mulle tulee aina siloin tällöin iholle hiiva. Kaulan iho alkaa muuttua pikku hiljaa harmahtavaksi. siloin olen pessyt sitä apteekista saatavalla ketokonazol shampoolla, joka on tarkoitettu hilseilevälle päänahalle ja ihon hiivalle. ja se on lähtenyt sillä. mutta se tulee uudestaan silloin tällöin. Mistä tämä johtuu, miksi sitä juuri tulee kaulan iholle eikä muualle? reilu vuosi sitten alkoi tämä ongelma.viimeksi kuukausi sitten jouduin pesemään taas kaulani tuolla shampoolla.
hiiva iholla..
3
963
Vastaukset
- sama juttu
käytät rihkama koruja, tai yleensä koruja kaulassa, saattaa tulla tummentumaa iholle.
Itselläni oli sama juttu, ja jätin kaulakoruni (kultainen) pois hetkeksi välillä, ja iho palautui ennalleen. Luulen että kyseessä on ihmisen oma ph arvo.- kaulassa koruja..
eikä ennen ole ollut tälläistä vaivaa. mutta en tiedä. hopeariipuksia käytän yleensä kaulassa. pitää kokeilla ja jättää korujen käyttö vähemmälle. minkälaista tummentumaa sulle tuli iholle? mulla on ollut sellaista että kaula on harmahtava ympäriinsä ja ihon pinta on sellaisen kuiva. Lääkärissä käynnin yhteydessä kysyin samalla kaulastani (silloin kaulassani ei ollut mitään ja kuvailin vain oireet) ja se veikkasi että voisi olla hiivaa ja kehoitti kokeilemaan tuota ketokonazol shampoota. ei se oikein mitään osannut sanoa asiaan. niin jäi vähän mietityttämään onko tämä hiivaa vai mitä. mutta tuolla shampoolla se kyllä lähtee kaulasta, ei millään tavan saippualla.
- ihon tummentumaa
kaulassa koruja.. kirjoitti:
eikä ennen ole ollut tälläistä vaivaa. mutta en tiedä. hopeariipuksia käytän yleensä kaulassa. pitää kokeilla ja jättää korujen käyttö vähemmälle. minkälaista tummentumaa sulle tuli iholle? mulla on ollut sellaista että kaula on harmahtava ympäriinsä ja ihon pinta on sellaisen kuiva. Lääkärissä käynnin yhteydessä kysyin samalla kaulastani (silloin kaulassani ei ollut mitään ja kuvailin vain oireet) ja se veikkasi että voisi olla hiivaa ja kehoitti kokeilemaan tuota ketokonazol shampoota. ei se oikein mitään osannut sanoa asiaan. niin jäi vähän mietityttämään onko tämä hiivaa vai mitä. mutta tuolla shampoolla se kyllä lähtee kaulasta, ei millään tavan saippualla.
sanoisinko et värjääntymistä juuri niiden korujen kohdalta.
Kun nyt käytän koruja, tai putsaan ne usein alkoholilla ei esiintymää ilmaannu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058