Yhtäkkinen hiustenlähtö

Mitä helvettiä, kun aivan parin vkon sisällä on tuosta päälaelta harventunut selvästi hiukset? Aloitin kesällä fin minoxidil ja tuloksia aloin huomaamaan n. kuukaudessa. Kuitenkin nyt talvella iho on kuivunut ja pipoa tulee pidettyä päässä, lisäksi hiukset ovat kasvaneet niin pitkiksi, että minoxidiiliä on vaikea pistää muualle kuin hiusrajaan. Varsin koomista, että joutuu pitämään lyhyet hiukset jos haluaa tota minoxidiiliä käyttää. Näköjään ne hiukset sitten lähtee varsin nopeaan jos ei tule sitä ainetta säännöllisesti ja oikeisiin paikkoihin.

Nyt olen siis samassa tilanteessa kun kesällä käyttöä aloittessani. Ilmeisesti fin on pitänyt tilanteen samana, mutta nopeaan sitä palaa samaan tilanteeseen jos minoxidiilin lopettaa. Toivottavasti tuuheus on palannut kuukauden päästä.
2796
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Onko ollut näitä oireita; ihottumaa, punajäkälää, stressiä, vakavampaa vatsaoireilua, verenmuutoksia.
Parasta mennä näihin tutkimuksiin.

Äänestä
  • Siis olo on kaikinpuolin hyvä ja päänahkakin on selvästi paremmassa kunnossa kun kesällä oli. Se vaan on hieman kuiva, mutta siihen auttaa vedenjuonti ja kosteusvoide.

    Pointti oli vaan se, että helposti tuloksien tullessa ongelman unohtaa, pistää minoxidiiliä vähän miten sattuu ja sitten *whoos* --> ongelma on palannut.

    Mut en ole kovin huolissani, koska tiedän että saan hiukset takasin tuuheiksi n. kuukaudessa, kunhan vaan pysyn rutiinissa. Lisäksi mun elämänlaatu ei juurikaan muuttunut vaikka hiukset olivat tuuheammat, joten enää en juuri välitä asiasta. Huvittavinta on että stressaan sitä miten pitkät hiukset asettelisi, kun nutipäänä on helppoa... kuitenkin jatkan aineiden käyttöä. Ota siitä sit selvää.

    Ainiin, hairlosstalk.com:ssa puhutaan noista "shed"-ilmiöistä, jolloin hiuksia irtoaa, mutta palaa myöhemmin takaisin. Ilmeisesti tämä on normaalia kun tukkaa pidetään kemiallisesti paikallaan.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


miesjhgjgjg kirjoitti:

Mitä helvettiä, kun aivan parin vkon sisällä on tuosta päälaelta harventunut selvästi hiukset? Aloitin kesällä fin minoxidil ja tuloksia aloin huomaamaan n. kuukaudessa. Kuitenkin nyt talvella iho on kuivunut ja pipoa tulee pidettyä päässä, lisäksi hiukset ovat kasvaneet niin pitkiksi, että minoxidiiliä on vaikea pistää muualle kuin hiusrajaan. Varsin koomista, että joutuu pitämään lyhyet hiukset jos haluaa tota minoxidiiliä käyttää. Näköjään ne hiukset sitten lähtee varsin nopeaan jos ei tule sitä ainetta säännöllisesti ja oikeisiin paikkoihin.

Nyt olen siis samassa tilanteessa kun kesällä käyttöä aloittessani. Ilmeisesti fin on pitänyt tilanteen samana, mutta nopeaan sitä palaa samaan tilanteeseen jos minoxidiilin lopettaa. Toivottavasti tuuheus on palannut kuukauden päästä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu