Tällä palstalla

ei saa olla..

siraita,ei yhteiskunnassa väliin putoajia erinäisissä etuuksissa,, jos olet, heti sinut haukutaan ja tallataan.
Olen kokenut kuin meitä yksinhuoltajia isiä ei mitenkään huomioida,naisia vain.
Yksinhuoltaja isä on montakertaa vaikeammassa tilanteessa kuin nainen.
En sano sitä sillä,eettä asemaani valittaisin mutta näin se vain on.
Kun yksinhuoltajana miehenä koetan naisseuraa itselleni etsiä niin ei ollenkaan helppoa ole.

Kun olen tavallisessa palkkatyössä oleva ja 4 villiä poikaa,, siinä asuntolaina vielä rasitteena niin tän kun naisille kerroin,, olen kuin spitaalinen jota naiset kiertää kaukaa.

Vanhaan aikaan muka sanottiin ja jopa arvostettiin kunnon työmiestä, raitista januhteetonta,, nyt pitää olla juoppo ja jokapäivä lehtien lööpeissä, kyllä silloin naisia riittää.

16

1443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On se harmi, että lasten syyksi yritetään laittaa yhtä sun toista.

Ja harmi juttu, olisin voinut vaikka kiinnostua, mutta olen varattu.

• syrjävaara

Olen niin tyhmän rehellinen, että informoin kanssaihmisiä erilaisuudestani.
      En tietenkään netissä saa seuraa - vielä vähemmän oikeassa elämässä.

Vähät minä siitä. Kun muutamat ihmiset vaihtavat toiselle puolen tietä kohdatessa,
      on peiliin katsomisen aika.

Otan osaa yksinhuoltajuuselämääsi. Minun pinna ei kestäis päivääkään siinä saumassa.
      Toivon että sopiva lapsirakas nainen tulisi elämäänne. Varmasti sellaisia on.

• joulu pukin kaveri, muori

teet kuule arvokasta kasvatustyötä pojillesi, arvosta sitä.
      Sinulla on 4 poikaa ja koti jonka eteen uurastat palkkatyössä, ole onnellinen.
      Se ihana nainen varmasti ilmestyy vielä elämääsi, olen aivan varma siitä.
      Kaikkea hyvää sinulle ja pojillesi tulevaisuuteen. Kyllä se suuri rakkaus tulee kohdallesi.
      Onnea matkaan.

• kertoo..

poikani ovat murkku ikäisiä, itse hakeutuneet seurakunta nuoriin,, en sanallakaan ole heitä sinne ohjannu ,enkä ole itsekkään mitenkään uskonnollinen.
        Tuo heidän valinta on tapahtunut heillä itsellään,en ole vaikuttanu muulla tavalla,kuin että koulussa pitää olla oikeuden mukainen,ei kiusata,ei kiusaajien puolella, vaan pitää olla sen heikoimman puolella.

Minä tiedän jo kokemuksesta,että eriävän mielipiteen antaa HTZA, sehän on väärin miten MINÄ lapsiani kasvatan.

• puki kaveri muori
        kertoo.. kirjoitti:

poikani ovat murkku ikäisiä, itse hakeutuneet seurakunta nuoriin,, en sanallakaan ole heitä sinne ohjannu ,enkä ole itsekkään mitenkään uskonnollinen.
        Tuo heidän valinta on tapahtunut heillä itsellään,en ole vaikuttanu muulla tavalla,kuin että koulussa pitää olla oikeuden mukainen,ei kiusata,ei kiusaajien puolella, vaan pitää olla sen heikoimman puolella.

Minä tiedän jo kokemuksesta,että eriävän mielipiteen antaa HTZA, sehän on väärin miten MINÄ lapsiani kasvatan.

sinulla on oikeat tavat kasvattaa poikiasi, rehellisyys, ja oikeuden mukaisuus.
        Hienoa kun poikasi ovat mukana seurakunnan toimissa, ja mikä tärkeää, omasta tahdostaan.
        Silloin asiat toimii hyvin.Hienoa.

En tiedä onko vaikeuksia muilla päästä keskusteluun, mutta ninun koneeni tökkii ja pahasti.

• -nainen-
        kertoo.. kirjoitti:

Sinulle yksinhuoltajaisä.

Murkkuikäiset lapset tekevät itse valintoja elämässään. Ei se seurakuntanuoret, tai ripari-isoset ole mitenkään huono valinta. Oppivatpahan yhteisössä toimimaan. On tärkeää kuulua johonkin.
        Parempi näin, kun jos olisivat "kadulla".

Yksinhuoltajuus on aina raskasta. Oli sitten kysymyksessä mies tai nainen. Monesta asiasta saa tinkiä. Mutta onhan sinulla vahvuus, lapset. Heidän avullaan jaksaa kummasti päivästä toiseen. He antavat sen varsinaisen sisällön elämään. Ja tulevat vielä sinua joku päivä kiittämään tästä kaikesta.

• itse kokenut

Olen kuullut useasti sanottavan että en ole vapaa,kun minulla on lapsi.Kyllä miehetkin kokee lapset esteenä seurustelulle.En usko että naisena yhtään helpompaa on olla yksinhuoltaja,samat murheet ja huolet naisilla on,eikä nainenkaan lastensa kanssa niin korkeassa kurssissa ole.Pidetään lippu korkealla vaikka se aurinko ei aina paistakkaan.

• äitiliini mut onnellinen nä...

Jos on vaikea isällä niin on äidilläkin samat huolet,ei ne miehet niin kovasti juokse perässä kun täräytät et sulla 4 lasta on.Mut itse oon tän valinnut ja tyytyväinen olen nyt.3maailmalla yks kotona.Nyt tietenkin ois aikaa sille miehellekkin jos jostain vastaan tupsahtaa niin siitä vaan annan palaa.

• urpoparka

tämän palstan porukka on syytön siihen, jos olet kohdannut vain naisia jotka ovat jo oman lapsikiintiönsä kasvattaneet tai jotka ovat liian nuoria ottamaan vastuuta poikalaumasta.

Laske rimaa alemmaksi niin rupeaa lämpöä löytymään.

• Pirre*

on, - kärsivän reppuun ei lisätä kiviä.

• ymmärrä

minäkään, miten pahoinvoivan olo kettuilemisella paranisi.

• tanssiva_tamma
        ymmärrä kirjoitti:

minäkään, miten pahoinvoivan olo kettuilemisella paranisi.

eipä itsesäälillä ja katkeruudella paljon hyvää oloa saavuteta.

• että maailman
        tanssiva_tamma kirjoitti:

poispotkiman pitäisi vielä sietää täällä kaikkea pahaa ja ikävää?
        Outo näkemys sinulla.

• VASTAA
        tanssiva_tamma kirjoitti:

kun on 4 poikaa, lasten;poiken äiti menehtyy liikenne onnetomuudessa,asia niin ture,,ei hautajaisia vielä pidetty,miten jakasan poikien kanssa miehenä.
        Olen nyt murheellinen ja henkisesti väsynyt mies.
        Toivon,että ilkeimmätkin ymmärtäisitte miltä minusta nyt tuntuu.

Älkää kirjoituksillanne pahoittako mieltäni enempää,, olen murtunut mies.

• Ilkeä poika
        VASTAA kirjoitti:

kun on 4 poikaa, lasten;poiken äiti menehtyy liikenne onnetomuudessa,asia niin ture,,ei hautajaisia vielä pidetty,miten jakasan poikien kanssa miehenä.
        Olen nyt murheellinen ja henkisesti väsynyt mies.
        Toivon,että ilkeimmätkin ymmärtäisitte miltä minusta nyt tuntuu.

Älkää kirjoituksillanne pahoittako mieltäni enempää,, olen murtunut mies.

Et ole vielä haudannut vaimoasi ja jo nyt olet ollut uutta etsimässä?!
        Mitenkä muuten olisit päässyt kokemaan naisten torjunnan?
        Kovin on lyhyet kokemukset yksinhuoltajuudesta, et sinä ole mikään niistä puhumaan!
        Anna ajan kulua ja tule sitten!

• Kaivanto

saavat olla kaikki ketkä haluavat. Mutta herkkähipiäisen ei ole hyvä olla, jos ottaa itseensä kaikenlaisista huomautuksista, jotka ehkä eivät edes ole tarkoitettu mitenkään pahoiksi. Huumori voi joskus olla sarkastista ja ironista; vaikea laji ventovieraiden kesken.

Jos puhut totta ja olet vasta hiljan vaimosi menettänyt, ihmettelen suuresti, kuinka sinulla jo nyt voi olla noin vankat mielipiteet naisista.

Toisaalta, omalta kohdaltani voin sanoa, että koska olen oman jälkikasvuni jo ennättänyt saattaa maailmalle, en missään tapauksessa haluaisi aloittaa samaa rumbaa uudelleen. Nyt on ohjelmistossani aivan uudenlaiset, entistä paljon itsekkäämmät tanssit.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      914
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      848
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      788
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      698
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      665
    6. 78
      521
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      488
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      476
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      467
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe