Kaikenlaisten töppöilyjen yhteen laskettu summa on että olen yksin lopun elämääni, sukulaiset ja jopa omat lapset ovat päättänet olla puhumatta minulle mitään, tämä on rankka kokemus, enkä ole vielä keksinyt syytä minkä takia haluaisin nähdä huommista päivää.Ja kukaan ei ole kysynyt minulta miten asiat ovat vaan ovat uskoneet sitä kuka kovinte huutaa.
yksin
8
846
Vastaukset
- ellerhut
et ole tyytyväinen,että saat olla yksin?
Ja etenkin ilman sukulaisia. - ollut
..jo pari vuotta. Ja kyllä tähän tottuu, se on varma.
Sitä jopa alkaa ihmettelemään, miksi sitä ei ole ennen valinnut tällaista tietä elettäväksi?- uskoppa huvikses!
Elämä on aika mukavaa kun ei tartte tapella sukulaisten kanssa enää!
Edellinen sukupolvi sen jo aloitti ja se on loppunut tässä polvessa kokonaan!
- ei niin yksinäinen
äläpä murehdi, kyllä se on ollut melkoista menoa yhdellä jos toisella mutta aina aika parantaa haavat, ne jotka ovat jättäneet eivät olleet oikeita ystäviä, sen olen vuosien saatossa havainnut, eipä ole enää miestä, kuollut, lapseni ja lapsenlapseni mukaanluettuna vävyni ovat minulle ainakin iso osa elämäniloa.
Älä vaivu synkkyyteen. Jos sinusta tuntuu siltä, että sinut on eristetty elämästä muiden ihmisten toimesta, näkisin että sinulla on mahdollisuuksia hakeutua tilanteesta ulos uusien ihmisten avulla uusiin tuttavuuksiin. Sukulaisuus ei yleensäkkään ole aina tyydytystä tuottava suhde. Mukavaksi, rakkaaksi ja läheiseksi voi tuntea ihan vieraan ihmisenkin hetken kuluttua kun häneen tutustuu.
Ajattele näin, että joskus elämässään täytyy siivota kunnolla ja hankkia uutta ja sisustaa ihan kuin yleensäkin kotona.
Tsemppiä sinulle.- namisuku
...pitää olla sitten jotain tosi pahaa, kun kaikki ihan puhumatta haluavat olla?
Sanoisin Sinulle että, HUUTELEHAN Sinä vielä kovempaa jos koet olevasi oikeassa=) - Sinä et eroa lapsista
Pidä vaan yhteyttä jos asia on niin vaikea että eivät voi antaa anteeksi on heissäki puutteellisuuksia. Pyydä anteeksi ja anna anteeksi ovat vaikeita asioita. Rakkaus voittaa. Toivon että jokin asia tulee että yhdistää teitä jälleen. Kaikkea hyvää.
- hildurvonhopsis
Sanota "suku on pahin" ilmeisesti sopii nyt sinulle. Valheet ovat katkoneet kaikki sukulaissuhteesi. Mitäpä jos kirjoittaisit heille yhteisesti kirjeen ja selität heille jokaiselle asian oikean tilanteen ja pyydät anteeksi ja annat anteeksi heille jokaiselle.
Laita vaikka JOULUKIRJE ja kerro heille jokaiselle, että haluat olla heidän kanssaan (jos oikeasti haluat). Oikaise väärinkäsitykset. Pyydä anteeksi, jos on aihetta ja anna anteeksi.
Olen lukenut monia Tommy Hellstenin kirjoja ja yhdessä niissä oli sanonta: "Jos et halua olla kynnysmatto, niin nouse ylös". Älä alistu sukulaisten vääriin juoruihin ja oikaise itse vääryydet.
Maailmassa on paljon kivoja yksinäisiä ihmisiä ja löydät kyllä ystäviä, kunhan uskaltaudut liikkeelle. Omassa lähiseurakunnassasi varmaan toimii joitakin diakoniapiirejä tai/ja miespiirejä, naispiirejä ja sinkkupiirejä. Mene rohkeasti mukaan. Voithan pyytää itsellesi vaikka Punaiselta Ristiltä tai seurakunnastasi ystävän, joka käy luonasi. Myös papilla on koulutus sielunhoitoon ja voit käydä luottamuksellisesti juttelemassa asioistasi. Tilaa aika ja ole rohkea.
Mieti yksinäisyytesi hyviäkin puolia. Saat laittaa sitä ruokaa, josta vain sinä pidät. Saat sisustaa kotisi ihan oman makusi mukaan, eikä kenenkään kanssa tarvitse riidellä väreistä ja huonekalujen paikoista. Saat nukkua kun haluat ja saat katsoa telkkaria kun haluat. Saat kutsua vieraita kun/jos haluat ja saat lukea milloin haluat ja polttaa valoja vaikka yöllä.
Vieraista ihmisistä voi tulla hyviä ystäviä. Heistä voi tulla parempia ystäviä kuin omat sukulaiset. Ole rohkea. Tee aloite vaikka bussipysäkillä, kuntosalilla, uimahallissa. Lähde liikkeelle. Ei meillä kenelläkään ole vielä huomista päivää eikä kukaan meistä voi muuttaa eilistä päivää. Meillä on vain 'tänään' ja tämä päivä. 'Tämä päivä on loppuelämäsi ensimmäinen päivä'. Tee siitä kiva päivä.
Pian lauletaan kaikissa seurakunnissa Kauneimmat Joululaulut. Mene kuuntelemaan ja laula mukana. Yksinäisille järjestetään Joulujuhla monissa seurakunnissa. Mene sinne kun Joulu tulee.
♥ Sytytä tänään ensimmäisen Adventin kunniaksi ensimmäinen kynttilä ♥
♥ Onnellista Adventtia ♥
♥ Onnellista Joulun odotusta sinulle ♥
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861779Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171111Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981086Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79972- 92829
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot150799Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs53745- 53684
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671