saksalaiset vaatii

lahjuksia!

Uskomatonta, mutta saksalaiset rajaviranomaiset vaativat meiltä lahjuksia kun ylitimme rajan saksaan tullessamme viime kesänä. Kun emme maksaneet, he alkoivat simputtaa meitä tekemällä tarkastuksen tavaroihimme ja punnitsemalla auton. Aika törkeää EU-maassa, mutta ehkä tämä on Saksassa muutenkin tapana (esim. tapaus Siemens). DDR:n ajoista ei näytä ainakaan mikään muuttuneen.

7

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omituista!

      Alkaen vuodesta 1971 olemme ylittäneet Saksan rajat autolla pikaisesti laskettuna 42 kertaa kaikkien sen rajanaapureiden suuntiin ja suunnista.

      Viimeeksi tämän vuoden toukokuussa.

      Yhtään ainoaa kertaa ei kohdallemme ole sattunut vastaavaa!
      Ainoa tuota muistuttava tilanne oli joskus 80-luvulla kun tullessamme iltapimeällä Ranskan puolelta silloinen rajaukko vaihdatti automme sammuneen ajovalopolttimon.

      Mistä olet nykyään löytänyt tälläisen rajaviranomaisen?
      Miten olet onnistunut kiinnittämään hänen huomionsa?
      Puhut kai edes tyydyttävää saksaa?

      • vaadittiin

        Tsekin ja Saksan rajalla tuo tapahtui. Ihan tavallisella henkilöautolla ajettiin, ja englanniksi heidän kanssa kommunikoin. Mutta sattumaahan tämän täytyy olla, olen minäkin autolla Saksan rajan ylittänyt kymmeniä kertoja, ja eka kerta tällaista tapahtui. Ehkä ongelman ydin olikin siinä, kun rajaviranomainen kysyi, minne ollaan menossa, ja minä tyhmä menin vastaamaan, että laivalle on kiire ja sieltä Suomeen. Eihän heidän olisi saanut edes kysyä mihin/mistä mennään. Kun ne tajusivat, että meillä on laivalle kiire, alkoivat pidätellä meitä ja kiristää lahjuksia. Järkyttävää!
        Schengen-laajentumisen myötä nämä kai kaikki joutuvat työttömiksi, niin pitää vielä yrittää kaikin keinoin tienata!


      • omituista!
        vaadittiin kirjoitti:

        Tsekin ja Saksan rajalla tuo tapahtui. Ihan tavallisella henkilöautolla ajettiin, ja englanniksi heidän kanssa kommunikoin. Mutta sattumaahan tämän täytyy olla, olen minäkin autolla Saksan rajan ylittänyt kymmeniä kertoja, ja eka kerta tällaista tapahtui. Ehkä ongelman ydin olikin siinä, kun rajaviranomainen kysyi, minne ollaan menossa, ja minä tyhmä menin vastaamaan, että laivalle on kiire ja sieltä Suomeen. Eihän heidän olisi saanut edes kysyä mihin/mistä mennään. Kun ne tajusivat, että meillä on laivalle kiire, alkoivat pidätellä meitä ja kiristää lahjuksia. Järkyttävää!
        Schengen-laajentumisen myötä nämä kai kaikki joutuvat työttömiksi, niin pitää vielä yrittää kaikin keinoin tienata!

        Olen luullut poikkeavan rajatoiminnan liittyvän johonkin epätavalliseen tilanteeseen.

        Jokin aika törmäsimme Espanjasta Ranskaan tullessamme varsinauseen ratsiaan.
        Kymmenittäin ukkoja.
        Komposiittikypärät, pumppuhaulikot, konepistoolit perusvarustuksena.
        Tarkastivat kaikki autot ja paperit.
        Selitys: ETAterroristien jahti.

        Hyvä että tavoititte lontoota puhuvan rajaukon.
        Ei se ole mikään itsestäänselvyys Saksassakaan.
        Saati latinalaisen Euroopan alueella.


      • rajalla....
        omituista! kirjoitti:

        Olen luullut poikkeavan rajatoiminnan liittyvän johonkin epätavalliseen tilanteeseen.

        Jokin aika törmäsimme Espanjasta Ranskaan tullessamme varsinauseen ratsiaan.
        Kymmenittäin ukkoja.
        Komposiittikypärät, pumppuhaulikot, konepistoolit perusvarustuksena.
        Tarkastivat kaikki autot ja paperit.
        Selitys: ETAterroristien jahti.

        Hyvä että tavoititte lontoota puhuvan rajaukon.
        Ei se ole mikään itsestäänselvyys Saksassakaan.
        Saati latinalaisen Euroopan alueella.

        Olimme kyllä hämillämme itsekin asiasta, kun meidät vaan joukosta poimittiin. Muut autot menivät eteenpäin ihan normaalisti. Mutta kunnes tajusin, että rahaa he olivat vailla, totesin vaan, että saksalainen yhteiskunta on tätä vielä 2000-luvullakin.

        Tottahan tästä tuli laitettua valitus saksan suurlähetystöön, sekä suoraan heidän rajaviranomaisille sekä tiedoksi meni myös eduskunnan oikieusasiamiehelle. Saksan lähetystö asian kuittasi vaan toteamalla, että mikäli asiaa haluan viedä eteenpäin, minun tulee omalla kustannuksellani lähteä hakemaan oikeutta hankkimalla asianajaja, sekä lisäksi palkata tulkki kääntämään asiakirjat saksaksi.
        Ylimielistä, ei voi muuta sanoa. Englanninkieliset selvityspyynnöt ovat menneet nyt aika monellekin viranomaiselle Saksassa, joten sielläpä tehkööt asialle, mitä haluavat. Jos korruptio on siellä hyväksyttyä tällaisella virkamiestasolla, ymmärrän että en koskaan mitään vastausta tulekaan saamaan. Muutama kuukausi on jo mennyt, eikä mitään ole kuulunut.
        Se on 2000-luvun Saksa tämä.


      • hampurilainen_På
        rajalla.... kirjoitti:

        Olimme kyllä hämillämme itsekin asiasta, kun meidät vaan joukosta poimittiin. Muut autot menivät eteenpäin ihan normaalisti. Mutta kunnes tajusin, että rahaa he olivat vailla, totesin vaan, että saksalainen yhteiskunta on tätä vielä 2000-luvullakin.

        Tottahan tästä tuli laitettua valitus saksan suurlähetystöön, sekä suoraan heidän rajaviranomaisille sekä tiedoksi meni myös eduskunnan oikieusasiamiehelle. Saksan lähetystö asian kuittasi vaan toteamalla, että mikäli asiaa haluan viedä eteenpäin, minun tulee omalla kustannuksellani lähteä hakemaan oikeutta hankkimalla asianajaja, sekä lisäksi palkata tulkki kääntämään asiakirjat saksaksi.
        Ylimielistä, ei voi muuta sanoa. Englanninkieliset selvityspyynnöt ovat menneet nyt aika monellekin viranomaiselle Saksassa, joten sielläpä tehkööt asialle, mitä haluavat. Jos korruptio on siellä hyväksyttyä tällaisella virkamiestasolla, ymmärrän että en koskaan mitään vastausta tulekaan saamaan. Muutama kuukausi on jo mennyt, eikä mitään ole kuulunut.
        Se on 2000-luvun Saksa tämä.

        niinpä niin, mutta oletkos ajatellut, että samaa saattaisi tapahtua suomessa joskus? siitä vain ei ole kuullut, koska ethän tätäkään juttua myynyt saksan lehdistölle eikä itse saksalaiset tiedä asiasta mitään. jos teillä muillakin on vain hyviä kokemuksia tästä ja tämä on ainutlaatuinen tapaus, ei voi yleistää että "tätä on 2000-luvun saksa". luulisin että kyseessä sattuu vain olemaan huono tuuri, toki harmi teidän puolesta kun kiire laivaan yms, perheelläni myös ollut sama tilanne ja tulliin jääty kiinni kun ollut pitkää nahkatakkia yms erikoista ulkonäköä. ja suomessa tämä, ei siis enää saksan puolella. ja toki kieliongelma on eri asia, saksassa 82 miljoonaa puhuu saksaa, suomessa jos 5miljoonaa suomea niin toki englannilla ulkomaalaisille helpompi suomessa kommunikoida kuin saksassa, varsinkin pienemmillä paikoilla..


    • Der Valvoja

      Kirjoituksessa ei käynyt ilmi mitä rajavartijat vaativat lahjuksiksi. Mikä oli euro summa? Itse Saksassa yli 90 kertaa käyneenä uskoisin kyllä tapauksessa olleen väärinymmärryksen jos ette osannut kerta saksaa.

    • lahjonta

      Kyllä se saksalaisten lahjusten kiristys rajoilla on nyt ohi, kun Schengenalue laajentui. Teitä simputtaneet virkailijat ovat nyt työttöminä, ja yrittivät kaikin keinoin tienata, kun oli vielä mahdollista. Kyllä tämä selvästi siltä haiskahtaa. Saksahan tunnetaan lahjusskandaaleistaan, eikä nyt puhuta edes mistään yksittäisten ihmisten pikkusummista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe