Satsaatko itsesi hyvinvointiin

rahaa paljonkin.

Elikkä käytätkö terveytesi ja ulkonäkösi eteen suuriakin summia.
Minulla ainakin kuluu rahaa siihen,että koetan syödä mahdollisimman terveellisesti, en siilä lailla kuin eräs ystäväni jolla kamalan suuri vatsa,,hän kehuukin sillä "tätä ei pikkurahalla saa".
Vaikka tuo onkin hänen leikkiä niin kyllähän se tosi on,että tuollainen lihottaminen maksaa,,maksaa varmaan enemmän kuin terveellinen syöminen.

13

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea kokeillut puolivuotta

mutta en syö juustoja, makkaroita, kinkkua, siis vältän kaikkea missä on rasvaa.
      Kolesterolin takia,,,, maitoa kyllä käytän mutta leivänki syön ihan paljaltaan ei mitään päälle.
      Kokeilin kevyt juttuja mutta ei alkuunkaan niistä ollut apua päin vaston nousi, ja nyt olen saanut sen alemmas.
      Vihanneksia paljon, ja marjoja.

• normaalipainoinen

mies,paremminkin hoikka.
        Minun kolesteroli on ollu aina alle viiden ja käytän rasvaa,,voita,juustoa,makkaraa(joskus).
        En käytä mitään ns,pikaruokaa enkä jäätelöä,eikä limsaa.
        Syön normaalia kotiruokaa mutta liikun paljon ja kirvesmiehen työ on kuluttavaa, ei siinä kerkiä kilot lisääntymään.

• hoikka nainen
        normaalipainoinen kirjoitti:

mies,paremminkin hoikka.
        Minun kolesteroli on ollu aina alle viiden ja käytän rasvaa,,voita,juustoa,makkaraa(joskus).
        En käytä mitään ns,pikaruokaa enkä jäätelöä,eikä limsaa.
        Syön normaalia kotiruokaa mutta liikun paljon ja kirvesmiehen työ on kuluttavaa, ei siinä kerkiä kilot lisääntymään.

minu kolesterolini on 5,2 ja sitä huonoa 3,2 ja se on meillä geeneissä siis suvussa.
        Minä myös syön pelkkää kotiruokaa, mutta vältän rasvaa.
        Limsaa ja jäätelöä käytän hyvin harvoin, alkoholia en ollenkaan.

• rasvantuotanto maksassa
        hoikka nainen kirjoitti:

minu kolesterolini on 5,2 ja sitä huonoa 3,2 ja se on meillä geeneissä siis suvussa.
        Minä myös syön pelkkää kotiruokaa, mutta vältän rasvaa.
        Limsaa ja jäätelöä käytän hyvin harvoin, alkoholia en ollenkaan.

loppuu,mutta pitää käyttää harkiten!
        Ja ei leipä lihota,eikä ne kevyttuotteet,vaan se,kuinka paljon siihen leivälle niitä lappaa!
        Itse satsaan hierontaan,kuntosalille,käyn yksityislääkärillä,jalkahoitolassa,kylpylälomalla jne.
        Kaverit aina kysyy kuinka raaskin,mutta en viitsi ostaa tavaraa nurkkiin,kun lapsi ei niistä kuitenkaan piittaa...käytän siis rahani omaan hyvinvointiini!

• hoikka nainen
        rasvantuotanto maksassa kirjoitti:

loppuu,mutta pitää käyttää harkiten!
        Ja ei leipä lihota,eikä ne kevyttuotteet,vaan se,kuinka paljon siihen leivälle niitä lappaa!
        Itse satsaan hierontaan,kuntosalille,käyn yksityislääkärillä,jalkahoitolassa,kylpylälomalla jne.
        Kaverit aina kysyy kuinka raaskin,mutta en viitsi ostaa tavaraa nurkkiin,kun lapsi ei niistä kuitenkaan piittaa...käytän siis rahani omaan hyvinvointiini!

ja kaíkki arvot muuten kohdallaan. :)
        Just viikolla kaikki kokeet otettu.

• no ei todellakaan
        hoikka nainen kirjoitti:

ja kaíkki arvot muuten kohdallaan. :)
        Just viikolla kaikki kokeet otettu.

mutta vaalea leipä lihottaa, syön ruisleipää joka päivä useamman palasen.

• no ei todellakaan kirjoitti:

mutta vaalea leipä lihottaa, syön ruisleipää joka päivä useamman palasen.

vaaleassa leivässä lihottaa.

Taitaa olla päin vastoin kaloreiden kannalta.

Mitenkään vähättelemättä 'rukiisen' monia hyviä omimaisuuksia.

• HTZA
        emw34 kirjoitti:

vaaleassa leivässä lihottaa.

Taitaa olla päin vastoin kaloreiden kannalta.

Mitenkään vähättelemättä 'rukiisen' monia hyviä omimaisuuksia.

Otetaan esimerkiksi leipä, margariini. juusto ja makkara. Eli normaali miehinen voileipä.

Leivässä on paljon imeytyvää hiilihydraattia jota maksan on helppo muuntaa elimistölle sopivaksi sokeriksi. Ja sen maksa käyttä ihan ekaksi jolloin Insuliinitaso kohoaa nopeasti eli Haima on kovilla. Iso Insuliinimäärä laskee taas veren sokeripitoisuutta jotan aivot kertovat että nyt olisi taas nälkä. Joten ei muuta kun teeppä uusi voileipä, hampurilainen jne.
        Tästä tulee sitten aikuisiän Diabetes, Haima ei enää oikein jaksa sitä touhua.
        Ja roskaruoalla, limsoineen, saa myös äkkiä lapselleen 1-tyypin, vakavan, Diabeteksen jos hänellä on siihen taipumusta.

Margariini laitetaan talteen kudoksiin, samoin makkaran rasva ja juuston rasva. Valkuaisaineet käytetään hyväksi jos tarvetta on. Huonot munuaiset laskevat ne läpi ja huononevat edelleen.
        Margariinin Transrasvat ovat erittäin haitallisia, voi on, uskokaa pois, parempaa. Mutta vain vähän käytettynä.

• Otto-Vaan

Parran ajo ei paljoa maksa.:)Se siitä ulkonäöstä.

Kyllä minä ainakin vähän katson mitä suuhuni pistän.

Vatsa/kolestroli ystävällisiä tuotteita ostan ja
      ne on vähän arvokkaampia.

Silti vatsa ei ole ollut minulle
      ystävällinen,kummasti mokoma kumpuaa.

Joulun jälkeen aloitan itsestä niskasta kiinni
      ottamisen kampanjan ja lupaan laihtua muutaman sentin.

Huh!Olikohan tämä jo uudenvuoden lupaus.:)

• kumpuavasta

vatsasta pääsee helposti eroon, tiedän kokemuksesta.
        Kun ottaa päivän ohjelmaan,että joka ilta tekee noin 50 vatsalihas punnerrusta ja jos tuntuu liian vähälle niin lisää aina vaikka sataan kertaan asti,,kohta on ns,pyykkilauta vatsa.

• Otto-Vaan
        kumpuavasta kirjoitti:

vatsasta pääsee helposti eroon, tiedän kokemuksesta.
        Kun ottaa päivän ohjelmaan,että joka ilta tekee noin 50 vatsalihas punnerrusta ja jos tuntuu liian vähälle niin lisää aina vaikka sataan kertaan asti,,kohta on ns,pyykkilauta vatsa.

Mielenkiinnolla kysyn.Millaisia sinun vatsalihas
        punnerruksesi ovat.
        Minulla on ollut selältään makuulta "yläpäätä
        vivutaan" istuma asentoon ja käsiä ojennetaan
        samalla vuoroin kummankin jalan jalkateriä kohten.

50-70 kertaa aamuisin.

• HTZA

Syön ihan kaikkea.
      Arvoja en ole tutkituttanut mutta vältän varmuuden vuoksi Tilliä, koska en halua kolestrolia. Se kuulema tukkii ihan tärkeitäkin suonia.

• terveellistä

ja kaunista!
      Tosin vihanneksiin ja hedelmiin kuluu rahaa varmaan enmmän kuin TERVEELLISEEN perusravintoon ( kotona tehtyyn ).

Kotona ollessamme käyn punttisalilla 5krt/vko, vuosikortti 350E.
      Satunnaiset, yksityiset lääkäripalvelut vievät hieman rahaa.
      Käsittääkseni hammastahna, saippua, perushampoo, halpis partavesi ja deo ovat itsestään elvyyksiä?

Onko matkustaminen hyvinvointia?
      Jos on niin se on taloutemme ylivoimaisesti suurin menoerä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      655
      3420
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2708
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1711
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1602
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      47
      1530
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      80
      1520
    7. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1510
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      358
      1458
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1349
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1243
    Aihe