loisteputki

pikkuaivo

Voisitteko suositella jotain loisteputki merkkiä 30 W:sta, jossa olisi tarpeeksi kelvinejä ym. Se tulisi 200 l akvaarioon, jossa on tällä hetkellä vain tuo 30 W ja 15 W lamppu. Eli valoa on nyt liian vähän ennenkuin saan ostettua uuden kotelon. Mikä siis olisi tehokas ja luonnollisen värinen valo? Nyt akvaario näyttää liian "ruskealta".

3

794

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

Sylvania warm white, 30W, päivänvaloputki,
      Tai sitten Actizoo Supra Lux..

Onhan niitä vielä muitakin mutta itselläni nuo merkit TOIMII!!!!

• fish KING

... kuhan löytyy 10.000 kelviniä.

Monilla valmistajilla on suurteho loisteputkia;
      - sera
      - sylvania
      - osram

Käy akvaliikkeessä kysymässä, maksavat maltaitia mutta ovat sen väärti, toiseksi putkeksi kannattaa ottaa jokin sinertävä sävyinen, aquastar tms. Hyvässä akvaliikkeessä on testi penkki jossa voi kokeilla eri sävyisiä putkia.

• pikkuaivo

Kävin vähän kurkkimassa netissä "valotestejä" ja mietin oisko aivan huono että laittaisin 30 W Sylvania Aquastarin ja 15 W Arcadia Freshwater? Noista kenties tulisi melko vihertävä akvaario. Koska tuo warm white ei kyllä miellyttänyt minun silmää. Tai kenties Osram Skywhite Aquastarin tilalle? Saakohan näitä lamppuja sähköliikkeistä vai pitääkö ostaa kalliilla akvaariokaupasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      974
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      824
    3. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      731
    4. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      190
      690
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      64
      613
    6. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      556
    7. Panettaako sua

Yhtään?
      Ikävä
      44
      518
    8. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      493
    9. Rekkawelinehkä

Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 2
      Varkaus
      35
      466
    10. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      77
      463
    Aihe