Sony Ericssonin huolto ja asiakaspalvelu ala-arvoista

Sony-erissonin pitkäaikaine...

Pakko kertoa, kun niin uskomaton tapahtumaketju Sony-Ericssonin puhelimeen liittyen. Vein puhelimen takuuhuoltoon akkuongelman takia, mikä oli puhelimessa uudesta lähtien. Kaksi kertaa olen jo parin viikon välein hakenut kännykän huollosta ja ensimmäisellä kerralla se ei käynnistynyt ollenkaan, toisella se oli muuten vaan aivan sekaisin ja käyttökelvoton. Olen joutunut kärvistelemään vanhalla paskalla puhelimellani ja käymään monta kertaa huollossa ja viemässä aina puhelimen takaisin samana tai seuraavana päivänä. Kun puhelin oli toisellakin kerralla käyttökelvoton soitin SE:n asiakaspalveluun ja valitin asiasta. Suomen As.palvelun päällikkö kuittasi todella tylysti, että SE ei ole vastuussa. Ja kyseessähän on vika puhelimessa, jonka takia vein puhelimen takuuhuoltoon. Tämä muka asiakaspalvelusta jotain ymmärtävä yritti siirrellä vastuuta välillä jälleenmyyjälle ja sitten takuuhuollon tekijälle. Ongelma ulkoistetaan muualle ja käyttääjää pompotetaan eikä kukaan vastaa. Uskomatonta toimintaa tämän kaliiberin yritykseltä.

En kyllä uskalla ostaa SE:n kännyköitä enää, niin paljon haittaa ja vaivaa oli tästä säädöstä ja ei näy vieläkään loppua. Nokialla ei vastaavia ongelmia huollon kanssa ole esiintynyt (huollon kanssa tekemissä olleiden tuttavieni mukaan), ja senhän pitäisi olla itsestään selvääkin että tällaista ei tapahtuisi. Ja tässä sen näkee, kun yrityksellä/osastolla menee huonosti niin tällaisistä lisäpalveluista, vaikkakin olennaisista, tingitään.

Mieti siis kahdesti jos olet SE:n kännykkää ostamassa, kannattaako riskeerata.

10

3484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lötyi
      • yksittäistapauksia

        Asian ydin ei ollut se, että Eriksonin puhelimet olisivat huonolaatuisia vaan se, että huolto ja asiakaspalvelu ovat pohjasakkaa. Eli jos puhelin toimii hyvin (mikä on varmasti hyvin yleistä) niin no problemos. Mutta huolto. Ja asiakaspalvelu. pohjasakkaa. Ja nämä ovat kuitenkin hyvin olennaisia osia koko tuotteeseen/palveluun liittyen. Itseltäni meni maku koko yrityksestä ja samalla sen tuotteista, ei voi mitään. ja varmasti olisi muiltakin. Ei nimittäin mitään sony-ericssonia vastaan ennestään ollut. Puhelin oli ok, ja hyvin mahd olisin ostanut seuraavaksikin jos kilpailukykyinen malli olisi tarjolla. Mutta tällainen ei lupaa hyvää yrityksestä enkä halua tällaista toimintatapaa tukea millään tavalla. Kohtelu mitä sain Pohjois-maiden asiakaspalvelu-yksikön päälliköltä oli hyvin tylyä alusta lähtien, vaikka itse käyttäydyin hyvin asiallisesti (puhelun lopussa kyllä hiillyin, koska oli niin uskomatonta kuultavaa)


      • FL-56
        yksittäistapauksia kirjoitti:

        Asian ydin ei ollut se, että Eriksonin puhelimet olisivat huonolaatuisia vaan se, että huolto ja asiakaspalvelu ovat pohjasakkaa. Eli jos puhelin toimii hyvin (mikä on varmasti hyvin yleistä) niin no problemos. Mutta huolto. Ja asiakaspalvelu. pohjasakkaa. Ja nämä ovat kuitenkin hyvin olennaisia osia koko tuotteeseen/palveluun liittyen. Itseltäni meni maku koko yrityksestä ja samalla sen tuotteista, ei voi mitään. ja varmasti olisi muiltakin. Ei nimittäin mitään sony-ericssonia vastaan ennestään ollut. Puhelin oli ok, ja hyvin mahd olisin ostanut seuraavaksikin jos kilpailukykyinen malli olisi tarjolla. Mutta tällainen ei lupaa hyvää yrityksestä enkä halua tällaista toimintatapaa tukea millään tavalla. Kohtelu mitä sain Pohjois-maiden asiakaspalvelu-yksikön päälliköltä oli hyvin tylyä alusta lähtien, vaikka itse käyttäydyin hyvin asiallisesti (puhelun lopussa kyllä hiillyin, koska oli niin uskomatonta kuultavaa)

        Tsau.
        Itselläni myös ongelmia. Mutta en ole saanut puhelimella kiinni muuta kuin Lontoota puhuvia.
        Suomea puhuva aina kaffeella, lomalla, palaverissa, hautajaisissa(ilmeisesti Ericssonin), jne.

        Voisitko ystävällisesti lähettää tekstarilla tai soittaa(soitan sinulle takaisin päin ettei tule sinulle ylimääräistä laskua) minulle sen, tai niiden suomea puhuvien ihmisten yhteystietoja ja nimiä, kiitos.
        Kijotannumeronietteialaropotitlähetteleenroskaamunnumerrrrooonnninolllavviiisssnnooollaaayxviiiissnollliyks.
        Njumeronionlyhytjotenäläihmeeeettttele vaansoiiittaaarohkeesssti,kiiytos.
        -tjjiimooepsoosta-


    • ei toimi huoltliike ei

      Samantyyppiset kokemukset SE huollosta - täysin alaarvoista. Tylysti ilmoitettiin että lainapuhelin maksaa kakskymppiä ja että ei osata sanoa milloin huolto on valmis. Onneksi oli vanha Nokia vielä käyttökunnossa joten sim-kortti sinne ja yhteys ulkomaailmaan jatkui. SE puhelimessa alusta asti ongelmia.
      Musta pörssi ei ottanut mitään kantaa sen jälkeen kun kauppa oli tehty ja rahat saatu heidän kassaan. Välittävät kyllä huoltoon mutta hommaan menee vähintäin viikko ja lainapuhelimia ei ole.
      Vietiin itse.
      Kun sitten haettiin huollettu puhelin niin kaikki asetukset oli kadonneet. Olisi luullut että niiden palauttaminen kuuluisi huololle eihän niitä olisi ilman tätä takuuhuoltoa tarvinnut edes menettää, mutta ei kuulemma kuulu.
      Kuuluvuus on nyt parempi mutta edelleen akkua kuluu yllättävän nopeasti.
      No asetukset saatiin itse kuntoon mutta nyt puhelut katkeielee itsestään vähän väliä. Taas vanha kunnon Nokia käyttöön. Saa nähdä miten kauan tuo SE nyt viipyy siellä maifonessa ja saavatko kuntoon vai pitääkö siellä juosta kerran viikossa koko kahden vuoden ajan - sehän on SE:n takkuun (johdettu sanasta takkuilee)kesto.
      Puhelin kerran viikossa huoltoliikkeen valohoitoon ja lainapuhelimesta kakskymppiä niin pian on jo kertynt rahat kasasa jolla sen sitten ehkä saa jo toimintakuntoon - mahtaako olla ihan suunniteltu homma. Kaikki eivät säilytä vanhaa puhelintaan joten tuollainen voisi olla ihan hyvä markkinarako.
      Jos homma jatkuu tätä menoa niin ei enää ikinä SE voitti ne mitä kilpailuja tahansa. Jos huolto ei toimi, ei toimi minulla SE:n ostohalu nyt eikä tulevaisuudessa.

      • sama liike

        Joo, mulla kanssa oli maifonessa huollossa. tuntuu kyllä että siellä ei oo oikein hommat hallussa. Mutta niinku sanoin aiemmissa niin silti se on SE:n vika, koska siellä tekevät takuuhuoltoja. Huolto pitäis todellakin hoitaa kunnolla, siinä palaa helposti hermot jos ei toimi. Ku iteki kolme kertaa vein huoltoon. nyt muuten kun oon hetken pitänyt niin on alkanut mietityttämään, että toimiiko akku edes yhtään pidempään kuin ennen - se mulla oli alkuperäinen syy viedä puhelin huoltoon. Oon ollu nyt vaan niin tyytyväinen että sain sen sieltä ylipäätään takas ja että toimii. Pitää vähän tarkkailla ja jos samalla tasolla akun kesto niin sitten uudestaan sinne, mutta en todellakaan jätä puhelintä enää sinne, saavat antaa uuden luurin käteen tms.


      • niinpänäinjoo
        sama liike kirjoitti:

        Joo, mulla kanssa oli maifonessa huollossa. tuntuu kyllä että siellä ei oo oikein hommat hallussa. Mutta niinku sanoin aiemmissa niin silti se on SE:n vika, koska siellä tekevät takuuhuoltoja. Huolto pitäis todellakin hoitaa kunnolla, siinä palaa helposti hermot jos ei toimi. Ku iteki kolme kertaa vein huoltoon. nyt muuten kun oon hetken pitänyt niin on alkanut mietityttämään, että toimiiko akku edes yhtään pidempään kuin ennen - se mulla oli alkuperäinen syy viedä puhelin huoltoon. Oon ollu nyt vaan niin tyytyväinen että sain sen sieltä ylipäätään takas ja että toimii. Pitää vähän tarkkailla ja jos samalla tasolla akun kesto niin sitten uudestaan sinne, mutta en todellakaan jätä puhelintä enää sinne, saavat antaa uuden luurin käteen tms.

        etten ole ainut SE:n kanssa tappeleva...Ostin sonierkkini viime elokuussa ja akku on ollut ostohetkestä lähtien todella surkea (max. 2 päivää kestää). Joulukuussa kiikutin puhelimen ostoliikkeeseen, koska se alkoi myös katkoa puheluita. Huollosta palattua (pelkkä ohjelmistopäivitys!) puhelin sekosi täydellisesti: sammui, ei suostunut lataamaan eikä käynnistymään. Itsestään lähti sitten aina parin tunnin jälkeen käyntiin. Akku näytti mitä sattui. Soitin SE:lle kun huollon yhteydessä numero oli puhelimeen kylkeen laitettu. Eipä siellä sitten kukaan osannut auttaa, sanottiin vain "eihän sen puhelimen noin pitäisi tehdä, vie se takaisin liikkeeseen mistä ostit". Kiikutin siis puhelimen jälleen ostoliikkeeseen kirjallisen reklamaation kera. He sanoivat "Ei se meidän vika ole jos SE valmistaa paskoja puhelimia" ja lähettivät valmistajalle. Siellä se nyt on edelleen teillä tuntemattomilla. Puhelin on siis mallia Z310i. Edellinen erkkini oli Z300i ja sama rumba oli sen kanssa, vaikka sain kahdella huoltokerralla täysin uuden puhelimen. Että piti taas ihmisen olla tyhmä ja sortua ko. valmistajaan. Tutullani ehti Z320i olemaan päivän kun tilttas, sai onneksi rahat takaisin. Että elkee ainakaan tähän Z-mallistoon luottako.


      • edellinen
        niinpänäinjoo kirjoitti:

        etten ole ainut SE:n kanssa tappeleva...Ostin sonierkkini viime elokuussa ja akku on ollut ostohetkestä lähtien todella surkea (max. 2 päivää kestää). Joulukuussa kiikutin puhelimen ostoliikkeeseen, koska se alkoi myös katkoa puheluita. Huollosta palattua (pelkkä ohjelmistopäivitys!) puhelin sekosi täydellisesti: sammui, ei suostunut lataamaan eikä käynnistymään. Itsestään lähti sitten aina parin tunnin jälkeen käyntiin. Akku näytti mitä sattui. Soitin SE:lle kun huollon yhteydessä numero oli puhelimeen kylkeen laitettu. Eipä siellä sitten kukaan osannut auttaa, sanottiin vain "eihän sen puhelimen noin pitäisi tehdä, vie se takaisin liikkeeseen mistä ostit". Kiikutin siis puhelimen jälleen ostoliikkeeseen kirjallisen reklamaation kera. He sanoivat "Ei se meidän vika ole jos SE valmistaa paskoja puhelimia" ja lähettivät valmistajalle. Siellä se nyt on edelleen teillä tuntemattomilla. Puhelin on siis mallia Z310i. Edellinen erkkini oli Z300i ja sama rumba oli sen kanssa, vaikka sain kahdella huoltokerralla täysin uuden puhelimen. Että piti taas ihmisen olla tyhmä ja sortua ko. valmistajaan. Tutullani ehti Z320i olemaan päivän kun tilttas, sai onneksi rahat takaisin. Että elkee ainakaan tähän Z-mallistoon luottako.

        puhelin yhä edelleen seilailee...eipä ole mitään kuulunu. jokohan se pitäis alkaa reklamaatiota kirjottamaan asiakaspalvelustakin...


      • IHMEJAKUMMA2
        edellinen kirjoitti:

        puhelin yhä edelleen seilailee...eipä ole mitään kuulunu. jokohan se pitäis alkaa reklamaatiota kirjottamaan asiakaspalvelustakin...

        Ostinpa Sonyn tuotteita pitkästä aikaa ja jouduin tekemisiin, sekä huollon ja tuen kanssa. Sonyn oma tukipalvelu on niin huonoa ja alaarvoista, että ihan paahaa tekee. Vastausaika 2kk. Sonyn oma tuen palautepuhelin lupaa, että pääsisi antaa palautetta, mutta eihän sekään toimi. Lisäksi puheluja pallotellaan puolelta toiselle.

        EI ENÄÄN SONYN TUOTTEITA: HUONO TUKI JA HUOLTO


      • ..............
        IHMEJAKUMMA2 kirjoitti:

        Ostinpa Sonyn tuotteita pitkästä aikaa ja jouduin tekemisiin, sekä huollon ja tuen kanssa. Sonyn oma tukipalvelu on niin huonoa ja alaarvoista, että ihan paahaa tekee. Vastausaika 2kk. Sonyn oma tuen palautepuhelin lupaa, että pääsisi antaa palautetta, mutta eihän sekään toimi. Lisäksi puheluja pallotellaan puolelta toiselle.

        EI ENÄÄN SONYN TUOTTEITA: HUONO TUKI JA HUOLTO

        Mulla oli kysyttävää sonierkin tuelta ja laitoin eilen sähköpostia noin klo 9.00 niin vastaus pärähti omaan sähköpostiin n.klo.12.00 ja vastauksesta oli todella apua,että musta todella hyvää palvelua eipä ole nokialta koskaan vastattu alle 2 viikon ja muutamaan kysymykseen ei koskaa vaikka olisi useasti kysynyt,joten kyllä tässä asiassa sonierkki vei ainakin nokiaa 6-0.


    • -Late-

      Ostin pari kuukautta sitten sonyn puhelimen. Puhelin ehti olla mulla kaks viikkoa kunnes meni täysin tilttiin. Vein sen huoltoon ja huolto kesti kuukauden verran. Puhelimeni sain takaisin vain todetakseni että se pitää viedä huoltoon, koska sille ei oltu tehty mitään vaikka paperissa muuta väitettiin.
      Mielenkiinnolla odotan sitä, kun puhelin saapuu jälleen takaisin minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe