Pääseekö heroiinin..

narkkarin äiti

aiheuttamasta riippuvuudesta koskaan eroon.Yritetty hoitaa subutexilla monen vuoden ajan ja subutex hoitokin on loppumassa..mitä tilalle.Kuinka kauan elimistö kestää subutexia ja kaikenlaisia lääkkeitä,tupakkaa,kaljaa kunnes pettää.

9

3288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolestunutreino

      Harva pääsee, mutta kannattaa yrittää. Tsemppiä !


      ps. Tällaisia aiheita varten nämä palstat on olemassa, eikä typeriä lapsellisia huumeiden laillistamispyrkimyksiä!

      • hempman

        ps. Tällaisia aiheita varten nämä palstat on olemassa, eikä typeriä lapsellisia huumeiden laillistamispyrkimyksiä

        Ja missäs näin lukee?laitatko linkin sinne niin luetaan yhdessä?


      • vieroitusoireita
        hempman kirjoitti:

        ps. Tällaisia aiheita varten nämä palstat on olemassa, eikä typeriä lapsellisia huumeiden laillistamispyrkimyksiä

        Ja missäs näin lukee?laitatko linkin sinne niin luetaan yhdessä?

        heroiinista tulee?


      • yrität pilata

        tämän asiallisen keskustelun kiinnittämällä huomion toiseen aiheeseen, joka myös mahtuu hyvin huume-teeman alle? (vaikka se ei sinua miellytä)

        Heroiiniriippuvuudesta on todella vaikea päästä eroon. Ei siitä pelkällä tsempillä selvitä. Tämän ketjun aloittaneelle toivon kyllä voimia itsekin ja sille henkilölle, joka on itse "myrskyn"silmässä.

        En itse tunne ainuttakaan heroinistiä, joten en pysty mitään järkevää sanomaan. Olen jonkin verran aiheesta lukenut, mutta kirjaviisaudet tällaisissä tilanteissa ovat melko tyhjiä. Riippuvuus voi kyllä korvautua jollain toisella paremalla kuten urheilulla tai rakkaudella, mutta riippuvuudesta on kyse silloinkin. Kuitenkin jos on jokin riittävän voimakas syy pysyä pois aineista voi elämä pikku hiljaa normalisoitua.

        Ongelma on minullakin tässä aiheessa se, etten pysty sanomaan mitään konkreettistä. Ehkä entinen heroinisti tai pätevä aiheeseen perehtynyt voisi.

        Joka tapauksessa heroiinista ja korvaushoidosta täysin irti päässeitäkin on, joten ei kannata luopua toivosta. Ja korvaushoito on varmasti parempi vaihtoehto kuin laittomilla konsteilla itsensä hoito (tällaisissa tapauksissa). En oikein ymmärrä miksi korvaushoito ei voi jatkua, jos se on auttanut edes hieman tai enemmän pysymään pois pahimmista huumekuvioista. Eikö tällainen ole heitteillejättöä? Korvaushoidossa voi elää käsittääkseni jo lähes normaalia elämää (vaikka riippuvuus olisikin), sillä heroinisti ei oikein käytetystä korvaushoidosta saa "fiiliksiä", vaan pystyy elämään ilman fyysisiä vieroitusoireita ja keskittymään muuhunkin kuin esim. heroiinin hankkimiseen.


      • ..............................
        yrität pilata kirjoitti:

        tämän asiallisen keskustelun kiinnittämällä huomion toiseen aiheeseen, joka myös mahtuu hyvin huume-teeman alle? (vaikka se ei sinua miellytä)

        Heroiiniriippuvuudesta on todella vaikea päästä eroon. Ei siitä pelkällä tsempillä selvitä. Tämän ketjun aloittaneelle toivon kyllä voimia itsekin ja sille henkilölle, joka on itse "myrskyn"silmässä.

        En itse tunne ainuttakaan heroinistiä, joten en pysty mitään järkevää sanomaan. Olen jonkin verran aiheesta lukenut, mutta kirjaviisaudet tällaisissä tilanteissa ovat melko tyhjiä. Riippuvuus voi kyllä korvautua jollain toisella paremalla kuten urheilulla tai rakkaudella, mutta riippuvuudesta on kyse silloinkin. Kuitenkin jos on jokin riittävän voimakas syy pysyä pois aineista voi elämä pikku hiljaa normalisoitua.

        Ongelma on minullakin tässä aiheessa se, etten pysty sanomaan mitään konkreettistä. Ehkä entinen heroinisti tai pätevä aiheeseen perehtynyt voisi.

        Joka tapauksessa heroiinista ja korvaushoidosta täysin irti päässeitäkin on, joten ei kannata luopua toivosta. Ja korvaushoito on varmasti parempi vaihtoehto kuin laittomilla konsteilla itsensä hoito (tällaisissa tapauksissa). En oikein ymmärrä miksi korvaushoito ei voi jatkua, jos se on auttanut edes hieman tai enemmän pysymään pois pahimmista huumekuvioista. Eikö tällainen ole heitteillejättöä? Korvaushoidossa voi elää käsittääkseni jo lähes normaalia elämää (vaikka riippuvuus olisikin), sillä heroinisti ei oikein käytetystä korvaushoidosta saa "fiiliksiä", vaan pystyy elämään ilman fyysisiä vieroitusoireita ja keskittymään muuhunkin kuin esim. heroiinin hankkimiseen.

        "En oikein ymmärrä miksi korvaushoito ei voi jatkua, jos se on auttanut edes hieman tai enemmän pysymään pois pahimmista huumekuvioista. Eikö tällainen ole heitteillejättöä? Korvaushoidossa voi elää käsittääkseni jo lähes normaalia elämää (vaikka riippuvuus olisikin), sillä heroinisti ei oikein käytetystä korvaushoidosta saa "fiiliksiä", vaan pystyy elämään ilman fyysisiä vieroitusoireita ja keskittymään muuhunkin kuin esim. heroiinin hankkimiseen."

        Tätä itsekin ihmettelen. Vähän kuin lopetettaisiin vaikka 3 vuoden kulttua hoidon aloituksesta diabeetikolta insuliinin saanti koska diabetes ei ole parantunut.


      • Kip V.
        vieroitusoireita kirjoitti:

        heroiinista tulee?

        Käy nokialla juomassa niiden vettä ja kerro kymmenellä. Lisää vielä sellainen reipas henkinen ahdistus.


      • omalla kokemuksella
        yrität pilata kirjoitti:

        tämän asiallisen keskustelun kiinnittämällä huomion toiseen aiheeseen, joka myös mahtuu hyvin huume-teeman alle? (vaikka se ei sinua miellytä)

        Heroiiniriippuvuudesta on todella vaikea päästä eroon. Ei siitä pelkällä tsempillä selvitä. Tämän ketjun aloittaneelle toivon kyllä voimia itsekin ja sille henkilölle, joka on itse "myrskyn"silmässä.

        En itse tunne ainuttakaan heroinistiä, joten en pysty mitään järkevää sanomaan. Olen jonkin verran aiheesta lukenut, mutta kirjaviisaudet tällaisissä tilanteissa ovat melko tyhjiä. Riippuvuus voi kyllä korvautua jollain toisella paremalla kuten urheilulla tai rakkaudella, mutta riippuvuudesta on kyse silloinkin. Kuitenkin jos on jokin riittävän voimakas syy pysyä pois aineista voi elämä pikku hiljaa normalisoitua.

        Ongelma on minullakin tässä aiheessa se, etten pysty sanomaan mitään konkreettistä. Ehkä entinen heroinisti tai pätevä aiheeseen perehtynyt voisi.

        Joka tapauksessa heroiinista ja korvaushoidosta täysin irti päässeitäkin on, joten ei kannata luopua toivosta. Ja korvaushoito on varmasti parempi vaihtoehto kuin laittomilla konsteilla itsensä hoito (tällaisissa tapauksissa). En oikein ymmärrä miksi korvaushoito ei voi jatkua, jos se on auttanut edes hieman tai enemmän pysymään pois pahimmista huumekuvioista. Eikö tällainen ole heitteillejättöä? Korvaushoidossa voi elää käsittääkseni jo lähes normaalia elämää (vaikka riippuvuus olisikin), sillä heroinisti ei oikein käytetystä korvaushoidosta saa "fiiliksiä", vaan pystyy elämään ilman fyysisiä vieroitusoireita ja keskittymään muuhunkin kuin esim. heroiinin hankkimiseen.

        Todellakin, itselläni alkoi tuo opiaattiriippuvuus heroiinilla, jatkui kaikenlaisilla korvikkeilla ja on kestänyt 15vuotta. Nyt olen ollut viimeisen vuoden korvaushoidossa ja elämani on tasaantunut "normaali" ihmisen kaavoihin, Pystyn käymään töissä josta saa rahaa.rahaa jää käteenkin vielä laskujen ja vuokran jälkeen.Laskujen maksukin piti "opetella" ja nykyisin tuntee hyvää mieltä siitä että pystyy toimimaan ihmisten tavoin. Korvaushoidossa ei ole mitään takarajaa vuosina, ymmärtääkseni hoito voi jatkua loppuelämän koska opiaatti (heroiini)riippuvuus on fyysinen ja psyykkinen.olen kokeillut elämää ilman korvauslääkettä eikä se onnistunut kaikkien noiden vuosien jälkeen.Vaatii paljon voimia kun skarppaa elämänsä kadulta normaaliin arki rutiiniin ja olen tosi hyvilläni että on keksitty tällainen korvaushoito. :) Rauhallista Joulua Kaikille sekä erityisesti keskustelun aloittaneelle Äidille :)!


    • viikossa tai parissa,

      edellyttäen että käytön haluaa lopettaa. Vieroitusoireet ovat pahimmillaan alle viikon, sen jälkeen on edessä menetetyn fyysisen kunnon palautuminen, ne psyykkiset syyt joiden takia ainetta alunperin on ryhdytty käyttämään, voivat vaatia kuukausia ja vuosia.

      Opiaattiriippuvuuden hoito esim. Subutexilla tai muulla vastaavalla on pelkkää silmänlumetta, samaa riippuvuutta siinä tyydytetään. Laittoman huumausaineen korvaaminen laillisella on toki hyvä asia jos henkilö haluaa jatkaa pakoaan elämästä aineisiin, hoitoa se ei ainakaan minun mielestäni ole koska se ei poista riippuvuutta tai sen aiheuttajia.

    • Kip V.

      Subutex ei paranna vaan ihminen parantaa itse itsensä subutexin avulla jos haluaa parantua.

      Subutex on lääke jolla kontrolloidaan vieroitusoireita ja tehdään niistä siedettävät muttei paranneta riippuvuuden kaikkia mekanismeja.

      Sinänsä subut on - jos ei ehkä terveellisiä - niin pitkässäkin käytössä varsin turvallisia. Elimistö kestää niitä todella hyvin. "Kaikenlaisia lääkkeitä, tupakkaa ja kaljaa" sitten vähän vähemmän hyvin.

      Musta ton kuvauksen perusteella tuntuu että tuo kyseessäoleva tyyppi ei edes halua muuttaa elämäntyyliään jolloin pitää kysyä että onko kyseessä sittenkään SAIRAUS vai riippuvainen elämäntapa josta itseasiassa ei oikeasti halutakaan eroon? ... tässä tapauksessa subutex on ihan ok jatkuvastikin käytettynä koska jos se ei vedä subutexiä se vetää heroiinia joka tarkoittaa taas kontaktia niihin vaarallisiin huumepiireihin, velkaantumista ja kaikka muuta kriminaalia paskaa. Eli mielummin vetää vaikka loppuelämänsä laillisesti subua kuin vuoden heroiinia ja kuolla fentanyyli-yliannostukseen kaljapöhnässä kun diileri ei muistanut kertoa että se on tällä kertaa puhdasta kamaa...

      Itselläni takana huumenuoruus jonka sitten ihan oikeasti tahdoin jättää taakseni. Sain hyvän lääkityksen jota vähennettiin vuoden ajan kunnes olin kuivilla. Siitä sitten jatkoin eteenpäin. Ei se mulle ainakaan vaikeaa ollut "parantua"... mutta mä itse halusin sitä.

      Jos toi on sun lapsi niin ootko ajatellut että se voi yksinkertaisesti sanoa haluavansa parantua ja käyvänsä hoidoissa ihan siksi että sillä on just sillä hetkellä vaikeaa tai ihan vaan siksi että äidille tulis parempi mieli ja vähemmän huolia?

      Narkkaritkin ajattelee mutsiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe