Ja sitten kun usko ja luottamus YKSIN Kristuksen tekoon loppuu, sitten alkavat konstit. Ja niitä riittää! Herra armahda.
Usko ei ole jokamiehen
24
895
Vastaukset
- Uskosa
Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Room. 10:11 Sanoohan Raamattu:
"Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Room. 10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Room. 10:13
Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." - teutatess
Voi kuinka osuit kipu kohtaan . Sitä on vaikka mitä on teko nöyryyttä ja käskytystä ylhäältä alas päin .
Voi sitä on kitinää ja rupinaa sinne ja tänne , jotta konsteissa löytyy kyllä .- Uskosa
Moni ei tiedä miksi hänen on niin paha olla.
Ei ole pelastusvarmuutta, ei iloa eikä rauhaa sydämessä, ei, vaikka ahkeruutta riittää kyllä isien perinnäissääntöjen uskollisessa seuraamisessa.
Monelle taakoitetulle haluankin sanoa lempeydellä lohdullisen evankeliumin sanan. Ole hyvässä turvassa Jeesus riittää, sinunkin syntivelkasi on maksettu, Jumalan kanssa soviteyttu viimeistä ropoa myöden. Sinun tarvitsee AINOASTAAN USKOA SE TODEKSI, eikä enää epäillä Jumalaa valehtelijaksi.
Älä rakas sisar ja veli raada enempää ihmisten orjana, pelossa, häpeässä ja sairaan syyllisyyden taakan alla.
Usko iloon ja vapauteen asti, sillä sinun velkasi on maksettu. Jumalan palvelijana todistan sinulle, usko kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. - lainkaan, että
te puhutte koko ajan siitä, kuinka kehnosti TOISET ovat ymmärtäneet kristillisyyden ja uskon asian. TOISILLA on temppuja. TOISILLA on omaavanhurskautta. TOISILLA on tuomiohenki.
Tällainen jää itse yksin hyväksi kristityksi.
Tällainen toisten ihmisten vahtaaja ja itseään mallikristittynä pitävä joutuu kerta toisensa jälkeen (esim. seurojen jälkeen) kokemaan todeksi Raamatun sanan: "... rikkaat hän on lähettänyt tyhjin käsin pois."
- Uskosa
Room. 10:1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Room. 10:2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Room. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
Ihana asia uskovalle, että synnin ja kuoleman laki on kokonaan pois pyyhitty, ja Jumala rauha joka on kaikkea ymmärrystä ylempi hallitsee minun sydämessäni. Kiitos sinulle Jeesus hallelujaa.
On ihanaa olla vapaana, voittajan puolella.
Saatanakos siitä julmana kiukiutsee, se onkin hänen virkansa, jota hänen uskolliset orjansa uskollisesti suorittavat täällä maitten päällä.. - täydellisyyden tavoittelia
Vaikka usko ei ole jokamiehen ,se on silti jokamiehen "oikeus".
- Ar-Mosta
mikä olikeus on ihmisellä Jumalansa edessä? Ei mitään oikeuksia; usko on lahja jonka vain Jumala voi antaa ja sytyttää ihmissydämessä. Mitään oikeutta vaatia sitä ei meillä ole! Jos voisimme vaatia uskoa jonkin oikeutemme perusteella, ei se enää olisikaan lahja eikä armoteko Luojaltamme.
Kaiken olemme saaneet armosta; oikeuden mukaan ansaitsisimme vain tuomion kadotukseen. - täydellisyyden tavoittelia
Ar-Mosta kirjoitti:
mikä olikeus on ihmisellä Jumalansa edessä? Ei mitään oikeuksia; usko on lahja jonka vain Jumala voi antaa ja sytyttää ihmissydämessä. Mitään oikeutta vaatia sitä ei meillä ole! Jos voisimme vaatia uskoa jonkin oikeutemme perusteella, ei se enää olisikaan lahja eikä armoteko Luojaltamme.
Kaiken olemme saaneet armosta; oikeuden mukaan ansaitsisimme vain tuomion kadotukseen.Nämä ovat juuri niitä asioita joista väärin ymmärrykset johtuvat. Kun luetaan raamatusta yksittäisiä jakeita ja rakennetaan niistä asia kokonaisuuksia,joilla ei ole kyseisen luvun kanssa mitään tekemistä.
Sama asia tässä ettei ymmärretä mitä tarkoittaa kun jokin sana irroitetaan "lainauksilla",voi tietenkin olla että ihmiseltä puuttuu taito käsittää asiat oikein ,sillehän ei taas "Erkkikään" voi mitään . - Uskosa
Hän kutsuu Sanansa kautta. Evankeliumin sanan kautta joka on kirjoitettuna Pyhässä Raamatussa.
Niin moni sanoo, - kiitos ei, en tarvitse apua pärjään kyllä omillani. - Uskosa
täydellisyyden tavoittelia kirjoitti:
Nämä ovat juuri niitä asioita joista väärin ymmärrykset johtuvat. Kun luetaan raamatusta yksittäisiä jakeita ja rakennetaan niistä asia kokonaisuuksia,joilla ei ole kyseisen luvun kanssa mitään tekemistä.
Sama asia tässä ettei ymmärretä mitä tarkoittaa kun jokin sana irroitetaan "lainauksilla",voi tietenkin olla että ihmiseltä puuttuu taito käsittää asiat oikein ,sillehän ei taas "Erkkikään" voi mitään .Raamatussa on paljon yksittäisiä jakeita kuten olet varmaan havainnut. Siellä on kaikkiaan 66 eri kirjaakin. Raamattu ei ole mikään yhtämittainen romaanin rimpsu.
Jos sinä meinaat että toinen paikka Raamatussa lyö toistaan korvalle, niin olet tulkinnut Raamattua peräti väärin silloin.
Väärät ymmärrykset johtuvat siitä että ei uskota Jumalan sanaan sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan uskotaan sanasta tehtyihin omiin tulkintoihin, jotka on sorvattu omaan, ja oman yhteisön korvasyyhyyn sopiviksi. - Ar-Mosta
Nämä ovat juuri niitä asioita joista väärin ymmärrykset johtuvat. Kun luetaan raamatusta yksittäisiä jakeita ja rakennetaan niistä asia kokonaisuuksia,joilla ei ole kyseisen luvun kanssa mitään tekemistä.
Sama asia tässä ettei ymmärretä mitä tarkoittaa kun jokin sana irroitetaan "lainauksilla",voi tietenkin olla että ihmiseltä puuttuu taito käsittää asiat oikein ,sillehän ei taas "Erkkikään" voi mitään .Israelin kansalle, joka tahtoi turvata omaan pyhyyteensä ja oikeuksiinsa Jumalan kansana, sanoo Herra Jumala profeetta Jesajan kautta ( Jes. 43;26-29): Muistuta Minulle, koetelkaamme oikeudella; sano sinä, millä tavalla sinä tahdot vanhurskaaksi tulla? Sinun ensimmäinen isäs on syntiä tehnyt, ja sinun opettajas ovat minua vastaan vääryyttä tehneet. Sen tähden Minä saastutin pyhät esimiehet, ja olen antanut Jakobin raatelukseksi ja Israelin pilkaksi.
Paljonko tässä nyt jää Raamatun mukaan ihmiselle oikeutta Jumalan edessä? Tässähän ei ole kyseessä jokoin yksittäinen , irrallinen sana tai lause, vaan kokonainen ajatus ihmisen pelastumisesta ja vanhurskauttamisesta! - teutatess
Uskosa kirjoitti:
Hän kutsuu Sanansa kautta. Evankeliumin sanan kautta joka on kirjoitettuna Pyhässä Raamatussa.
Niin moni sanoo, - kiitos ei, en tarvitse apua pärjään kyllä omillani.Aivan liian moni , se on oma vanhurskaan lause .
Siksi on sotaa , siksi on raatelua , siksi on panettelua , siksi on rakkaudettomuutta , siksi välit viilenee , siksi me tulemme paisuneiksi , siksi tulemme ylpeiksi, mitä me ollaan ? Emme mitään Jumalaan verrattuna . Kaikki mitä meillä on , se on lahjaa JUMALALTA , JA JEESUKSELTA . HEIDÄN ON ARMO , ja lahja vanhurskaus . Kelpaako se sinulle ? rakas lukijani , täällä paljon moititaan kirjoittajia . Kuinka sinun laitasi on . Jumala ja Jeesus kutsuvat jokaista parannukseen . Ja paljon on niitä , jotka jo on tehnyt parannuksen .
Mutta liian vähän kuitenkin, koska emme vielä ole saaneet kotiin kutsua . Tai Jeesus ei vielä ole tullut viimeiselle tuomiolle , armon aikaa on siihen asti . Mutta tuhlaaja poika ei ,silloin enää kerkeä parannusta tehdä , Siis kun Jeesus tulee , vaan ennen on tehtävä , että kaikki se mikä väärin , on korjattavissa , Jos sinä katolla silloin olet , älä enää alas kapua . Tai jos pellolla olet ,älä enää huoneeseen mene .Katso minä tulen kuin varas yöllä . Olkaa valmiit . Uskosa kirjoitti:
Raamatussa on paljon yksittäisiä jakeita kuten olet varmaan havainnut. Siellä on kaikkiaan 66 eri kirjaakin. Raamattu ei ole mikään yhtämittainen romaanin rimpsu.
Jos sinä meinaat että toinen paikka Raamatussa lyö toistaan korvalle, niin olet tulkinnut Raamattua peräti väärin silloin.
Väärät ymmärrykset johtuvat siitä että ei uskota Jumalan sanaan sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan uskotaan sanasta tehtyihin omiin tulkintoihin, jotka on sorvattu omaan, ja oman yhteisön korvasyyhyyn sopiviksi.Sanot: "Väärät ymmärrykset johtuvat siitä että ei uskota Jumalan sanaan sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan uskotaan sanasta tehtyihin omiin tulkintoihin, jotka on sorvattu omaan, ja oman yhteisön korvasyyhyyn sopiviksi."
Jeesus sanoi, etteivät opetuslapset ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee. Jokunen vuosi noista ajoista on kulunut ja kierroksen olisi ehtinyt tehdä pariinkin kertaan mutta Ihmisen Poika ei ole ilmestynyt. Onko siis syytä uskoa Raamattuun sellaisenaan kuin seon kirjoitettu?- ''''''''''
Uskosa kirjoitti:
Niin moni sanoo, - kiitos ei, en tarvitse apua pärjään kyllä omillani.sinulle tarkoittaa parannuksenteko.
Eikö ihmiselle riitä, kun pyrkii tekemään eteen tulevat asiat oikein. Tekee siis omantuntonsa sanelemia valintoja elämässään.
Eikö vanhurskas ole nimenomaan oikeamielinen.
Teet asiat elämässäsi niin, ettet vahingoita ketään, pyrit olemaan oikeudenmukaisuuden puolella ja tekemään velvollisuutesi suhteessa
omaisiin ja lähimmäisiin. Luulempa sen luojalle riittävän, näin yksinkertaista se on.
Ei kannata sortua minkään lahkon uhriksi. - teutatess
'''''''''' kirjoitti:
sinulle tarkoittaa parannuksenteko.
Eikö ihmiselle riitä, kun pyrkii tekemään eteen tulevat asiat oikein. Tekee siis omantuntonsa sanelemia valintoja elämässään.
Teet asiat elämässäsi niin, ettet vahingoita ketään, pyrit olemaan oikeudenmukaisuuden puolella ja tekemään velvollisuutesi suhteessa
omaisiin ja lähimmäisiin. Luulempa sen luojalle riittävän, näin yksinkertaista se on.
Ei kannata sortua minkään lahkon uhriksi.Mitä minulle tarkoittaa parannuksenteko .?
Se tarkoittaa sitä mielenmuutosta, jonka tuhlaaja poika teki silloin , kun kukaan ei sitä rapaakaan hänelle antanut .
Hän teki päätöksen, minä nousen ja käyn , minun ISÄNI tykö , Hänellä on kyllä leipää. Ja sanon ISÄLLE , minä olen syntiä tehnyt, ja sinun edessäsi, en ole pojaksesi kelvollinen . Ja kun hän vielä taampana oli ,näki ISÄ HÄNET ja juoksi häntä vastaan vaikka se ei olisi Hänen arvolleen sopinut .
kas siinä se noin suurin piirtein on. - *******
teutatess kirjoitti:
Mitä minulle tarkoittaa parannuksenteko .?
Se tarkoittaa sitä mielenmuutosta, jonka tuhlaaja poika teki silloin , kun kukaan ei sitä rapaakaan hänelle antanut .
Hän teki päätöksen, minä nousen ja käyn , minun ISÄNI tykö , Hänellä on kyllä leipää. Ja sanon ISÄLLE , minä olen syntiä tehnyt, ja sinun edessäsi, en ole pojaksesi kelvollinen . Ja kun hän vielä taampana oli ,näki ISÄ HÄNET ja juoksi häntä vastaan vaikka se ei olisi Hänen arvolleen sopinut .
kas siinä se noin suurin piirtein on.No niinpä, ja vaikka ISÄ sinut pelasti ja armahti,
Sinä menit ja pistit koko Isän kolmeen osaan. - Uskosa
Eslest kirjoitti:
Sanot: "Väärät ymmärrykset johtuvat siitä että ei uskota Jumalan sanaan sellaisena kun se on kirjoitettu, vaan uskotaan sanasta tehtyihin omiin tulkintoihin, jotka on sorvattu omaan, ja oman yhteisön korvasyyhyyn sopiviksi."
Jeesus sanoi, etteivät opetuslapset ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee. Jokunen vuosi noista ajoista on kulunut ja kierroksen olisi ehtinyt tehdä pariinkin kertaan mutta Ihmisen Poika ei ole ilmestynyt. Onko siis syytä uskoa Raamattuun sellaisenaan kuin seon kirjoitettu?Missä Jeesus noin sanoi?
Ei missään!
Sinä olet kuule velikulta keksinyt ihan itse raamattusi ja oletat muidenkin uskovan siihen.
Kuule otapa se Raamattusi sieltä hyllystä ja ala lukemaan sitä. Sieltä avautuu aivan uudenlainen maailma silmiesi eteen. - Abimelek
Ar-Mosta kirjoitti:
Israelin kansalle, joka tahtoi turvata omaan pyhyyteensä ja oikeuksiinsa Jumalan kansana, sanoo Herra Jumala profeetta Jesajan kautta ( Jes. 43;26-29): Muistuta Minulle, koetelkaamme oikeudella; sano sinä, millä tavalla sinä tahdot vanhurskaaksi tulla? Sinun ensimmäinen isäs on syntiä tehnyt, ja sinun opettajas ovat minua vastaan vääryyttä tehneet. Sen tähden Minä saastutin pyhät esimiehet, ja olen antanut Jakobin raatelukseksi ja Israelin pilkaksi.
Paljonko tässä nyt jää Raamatun mukaan ihmiselle oikeutta Jumalan edessä? Tässähän ei ole kyseessä jokoin yksittäinen , irrallinen sana tai lause, vaan kokonainen ajatus ihmisen pelastumisesta ja vanhurskauttamisesta!Terveellistä sanan rieskaa taas tällen päivällen.
Jumala ei todellakaan annan itseään pilkata. Hän on HERRA, ja HÄN tahtoo että me JOKA PÄIVÄ häneltä rukoilemme tarpeitamme, emmekä ala luottamaan kuvitteellisiin ansioihimme Jumalan kansana.
Jumala tahtoo että me kasvaisimme hänen armossaan ja Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
Tämä on Jumalan sana! - Uskosa
'''''''''' kirjoitti:
sinulle tarkoittaa parannuksenteko.
Ei kannata sortua minkään lahkon uhriksi.Valitettavasti sinäkin olet syntiin langennut, ja teet sen mukaisia (siis vääriä) valintoja elämässäsi. Parannus merkitsee Jumalan armon ja syntien anteeksiantamuksen vastaanottamista uskossa. Tämä vastaanottaminen tapahtuu Jeesuksen Pyhässä nimessä ja sovintoveressä.
1. Joh. 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
-----
*) 1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
-----
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
-----
*) 1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. - ********
Uskosa kirjoitti:
Valitettavasti sinäkin olet syntiin langennut, ja teet sen mukaisia (siis vääriä) valintoja elämässäsi. Parannus merkitsee Jumalan armon ja syntien anteeksiantamuksen vastaanottamista uskossa. Tämä vastaanottaminen tapahtuu Jeesuksen Pyhässä nimessä ja sovintoveressä.
1. Joh. 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
-----
*) 1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
-----
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
-----
*) 1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.miun pittää syntini tunnustaa, jollekin toiselle syntísellekö. Ei tuo liene pappikaan sen kummempi.
Pari sokkeeta siinä sitten itkee minun syntejäni, niinkö?Tämä toinen syntinen tekkeytyy sitten paremmaksi ja antaa ne minun synnit anteeksi.
Kun en tiedä edes mitä pitäis anteeksi pyytää.
Pyrin ajattelemaan ihmisistä hyvää, vaikka nuo kuinka raadollisia olisivat. En pahhaa puhu,
en panettele ja jottain ikävää kun tulee, niin kiitänpä ylöspäin, ettei tämän pahemmin kuitenkaan mennyt.
No mitkäkö lienevät minun synnit. - Uskosa
******** kirjoitti:
miun pittää syntini tunnustaa, jollekin toiselle syntísellekö. Ei tuo liene pappikaan sen kummempi.
Pari sokkeeta siinä sitten itkee minun syntejäni, niinkö?Tämä toinen syntinen tekkeytyy sitten paremmaksi ja antaa ne minun synnit anteeksi.
Kun en tiedä edes mitä pitäis anteeksi pyytää.
Pyrin ajattelemaan ihmisistä hyvää, vaikka nuo kuinka raadollisia olisivat. En pahhaa puhu,
en panettele ja jottain ikävää kun tulee, niin kiitänpä ylöspäin, ettei tämän pahemmin kuitenkaan mennyt.
No mitkäkö lienevät minun synnit.Sananl. 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Sananl. 28:14 Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.
Jumalalle meidät tulee tunnustaa itsemme syyllisksi kaikkiin synteihin, niihinkin joita emme tiedä tehneemme emmekä sydämessämme tunne. Rippi-isälle tunnustetaan ne synnit jotka me sydämessämme tiedämme tehneemme.
Kysymyshän ei ole siitä onko joku parempi tai huonompi kun sinä, vaan siitä että sinä otat vastuun kaikesta siitä mitä SINÄ olet tehnyt.
Se ei aina ole helppoa, tiedän vanhempana kokeneena kristittynä tämän omasta kokemuksestani.
Kun eteesi tulee lähimmäinen vaikkapa oma aikuinen lapsi, ja kertoo mitä pahaa sinä olet tehnyt hänelle, se olisi helppoa selitellä pois ja torjua lapsi pois tyköään.
Tämähän onkin maan yleinen tapa kieltäytyä parannuksesta:
"Mitä niitä menneitä enää kaiveleem." "Minuako sinä olet tullut tänne tuomitsemaan, häpeämätön kakara!" - täydellisyyden tavoittelia
Suurin synti on se kun elämme erillään Jumalasta ja emme ymmärrä hänen tahtoaan.
Sitten kun olemme saaneet Armon tulla Jumalan lapseksi,sen jälkeen suurin synti on meidän rakkaudettomuutemme,ilman rakkautta kuljemme samaa katua mutta eri puolta .
Kuka oli Jeesukselle rakkain opetuslapsi ?
Hän joka oli niin lähellä että syödessä viimeistä ateriaakin lepäsi Jeesuksen rintaa vasten.
Jo omalta kohdata ymmärrän että jopa tänne kirjoittamalla osoitan rakkaudettomuutta ,koska tunnen välillä vihastumista ja suuttumusta toisten sanomisista.
Jos vielä kirjoitan niin yritän pysytellä rakkauden puolella enkä vääräkeppisen ontujan saappaissa . - teutatess
Suurin synti on se kun elämme erillään Jumalasta ja emme ymmärrä hänen tahtoaan.
Sitten kun olemme saaneet Armon tulla Jumalan lapseksi,sen jälkeen suurin synti on meidän rakkaudettomuutemme,ilman rakkautta kuljemme samaa katua mutta eri puolta .
Hän joka oli niin lähellä että syödessä viimeistä ateriaakin lepäsi Jeesuksen rintaa vasten.
Jo omalta kohdata ymmärrän että jopa tänne kirjoittamalla osoitan rakkaudettomuutta ,koska tunnen välillä vihastumista ja suuttumusta toisten sanomisista.
Jos vielä kirjoitan niin yritän pysytellä rakkauden puolella enkä vääräkeppisen ontujan saappaissa .Nostan ajatuksellesi hattua , Ei missään kuitenkaan sanota , että kristitty ei saisi näitä tunteita tuta
Vaan se, että se ei pesää tee , ja että ei vihaksi koituisi, jos niinkin kävisi . Sitä voi vielä samana päivänä korjata ja saada tunnolta pois . - Jumalan lapsi
Jos vielä kirjoitan niin yritän pysytellä rakkauden puolella enkä vääräkeppisen ontujan saappaissa .Ei Pyhä Henki vaiti ole silloin kun Jumalan tahtoa rikotsaan ja Jumalan sanaa tahallaan ja räikeästi vääristellään.
Rakkaus on myös sitä että synti sanotaan selkeästi synniksi. Syntiensä puolustajissa se nostaa aina vihan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t4213485V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!964835Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1284344- 513748
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳593497- 1193419
- 502379
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul512355Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul322130On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva151784