet tilatessaan ne ja emäntä saa ne suoraan ovelleen. On paljon autoilua ja kulkemista pois välistä. Pointti kuitenkin on että koskaanhan kotimyynti ei tapahdu velaksi jos esittelijä saa asian päättää.

Kotimyynti on oma juttunsa ja jos se on jostakusta helppoa raha aniin siitä vaan kokeilemaan! Itse ainakin vierailen kutsuilla mieluummin ostavana kuin myyvänä osapuolena.

Niin ja moniko on ostanut imurin kiertävältä kauppiaalta? Sekin on kotimyyntiä ja siinä vasta asiakasta riistetään ylihintaisella ja kyseenalaisella tuotteella..

• omat on rahat
        mapee kirjoitti:

pakko jankuttaa aiheesta vieläkin..

Mikään ei saisi mennä rikki, mutta menee kyllä aina joku joskus ja se kuuluu asiaan sekin tavallaan.

Otan tähän ihan toisen esimerkin siitä että tuotteen pitää olla rikkoutumaton jos se on kallis tai edes hintava. Meillä on kolme Reiman haalaria rikkoutunut alta kaiken kulutuksen eli kahdesta hajosi vetoketju ja yksi kului kelvottomaksi noin kuukaudessa. Onko täsät vedettävissä johtopäätös että reiman ylihinnoitellut n 150-190€ haalarit on huonolaatuisia vai? Minusta palvelu näissä tilanteiss aoli myös alaarvoista eli lähetä tänne ja ole ilman kunnes saat uuden tilelle, tai korjatulla vetoketjulla kankaan jossa näkyy joka neulanpisto.. No, en osta enää Reiman haalareita, mutta saatuani ainoa toimimattoman kynttilän tilalle uuden ostan edelleen kynttilöitä.

Ps kynttilät maksaa paljon vähemmän, somisteita on tuon kahdenkympin alle..

Kukaan ei nyt vertaa kynttilän myyntiä haalareihin tai tupperin kippoihin eli turha yrittää viedä huomio kynttilähuijauksesta muuhun.

Kuljetusta vähemmän (emäntä kuskaa ilmaiseksi!)=kynttiläporhoille enemmän rahaa..

• ihan vapaasti
        mapee kirjoitti:

sattumoisin on tullut tutustuttua tähän kotimyyntiin monelta vinkkeliltä ja esim juuri tupperiin verrattuna myyjäkin tienaa jotakin. Tupperin myyjä tienaa nimittäin puolet siitä kuin kynttilämyyjä ja vie itse ne tavarat emännälle ja hakee tukusta ja pakkaa jne. Ihmettelen että sitä hommaa joku tekee.. Lahjat ovat pois myynnistä eli esittelijä ostaa nekin itse tukusta. Käytännössä siis esittelijä hakee tuotteet ja maksaa ne ja ottaa rahat kun toimittaa tavaran.

Partyssa taas esittelijä ottaa rahat, maksaa tuotteet tilatessaan ne ja emäntä saa ne suoraan ovelleen. On paljon autoilua ja kulkemista pois välistä. Pointti kuitenkin on että koskaanhan kotimyynti ei tapahdu velaksi jos esittelijä saa asian päättää.

Kotimyynti on oma juttunsa ja jos se on jostakusta helppoa raha aniin siitä vaan kokeilemaan! Itse ainakin vierailen kutsuilla mieluummin ostavana kuin myyvänä osapuolena.

Niin ja moniko on ostanut imurin kiertävältä kauppiaalta? Sekin on kotimyyntiä ja siinä vasta asiakasta riistetään ylihintaisella ja kyseenalaisella tuotteella..

Mitä helppoa rahaa ja kenelle! Helppoa rahaa jenkkilän kynttiläpampuille eikä siis myyjille..

Taidatkin mielelläsi käydä ilmaisilla kahveilla ja pullilla? Kynttiläbisnes pyörii juuri sinunkaltaistesi höynäytettävien voimalla.

• sen verran, että
        mapee kirjoitti:

Olen joskus vuosia sitten toiminut vähän aikaa TW-esittelijänä, ja korjaan edellistä kirjoitusta sen verran,
        että TW-esittelijä kyllä ostaa lahjat itse tukusta,
        mutta saa ne aivan älyttömän halpaan hintaan.
        Samoin esiteltävät astiat, joita hän voi normaalisti kotonaan käyttää, hän saa muistaakseni 30 prossaa halvemmalla kuin mitä myyntihinta on.

Ja mitä kiertäviin pölynimurikauppiaisiin tulee,
        en päästä nitä koskaanedes eteiseen, koska sinne päästyään he alkavat suorastaan pakolla imuroida.

Imurit ovat kyllä tuttavien kertoman mukaan hyviä, ja takuu ja kaikki pelaa loistavasti,
        mutta myyntityyli on ihan hirveää tyrkyttämistä.
        Varsinkin vanhemmat ihmiset eivät uskalla olla ostamatta ko imuria, kun esittelijä on imuroinut koko huushollin, ja sen tehtyään hiki otsalta valuen pyytää nimeä ostosopimukseen.

• ainakin!
        omat on rahat kirjoitti:

Kukaan ei nyt vertaa kynttilän myyntiä haalareihin tai tupperin kippoihin eli turha yrittää viedä huomio kynttilähuijauksesta muuhun.

Kuljetusta vähemmän (emäntä kuskaa ilmaiseksi!)=kynttiläporhoille enemmän rahaa..

Miksi ei vertaisi? Samantapainen myyntitapahtumahan se on - kotimyyntiä kumpikin.

Olen Mapeen kanssa aivan samaa mieltä,
        että varsinkin kalliimpien tuotteiden on kestettävä sellainen kulutus, mitä myyjä lupaa.

Usein kotimyynnissä myyjät on koulutettu jopa paremmin, kuin esim. Reima-haalareiden myyjät.
        Tällä kouluttamisella en siis tarkoita "myyvää" tyyliä,
        vaan kertomista tuotteen kestävyydestä, ja laadusta.

Olen kuluttajana sitä mieltä, että mikä tahansa tuote voi mennä rikki huolellisesta käytöstä huolimatta.
        Se, miten reklamoinnin jälkeen asiaa hoidetaan, vaikuttaa paljon siihen, ostanko jatkossa vastaavia tuotteita.
        Jos en saa asiallista palvelua silloin, jää paha maku suuhun, ja ko tuottesta negatiivinen vaikutelma jää mieleen iäksi.
        Jos taas asia korjataan ystävällisesti, saatan "erehtyä" ostamaan vastaavia tuotteita silläkin uhalla, että ne menevät taas rikki.

Minä vaadin tuotteilta kestävyyttä ja laadukkuutta, ja olen valmis ottamaan selvää, jos jokin tuote ei toimi myyjän kertomalla tavalla.
        Sen verran valveutuneita meidän kaikkien pitäisi kuluttajina olla!

• mapee
        ihan vapaasti kirjoitti:

Mitä helppoa rahaa ja kenelle! Helppoa rahaa jenkkilän kynttiläpampuille eikä siis myyjille..

Taidatkin mielelläsi käydä ilmaisilla kahveilla ja pullilla? Kynttiläbisnes pyörii juuri sinunkaltaistesi höynäytettävien voimalla.

mäkillä syömässä ja samaan paikkaan ne rahat menee. Ostan myös satunnaisesti chicita banaaneja joista rahat valuu jenkkilään miljardööreille. Onpa kotonani ollut hyllyssä joskus monen muunkin amerikan ihmetehtaan tuotteita. Ja veikkaan että on sinunkin, mutt ase ei haittaa muussa kuin kynttiläbisneksessä? Ei esim juuri tuppereissa..

• mapee
        omat on rahat kirjoitti:

ihanaa kun saan nyt ostaa kynttiläni ihan luvallasi! Olisin niin tehnyt muutenkin..

Pointti tuli oikeastaan juuri tässä; jos tykkää niin miksi ei saisi? On tässä maailmassa paljon muutakin ylihintaista ja joskus hajoavaa tuotetta..

Haalarit olikin esimerkki tuotteesta jonka olisi pitänyt kestää..

• orjuutetaan
        mapee kirjoitti:

mäkillä syömässä ja samaan paikkaan ne rahat menee. Ostan myös satunnaisesti chicita banaaneja joista rahat valuu jenkkilään miljardööreille. Onpa kotonani ollut hyllyssä joskus monen muunkin amerikan ihmetehtaan tuotteita. Ja veikkaan että on sinunkin, mutt ase ei haittaa muussa kuin kynttiläbisneksessä? Ei esim juuri tuppereissa..

Mäkkärin työntekijöille maksetaan jopa palkkaa työstä ja sosiaalikulut yms, mutta kynttiläkutsujen emännät tekevät työtä palkatta ja ilman eläkemaksuja! Siinä on selvä ero, etkö sitä vieläkään ymmärrä?! Sama koskee muitakin tuotteita, mitä marketeissa myydään: palkat maksetaan asianosaisille.

• tyhmyytesi!
        mapee kirjoitti:

ihanaa kun saan nyt ostaa kynttiläni ihan luvallasi! Olisin niin tehnyt muutenkin..

Pointti tuli oikeastaan juuri tässä; jos tykkää niin miksi ei saisi? On tässä maailmassa paljon muutakin ylihintaista ja joskus hajoavaa tuotetta..

Haalarit olikin esimerkki tuotteesta jonka olisi pitänyt kestää..

Kuka kieltää ostamasta kynttilöitä? Siitä vain laittamaan emäntiä ilmaistyöhön ja rahat suoraan johtoportaalle..

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

• myyjänä
        ainakin! kirjoitti:

Miksi ei vertaisi? Samantapainen myyntitapahtumahan se on - kotimyyntiä kumpikin.

Olen Mapeen kanssa aivan samaa mieltä,
        että varsinkin kalliimpien tuotteiden on kestettävä sellainen kulutus, mitä myyjä lupaa.

Usein kotimyynnissä myyjät on koulutettu jopa paremmin, kuin esim. Reima-haalareiden myyjät.
        Tällä kouluttamisella en siis tarkoita "myyvää" tyyliä,
        vaan kertomista tuotteen kestävyydestä, ja laadusta.

Olen kuluttajana sitä mieltä, että mikä tahansa tuote voi mennä rikki huolellisesta käytöstä huolimatta.
        Se, miten reklamoinnin jälkeen asiaa hoidetaan, vaikuttaa paljon siihen, ostanko jatkossa vastaavia tuotteita.
        Jos en saa asiallista palvelua silloin, jää paha maku suuhun, ja ko tuottesta negatiivinen vaikutelma jää mieleen iäksi.
        Jos taas asia korjataan ystävällisesti, saatan "erehtyä" ostamaan vastaavia tuotteita silläkin uhalla, että ne menevät taas rikki.

Minä vaadin tuotteilta kestävyyttä ja laadukkuutta, ja olen valmis ottamaan selvää, jos jokin tuote ei toimi myyjän kertomalla tavalla.
        Sen verran valveutuneita meidän kaikkien pitäisi kuluttajina olla!

Koulutus kotimyyntiin on juuri sitä, että saadaan asiakkaat ostamaan mahdollisimman paljon. Ja mitä koulutusta kynttilänmyyjäkin muka tarvitsee myytäville tuotteilleen? Kysyttäessä ei tiennyt edes kynttilöiden alkuperämaata!

Kotimyynnit ovat helpointa rahastusta!

• etkö tajua???
        orjuutetaan kirjoitti:

Mäkkärin työntekijöille maksetaan jopa palkkaa työstä ja sosiaalikulut yms, mutta kynttiläkutsujen emännät tekevät työtä palkatta ja ilman eläkemaksuja! Siinä on selvä ero, etkö sitä vieläkään ymmärrä?! Sama koskee muitakin tuotteita, mitä marketeissa myydään: palkat maksetaan asianosaisille.

Kotikutsujen emännät toimivat VAPAAEHTOISESTI,
        ei heitä siihen kukaan pakota.
        Kutsujen pitäminen on tapa viettää aikaa ystävien ja tuttavien seurassa.

Ei Mäkärille kukaan menisikään ilmaiseksi töihin
        - myymään ventovieraille ihmiselle!!

Voi pyhä yksinkertaisuus!!

• mieti nyt edes!!
        tyhmyytesi! kirjoitti:

Kuka kieltää ostamasta kynttilöitä? Siitä vain laittamaan emäntiä ilmaistyöhön ja rahat suoraan johtoportaalle..

Mitä kehtaamista on myöntää, että pitää kotikutsuja?
        Sehän on vapaaehtoista!
        Saa kai sitä jokainen kotonaan pitää vaikka millaisia kekkereitä.

On jokaisen oma asia, mihin rahansa laittaa.

Luuletko, että esim. merkkifarkkujen hinnassa ei ole ilmaa?
        Mietipä muita "merkkituotteita"!
        Aika moni ostaa jonkin tuotteen merkin vuoksi
        olettaen sen olevan parempi kuin vastaava vähemmän tunnettu merkki.

Ei ole sinulta pois, jos joku ostaa kynttilöitä Partyliteltä, vai onko???

Itse kun olen ollut kutsuilla, olen itse hakenut kynttiläni emännän luota, eikä siis emännän tarvinnut "vaivautua" niitä tuomaan minulle.
        Olisihan se ollutkin valtava vaiva tuoda ne naapuriin!!!

• gaaa
        mieti nyt edes!! kirjoitti:

Sehän on vapaaehtoista!

Itse kun olen ollut kutsuilla, olen itse hakenut kynttiläni emännän luota, eikä siis emännän tarvinnut "vaivautua" niitä tuomaan minulle.

on pikkuisen eri asia ostaa farkut tai muuta oikeasta kaupasta kuin ylihintaisia kynttilöitä kotikutsuilla. Farkuista ja muista tuotteista mitä kaupasta ostetaan yrittäjä maksaa vuokrat, sotu-maksut työntekijöille ym. kulut.
        Kotikutsuista "edustaja" ei maksa tilan vuokraa eikä muitakaan kuluja. Kerää ainoastaan ylisuuret
        voitot.

• ???
        gaaa kirjoitti:

on pikkuisen eri asia ostaa farkut tai muuta oikeasta kaupasta kuin ylihintaisia kynttilöitä kotikutsuilla. Farkuista ja muista tuotteista mitä kaupasta ostetaan yrittäjä maksaa vuokrat, sotu-maksut työntekijöille ym. kulut.
        Kotikutsuista "edustaja" ei maksa tilan vuokraa eikä muitakaan kuluja. Kerää ainoastaan ylisuuret
        voitot.

Taidatkin olla vain kade kotikutsujen pitäjille!!

Joku todellakin sattaa tienata enemmän kuin sinä!

• homma hoituu
        ??? kirjoitti:

Taidatkin olla vain kade kotikutsujen pitäjille!!

Joku todellakin sattaa tienata enemmän kuin sinä!

Tuo kateuden mukaan vetäminen yleensä onkin viimeinen kommentti, kun ei muuta enää keksitä. Yritetään siis viedä huomio itsestä pois ja syyllistää toinen osapuoli..

• kileltää huijauksen?
        mieti nyt edes!! kirjoitti:

Sehän on vapaaehtoista!

Kuka on väittänytkään, että minulta rahat viedään? Emänniltä ja vierailtahan ne höynäytetään!

Partyliten kynttäläthän eivät edes ole mitään merkkituotteita vaan aitoa rihkamaa.

Pokkana sinäkin myönnät tulleesi huijatuksi kynttilöillä..;)

• napinaa
        etkö tajua??? kirjoitti:

Kotikutsujen emännät toimivat VAPAAEHTOISESTI,
        ei heitä siihen kukaan pakota.
        Kutsujen pitäminen on tapa viettää aikaa ystävien ja tuttavien seurassa.

Ei Mäkärille kukaan menisikään ilmaiseksi töihin
        - myymään ventovieraille ihmiselle!!

Voi pyhä yksinkertaisuus!!

Niin-in..Orjuutetaan vapaaehtoisesti, kun eivät ymmärrä asiaa..

Surkeaksi on elämä mennyt jos ei osata muuten pyytää ihmisiä kylään, kun rahastuksen merkeissä.

• mapee
        tyhmyytesi! kirjoitti:

joskus kuulin, että on olemassa Suomalaista kateutta jossa halutaan naapurilta pois se mitä kadehditaan ja jenkkiläistä kateutta jossa hankitaan isompaa ja komempaa kuin naapurilla.

Tässä keskustelussa siis pääasiassa ollaan huolissaan emännistä jotka vapaaehtoisesti järjestävät kutsuja joista saavat tuotteita palkkioksi. Toisaalta ollaan huolissaan ihmisistä jotka ostavat tahtomiaan tuotteita vapaaehtoisesti hinnalla jolla niitä ei kukaan ostaisi kaupasta ( koske ekaikke akotimyyntiä lastenvaatteista kynntilöihin ja imureihin..). Esittelijä saa provikkansa noin neljänneksen myynnistä ja tukku saa osansa tuotteen myynnistä ja organisaatio saa osansa kuten myös kaikki portaat organisaatiossa joita on monta. On ryhmänjohtajaa sun muuta jolle kilahtaa tiliä kun "omat" myyjät myy. valtiokin saa veronsa myynnistä ja posti tuloja kuskaamisesta. Kuka on siis se joka ei saa mitään?

Onko se osattomaksi jäävä se kateellinen jolla ei ole varaa ostaa tuotetta jonka tahtoo olipa se kynttilä tai mikä tahansa muu vai se tiimari joka myy krääsää halvalla?

Itse olen ainakin tyytyväinen emäntä kun saan viettää aikaa mukavassa porukassa nautiskellen tuoksuista ja kauniista tavaroista. Sitten nautitaan kahvista ja tarjottavista, kestitys on kivaa ja kuten sanottu olisihan pullaa leivottu muutenkin jos ystäviä kutsutaan (vai ettekö leivo kun ystävät poikkeaa?). Hyvä mieli on poikkeuksetta kun vieraat lähtee tai itse lähtee kotiin kutsuilta. Saan sitten palkkioksi aikanaan moisesta vaivasta jonkin esineen joka tuo mielihyvää pitkään joko kauneudellaan tai tuoksullaan. Paha, paha ihminen olen!

Ja ihan tottta tytöt! Ei se tuikkukupin tekijä ainakaan tiimarista saa tukkua rahaa kun sieltä tavaranne ostatte, kyllä ne menee ihan muualle! Miksi se ei vaivaa? Siksikö että se tuote on halpa?

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa? Mutta toinen meistä ajaa silti Mersulla ja toinen Ladalla. Millä kriteerillä toinen on maksanut liikaa?

• Täti
        mapee kirjoitti:

joskus kuulin, että on olemassa Suomalaista kateutta jossa halutaan naapurilta pois se mitä kadehditaan ja jenkkiläistä kateutta jossa hankitaan isompaa ja komempaa kuin naapurilla.

Tässä keskustelussa siis pääasiassa ollaan huolissaan emännistä jotka vapaaehtoisesti järjestävät kutsuja joista saavat tuotteita palkkioksi. Toisaalta ollaan huolissaan ihmisistä jotka ostavat tahtomiaan tuotteita vapaaehtoisesti hinnalla jolla niitä ei kukaan ostaisi kaupasta ( koske ekaikke akotimyyntiä lastenvaatteista kynntilöihin ja imureihin..). Esittelijä saa provikkansa noin neljänneksen myynnistä ja tukku saa osansa tuotteen myynnistä ja organisaatio saa osansa kuten myös kaikki portaat organisaatiossa joita on monta. On ryhmänjohtajaa sun muuta jolle kilahtaa tiliä kun "omat" myyjät myy. valtiokin saa veronsa myynnistä ja posti tuloja kuskaamisesta. Kuka on siis se joka ei saa mitään?

Onko se osattomaksi jäävä se kateellinen jolla ei ole varaa ostaa tuotetta jonka tahtoo olipa se kynttilä tai mikä tahansa muu vai se tiimari joka myy krääsää halvalla?

Itse olen ainakin tyytyväinen emäntä kun saan viettää aikaa mukavassa porukassa nautiskellen tuoksuista ja kauniista tavaroista. Sitten nautitaan kahvista ja tarjottavista, kestitys on kivaa ja kuten sanottu olisihan pullaa leivottu muutenkin jos ystäviä kutsutaan (vai ettekö leivo kun ystävät poikkeaa?). Hyvä mieli on poikkeuksetta kun vieraat lähtee tai itse lähtee kotiin kutsuilta. Saan sitten palkkioksi aikanaan moisesta vaivasta jonkin esineen joka tuo mielihyvää pitkään joko kauneudellaan tai tuoksullaan. Paha, paha ihminen olen!

Ja ihan tottta tytöt! Ei se tuikkukupin tekijä ainakaan tiimarista saa tukkua rahaa kun sieltä tavaranne ostatte, kyllä ne menee ihan muualle! Miksi se ei vaivaa? Siksikö että se tuote on halpa?

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa? Mutta toinen meistä ajaa silti Mersulla ja toinen Ladalla. Millä kriteerillä toinen on maksanut liikaa?

Tämä oli asiallinen viesti.

Olen tätä keskustelua lukiessani ihmetellyt,
        miksi joitakin vaivaa se, että toiset käyvät kynttiläkutsuilla,
        ja ostavat sieltä - vapaaehtoisesti - tuotteita itselleen.

Jokainen kai saa ostaa tuotteensa, mistä haluaa,
        eikä se ole muilta pois.

Miksi se vaivaa - tuntemattomia ihmisiä - jos joku ostaa omilla rahoillaan
        kotikutsuilta kynttilän tai jotakin muuta?
        Miksei se vaivaa, että hän ostaa tuotteensa Tiimarista?

Käymilläni kotikutsuilla on aina ollut mukava, rento meininki,
        eikä mitään pakkomyyntiä ole koskaan ollut havaittavissa.
        Esittelijöitäkin on tietty erilaisia.

• hukassa!
        mapee kirjoitti:

No jotkut eivät vain ymmärrä tuota asiaa tiimarin ja kotimyyntikynttilöiden välillä. Samat kamat, mutta ilmaa välissä.

Kuka on väittänyt ettei ole varaa ostaa ylihintaisia kynttilöitä? Tyhmä on se, joka maksaa ei se, joka pyytää..

• mapee.
        hukassa! kirjoitti:

No jotkut eivät vain ymmärrä tuota asiaa tiimarin ja kotimyyntikynttilöiden välillä. Samat kamat, mutta ilmaa välissä.

Kuka on väittänyt ettei ole varaa ostaa ylihintaisia kynttilöitä? Tyhmä on se, joka maksaa ei se, joka pyytää..

kun kyse ei ole samasta kamasta enempää kuin todella Mersusta ja Ladasta...

Jos eroa ei havaitse niin se optikko voi olla vähän lievä yritys parantaa tilannetta...

Vai oliko viestisi tarkoitus pyytää apua? Et siis ymmärrä mitä eroa siinä roiskiiko kynttilä ympärilleen steriinia vai parafiinia, savuttaako se vai ei ja valuuko se liinalle jne? Et tajua miksi osa tuikuista sytyttää ns allaspalon ja osa ei. Ja ennen kaikkea et ymmärrä miksi joku kynttilä palaa pari tuntia ja toinen pari vuorokautta.. Mene ihmeessä kynttiläkutsuille niin selviää, tai voithan kysellä Tiimaristakin.. N evarmaan osaa kertoa kynttilän paloajan ja jäljelle jäävän pohjan, paloturvallisuuden, nesteen lämpötilan ja ennen kaikkea valmistusmaan!

• myöntää..
        mapee. kirjoitti:

kun kyse ei ole samasta kamasta enempää kuin todella Mersusta ja Ladasta...

Jos eroa ei havaitse niin se optikko voi olla vähän lievä yritys parantaa tilannetta...

Vai oliko viestisi tarkoitus pyytää apua? Et siis ymmärrä mitä eroa siinä roiskiiko kynttilä ympärilleen steriinia vai parafiinia, savuttaako se vai ei ja valuuko se liinalle jne? Et tajua miksi osa tuikuista sytyttää ns allaspalon ja osa ei. Ja ennen kaikkea et ymmärrä miksi joku kynttilä palaa pari tuntia ja toinen pari vuorokautta.. Mene ihmeessä kynttiläkutsuille niin selviää, tai voithan kysellä Tiimaristakin.. N evarmaan osaa kertoa kynttilän paloajan ja jäljelle jäävän pohjan, paloturvallisuuden, nesteen lämpötilan ja ennen kaikkea valmistusmaan!

Lainaus ylempänä olevasta tekstistä:

"Hyvälaatuisia?
        Kirjoittanut: Kokemuksia on 9.12.2007 klo 18.00

Vaikeaksi asian tekee että minullakin oma ystävä on Party Liten aivopesty myyjä. Myytti hyvästä laadusta on kuitenkin selvästi vain umpikierojen ja ahneiden omistajien ovela temppu, jota he levittävät hyväntahtoisten ja herkkäuskoisten myyjien kautta. Liian sinisilmäinen ei pidä olla!"

Nimittelysi kertoo jo ajatukiesi kehitystasosta..

• mapee
        myöntää.. kirjoitti:

"Hyvälaatuisia?

Vaikeaksi asian tekee että minullakin oma ystävä on Party Liten aivopesty myyjä. Myytti hyvästä laadusta on kuitenkin selvästi vain umpikierojen ja ahneiden omistajien ovela temppu, jota he levittävät hyväntahtoisten ja herkkäuskoisten myyjien kautta. Liian sinisilmäinen ei pidä olla!"

mutta kun on kuin rautalankaa takoisi kylmällä alamisella tämän keskustelun eteneminen..

Kivaa kun olet vertaillut.. Itse olen polttanut nytkin samoja tuikkuja tämän viikon verran j aaina ne vaan syttyy uudelleen, jos ei syttyisi niin edustajalle vaan, tosin niin ei ole käynyt vielä koskaan.

Seuraava virhe oli sitten jo aika mielenkiintoinen! Votiivi kun palaa kokemukseni mukaan vuorokaudenkin sujuvasti. Sen tarkoituskin on nesteytä ja jähmettyä sen mukaan palaako se vai ei. Koska sen on tarkoitus nesteytä se ei voi pysyä missään muualla kuin umpinaisessa astiassa ja siksi valmistaja nimenomaan kertoo että se poltetaan votiivilasissa jossa se pääsee leviämään vain hieman alkuperäistä muotoaan isommaksi. Jos esittelijä ei tätä kertonut niin on aika onneton..

Itse poltan nimenomaan votiiveja koska ne kestävät niin pitkään ja niissä hinta on paremmin kohdallaan kuin tuikuissa. Tuikkujen suurin etu muihin nähden on tosin läpinäkyvä rasia..

Aivopesu ja kokemus on kaksi eri asiaa. Itse en ainakaan usko mitään ennen kuin näen ja kokeilen..

• jo selväksi..
        mapee kirjoitti:

mutta kun on kuin rautalankaa takoisi kylmällä alamisella tämän keskustelun eteneminen..

Kivaa kun olet vertaillut.. Itse olen polttanut nytkin samoja tuikkuja tämän viikon verran j aaina ne vaan syttyy uudelleen, jos ei syttyisi niin edustajalle vaan, tosin niin ei ole käynyt vielä koskaan.

Seuraava virhe oli sitten jo aika mielenkiintoinen! Votiivi kun palaa kokemukseni mukaan vuorokaudenkin sujuvasti. Sen tarkoituskin on nesteytä ja jähmettyä sen mukaan palaako se vai ei. Koska sen on tarkoitus nesteytä se ei voi pysyä missään muualla kuin umpinaisessa astiassa ja siksi valmistaja nimenomaan kertoo että se poltetaan votiivilasissa jossa se pääsee leviämään vain hieman alkuperäistä muotoaan isommaksi. Jos esittelijä ei tätä kertonut niin on aika onneton..

Itse poltan nimenomaan votiiveja koska ne kestävät niin pitkään ja niissä hinta on paremmin kohdallaan kuin tuikuissa. Tuikkujen suurin etu muihin nähden on tosin läpinäkyvä rasia..

Aivopesu ja kokemus on kaksi eri asiaa. Itse en ainakaan usko mitään ennen kuin näen ja kokeilen..

Itse en ole kokeillut, lainasin vain edellä olevan kirjoitusta..

Miksi pitää rautalangasta vääntää? Eikö ihmisillä saa olla omia mielipiteitään vaan pitääkö kaikkien olla samaa mieltä kanssasi eli yrittää saada muut taipumaan tahtoosi?

Sen kyllä huomaa ettet usko ennen kuin itse koet! Huomaa nimittäin siitä ettei liikemaailman huiputukset ole sinulle tuttuja, mutta kauppiaathan tarvitsevatkin juuri kaltaisiasi höynäytettäviä menestyäkseen.

• kynttilät
        myöntää.. kirjoitti:

"Hyvälaatuisia?

taisivat ollakin votiiveja, joita ei polteja kuten kynttilöitä. Votiivit nimittäin sulavat kokonaan ja sitten taas sammuttamisen jälkeen kiinteytyvät ja niitä voi polttaa uudelleen. Lopulta niistä ei ole enää jäljellä kuin pohjalla ollut metallinen "nasta". On varmaan mennyt sinulta ohi korvien esittelyssä kerrotut tärkeät asiat kun et ole tuota huomannut. Eli votiivi-kynttilät pitää aina polttaa sellaisessa kipossa, jonne ne mahtuvat sulamaan.

• "laadusta"..
        kynttilät kirjoitti:

taisivat ollakin votiiveja, joita ei polteja kuten kynttilöitä. Votiivit nimittäin sulavat kokonaan ja sitten taas sammuttamisen jälkeen kiinteytyvät ja niitä voi polttaa uudelleen. Lopulta niistä ei ole enää jäljellä kuin pohjalla ollut metallinen "nasta". On varmaan mennyt sinulta ohi korvien esittelyssä kerrotut tärkeät asiat kun et ole tuota huomannut. Eli votiivi-kynttilät pitää aina polttaa sellaisessa kipossa, jonne ne mahtuvat sulamaan.

Onpa vaarallisia! Kyllähän tuommoisten mukana jo kuuluisi olla selkeät käyttöohjeet tuotteen mukana ja suurella varoitukset!

• puhetta ymmärtävä
        "laadusta".. kirjoitti:

Onpa vaarallisia! Kyllähän tuommoisten mukana jo kuuluisi olla selkeät käyttöohjeet tuotteen mukana ja suurella varoitukset!

Jos olet niin yksinkertainen,
        ettet ymmärrä puhetta,
        niin sinun on tosiaan paras jättää tällaiset tuotteet ostamatta!

Osaatkohan raapaista tulitikkuakaan,
        kun ei askissa lue, miten se tapahtuu???

• mapee
        jo selväksi.. kirjoitti:

Itse en ole kokeillut, lainasin vain edellä olevan kirjoitusta..

Miksi pitää rautalangasta vääntää? Eikö ihmisillä saa olla omia mielipiteitään vaan pitääkö kaikkien olla samaa mieltä kanssasi eli yrittää saada muut taipumaan tahtoosi?

Sen kyllä huomaa ettet usko ennen kuin itse koet! Huomaa nimittäin siitä ettei liikemaailman huiputukset ole sinulle tuttuja, mutta kauppiaathan tarvitsevatkin juuri kaltaisiasi höynäytettäviä menestyäkseen.

kun on ystävänä pölynimurikauppias, partylitemyyjä, tupperitäti, lastenvaatekauppias, alusvaatemarkkinoija jne niin usko pois että kaikki jekut myynnissä on tiedossa.

Olisi kiva kun sinäkin jo ymmärtäisit että MIELESTÄNI partyliten tuotteet ovat laadukkaampia ja hintansa väärtejä, kutsuja on kiva pitää ja niille on erityisen kivaa mennä. Ja kun vielä tajuat senkin, että kotimyynti ja verkostomyynti on ihan läpeensä tuttuja juttuja niin voit olla huoletta että kukaan ei jymäytä tms vaan saan juuri sitä mitä tahdon.

Ja pakko vielä lisätä sekin, että eihän ne tiiamrin kynttilät tuoksu miltään! Se on ainakin itselleni tärkeää.. Kai sekin on väärin?

Ketjun koomisuus on siinä, että kaikilla on oikeus rakastaa tiimarin kynttilöitä ja ostaa halvalla krääsää, mutta minä en saa rakastaa partyliten tuotteita ilman että olen tyhmä, vedätetty, huiputettu, hyväksikäytetty jne..

Kauneudessa ja tuotteista pökköä lisää; tarjoustalossa on ihan mariskoolin näköinen tuote muutamalla eurolla ja ostin eilen mariskoolin tummanpunaisena yli viidelläkympillä. Taas ne vedätti ressua..

• mapee
        "laadusta".. kirjoitti:

ensinnäkin aina kun on yksikin uusi vieras jole tuotteet ei ole tuttuja esittelijä kertoo kynttilöistä. Kuuntelemattomuudelle ei voi mitään tai sille ettei tajua puhetta..

Kun votiivipaketti tulee on sen mukana ohje jossa lukee tarkasti jenkkityyliin miten kynttilää pitää käyttää. Lukutaidottomuuskaan ei ole voitettavissa jos siitä ei tiedä..

ja se sulava neste ei ole vaarallista vaan se kohmettuu kyllä valuessaan ja aika piankin eikä ole niin kuumaa, että olisi siksi vaarallista. Juuri sen takia se on niin mukava kynttilä lapsiperheessäkin..

• tunteisiisi
        mapee kirjoitti:

kun on ystävänä pölynimurikauppias, partylitemyyjä, tupperitäti, lastenvaatekauppias, alusvaatemarkkinoija jne niin usko pois että kaikki jekut myynnissä on tiedossa.

Olisi kiva kun sinäkin jo ymmärtäisit että MIELESTÄNI partyliten tuotteet ovat laadukkaampia ja hintansa väärtejä, kutsuja on kiva pitää ja niille on erityisen kivaa mennä. Ja kun vielä tajuat senkin, että kotimyynti ja verkostomyynti on ihan läpeensä tuttuja juttuja niin voit olla huoletta että kukaan ei jymäytä tms vaan saan juuri sitä mitä tahdon.

Ja pakko vielä lisätä sekin, että eihän ne tiiamrin kynttilät tuoksu miltään! Se on ainakin itselleni tärkeää.. Kai sekin on väärin?

Ketjun koomisuus on siinä, että kaikilla on oikeus rakastaa tiimarin kynttilöitä ja ostaa halvalla krääsää, mutta minä en saa rakastaa partyliten tuotteita ilman että olen tyhmä, vedätetty, huiputettu, hyväksikäytetty jne..

Kauneudessa ja tuotteista pökköä lisää; tarjoustalossa on ihan mariskoolin näköinen tuote muutamalla eurolla ja ostin eilen mariskoolin tummanpunaisena yli viidelläkympillä. Taas ne vedätti ressua..

Kuka on kieltänyt sinua tekemästä niin kuin itse haluat ja olla rakastamatta (?) kynttilöitäsi? Miksi muut pitäisi saada ajattelemaan kuin sinä ja "tajuamaan" toimintasi mielekkyys tai mielettömyys?

Jos jekut ovat niin tiedossa miksi annat vielä vedättää itseäsi?!..No ei tarvitse vastata..tiedetään, tiedetään..sitähän se rakkaus teettää..

• ihan oikeesti
        tunteisiisi kirjoitti:

Kuka on kieltänyt sinua tekemästä niin kuin itse haluat ja olla rakastamatta (?) kynttilöitäsi? Miksi muut pitäisi saada ajattelemaan kuin sinä ja "tajuamaan" toimintasi mielekkyys tai mielettömyys?

Jos jekut ovat niin tiedossa miksi annat vielä vedättää itseäsi?!..No ei tarvitse vastata..tiedetään, tiedetään..sitähän se rakkaus teettää..

Partylite-tuotteista ja muistakin kotimyynnissä olevista tavaroista saat paljon henkilökohtaisempaa neuvontaa kuin esimerkiksi Tiimarista,
        jossa myyjä vain ottaa kassalla rahat valitsemistasi tavaroista.
        Myyjä Tiimarissa ei välttämättä tiedä tuotteetn alkuperämaatakaan, saati sen käyttäytymisestä (esim. kynttilän paloajasta).

Muut liikket lähettävät mainoslehtisiä,
        joissa vedätetään usein varsin totaalisesti kuluttajia.

Mutta onhan se kiva mennä Tiimariin ostamaan tuotetta maonoslehtisen perusteella.
        On ne niin kauniita kuvia niissä mainoksissa.

• mapee
        tunteisiisi kirjoitti:

sama pätee toisinkin päin eli miksi on pakko saada meikä tajuamaan kuinka saman saa muka halvemmalla jne tiimarista? Alkuasetelmahan oli että koko touhu on järjetöntä, mutta kukin saa kiksinsä jostain ja itselleni nämä tuotteet tuovat mielihyvää.

Ja jos totta puhun niin kyllä tämä jänkytys on ihan jo puhdasta hupia ollut pitkään!

Ei ruusunkaan ostaminen maljakkoon ole järkevää kun se kuihtuu kohta ja taatusti menee rahat hukkaan, mutta on se sen hetken kiva? Miksi kaiken siis pitää olla niin pirun järkevää ja taloudellista?

• vieläkin emännän lahjaa
        puhetta ymmärtävä kirjoitti:

Jos olet niin yksinkertainen,
        ettet ymmärrä puhetta,
        niin sinun on tosiaan paras jättää tällaiset tuotteet ostamatta!

Osaatkohan raapaista tulitikkuakaan,
        kun ei askissa lue, miten se tapahtuu???

joka luvattiin toimittaa jo lokakuussa mutta eipä ole sitäkään näkynyt.kynttilät huono laatusia, se olen todennut ja ikinä en tule enää osatmaan tuotteita taikka pitämään kutsuja.

• ja eipäs
        mapee kirjoitti:

ensinnäkin aina kun on yksikin uusi vieras jole tuotteet ei ole tuttuja esittelijä kertoo kynttilöistä. Kuuntelemattomuudelle ei voi mitään tai sille ettei tajua puhetta..

Kun votiivipaketti tulee on sen mukana ohje jossa lukee tarkasti jenkkityyliin miten kynttilää pitää käyttää. Lukutaidottomuuskaan ei ole voitettavissa jos siitä ei tiedä..

ja se sulava neste ei ole vaarallista vaan se kohmettuu kyllä valuessaan ja aika piankin eikä ole niin kuumaa, että olisi siksi vaarallista. Juuri sen takia se on niin mukava kynttilä lapsiperheessäkin..

niitä korvattukaan vaikka niin luvattiin, että se niistä lupauksita, mitä hoetaan aina esittelyn alussa =(

• luova käyttäjä
        ja eipäs kirjoitti:

niitä korvattukaan vaikka niin luvattiin, että se niistä lupauksita, mitä hoetaan aina esittelyn alussa =(

Tätä ei konsultti kertonut, älkääkä kokeilko tätä, koska en vastaa tuloksista. Käytän tyhjiä tuikkiva-kippoja pestyinä k-kaupan halpismerkkikynttilöiden kanssa (toimivat, havikin kuumenee). On vain oltava huolellinen, että sydänlanka ulottuu pohjaan. Saa sen kauniin kirkkaan parafiinisulan kirkkaan valon mm. minikynttiläpurkkien lasien sisällä. En tietenkään jätä kynttiköitä valvomatta, mutta itsekin kynttilöitä tehneenä suosin parafiinikynttilöitä, jotka eivät savuta ja kuumene. Yksikään partylite- somiste ei ole asianmukaisella käytöllä haljennut. Votiiveja voi käyttää mm. Kivi-kyntiilänjalkojen pohjalla (konsulttikin myönsi, että voi.) Pitkät toimitusajat vaan riepovat...

• Surullista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6757
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2059
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1277
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1180
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1146
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1057
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe