AUTOLLA VENÄJÄLLE

Itäosasto

Ajattelin aloittaa tällaisen keskustelun täällä, eli tässä voisi vaihtaa kokemuksia, kysellä ja kertoa vinkkejä liittyen omalla autolla liikkumiseen Venäjällä, lähinnä Leningradin oblastissa, Karjalan tasavallassa ja Murmanskin alueella). Keskustelua siis kaivataan!

5

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä saada vakuutus

      Älä ota perhettä mukaan.

      • riku punaparta

        osta autovakuutus suomen rajalta
        ei miliisiä tarvitse pelätä jos ei riko liikennesääntöjä
        on tullut käytyä aika paljon venäjällä
        autolla ja kohta taas kohti viipuria


      • miliisiä
        riku punaparta kirjoitti:

        osta autovakuutus suomen rajalta
        ei miliisiä tarvitse pelätä jos ei riko liikennesääntöjä
        on tullut käytyä aika paljon venäjällä
        autolla ja kohta taas kohti viipuria

        Viimeksi kun olin siellä v.2000 miliisi varasti rahat kolmelta meidän porukkaan kuuluneelta - eri kerroilla. Tästä oli silloin juttu Iltasanomissakin. Teepä siitä sitten rikosilmoitus miliisille, että saisit rahasi, kamerasi ja kännykkäsi vakuutuksesta jonka olet hienosti ottanut Suomen rajalta tai mistä tahansa... Se on helvetin vaarallinen maa, joten suosittelen syvästi jokaista harkitsemaan erittäin tarkasti kannattaako rajaa ylittää ikinä.


      • miliisiä kirjoitti:

        Viimeksi kun olin siellä v.2000 miliisi varasti rahat kolmelta meidän porukkaan kuuluneelta - eri kerroilla. Tästä oli silloin juttu Iltasanomissakin. Teepä siitä sitten rikosilmoitus miliisille, että saisit rahasi, kamerasi ja kännykkäsi vakuutuksesta jonka olet hienosti ottanut Suomen rajalta tai mistä tahansa... Se on helvetin vaarallinen maa, joten suosittelen syvästi jokaista harkitsemaan erittäin tarkasti kannattaako rajaa ylittää ikinä.

        olen käynyt neuvostoliitossa ja nyky venäjällä noin 1000 kertaa.Kaksi kertaa ryöstetty kadulla aamuyöllä aseella uhaten.Kerran Viipurissa kerran Pietarissa.
        Maa on kuitenkin aika turvallinen jos likut päivisin,niin ei tule ongelmia.Itsenäisyyspäivänä olin kolme päivää Pietarissa ei mitään,kuin olisin olut länsimaassa.Turhia höpiset.Sulla on ennakkoasenteita.Etkä kertonut missä tilanteesa miliisit varastivat kaverisi rahat?


      • Minäpä kerron
        arvo-poika kirjoitti:

        olen käynyt neuvostoliitossa ja nyky venäjällä noin 1000 kertaa.Kaksi kertaa ryöstetty kadulla aamuyöllä aseella uhaten.Kerran Viipurissa kerran Pietarissa.
        Maa on kuitenkin aika turvallinen jos likut päivisin,niin ei tule ongelmia.Itsenäisyyspäivänä olin kolme päivää Pietarissa ei mitään,kuin olisin olut länsimaassa.Turhia höpiset.Sulla on ennakkoasenteita.Etkä kertonut missä tilanteesa miliisit varastivat kaverisi rahat?

        Olimme Venäjän jääkiekkoliiton kutsuvieraina MM-kisoissa v.2000.
        Yksi kaveri oli väliajalla tupakalla hallin ulkupuolella tupakalla, seisoi yksinään, selvin päin, kun kaksi miliisiä otti molemmin puolin kiinni, vei autoon ja sitä rataa putkaan. Kun taskut oli tyhjennetty äijä heitettiin kadulle. Onneksi antoivat tällä kertaa kännykän takaisin.
        Toista en muista, mutta tilanne oli saman kaltainen.
        Toista ja kolmatta en muista enää tarkemmin, mutta ne olivat erittäin saman kaltaisia, jossa kaksi tai useampi miliisi kiikutti "asiakkaan" putkaan mitään kyselemättä. Tuskinpa tapahtuman kululla onkaan väliä.
        Neljäs oli hotellissa. Kun kaveri meni hissiin jostain tyhjästä ilmestyi kaksi miliisiä samaan kyytiin. Kun käsiä levitelly turisti sanoi "ei ole ei ole" miliisit uskoivat ja poistuivat saman tien ennen kuin hissi ehti edes lähteä. Tässä kohtaa oli nääs jo opittu, että miliisi vie rahasi.
        Tästä oli myös iso juttu niin Hesarissa kuin Iltalehdessäkin. Ei voi kuin toivoa, että nykyään tilanne on parempi.
        Yleinen ohje ainakin ennen oli esim. autolla Pietariin ajaville, että kulkekaa aina useamman auton porukoissa, älkää missään tapauksessa pysähtykö jos joku viittoo jotain (varsinkaan miliisi) ja muistakaa erillisvakuutukset. Ei kovinkaan normaaleja ohjeita Euroopassa liikkuville.
        Se oli toinen ja viimeinen matka kyseiseen maahan. Jäi kaikin puolin erittäin paha maku monelle - eikä koskenut vain meidän porukkaa. Silloisen lehtiartikkelin mukaan kaikki oli ihan normaalia. Olisinpa tiennyt aiemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe