Keittiömaailma vs. muut

alan toimijat

Isohkoa keittiötä ollaan laittamassa uuteen asuntoon. Keittiömaailmassa meille mieluinen suunniteltiin, muualta ei olla vielä kysytty. Pinnat laminaattia ja osittain kiveä. Aika perusjuttuja kuitenkin, ei mitään hirveätä kikkailua. Hinnaksi ilman koneita 13 000 €. Minusta tuo tuntui päättömän kalliilta! Kivipinta ei ole meille mikään välttämättömyys eikä sitä tuossa kokonaisuudessa ollut kovin paljoa. Itse asiassa haluttais mieluiten puuta, mutta kun on kuulemma työläs hoitaa. Ilmeisesti kuitenkin keittiön koko eli aika paljon kaappeja nostaa hintaa noin pirun korkealle. Tostahan se budjetti roihahtaa, kun koneisiin menee vielä pitkä penni.

Kysymys kuuluu, että mikä on Keittiömaailman hinta verrattuna muihin alan toimijoihin? Halutaan siis suht vastaavilla palveluilla, ei mitään tee-se-itse -keittiötä eikä omia puuseppiä.

Ja paljonko teillä on menny rahaa uusiin taloihin rakennettaviin keittiöihin ilman koneita?

25

6288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikän

alakaappilinjaa noin 9m, yläkaappeja 4m. Laminaattia tasot, kulmakarusellit, alas tyystin vetolaatikoilla. Tarjoukset vaihtelee tällä hetkellä 6000 - 9000 erkkiä

• ex-myyjätärr

Kannattaa kilpailuttaa. Ovimalli on määräävässä osassa keittiön hinnassa. Älä kuitenkaan tingi mekanismeista. Pyri isoihin runkoihin. Yksi leveä runko maksaa vähemmän kuin kaksi pientä.
      Riippuen paikkakunnasta selvitä paikalliset kivitoimittajat, niiden hinnoissa on valtavasti eroja. Jos uhraat ajastasi pari tuntia, säästö on varmasti yli tonnin kiven hinnassa. Novart käyttää Louhi-tasoja, joka ei ole kaikista halvimmasta päästä. Itse kivethän ovat aivan samaa, riippumatta toimittajasta.
      Vaikka keittiö on iso, kuulostaa hinta suurelta.
      Mukana ilmeisesti koneet? Nekin kannattaa kilpailuttaa. Esim markantalo, Gigant tai vastaava saattaa tarjota paketin edullisemmin.
      Taas voit säästää pienellä vaivannäöllä monta sataa ihan samoista koneista.
      Älä kuitenkaan sorru mihinkään palapeli-keittiöihin! Mutta hae vaikka Topilta ja Domukselta tarjous. Tarkista Topin hyllyjen reunanauhoitus, en muista onko ympärinauhoitettuja.
      Itse suunnitelmalla on kuitenkin valtava merkitys hinnassa. Mutta älä tosiaan tingi laatikostoista!!!

• pitää sisällään koneet

Keskihintaisen keittiön saa 10 tonnilla koneineen!
      Teitä vedätetään nyt!
      Hae sama tarjous Petrasta, Parmasta tai vastaavasta, joka on siis aivan samaa tavaraa kuin sinulle on nyt tarjouttu. Mikä Keittiömaailma?
      Asiakkaalla on oikeus kilpailuttaa, eikä ole väärin myyjää kohtaan hakea toinen tarjous, jos myyjä on sortunut tuolleen sikailemaan.
      (Olen kuitenkin ollut ko ketjulla töissä, tunnen hintatason)

• silurus

Ei ole mikään häpeä ostaa myös suunnittelua ja asennusta rakennussarjaliikkeestä. Suunnitteluun saat apua mm. keittio.net :stä. Etusivulla lukee -- suunnittelemme keittiöt, komerot, jne. Teemme myös asennukset ja remontit.

IKEAsta saa myös suunnitteluapua, kuten myös voi ostaa kokoamispalvelun, joka tosin omasta mielestäni on pöyristyttävän hintainen.

KVIK:ltä saa niin ikään hinnaston, josta löytyy myös kivitasojen työstöhinnat, rahdit ja sen sellaiset.

Edelleen: kalustetukut, joilla on hinnasto ja galleria sivuillaan, tarjoaa kaikki peruspalvelut.
      http://www.kalustetukut.com/INFOT/palvelut.htm

Ydinkysymys on, haluatko maksaa siitä, että et kykene erottamaan loppuhinnassa työn ja palvelun osuutta lastulevyn hinnasta.

• äinen kysyjä

Kiitos infosta. Pitää vielä miettiä miten toteutetaan. Kysymys ei tietenkään ole siitä, etä olisi kauheasti ylimääräistä rahaa, vaan siitä, että pitää kahden ihan pienen lapsen vanhempana ja työssä käyvänä ihmisenä miettiä, mihin oman aikansa käyttää. Tuossa tietysti aika nopeasti säästää pitkän pennin.

• ko. firman kanssa
        äinen kysyjä kirjoitti:

Kiitos infosta. Pitää vielä miettiä miten toteutetaan. Kysymys ei tietenkään ole siitä, etä olisi kauheasti ylimääräistä rahaa, vaan siitä, että pitää kahden ihan pienen lapsen vanhempana ja työssä käyvänä ihmisenä miettiä, mihin oman aikansa käyttää. Tuossa tietysti aika nopeasti säästää pitkän pennin.

Meillä tosin isommat lapset ja minä kotona, joten pystyin aika hyvin käymään työmaalla. En kuitenkaan tajunnut että kun Keittiömaailmasta tilattiin "avaimet käteen" toimitus, minun olisi pitänyt olla koko ajan "hengittämässä niskaan" ja valvomassa työmaalla, että asennus sujui oikein.
        Käytännössä minun olisi pitänyt etukäteen miettiä miten laatoitus (valkoinen, ei kuvioita) tehdään, ettei olisi mennyt pieleen. Sama kaapistojen asennuksissa. Tyypeillä oli suunnittelijan piirustukset, mutta eivät noudattaneet niitä, eivätkä kysyneet suunnittelijalta ohjeita, eivät noudattaneet valmistajien asennusohjeita, hoh hoijaa ...!
        Varaudu siihen että vaikka tilaat asennuksen, joudut käytännössä vahtimaan paikan päällä.
        Pari kertaa menin yllättäen työmaalle ja asentaja oli poissa (yksityisiä menoja). Niitä sitten seliteltiin jälkeenpäin ja tunnit vähennettiin. Kuinkahan paljon jäi näitä menoja huomaamatta; välillä ei päivässä tapahtunut mitään, sitten taas yhtäkkiä tehtiin hommia.
        Kaikki tuntiveloituksella.

• kokemusta on 123

Tuota hintaa saat varmasti putoamaan tinkaamalla muutaman tonnin, sillä vaikuttaa niin suurelta että on tyhjää välissä ja paljon. Mutta jos myyjä on rahan tarpeessa, mene ja tiedä. Tarjousta pyytämään muualta, tuolla hinnalla pitäisi olla jo koneetkin mukana. Onhan noita muitakin: Parma, Puustelli, Nelko, Topi...

• keittiömaailmasta

En ota kantaa Keittiömaailman hintoihin. Ostimme itse keittiömme Espoon Keittiömaailmasta. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että jos toimituksessa on jotain vikaa/virheitä, on kaikki ostajan syytä. Kunhan nimet on paperissa, ei Keittiömaailma ole kiinnostunut muusta kuin saamaan rahansa pois. En enää ikinä ostaisi Keittiömaailmasta, niin alaarvoista oli palvelu reklamaatioiden suhteen.

• Keittiömaailmassa

Asennukset ja toimitus ei enää kiinnosta kun sopimus tehty ja rahat saatu. Vastuu virheistä siirtyy asiakkaalle.Tämä tuntuu olevan ko. yritysketjun asenne laajemmaltikin. Eivät ota vastuuta sähkö- ja putkimiesten asennuksesta, vaikka firman asentajat ovat nämä tilanneet ja työt tehty heidän johdollaan!!!
        Kun pyysin korjaamaan enkä hyväksynyt sutta, asentajat alkoivat tupakoida kohteessa (oli sovittu ettei, perheessä allergiaa) ja kirjoittelivat ilkeitä viestejä seinille. Lapsellista toimintaa aikuisilta miehiltä.Painostivat hyväksymään väärät asennukset ja rikotut kalusteet."Eihän se näy ja kyllä ne kalusteet kestää..."

• hki4

keittiön koko n.3x3m, kaapit oli kasattu, mutta ripustimme kaapit itse.

• vaa

Kysyppä Zeccolta hintaa keittiöle, saat varmasti edullisen ja hyvännäköisen. Ei tarvitse ensin edes itse mennä paikalle vaan voit hoitaa alun s-postilla ja lopuksi katsotte mikä on paras tapa teille

• näin..

Meillä uuteen taloon ilman koneita tulee maksamaan karvan verran alle 7000 euroa.
      Keittiö tosin ei ole hirveän suuri, mutta tehokas. Kyseessä Novart. Kaapinoven hinta keskitasoa ja mekanismit vähän paremmat. Kivitasoja ei tule.

• Petra, Ala Carte ja

olikohan vielä joku muu... mutta nämä kaikki tulevat samalta tehtaalta ja tehdas on NOVART!!

• että Keittiömaailma
        Petra, Ala Carte ja kirjoitti:

olikohan vielä joku muu... mutta nämä kaikki tulevat samalta tehtaalta ja tehdas on NOVART!!

on osa Novart-konsernia. Eli Novart-isoveli pitää huolta ettei pikku-Keittiömaailmaa kiusata so ei tartte pitää lupauksiaan.

• sanoa

onko kallis vai ei? Isoon keittiöön mahtuu monenlaista ja jos kiveä on niin hinta on helposti yli 10k€. Paljonko tuossa on työn osuus? Entä purkutyöt ja laatoitus, nämäkin maksavat isoissa kohteissa yllättävän paljon... Ihan turha kysellä muitten kokemuksia ja hintoja kun kellään ei kuitenkaan ole vastaavaa pakettia... esimerkkeinä naapurini joka haki rt-pätkäänsä kaapit jostain tukusta ja maksoi kuulemma 2000€ ja taas eräs sukulaiseni otti taloonsa ala cartelta keittiön koneet avaimet käteen periaatteella alusta loppuun ja maksoi 25000€.

• hähäää!

ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka menee maksamaan tollaisen summan keittiöstä, ja vain AC-merkistä! sillähän olisi jo ostanut luxustakin tavallisten pönttöjen sijaan. Huh huh, mutta onneksi ei ollut meikäläisen rahoja!!! Jippii! Minulla Puustelli, puuovet,kivitasot, rst-koneet, paljon laatikostoja vaimennuksilla, lasiovia, rst-kuivausritilät, karusellia ym, kaikki asennettuna isoon keittiööni, alle 15 tonnia!

• itsellesi
        hähäää! kirjoitti:

ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka menee maksamaan tollaisen summan keittiöstä, ja vain AC-merkistä! sillähän olisi jo ostanut luxustakin tavallisten pönttöjen sijaan. Huh huh, mutta onneksi ei ollut meikäläisen rahoja!!! Jippii! Minulla Puustelli, puuovet,kivitasot, rst-koneet, paljon laatikostoja vaimennuksilla, lasiovia, rst-kuivausritilät, karusellia ym, kaikki asennettuna isoon keittiööni, alle 15 tonnia!

aika paljon lastulevyrunkoisista kaapeista. Tolla hinnalla saisi oikeaakin laatua. Voi hitto vieköön ,tämä palsta on täynnä tyhmiä.

• Pienet pajat

tekevät paljon halvemmalla. Itse ostin paikalliselta pieneltä kaapintekijältä omakotitaloon keittiön, KHH:n, kolmen makuuhuoneen ja WC:n kaapit 8 (sisältää kaikki altaat, mutta ei koneita). Koko lasku 8000€! Asennus tehtiin itse. Keittiössä on puutasoa 8 metriä, joten ei mikään pienin mahdollinen keittiö. KHH:n ja kahden MH:n kaapit ovat 2-3metriä pitkiä katttoon asti olevia liukuovikaappeja.. Yhdessä makkarissa sitten on vain perinteinen 1.5 kaappi. Itsekin hain Puustellista tarjouksen ja pelkän keittiön kaapit olisivat maksaneet 9000€. Keittiöjätti oli jo järkevämmän hintainen, mutta myös heidän hintansa kokonaisuudelle olisi ollut pari tonnia kalliimpi. Eli kannattaa katsella paikkallisia pieniä puusepän firmoja, jotka tekevät kaapistoja. He saattavat jopa samaisen keittiömaailman alihankkijoita, joten saat samat kamat ilman keittiömaailman välistävetoa..

