Heippa kaikki äidit!
Tämä sama viesti on tuolla "äitien jutut" -puoella. Tällä palstalla kuitenkin on varmaan paljon odottamia äitejä, jotka osaa varmaan vastata kysymykseeni.
En oikein tiedä näistä jutuista paljon mitään, joten pyydän apuanne (olen kahdeksannella luokalla) Eli serkkuni odottaa esikoistaan, ja haluaisin ostaa lapselle (ja miksei äidillekin) jonkun kivan lahjan. Eli missä vaiheessa raskautta saitte tietää lapsenne sukupuolen?
Ja sitten toinen kysymys. Jos on esimerkiksi vaikka rv 40 3, niin mitä se tarkoittaa? Eikös rv ole raskausviikko. Mitä noi numerot sitten meinaa? Kiitos jo etukäteen avustane!
Milloin saitte tietää lapsen sukupuolen?
2
1099
Vastaukset
- Korvabuusti
Sukupuoli selviää AIKA suurella varmuudella rakenneultrassa (rv 19-21), JOS ultraava kätilö/lääkäri yms. sen suostuu katsomaan ja ennen kaikkea kertomaan. Joillain paikkakunnilla kertomiseen suhtaudutan nihkeästi. Yksityiselle voi toki mennä asiaa selvittämään... Jos sukupuolta ei tiedä lahjaa ajatellen, kannattanee valita jokin unisex- lahja. Vauvathan ovat aika "unisex" joka tapauksessa... (kun kulttuurin paine ei vielä vaikuta) :)
Rv on raskausviikko ja esim. 3 on päivät siihen päälle. Eli jos on rv 40 3, niin kasassa on 40 täyttä viikkoa ja kolme päivää päälle. Samaan aikaan voi sanoa myös menossa olevan 41. raskausviikko. - kukkanen83
Itse sain tietää vauvani sukupuolen raskausviikolla 25, yleensä se näkyy jo aiemmin, mutta kun kävin ultrassa viikolla 19 5, vauva piti käsiään edessä joten sukupuolta ei voitu nähdä :D
Eli yleensä sukupuoli todetaan tokassa ultrassa, noin viikoilla 19-20!
Rv tarkoittaa raskausviikkoja, aivan kuten tiesitkin, ja ne numerot sen jälkeen tarkoittaa päiviä! Eli esim tänään mulla on rv 34 4, eli 34 täyttä viikkoa plus 4 päivää! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733