nivelrikko

kala-69

Voiko alle 40-kymppisellä naisella olla nivelrikko? Entäpä nilkassa?Mitä hoitoa tai muuta sellaista on nivelrikossa edessä?No tiedän ,että paino kuriin ja sopivasti liikuntaa yms...Mutta entäpä tuo liikunnan laji juoksua ei ilmeisesti kannata enää aloittaa?Tuleeko olemaan kovin tuskallinen sairaus?

11

2185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päällä nyt

laihduttaminen varmaan auttaa ja kaikki dietit on kyllä huonoja, ainoastaan se spede pasasen dietti toimii 100 prosenttisesti ja se kuuluu turpa kiinni. yksinkertaista mutta totta

• ei oireen mukainen

Kyllä nivelrikko voi olla vaikka 20 vuotiaallakin, vaikkakin harvinaisempaan.

Jos hoidat sen hyvin, ei siitä ole vaivoja juurikaan. Ja sitten se hoito:

1. Glucosaminea = reseptillä = Arthryl puriste on hyvä (apteekin tuote).
      Luontaistuotteenakin glucosaminea on, mutta Suomessa liian mietoja. Jos kiinnostut niistä, kysy kauppiaalta, siis luontaistuotekauppiaalta.

2. Omega- 3 rasvahappoja, ei mitään tusinatavaraa jostain aletavaratalon hyllystä, vaan kunnon laatua.

Mulla on nyt nelinkertainen päiväannos. Sinä tuskin terapeuttisia annoksia tarvitset. Ehkä suositus tai vähän suurempi annos.

Nämä hoidot ovat siis jatkuvia, Arthryylissä voisit pitää 3 kuukauden purkillisen jälkeen 1-2 kk taukoa.

Hoidotta jättäminen monen kohdalla on johtanut keinoniveliin, ja niitäkään ei voi kovin moneen otteeseen samaan kohteeseen laittamaa, joten järkevintä on ennalta ehkäistä tauti (häirö). Kysehän on nivelessä ja nivelrustossa olevasta aineenvaihduntahäiröstä.

Jos hoidat yllä esitetyllä tavalla, painolla ei ole merkitystä asiassa.
      Mutta tosiaan pelkkä kipu ei kerro totuutta.

Onko kohteet röntgenkuvattu, että kyse todella on nivelrikosta?

• tiennytkään...

Minulla todettiin syksyllä alkava diskusdegeneraatio niskanikamissa. Kipu/särky on pahentunut.

Eipä ole lääkärit määranneet kuin särkylääkkeitä.

• ei oireen mukainen
        tiennytkään... kirjoitti:

Minulla todettiin syksyllä alkava diskusdegeneraatio niskanikamissa. Kipu/särky on pahentunut.

Keskivertolääkäri ei ymmärrä nivelrikon hoidosta juurikaan mitään. Nehän ovat lääketeollisuuden markkinamiehiä. Miksi niiden sitten pitäisikään tietää taudin ehkäisystä?

Ei, niiden tarkoitus on määrätä lääkkeitä, siihen tämä meidän korvausorganisaatio on rakennettu, tekemään lääketeollisuudelle suuria voittoja, ja sitä se ei yksin tee. Siihen on valjastettu näitä "juoksupoikia".

Monikaan lääkäri vaan ei tahdo uskaltaa poiketa tästä markkinamiehen roolista. On turvallisempaa pysyä siinä, kun joutua ajojahdin kohteeksi. On turvallisempaa diagnosoida tauti tai oire väärin, ja määrätä niin sanotusta "käypä" hoito, joka on todellisuudessa kaukana käyvästä hoidosta.

Olen ottanut pesäeron tästä organisaatiosta.

• generaatio
        tiennytkään... kirjoitti:

on nikamavälilevyrappeumaa, siis ei nivelrikko.

• Tietoa

Onko nilkkasi kipeä ulkosyrjältä, kehräsluun alta?

Oletko joskus nyrjäyttänyt nilkkasi/venäyttänyt nivelsiteet?

Lonksuuko nilkkasi vain tiettyyn suuntaan?

Onko nilkkasi jäykkä?

Millaisia diagnooseja on?

Onko myös alaselkä, lonkka, polvi oireita?

Missä päin Suomea olet?

• kala-69

Nilkkani kipeytynyt ulkosyrjältä, onkos se luusiinä sivussa kehräsluu?Jos on niin sen alapuolelta kyllä ja koko se luukin hieman paisunut.Olen venäyttänyt jalkani ala-asteella tosi pahasti eli noin 20 vuotta sitten.Olen myös joskus saanut jäykän nilkan diagnoosin.Noidannuoli ja SI-nivel vaivoja on ollut, polvi-oireita ei. Länsi-Suomesta olen.

• Länsi-Suomessa
        kala-69 kirjoitti:

Nilkkani kipeytynyt ulkosyrjältä, onkos se luusiinä sivussa kehräsluu?Jos on niin sen alapuolelta kyllä ja koko se luukin hieman paisunut.Olen venäyttänyt jalkani ala-asteella tosi pahasti eli noin 20 vuotta sitten.Olen myös joskus saanut jäykän nilkan diagnoosin.Noidannuoli ja SI-nivel vaivoja on ollut, polvi-oireita ei. Länsi-Suomesta olen.

Nilkka vaivasi voi johtua siitä vanhasta nyrjähdyksestä, eikä nilkkasi ole koskaan palutunut siitä; siis itsellään "naksahtanut" paikoilleen tai sitä EI OLE laitettu paikoilleen, puhun melko yleisestä kantaluu-telaluu lukosta, joka aiheuttaa myös jäykän nilkan ja kroonista turvotusta.

Etsi Jäsenkorjaajia Länsi-Suomesta, piipahda vaikka Selkäsivuilla, niin saanet apua. Myös Kiropraktikot voivat auttaa.

• ikävää

Voi kyllä, olen 39v ja polvessa on nivelrikko. Ylipainoa ei ole.. Suosittelen myös glucosamiinia ja iso apu oli myös kukonhelttapistoksista..
      Seuraavia aineita kantsii vältellä/vähentää, ne ärsyttävät rikkoisia niveliä: puolukka, suolakurkku, punainen liha ja -kala, alkoholi.
      Ei rankkoja liikuntalajeja, juoksua, hyppimistä tms. Kuntopyöräily ja uinti on ihan parasta liikuntaa.
      Vaiva on kivulias, mutta siihen on hyviä kipulääkkeitä olemassa. Hyviin kenkiin kannattaa panostaa..

• polvessa jo

20 v oli mulla todettu. Se on yksilöllistä ja perinnöllistä milloin sitä alkaa esiintyä. Myöskin loukkaantumisista voi olla sitä seurauksena. Ylipaino rasittaa niveliä ja siksi kannattaa yrittää laihduttaa.
        Itselleni ei Arthryl sopinut. Nykyisin popsin G-Lenk nimistä nivelrikkolääkettä, se sisältää myöskin glukosamiinia.

• täytyy jaksaa
        polvessa jo kirjoitti:

20 v oli mulla todettu. Se on yksilöllistä ja perinnöllistä milloin sitä alkaa esiintyä. Myöskin loukkaantumisista voi olla sitä seurauksena. Ylipaino rasittaa niveliä ja siksi kannattaa yrittää laihduttaa.
        Itselleni ei Arthryl sopinut. Nykyisin popsin G-Lenk nimistä nivelrikkolääkettä, se sisältää myöskin glukosamiinia.

Minullakin perintönä nivelrikko.
        Vaivojani valitin vuosikausia,ei vaan
        otettu vakavasti.Nyt on tilanteeni paha,
        nivelrikko koko ruumiissa,vain pää taitaa
        olla "ehyt".Polvet,varpaat ja selkä pahimmat
        Magneettikuvissa selvisi kova totuus selän
        osalta.4 alinta nikamaa oikealta puolelta
        nivelrikon kuluttamia,lisäksi lihas repeämä
        ja nestekysta.Jokainen voi päätellä,
        mikä on mun elämäni lopputulos.Jos aikoinaan
        olisi otettu "vakavasti"ainaiset selkäkipuni,
        tilanne ei ehkä olisi näin paha.Olen 52 ja nivelrikkoni on täytynyt olla jo kymmeniä
        vuosia minulla.Arthyl menee jauheena,ei apua
        siittä,,paino on normaali ja liikun päivittäin.
        Aamuisin jumppaan,jotta paikat notkistuvat
        ja pääsen liikkeelle.Tuntuu kuitenkin,ettei
        oteta niin vakavasti minun tilanettani.
        Mutta vielä olen koossa ja työkkäri meinasi
        minua vielä opiskelemaan uutta ammattia,mutta
        siihen en enää lähde.Selän ja polvien osalta
        on jo työrajoite.Kuntoutukseen en ole kelan
        toimesta koskaan päässyt.Tsemppiä vaan saman
        sairauden kantajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11175
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1664
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1066
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      102
      991
    Aihe