• keittiömyyjä

olet jo varmaan päätynyt johonkin ratkaisuun, mutta minusta keittiö on kallis. Ovimalli toki vaikuttaa hintaan ja kaikki lisävarusteet. Keittiön keskihinta lienee (hyvätasoisen, laadukkaat rungot ovet) noin 5000-6000, ilman koneita, laminaattitasoilla.
      Kun pohditte hintoja, muistakaa, että laatu maksaa aina, ja ovimalli ratkaisee hintatason!

• Ihminen- keittiös

Mene tekeen ainakaan vantaan keittömaailman kanssa kauppaa. Erehdyi, senjälkeen alkoi vaikeudet Toimitus Asennus Epämääräisiä Laskuja vaikka sovittu koko paketti. Laskuissa eräpäivt vaikka ei ollut kalikkaakaan näkyvis asennus laskun erä. vaik. ei tavaroista tietoakaan.. Jälki laskuja pitkin matkaa jopa pensselistä huh silikoonista huh Vaikka kauppa oli kokonaisurakka ÄLÄKÄÄ HYVÄT IMMEISET MENKÖ KANNISEN KAUPPAAN EREHDYI EN TOISTE KIITOS P.S Kauppaa tehdessä pitäisi kellot soida jos myyjä LIPEVÄ amattilainen

• täällä

Sama juttu meillä saman firman kanssa. Ilo uudesta keittiöstä ja kylpyhuoneesta on muuttunut tosi suureksi mielipahaksi Itkuksi ja ärtymykseksi ja vaivaksi.Muutto on viivästynyt. Remontti ollut kesken jo 2,5 kk enkä tiedä kauanko kestää vielä.
        Tähän mennessä olen yhteenlaskettuna tehnyt vähintään täyden työviikon tämän yrityksen aiheuttamien sotkujen selvittämiseen ja soitteluun eri valmistajille ja viranomaisille.

• harmittaa

Vantaan Keittiömaailmasta kokemusta, ei muista.
      Ja kokemukset tästä huonot.
      Laskutus ja rahastus ajallaan, mutta muu ei sitten sujunutkaan.
      Tavarat toimitettiin miten sattui ja milloin sattui.
      Heidän suuresti kehumansa asennuspalvelu oli lähinnä vitsi! Asentaja teki enemmän haittaa kuin asensi. Itse "mestari" sitten paikkaili jälkiä ja korjaili väärin asennettua ovia ja tasoja. Tehdyt ylimääräiset reiät maalailivat piiloon jne. Huh huh, mitä huijausta!
      Asennus valmiina huhtikuussa, kun se aloitettiin elokuussa. Ja se on kuulemma heille ihan normaali toimitusaika?
      Jos voit vielä valita, niin mieti mistä otat!

• ...kokemuksia

Meillä on ihan samat kokemukset samasta yrityksestä !!!! Asenne valituksiin tosi ylimielinen ja asiakasta halveksiva.
        Samoja kokemuksia toisilla on ketjun Espoon liikkeestä. Rahat pois ja vastuu asiakkaalle ?

Onkohan samat asentajat. Miksi niitä vielä käytetään kun jälki on mitä on ? Vai ovatko kaikki heidän asentajansa ammattitaidottomia ?

Harmittaa todella paljon kun en käynyt netissä katsomassa mitä kokemuksia muilla tästä yrityksestä on. Uskoimme ja luotimme messuilla olleen edustajan puheisiin, samoin suunnittelijaan.
        Eivät pitäneet lupauksiaan, eivät edes noudattaneet kirjallista kauppasopimusta !

• Okko.

Kokemuksesta voin sanoa, että Keittiö.Net on parhaita keittiön toimittajia Suomessa.

• keittiömaailma vantaalta

Asennukset ja toimitus päin p:tä. Kysy esim. suoraan keittiövalmistaja Novartilta joka tekee eri merkkejä esim. Petra, Parma... Myös rautakaupoista saat suunnittelupalvelua ja asennusta.
      Äläkä missään nimessä maksa laskua äläkä hyväksy keittiötä ennen kuin kaikki on priimakunnossa asennettuna. Näin sinulla on joku ote toimittajaan.
      Jos olisin tiennyt miten pieleen meidän "avaimet käteen" -toimitus menee, olisin tilannut kalusteet suoraan valmistajalta, ja järjestänyt asennuksen itse.
      Nykyiset asennusvirheet ei kuulemma haittaa kun eivät näy, kun kaappien ovet kiinni. Osa näkyy myös ovet kiinni. Voi itku tätä Suomalaista laatua !!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe