Finan annostuksesta vielä kerran

Olen nyt syönyt finaa hieman vajaat 5 kk, enkä ole vielä huomannut mitään vaikutusta. Hiukset eivät lähde mitenkään hälyttävästi tai tupoittain (kuten eivät ennen lääkityksen aloittamistakaan), mutta tuo pikkuhiljaa tapahtuva harveneminen ei ole pysähtynyt tässä välillä kuin lyhyeksi ajaksi.

Alkuun söin 1,25 g päivässä, mutta koska aloin pian huomata noita täälläkin usein mainittuja sivuvaikutuksia niin alensin annoksen noin 0,8 grammaan päivässä (eli jaan tabletin kuuteen osaan). Nyt en ole huomannut merkittäviä sivuvaikutuksia, mutta onko tämä liian pieni annos hiustenlähdön kannalta? En ole kuitenkaan yhtenäkään iltana vielä unohtanut lääkettä ottaa.

Minun tuurillani voi tietysti olla niinkin, ettei mitään apua ole finasta odotettavissakaan. Helvetti.
71894
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Tukkani on tosin tällä hetkellä varsin lyhyt, joten hiustenlähtö saattaa itse asiassa olla kiivaampaa kuin silmämääräisesti vaikuttaa. Olen pannut merkille, että näen läheltä katsoen päälakeani hiusten välistä yhä pidemmältä matkalta. Ahdistavaa...

Mieleen tuli myös lisäkysymys Rogaineen liittyen. Soveltuuko se yleensä kovin herkille päänahoille? Kärsin tässä pitkään hilseestä, kunnes tajusin vaihtaa T/Gelin saman merkin kuivalla päänahalle tarkoitettuun, hellävaraisempaan shampooseen, joten ilmeisesti päänahkani on aika nirsoa tyyppiä. Onko mahdollisesti pelkoa, että Rogainen ärsyttää liikaa minun tapauksessani? Vaikka ei se tietysti varmaan selviä kuin testaamalla.

Äänestä

0,8gr tai 1,25gr... Ei pitäisi olla juurikaan vaikutusta tehoon. Jos 0,8gr sopii paremmin kehollesi niin silloin se on sinun kohdallasi "oikea" annostus.

Älä vielä heitä pyyhettä kehään. Viisi kuukauttakin on lyhyehkö aika. Omalla kohdallani kuontaloni näytti kaikkien aikojen paskimmalta juuri suunnillen tuohon aikaan. Sen jälkeen tilanne korjaantui samaan, tai jopa hieman paremmaksi kuin aloittaessani finan syömisen. Tuosta on kohta kaksi vuotta aikaa, ja tilanne yhä stabiili.

Äänestä
  • eikä mitään muutoksia ole nähtävissä. Tosin tukkani ei pahasti ole lähtenytkään, mutta kun luin kyseisestä lääkkeestä, niin päätin aloittaa sen käytön, koska suvussani on kaljuuntumista niin hieno homma jos sen voi estää.

    Eikös fina ala vaikuttaa vasta muutamien kuukausien jälkeen, tai jopa vasta puolen vuoden jälkeen. Tietääkö joku, mihin tuo hidas vaikuttaminen perustuu, vai onko kyse siitä, että tuloksia alkaa paljain silmin näkemään vasta kyseisen ajan jälkeen?

    Äänestä

  • Wellu 37 kirjoitti:

    eikä mitään muutoksia ole nähtävissä. Tosin tukkani ei pahasti ole lähtenytkään, mutta kun luin kyseisestä lääkkeestä, niin päätin aloittaa sen käytön, koska suvussani on kaljuuntumista niin hieno homma jos sen voi estää.

    Eikös fina ala vaikuttaa vasta muutamien kuukausien jälkeen, tai jopa vasta puolen vuoden jälkeen. Tietääkö joku, mihin tuo hidas vaikuttaminen perustuu, vai onko kyse siitä, että tuloksia alkaa paljain silmin näkemään vasta kyseisen ajan jälkeen?

    luonnolliseen kasvusykliin.
    http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=4503614

    Äänestä

Tasan vuoden vetäny finaa kuuppaan 1mg/päivä. Ei mitään vaikutusta. Lettiä lähtee koko ajan tuntuvasti. