Onko murhayritys rikos?

Pojan-pallero

http://www.youtube.com/watch?v=UwEeV1sVALY

Yläpuolella olevasta videosta näkyy miten Helminen yrittää tappaa vastustajansa lyömällä häntä mailalla niskaan täydellä voimalla.
"Rangaistukseksi" Helminen sai kahden ottelun pelikiellon eikä mitään muuta, vaikka kaikki tapahtiu yleisellä paikalla.

Kysymys: Onko murha/tappo yritys rikos jos toinen ei kuole?
Entä jos vastustaja olis kuollu, olisko Helminen selvinny murhasta/taposta pelkällä muutaman ottelun pelikiellolla?

9

1640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritys

on yksi niistä rikoksista joiden yritys on säädetty ranagaistavaksi. Mutta murhan yritys edellyttää, että oli tarkoitus tappaa. Ko. tapauksessa jos kohde olisi kuollut olisi ilmeisesti kyseessä ollut kuolemantuottamus.

• olis kyseessä

Helminen selvästi poltti päreensä ja tahallaan vahingoitti vastustajaa. Jos vastustaja olis kuollu, niin kyseessä selvä tappo.

Mikäli tuollainen toiminta taas kuuluu jääkiekkopeliin niin ikärajat matseihin pitäs laittaa samoin kriteerein kuin elokuva teattereissa. Elikkä K18

• runttaa

Jos täysillä runttaa toista mailalla niskaan, niin eiköhän tarkotus ole tappaa?

• Lumpipupu
        runttaa kirjoitti:

Jos täysillä runttaa toista mailalla niskaan, niin eiköhän tarkotus ole tappaa?

" Kysymys: Onko murha/tappo yritys rikos jos toinen ei kuole? "

No ei kai se yritys olisi jos toinen kuolisi? :P

• entäpä
        Lumpipupu kirjoitti:

" Kysymys: Onko murha/tappo yritys rikos jos toinen ei kuole? "

No ei kai se yritys olisi jos toinen kuolisi? :P

Entä onko rikosta tapahtunu, ellei toinen kuole?

• JL

"Jos tappo tehdään
      1. vakaasti harkiten,
      2. erityisen raa'alla tai julmalla tavalla,
      3. vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai
      4. tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi
      ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi.
      Yritys on rangaistava."

Kyllähän jo vauvaikäisenkin pitäisi tietää, että yritys tappaa toinen on rikos.

• ei se oo niin22

vaikka lyöt pullolla päähän ja tajuttoman viet vaikka mereen, et oo syyllistynyt mihinkään! Kas kun ei löydy todisteita lievästä pahoinpitelystä kolmen kuukauden jälkeenkään kuolleesta, jee mä oon vapaa...

• gresdf
        ei se oo niin22 kirjoitti:

vaikka lyöt pullolla päähän ja tajuttoman viet vaikka mereen, et oo syyllistynyt mihinkään! Kas kun ei löydy todisteita lievästä pahoinpitelystä kolmen kuukauden jälkeenkään kuolleesta, jee mä oon vapaa...

kyllä katsottu pari jaksia CSI:tä liikaa=)
        Peräkammarin Kotirikostutkija jakaa asiantuntemustaan.

• Josef Mengele

Ilves saa tappaa aina,mutta ilvestä ei saa tappaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      87
      1833
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      145
      1298
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1120
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      64
      988
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      82
      921
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      85
      850
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      836
    8. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      833
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      827
    10. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    Aihe