Paljonko juomista?

poika15

Olen 15v poika. Olen uutenavuotena menossa ekaa kertaa bilettämään. Mikähän olisi sopiva määrä juomaa?

30

4581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiderii/kaljaa/lonkeroa. ota 3 tai 4 jos haluut olla ihan täys päissä ja sammua

• zon

2pulloo keskikaljaa ja oksennuksen jälkeen kotiin nukkumaan. =D

• Pilvipuhuri

Ei riitä :D

• ...........

Jos et ole aikaisemmin alkoholia maistellut niin suosittelen että otat maksimissaan sen 6 pulloa. Itse vedin ensimmäisellä ryyppykerralla sen verran ja olin aika kovasti jo humalassa. En tosin ollut silloin oikein minkään kokoinen. Mieluummin liian vähän kuin liian paljon ekalla kerralla. 4 pulloakin voit ottaa. Jos joku jotain kyselee niin valehtele että joit jo ennen kuin tulit muutamat jos et kehtaa sanoa että juot turvallisesti ja fiksusti.

• et onko 0,33 vai 0,5 litran pulloja/tölkkejä

voi kyl olla ettei mahaan ees mahdu kuutta pulloa. ainakaan noita 0,5 pulloja. olet jo tuon määrän jälkeen noin 1.5 promillen humalassa että uni voi kyllä tulla kesken bileiden hehe.

• sfaasfasf
        zez kirjoitti:

et onko 0,33 vai 0,5 litran pulloja/tölkkejä

voi kyl olla ettei mahaan ees mahdu kuutta pulloa. ainakaan noita 0,5 pulloja. olet jo tuon määrän jälkeen noin 1.5 promillen humalassa että uni voi kyllä tulla kesken bileiden hehe.

itse olen kanssa tällainen laiha pienikokoinen rimpula ja ekat kännit vedin kesällä jolloin olin 15.v niin kuin nytkin, ja silloin upposi kuus koffia
        (33cl).... kyllähän sitä aika kännissä oltiin, mutta pystyssä pysyttiin ja puheesta sai selvää.. aamulla oli ihan pikkasen pää kipee mutta ei sen kummempaa..

• §adasdsasddsddd
        sfaasfasf kirjoitti:

itse olen kanssa tällainen laiha pienikokoinen rimpula ja ekat kännit vedin kesällä jolloin olin 15.v niin kuin nytkin, ja silloin upposi kuus koffia
        (33cl).... kyllähän sitä aika kännissä oltiin, mutta pystyssä pysyttiin ja puheesta sai selvää.. aamulla oli ihan pikkasen pää kipee mutta ei sen kummempaa..

Joskus musta tuntuu et ihmiset kovistelee sillä jutul, et kalja on hyvää. Siis ei se nyt niin hyvää oo mut raikasta se on kylmän ja ehkä vähän "miehistäkin. Ite oon alottanu vähän yli 15v. vanhana ja siiderii, kaljaa ja joskus kirkasta menee. En tunne itseäni mitenkään riippuvaiseks kännikalaks, se on vaan osa tätä kurjaa nuoruutta, jolloin haluaa unohtaa kaikki muu.

Ja toki kännissä oleminen on hauskaa :D

• adasdsasddsddd
        sfaasfasf kirjoitti:

Joskus musta tuntuu et ihmiset kovistelee sillä jutul, et kalja on hyvää. Siis ei se nyt niin hyvää oo mut raikasta se on kylmän ja ehkä vähän "miehistäkin" Ite oon alottanu vähän yli 15v. vanhana ja siiderii, kaljaa ja joskus kirkasta menee. En tunne itseäni mitenkään riippuvaiseks kännikalaks, se on vaan osa tätä kurjaa nuoruutta, jolloin haluaa unohtaa kaikki muu.

Ja toki kännissä oleminen on hauskaa :D

• vedin ekat

kännit 14vuotiaana ni 7 pulloo meni ja vielä olin tajuissaa ja pystyin kävelee ihan ite :D

• juoppo 16w

Mä join ekat kännit jo 12w, Sillo join kolme sidukkaa ja sammuin! :) Nykyään menee noin 12-16 kaljaa pulloo iltaa kohden... On tullu jo sen verran juotua. Kannatas laittaa pituus ja paino tänne ennenkuin voi laittaa mitään määriä. Ite oon 176cm ja 60 kg.

• neuvoja_**_

Tuossa iässä vielä noin päin. Kohta se on niin että vähättelet juomisiasi. Humalassa oleminen ei ole ylpeilyn aihe. Usko pois.

• riittää...

niillä pidät janon hyvin poissa

• :))

Sanoisin, että kossupullolla on hyvä alottaa.

• tyhjään mahaan

kyllä toimii

• asdsdssdaddddss

Suomi-viinasta leijonaan :D

• jejejeeee

riippuu tietysti sun painostakin ja miten paljon kaverisi aikovat ottaa. joku sixpac kaljaa ja tuskin tykkäät kaljasta heti ensimmäisillä kerroilla niin ota siideriä tai lonkeroa.

• ja smurffia

Osta smurffi- ja muumilimua. Sitä saat kaupasta ihan niin paljon kun haluat. Eihän sulle vahvempia edes myydä vielä!

• asdkdkasdkas

Kerro pituutesi ja painosi, ilman niitä ei kukaan voi sanoa mikä on sulle oikea määrä. Sehän ei riipu varsinaisesti iästä vaan painosta ja maksan polttokyvystä (joka tietty on suhteessa ikään ja muuhun kehitykseen). Eli mittoja kehiin!

• poika15

180cm 70kg

• p o i k a
        poika15 kirjoitti:

180cm 70kg

salmari ja/tai lava kaljaa

niillä jaksaa bilettää

• ashasdhashdahsd
        poika15 kirjoitti:

180cm 70kg

Okei, tää selventää paljon. Olet siis ihan ok miehen kokoinen (onneksi olkoon ! :) ) etkä mikään 150-senttinen nappula, niinku jotkut tuossa iässä vielä on.
        Luultavasti pari kaljaa ei siis kauheesti tunnu missään. Tykkäätkö kaljan mausta, oletko juonut sitä ennen? Jos et ole tottunut ollenkaan sen makuun niin luultavasti et saa kiskottua kauhean helpolla kovin montaa pulloa sitä kerralla. Ehkä olis helpompi harjotella juomista siiderillä/lonkerolla. Joku ns. väkevä viini tai vastaavakin vois mennä paremmin alas, esim. Royal Salmiakki jos tykkäät salmiakista (jos otat jotain sellasta, niin ota huomioon, et prosentteja on 15-18 eli sitä ei sit todellakaan kannata juoda koko pulloa kerralla vaan voit jättää vaikka puolet ens kertaan!)

Itte varaisin juotavaa jonkun verran, mut ennen kaikkea kannattaa juoda aika hitaasti ja pysähtyy välillä miettimään, et miltä tuntuu, ja kannattaako juoda enää enempää. Parempi alotella nätisti ja oppia tuntemaan rajansa pikkuhiljaa ku vetästä kerralla pullo huiviin ja oksentaa loppuillasta tyttöjen kengille :)

• .........juomia...........

ite oon kans 15v, enkä koe mitenkään hienona tuota juomista,enkä suosittele sitä kenellekkään.ite ajattelin oottaa siihen asti,kunnes tulee 18v mittariin. siinä onkin sitten kavereille leuhkimista,kun saa kertoa,että on ollut siihen asti juomatta,voi olla nyky aikana melkonen haaste ainakin joillekkin.en ole mitenkään juomista vastaan,mutta en koe sitä tärkeänä. jos menet juomaan,pidä huoli itsestäsi,äläkä tee sitä kavereidesi vuoksi.=)

• 420
        .........juomia........... kirjoitti:

ite oon kans 15v, enkä koe mitenkään hienona tuota juomista,enkä suosittele sitä kenellekkään.ite ajattelin oottaa siihen asti,kunnes tulee 18v mittariin. siinä onkin sitten kavereille leuhkimista,kun saa kertoa,että on ollut siihen asti juomatta,voi olla nyky aikana melkonen haaste ainakin joillekkin.en ole mitenkään juomista vastaan,mutta en koe sitä tärkeänä. jos menet juomaan,pidä huoli itsestäsi,äläkä tee sitä kavereidesi vuoksi.=)

Polttakaa pilveä.

• ekalla.kerralla

Itse join kanssa ensimmäistä kertaa ikäisenäsi, silloin messissä oli 0.7L gini, 17%. Samat mitat, ehkä hiukan kevyempi.
      ota nyt ihmeessää sitä keittoo tarpeeks ja jos viinaa/viiniä meinaat juoda, niin tarpeeksi vaan lantrinkia, ettei nouse liian nopeesti ekalla kerralla ja ilta pilalla. Ei ainakaan kannata varmaan parilla bissellä vaan lähtee, sit on ilta varmasti perseellää! Voin kertoo, et ku otat joko mäyräkoiran bissee tai jonkun miedon viinipullon, ni varmaan toimii ;)
      Kannattaa vaan muistaa juoda samalla jotain muutakin kuin vain sitä alkoholia, vaikka into saada pää sekaisin onkin kova.

• Mikko Kuusisto

Varmasti olet noin 15-vuotias, mutta kuitenkin näin täysi-ikäisenä kerron pari juttua. Ensinnäkään, gini ei ole 17-prosenttista. Hanki vaikka Gordon's Dry Gin (London distillery)- pullo, juo pystyyn ja kerro, oliko 17-prosenttista. Toisekseen, viinin kanssa ei todellakaan käytetä mitään lantrinkia. Se pilaa viinin maun täysin. Viinankin kanssa on vähän niin ja näin. Esimerkiksi Four Roses Bourbon on jo sellainen, johon en koskaan mitään sekoita. Jaloviina menee yleensä sellaisenaan, mutta maltillinen määrä kolaa voi olla joskus paikallaan.

• tenu

puolikas sidu, korkeintaa yks.
      muista sitten ettet oksenna päälles!! :s

• hirveenä ottaa

Ite join 4*0,33 lonkeroo ja yhen kaljan ekalla kerralla. mun pää kestää suht hyvin ku ei tunntu missään sillee. kaverit juo vähemmän ja oksentelee silti yms. että en suosittele hirveetä kännäystä..

• tybe92

moi,
      olet saman ikäinen kun minä.Ekaa kertaa olin kännissä 14v,koulujen päättäjäis päivänä.Join silloon n.7-9 kaljaa ja jotain viinaa mukana.En ennemmin ollu juonu alkoholia ja tai vettä väkevämpää.Kyllä siinä tuli laatta pihalle, mutta olen oppinut että ei kannata ekana biletys päivänä juoda kun 2-5 kaljaa. toi on hyvä määrä ensikertalaiseks. :) muista juoda kohtuudella ;)

• poika-14-_-

No jos haluut pysyy selvänä ni pari pulloo vaa, mut ei viinaa! Mut jos haluut eka kerra överiks niinku mä ni sit vedä 5 pulloo lonkeroo ja reilusti viinaa, ni et muista mitää eilisest ja sit on simmone kiva krapula :D

• aöåååå

muista sit tarjota kavereilleskin nii päästään kerralla tulevista alkoholisteista eroon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      374
      2675
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      63
      2120
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1732
    4. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1452
    5. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1435
    6. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      186
      1435
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1407
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1287
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1283
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1166
    Aihe