Onko kenelläkään kokemusta

Pukeli

silikonivuokasta? Näin sellaisella paistettavan kakkua telkkarissa. Aika hassu, sellainen lieruava. Jos se on hyvä niin ostan, jos taas joku moittii en osta.
Muutenkin kaikenlaisia mölkkeröitä kaapit pullollaan.

14

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelpaa, kun

      haikailet silikonien perään...

    • paivansadeko

      Me ollaan oltu tyytyväisiä, tyttären kanssa ostettiin. Kestävät uunin ja pakastimen. Ei tarvi voidella ei mitään. Irtoavat helposti kakuista ym.

      • Pukeli

        Minulla oli ennen sellainen peltinen vuoka, jonka heitin menemään, kun ostin teflon vuokan. Harmittaa. Siinä peltisessä kohosi kakku ihan toisella tavalla, eli paljon paremmin.


      • paivansadeko
        Pukeli kirjoitti:

        Minulla oli ennen sellainen peltinen vuoka, jonka heitin menemään, kun ostin teflon vuokan. Harmittaa. Siinä peltisessä kohosi kakku ihan toisella tavalla, eli paljon paremmin.

        ja nousi kanssa. Jopa heikolla ruuanlaitto taidolla. Tytär on paljon parempi kokki :)


    • tuttuni joka on oikea jauho peukalo ja leipoo jatkuvasti kakkuja ja ties mitä kaikkea, on todella tyytyväinen.
      Meillä ei ole, mutta en myöskään tee kakkuja, pullaa vain ja piirakoita.

      • Pukeli

        siinähän sitten voisi paistaa pienen bostonkakun. Harvinaisia ovat minunkin kakkujen leipomiset, mutta joskus.
        Tekeekö se sun tuttusi mitään uuniruokia siinä silikonivuokassa?


      • Pukeli kirjoitti:

        siinähän sitten voisi paistaa pienen bostonkakun. Harvinaisia ovat minunkin kakkujen leipomiset, mutta joskus.
        Tekeekö se sun tuttusi mitään uuniruokia siinä silikonivuokassa?

        juuri oltiin pieni aika sitten syömässä heillä ja oli kattanut joulupöydän. Kertoi että eka kerta kun ei perunalaatikko ottanut kiinni reunoihin.
        Kakuista saa eri mallisia koska noita silikonivuokia tuntuu olevan joka lähtöön.
        Minä pysyn kyllä entisissä;D


      • Itärajan Iita
        umalehtinen kirjoitti:

        juuri oltiin pieni aika sitten syömässä heillä ja oli kattanut joulupöydän. Kertoi että eka kerta kun ei perunalaatikko ottanut kiinni reunoihin.
        Kakuista saa eri mallisia koska noita silikonivuokia tuntuu olevan joka lähtöön.
        Minä pysyn kyllä entisissä;D

        erikoiselta kauhoa ruokaa silikonipotista :)
        Tuleekohan vaan yhtähyvää ruokaa, kun savipotissa?
        Nyt Uma pieni tauko, niskaa koskee.

        PS: NIMIMERKKINI ON REKISTERÖINYT VIRALLISESTI JOKU MUU. NÄIN SIINÄ SITTEN KÄVI.


      • Itärajan Iita kirjoitti:

        erikoiselta kauhoa ruokaa silikonipotista :)
        Tuleekohan vaan yhtähyvää ruokaa, kun savipotissa?
        Nyt Uma pieni tauko, niskaa koskee.

        PS: NIMIMERKKINI ON REKISTERÖINYT VIRALLISESTI JOKU MUU. NÄIN SIINÄ SITTEN KÄVI.

        voi sentään. Mutta älä moisesta piittaa. Palaillaan illalla sillä minä menen kuulemaan hoosiannaa.


    • s_kamu

      Käytännässä se paistaa kakut valkoiseksi, eli terve pintaväri puuttuu. Ei tietenkään haittaa kuorrutettavissa kakuissa. Näitähän on erilaisia, on muffinsivuokiakin jopa.
      Kaapista löytyy kakkuvuoka, mutta harvemmin käytetään juuri tuloksen värittömyyden takia.

      • Pukeli 1

        mulle paljon. Kiitos!


      • paivansadeko

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.


      • paivansadeko kirjoitti:

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.

        Meillä on kakkuvuoka,mutta ei ole kolahtanut.

        Minä en pidä,kun se on sellanen lieru,että saa olla tosi tarkkana,kun panee uuniin,ettei taikinat plumpsahda pellolle.
        Eräs ystäväni kerran livautti moisen käsistään oikein komiasti lattialle.

        Jos teen yhen jonkun,niin käytän mieluummin ihan teflonpinnotteista,eipä siihenkään ihmeemmin tartu.Jos panen useamman kerralla,niin tuo vetelys tulee mukaan,kun on kerran hankittu.
        Mutta enempiä en hanki.


      • s_kamu
        paivansadeko kirjoitti:

        on kakkujen ja muiden leivonnaisten pinta saanut kauniin tasaisen värin.

        Kyllä tuli väriä sittenkin.
        Kokeilin heti.

        Kakun pinta on sellainen kiiltävä ja oudon näköinen. Ja vuokahan on lieru, kahdella kädellä käsiteltävä.
        Kuulemma hyvä hyytelöitä ja jäädykkeitä tehtäessä.
        Tuo vaaleus oli jäänyt muistiin varmaan mikroaaltouuni-kokeilusta. Mutta sen mikroaallon saa leivonnassa unohtaa, ei ole uunikakun vertaista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe