Meikkaus Islamissa???

Ihmettelija

Onko meikkaaminen sallittua Islamissa? Olen nuori musliminainen, kaytan meikkia tosin todella kevytta sellaista. Meikkivoidetta, poskipunaa ja silmanrajauskynaa. Kukaan ei koskaan edes huomaa etta kaytan meikkia-naytan siis aivan normaalilta. Ongelmani on kuitenkin se, etta minulla on joitain muslimituttavuuksia jotka sanovat etta teen vaarin. Onko tama totta? Meikkaamisesta ei mielestni puhuta Koraanissakaan.. Siis en tieda mista voisin loytaa asiasta luotettavaa tietoa! Kiitos todella paljon jos joku tietaisi asiasta.

25

3716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Submitter
    • Sillä silmällä katsonut

      Katsopas uutisia ja haastatteluja. Kyllä moni musliminainen on hyvin kauniisti meikattu, vaikka onkin peittänyt hiuksensa tiukkaan huiviin.
      Kyllä nainen saa olla kaunis. Eikö kajalkin ole tuhansia vuosia vanha meikki?

      Meikkaus on vanhempaa kuin islam.

      • Kössönöm

        juttu, että naisen hiusten peittäminen perustellaan islamissa sillä, että naisen hiukset kiihottavat miehiä ja siksi ne pitää peittää. Jaa-a, mitenkä 80-kymppinen nainen saa miehen niin sekaisin himosta, että on raiskaus uhkana.


      • Dhimmi
        Kössönöm kirjoitti:

        juttu, että naisen hiusten peittäminen perustellaan islamissa sillä, että naisen hiukset kiihottavat miehiä ja siksi ne pitää peittää. Jaa-a, mitenkä 80-kymppinen nainen saa miehen niin sekaisin himosta, että on raiskaus uhkana.

        Ja mikä onkaan Desmond Morrisin, maailmankuulun biologin selitys sille, miksi esim. naisten huulipunan käyttö kehittyi aikanaan Egyptin alueella...?

        Ihmisapinoiden joukossa naaraan turvonneet ja punoittavat häpyhuulet kertoivat hänen halukkuudestaan seksuaaliseen aktiin ja vetivät uroksia puoleensa. Kun ihmisten kulttuuri kehittyi ja ruvettiin käyttämään vaatteita, sama seksuaalinen viesti "siirrettiin" huulille värjäämällä ne punaisiksi.


      • Kössönöm
        Dhimmi kirjoitti:

        Ja mikä onkaan Desmond Morrisin, maailmankuulun biologin selitys sille, miksi esim. naisten huulipunan käyttö kehittyi aikanaan Egyptin alueella...?

        Ihmisapinoiden joukossa naaraan turvonneet ja punoittavat häpyhuulet kertoivat hänen halukkuudestaan seksuaaliseen aktiin ja vetivät uroksia puoleensa. Kun ihmisten kulttuuri kehittyi ja ruvettiin käyttämään vaatteita, sama seksuaalinen viesti "siirrettiin" huulille värjäämällä ne punaisiksi.

        ja niin tietävät mainostajatkin, kun jätskimainoksia tekevät. Mutta miten se liittyy 80-kymppisen islamilaisen naisen huivipakkoon?


      • Anonyymi
        Kössönöm kirjoitti:

        juttu, että naisen hiusten peittäminen perustellaan islamissa sillä, että naisen hiukset kiihottavat miehiä ja siksi ne pitää peittää. Jaa-a, mitenkä 80-kymppinen nainen saa miehen niin sekaisin himosta, että on raiskaus uhkana.

        Olen suomalainen nainen,mies muslimi. Yrittää määrätä,että en meikkaa ja yrittää lihottaa,jottei muut miehet katsoisi. Mutta kun minä en ole muslimi!


      • Anonyymi
        Dhimmi kirjoitti:

        Ja mikä onkaan Desmond Morrisin, maailmankuulun biologin selitys sille, miksi esim. naisten huulipunan käyttö kehittyi aikanaan Egyptin alueella...?

        Ihmisapinoiden joukossa naaraan turvonneet ja punoittavat häpyhuulet kertoivat hänen halukkuudestaan seksuaaliseen aktiin ja vetivät uroksia puoleensa. Kun ihmisten kulttuuri kehittyi ja ruvettiin käyttämään vaatteita, sama seksuaalinen viesti "siirrettiin" huulille värjäämällä ne punaisiksi.

        Muslimmiehet eivät mitään viestejä tarvitse kun panettaa. Mutta ristiriitaa on siinä että naisen pitää peittää sulonsa mutta sitten kuitenkin saa kaunistaa naamansa.


      • Anonyymi

        Kajal suojeli silmiä jotenkin hiekalta. Miehetkin käytti.


    • Dhimmi

      Voi tekopyhyys. Ei, sitä ei erikseen mainita koraanissa. Mutta mitä voidaan päätellä siitä, että naisten täytyy pukeutua lähes kaiken koko vartalostaan peittäen, etteivät he herättäisi vieraitten miesten himoa? Loogisesti sen, ettei vieraiden miehien himoa saa herättää muutenkaan, eli esim. meikkaamalla, joka herättää miesten mielenkiinnon.

      Onko sinulle tärkeä itse asia, vai se, miten pääset tuon lakikirjan (koraani) opetuksista luistamaan, jos se ei aivan erityisesti kiellä jotain tekoa, mutta viestiltään kieltää sen? Tulisi aika paksu kirja, jos kaikki muslimien syntisinä pitämät asiat pitäisi erikseen luetella...

      No niin tai näin, minähän en ole muslimi. Tuo kaksinaismoralismi meikkaus- ym. asioissa vain ottaa päähän. Omassa kirkkokunnassani kukaan ei meikkaa, muttei kukaan siihen valintaan pakotakaan. Tässä on ero ulkoisen "teko-uskonnon" ja oikean uskon välillä. Jälkimmäinen ei yritä pakottaa ketään - ei tulemaan jäsenikseen, tai pakottaa koko maailmaa käyttäytymään kuin he itse - vaan antaa ihmisten itse valita.

      P.S. Kun yksi jäsenistämme aikoja sitten kääntyi mormoniksi, häneen pidettiin silti hänen luvallaan yhteyksiä yllä. Häntä ei hylätty ja hänen mielipidettänsä kunnioitettiin (siis koskien yhteydenpitoa) - ei yritetty teloittaa kuten islamin jättäneitä, saati sitten haitata hänen elämäänsä millään mahdollisella tavalla. Ja nyt muutaman vuoden jälkeen hän on takaisin jäsenyydessämme...

    • kaksinaismoraaliako?

      Minulle eräs vanhempi täti-ihminen huomautti omasta lähes huomaamattomasta kynsilakastani (kevyt ranskalainen manikyyri), ettei sitä saisi olla kun rukoilee (vaikka samaan aikaan hänen oma tyttärensä istui vieressä täydessä 'matkameikissä'). Oli oikein perusnuhteleva ja heristi sormeaan ja sen verran hämmennyin asiasta, etten älynnyt kysäistä että entäpä tuo rouvan tyttären meikki sitten?

      Enkä tietenkään älynnyt edes sanoa sitäkään etten mikään muslimi ole mutta pitelen huivia ihan käytännön syistä tässä maassa ollessani..

    • ex-muslimi

      Hyvin uskonnolliset ja esim. käännynnäiset jotka pyrkivät noudattamaan islamia pilkuntarkasti, eivät meikkaa ja jopa katsovat pahasti jos joku toinen muslimi niin tekee. Toisaalta taas Saudi-Arabiassa ja lähes kaikissa muslimimaissa naisilla on niin paksut meikit että täällä niitä pidettäisiin vain iltameikkeinä.

      Kynsilakkakieltoa perustellaan sillä, että wudu ei onnistu kun vesi ei pääse kastelemaan kynttä ja siten puhdistamaan sitä. Silti moni musliminainen käyttää myös kynsilakkaa. Kerran eräs nainen kertoi väittelyssä tästä asiasta käyttävänsä kynsilakkaa kuukautisten aikana, jolloin ei tarvitse rukoilla eikä tehdä wudua. Kukaan ei siihen kommentoinut, kun silloinhan ei olisi mitään tekosyytä kieltää kynsilakan käyttöä.

      Tietysti meikki ja kynsilakka kaunistavat, mutta onko siinä muka jotakin pahaa?

    • -mukaan-

      vaimon tulee kaunistautua miestään varten. Jos vaimo ei tee näin, mies saa hakata vaimon.

      Joten sinä et ainoastaan saa vaan sinun tulee meikata, jotta välttyisit hakkaamiselta.

      Kolme muuta syytä, jonka vuoksi sinun aviomiehesi saa hakata sinut:
      - et tyytdytä häntä seksuaalisesti
      - et hoida uskonnollisia velvoitteitasi
      - menet talosi ulkopuolelle ilman hänen lupaasa tai muita "laillisia" perusteita

      • Dunja

        mista olet lukenut nama perustelut minka mukaan mies saa hakata vaimonsa????? mies ei islamin opin mukaan saa hakata naistansa.. Kultturin mukaan ehka nain on muttei ainakaan mun sunna islamin uskonnossa nain oo. Mun mies ei oo ikina lyony mua eika sen sukulaisetkaan lyo vaimoonsa!

        Ottakaa ensin asioista selvaa ja laittakaa koraanien kohdat tai haditien kohta missa nain sanotaan!!!!

        Kiitos....

        Ja oman tietoni mukaan islamissa ei muu meikki ole sallittu kuin musta silma meikki.. eli kajaali ja ripsari, kynsilakkaakin voi kuukautisten aikaan kayttaa.


      • najis kafir
        Dunja kirjoitti:

        mista olet lukenut nama perustelut minka mukaan mies saa hakata vaimonsa????? mies ei islamin opin mukaan saa hakata naistansa.. Kultturin mukaan ehka nain on muttei ainakaan mun sunna islamin uskonnossa nain oo. Mun mies ei oo ikina lyony mua eika sen sukulaisetkaan lyo vaimoonsa!

        Ottakaa ensin asioista selvaa ja laittakaa koraanien kohdat tai haditien kohta missa nain sanotaan!!!!

        Kiitos....

        Ja oman tietoni mukaan islamissa ei muu meikki ole sallittu kuin musta silma meikki.. eli kajaali ja ripsari, kynsilakkaakin voi kuukautisten aikaan kayttaa.

        Hyvä Dunja,

        Kiitos viestistäsi.

        Vastaan tässä alla kysymykseesi.
        Toivon, että kysyt lisää, jos jäi epäselväksi ja että keskustelu voisi jatkua asiallisena.

        DUNJAN KYSYMYS:
        "mista olet lukenut nama perustelut minka mukaan mies saa hakata vaimonsa????? mies ei islamin opin mukaan saa hakata naistansa.. Kultturin mukaan ehka nain on muttei ainakaan mun sunna islamin uskonnossa nain oo. Mun mies ei oo ikina lyony mua eika sen sukulaisetkaan lyo vaimoonsa! "


        VASTAUS:

        Koraani 4:34

        "Jos pelkäätte vaimonne olevan uppiniskainen, varoittakaa häntä, välttäkää häntä vuoteessa ja lyökää häntä, mutta jos hän sitten tottelee teitä, älkää ahdistako häntä enää."


        DUNJA:

        "Ja oman tietoni mukaan islamissa ei muu meikki ole sallittu kuin musta silma meikki.. "

        Tuo on epäilemättä totta, että mustan silmän saa peittää meikillä.


    • Anonyymi

      Itse ainakin meikkaan mutta kevyesti. Mieheni on sitä mieltä, että en meikkiä tarvitse ja olen kaunis ilmankin. Sydämen kauneus on tärkeintä. Jokainen kaiketi haluaa olla puhdas ja siisti ja tuoksua hyvälle.

    • Anonyymi

      On siinä vapautta ja kauneutta tytsyköissäh

      ->> Miss Suomi 2020 -finalistit upeina bikineissä! youtube

    • Anonyymi

      Voikos supeampaa olah näkemys mailmasta kuin näiläh on
      - se on yhtä kyntilän tuijotusta

    • Anonyymi

      JA SITTEN KUNIASSAAN VOI TEHÄ MITÄ VAIN aivan ä'lytöntä hommaa

    • Anonyymi

      Elämä on sitä mitä itse haluaa, mutta jos elämänsä on rakentunut ain olemaan muista kiinni, on silloin oman helvetinsä vanki, vapaudus vankilastasi ja rupeas elämään vapaudessa omatahtoisuudessasi.

      ZEN -Kaikella on luontonsa

      Kaksi munkkia oli joen varrella pesemässä ruokakulhojaan, kun he huomasivat hukkumaisillaan olevan skorpionin. Toinen munkeista nappasi saman tien skorpionin ylös joesta ja laski sen rannalle.

      Siinä samassa skorpioni pisti häntä. Munkki jatkoi kulhonsa pesemistä. Skorpioni putosi takaisin veteen. Taas munkki pelasti skorpionin ja taas se pisti häntä.

      Toinen munkki kysyi: "Ystäväni, miksi pelastat skorpionin kerta toisensa jälkeen kun sen luontona kerran on pistää?"

      "Koska minun luontooni kuuluu pelastaa se", vastasi toinen munkki.

    • Anonyymi

      Noin sitä pitää musliminaisen kysellä lupaa kaikilta mitä omalle naamalleen tekee.

    • Anonyymi

      Jos vaikka vedät sen sen helvetin rätin päähäs ja painut kotimaahan päin ja otat ne lampaannussijat mukaas ni elämä helpottaa !!

    • Anonyymi

      Muistakaa että todellinen peruste homoseksuaalisuudesta rankaisemiselle ei ole Koraanista, vaan vihamielisten tavallisten seksuaalisuudestaan epävarmojen muslimimiesten nyrjähtäneestä ajatusmaailmasta. Suurinosa muslimimiehistä kantaa sisällänsä ummehtunutta patriarkaalista vihaa, eivätkä ymmärrä etteivät he todellisuudessa ole edes heteroita. Siksi he kohdistavat kaiken vihansa viattomiin eläimiin, naisiin ja seksuaalivähemmistöihin.

      • Anonyymi

        Näistä hohtaa viha ja seisoskelevat kulkuväylillä ryhmissä esteinämme mielenosoituksellisesti ja arvaamattomina vielä.


    • Anonyymi

      Kyllä se on Koska se vaihtaa miltä sä näytät

    • Anonyymi

      Eiköhän se totuus piankin näille itselle paljastu - kun lähöt tulee

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe