1. Moos. 3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
1. Moos. 3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
1. Moos. 4:1 Ja mies yhtyi vaimoonsa Eevaan; ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Kainin ja sanoi: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."
Paratiisin portit suljettiin
14
603
Vastaukset
- Haukiputaan lossi
Room. 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ...
... ja synnin kautta kuolema, ...
... niin kuolema on tullut ..
**kaikkien ihmisten** osaksi, ..
... koska **kaikki** ovat syntiä tehneet -- Haukiputaan lossi
Tuntuu olevan aivan hämmästyttävän kovasti ymmärtämisvaikeuksia tuon KAIKKI sanan kanssa.
Se todellakin tarkoittaa niokmaista joka on hedelmöittyny kantasoluksi, vaikka ei olisi kehittynyt yntään kohdussa, on jo siemenen vuoksi kokonaan syntinen ihminen. Ja sellaisena myös pysyy kuolinhetkeensä asti. Ainut poikkeus ovat ne syntiset jotka ottavat Jumalan armon lahjana vastaan. Jeesuksen veri pesee heidät koko ajan keskeytyksettä, kuin vuolaasti virtaava vesi. Kaikki muut syntiset menevät kadotukseen.
Room. 5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta,
niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
Room. 5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,
niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; Haukiputaan lossi kirjoitti:
Tuntuu olevan aivan hämmästyttävän kovasti ymmärtämisvaikeuksia tuon KAIKKI sanan kanssa.
Se todellakin tarkoittaa niokmaista joka on hedelmöittyny kantasoluksi, vaikka ei olisi kehittynyt yntään kohdussa, on jo siemenen vuoksi kokonaan syntinen ihminen. Ja sellaisena myös pysyy kuolinhetkeensä asti. Ainut poikkeus ovat ne syntiset jotka ottavat Jumalan armon lahjana vastaan. Jeesuksen veri pesee heidät koko ajan keskeytyksettä, kuin vuolaasti virtaava vesi. Kaikki muut syntiset menevät kadotukseen.
Room. 5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta,
niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
Room. 5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi,
niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.
Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.
Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.
Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.- Haukiputaan lossi
vihne kirjoitti:
Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.
Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.
Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.
Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.Nimenomaan et lue Raamattua sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan otat mukaan järjen päätelmät.
Tuo järki poloinen omine johdonmukaisine päätelmineen kun on monelle niin suloinen sanan "selittäjä".
Raamattu sanoo AIVAN selkeästi että kaikki ovat pois poikenneet, se puolestaan johtuu Aadamista asti peritystä geenivirheestä. Tämä asia ei selittelemällä miksikään muutu.
Palastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa, se ei ole ihmisen lapsuudessa eikä vanhuudessa. Autuus ei ole ihmisen vammaisuudessa eikä vahvuudessa. Eikä autuus ole missään laisuudessa, vaan se On jumalan sanan lupauksissa, siis Jeesuksessa Kristuksessa.
Kuinka monen pitää mennä helvettiin sen vuoksi, että uskoo oman järkensä johdonmukaisiin päätelmiin ja hylkää sen tähden Jumalan sanan. Niitä ressukoita ei ole vähän myöskään uskoa tunnustävissa.
Siitä on hyvänä esimerkkinä muutama jae Jeremian kirjan 17 luvussa.
Jer. 17:5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
Jer. 17:6 Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.
Eihän se mene järkeen että pieni lapsi joka on syntynyt syntisistä vanhemmista perii synnin vanhempiensa siemenessä. Näin se vaan on Jumalan sanan mukaan. Jokaisen ihmisen pitää UUDESTISYNTYÄ HENGESTÄ, siis Jumalan siemenestä päästäkseen taivaaseen. Tämä on totuus, ihan jokaisen on synnyttävä uudesti. - teu
vihne kirjoitti:
Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.
Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.
Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.
Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.Itselleen kaikkea ei tarvitse tänne kirjoittaa.
- ko sinuun
vihne kirjoitti:
Oi rakas synti, älä vain karkaa minnekkään...
Jeesuksesta ei niin tarvitse kertoa???????Sattuiko sinuun?
Puhe syntisyydestä on hyvä silloin kun turvataan synnittömyyteen, tai rakennetaan jotain oppia joidenkuiden synnittömyydellä. - kaikki on kaikki
vihne kirjoitti:
Eikö millään voisi ottaa raamattua ja lukea sitä ilman ennakkoasennetta.
Nimittäin jokainen lapsi syntyy paratiisiin, josta kokee saman karkoituksen, kuin ensimmäiset ihmiset.
Sinne ei siis ole paluuta, mutta ristin tapahtumassa kohtaavat hyvän ja pahantiedonpuu ja elämänpuu josta syntyy pelastus.
Tämän ajan ongelma on siinä, että elämänpuun tietä ei vartioi ihmisten mielestä ne kerubit. Siksi ihmiset maistelevat pikkasen kristusta ja ovat onnettomia, koska ei ole rohkeutta astua luvattuun maahan eikä siellä kuuliaisuutta tappaa kaikki siellä olevat kansat.Lapset eivät ole syntyneet paratiisissa, vaan kirotun maan päällä paratiisista karkotettuina.
Onko sinulla ihan oma raamattusi? - satunnainenmatkaaja
Haukiputaan lossi kirjoitti:
Nimenomaan et lue Raamattua sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan otat mukaan järjen päätelmät.
Tuo järki poloinen omine johdonmukaisine päätelmineen kun on monelle niin suloinen sanan "selittäjä".
Raamattu sanoo AIVAN selkeästi että kaikki ovat pois poikenneet, se puolestaan johtuu Aadamista asti peritystä geenivirheestä. Tämä asia ei selittelemällä miksikään muutu.
Palastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa, se ei ole ihmisen lapsuudessa eikä vanhuudessa. Autuus ei ole ihmisen vammaisuudessa eikä vahvuudessa. Eikä autuus ole missään laisuudessa, vaan se On jumalan sanan lupauksissa, siis Jeesuksessa Kristuksessa.
Kuinka monen pitää mennä helvettiin sen vuoksi, että uskoo oman järkensä johdonmukaisiin päätelmiin ja hylkää sen tähden Jumalan sanan. Niitä ressukoita ei ole vähän myöskään uskoa tunnustävissa.
Siitä on hyvänä esimerkkinä muutama jae Jeremian kirjan 17 luvussa.
Jer. 17:5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.
Jer. 17:6 Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa.
Eihän se mene järkeen että pieni lapsi joka on syntynyt syntisistä vanhemmista perii synnin vanhempiensa siemenessä. Näin se vaan on Jumalan sanan mukaan. Jokaisen ihmisen pitää UUDESTISYNTYÄ HENGESTÄ, siis Jumalan siemenestä päästäkseen taivaaseen. Tämä on totuus, ihan jokaisen on synnyttävä uudesti."niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"
Olen lainanut edellä olevan Roomalaiskirjeen kohdan suoraan Haukiputaan lossin viestistä.
Jos kerran kaikki on kaikki, kuten HL todistelet, eikö silloin johtopäätös tulisi olla, että kaikki ovat siis vanhurskaita. Eli teologiasi vaatii ainakin tässä kohdin tarkistamista, kumpi "kaikki" nyt sitten on se kaikki, joka todella tarkoittaa kaikki.
Kaikkien syntisyyttä korostava jaejakso päättyy nimenomaisesti armon ylistykseen, että samalla tavalla kuin kaikki tulivat ensimmäisessä Aadamissa osallisiksi synnistä, samoin viimeisen Aadamin teko on koitunut kaikille vanhurskaudeksi. Kumpi on siis tärkeämpi teko, ensimmäisen vai viimeisen Aadamin, kumman teolle laitetaan nyt paino, kun me elämme uudessa liitossa?
Mitä voimme tästä päätellä on ainakin se, että asian täytyy olla vivahteikkaampi, kuin miltä se näyttää Haukiputaan lossin kannelta.
Toinen näkökulma ja mahdollinen tutkistelunaihe on siinä, mitä Raamattu tarkoittaa, kertomalla, että kaikki ovat syntisiä ja toisaalta, kaikki ovat saaneet osakseen vanhurskauden. Mitä tyntisyys tai vanhurskaus tarkoittavat tässä?
Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Raamatusta löytyy yli 500 paikkaa, jossa puhutaan synnistä ja sen rangaistuksesta. Noiden paikkojen joukossa ei ole ainuttakaan, jossa Jumalata tulevan tuomion syynä olisi ihmisessä asuva synti, sen sijaan joka ainoassa puhutaan synnillisistä teoista, meidän pahoista teoistamme, tämä pitää sisällään myös sen paikan, jossa kerrotaan, että me olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla....
Tuomiopäivän evankeliumikin kertoo meille, että kun vuohet ja lampaat kootaan Herran eteen tuomiolle, kukin tuomitaan sen mukaan, mitä hän on tehnyt lihassa. Kirjat avataan ja kukin saa palkkansa...tekojensa mukaan
-Satunnainen ohikävelijä- - ylpeydelläsi
satunnainenmatkaaja kirjoitti:
"niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"
Olen lainanut edellä olevan Roomalaiskirjeen kohdan suoraan Haukiputaan lossin viestistä.
Jos kerran kaikki on kaikki, kuten HL todistelet, eikö silloin johtopäätös tulisi olla, että kaikki ovat siis vanhurskaita. Eli teologiasi vaatii ainakin tässä kohdin tarkistamista, kumpi "kaikki" nyt sitten on se kaikki, joka todella tarkoittaa kaikki.
Kaikkien syntisyyttä korostava jaejakso päättyy nimenomaisesti armon ylistykseen, että samalla tavalla kuin kaikki tulivat ensimmäisessä Aadamissa osallisiksi synnistä, samoin viimeisen Aadamin teko on koitunut kaikille vanhurskaudeksi. Kumpi on siis tärkeämpi teko, ensimmäisen vai viimeisen Aadamin, kumman teolle laitetaan nyt paino, kun me elämme uudessa liitossa?
Mitä voimme tästä päätellä on ainakin se, että asian täytyy olla vivahteikkaampi, kuin miltä se näyttää Haukiputaan lossin kannelta.
Toinen näkökulma ja mahdollinen tutkistelunaihe on siinä, mitä Raamattu tarkoittaa, kertomalla, että kaikki ovat syntisiä ja toisaalta, kaikki ovat saaneet osakseen vanhurskauden. Mitä tyntisyys tai vanhurskaus tarkoittavat tässä?
Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Raamatusta löytyy yli 500 paikkaa, jossa puhutaan synnistä ja sen rangaistuksesta. Noiden paikkojen joukossa ei ole ainuttakaan, jossa Jumalata tulevan tuomion syynä olisi ihmisessä asuva synti, sen sijaan joka ainoassa puhutaan synnillisistä teoista, meidän pahoista teoistamme, tämä pitää sisällään myös sen paikan, jossa kerrotaan, että me olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla....
Tuomiopäivän evankeliumikin kertoo meille, että kun vuohet ja lampaat kootaan Herran eteen tuomiolle, kukin tuomitaan sen mukaan, mitä hän on tehnyt lihassa. Kirjat avataan ja kukin saa palkkansa...tekojensa mukaan
-Satunnainen ohikävelijä-Minusta viestisi oli ylimielisyydessään typerä.
Totta kaikki ovat vanhurskaita, MUTTA uskon kautta.(ilman uskoa eivät, eivät edes lapset)
Kaikki kuitenkin ovat syntistiä, aivan kaikki. - Haukiputaan lossi
satunnainenmatkaaja kirjoitti:
"niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;"
Olen lainanut edellä olevan Roomalaiskirjeen kohdan suoraan Haukiputaan lossin viestistä.
Jos kerran kaikki on kaikki, kuten HL todistelet, eikö silloin johtopäätös tulisi olla, että kaikki ovat siis vanhurskaita. Eli teologiasi vaatii ainakin tässä kohdin tarkistamista, kumpi "kaikki" nyt sitten on se kaikki, joka todella tarkoittaa kaikki.
Kaikkien syntisyyttä korostava jaejakso päättyy nimenomaisesti armon ylistykseen, että samalla tavalla kuin kaikki tulivat ensimmäisessä Aadamissa osallisiksi synnistä, samoin viimeisen Aadamin teko on koitunut kaikille vanhurskaudeksi. Kumpi on siis tärkeämpi teko, ensimmäisen vai viimeisen Aadamin, kumman teolle laitetaan nyt paino, kun me elämme uudessa liitossa?
Mitä voimme tästä päätellä on ainakin se, että asian täytyy olla vivahteikkaampi, kuin miltä se näyttää Haukiputaan lossin kannelta.
Toinen näkökulma ja mahdollinen tutkistelunaihe on siinä, mitä Raamattu tarkoittaa, kertomalla, että kaikki ovat syntisiä ja toisaalta, kaikki ovat saaneet osakseen vanhurskauden. Mitä tyntisyys tai vanhurskaus tarkoittavat tässä?
Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Raamatusta löytyy yli 500 paikkaa, jossa puhutaan synnistä ja sen rangaistuksesta. Noiden paikkojen joukossa ei ole ainuttakaan, jossa Jumalata tulevan tuomion syynä olisi ihmisessä asuva synti, sen sijaan joka ainoassa puhutaan synnillisistä teoista, meidän pahoista teoistamme, tämä pitää sisällään myös sen paikan, jossa kerrotaan, että me olemme kaikki Jumalan kirkkautta vailla....
Tuomiopäivän evankeliumikin kertoo meille, että kun vuohet ja lampaat kootaan Herran eteen tuomiolle, kukin tuomitaan sen mukaan, mitä hän on tehnyt lihassa. Kirjat avataan ja kukin saa palkkansa...tekojensa mukaan
-Satunnainen ohikävelijä-Siinähän on selvä ehto tämä koskee ainoastaan niitä kaikkia jotka uskovat Kristukseen. häneen kastettuina.
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
- ollaan niin
Meidän tulee miettiä kuka se herra on?
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."- teu
Sinä se jaksat, Mieti vaan , mutta älä mieti liian kauan , Herra on yksi vain Häntä tulee meidän kumartaa eikä , noita sinun sota miehiäsi. Pitää muistaa, että minun HERRA JUMALA on hukuttanut kaikki Faaraon sota miehet, tarvittaessa Hän tekee sen uudelleenkin .
- teu
Ennen pois ajoa , Hän vaivutti heidät uneen , ja suoritti tärkeän leikkauksen , Hän poisti heiltä ikuisenelämän elimen . Siksi ihmisellä on ,umpisuoli pohjukkais suoli, ja joitakin muitakin joita ei nimetä taida .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et voi olla loputtomasti hiljaa
Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto1442327Nainen mitä tekisit
Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa1751392Ajatus aamuun
Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen721167Rita syyttää muita "virheistään"
Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui971128- 911080
- 1681067
- 961015
- 49957
Niiiiin pihkassa
Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil39930Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?
Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia64847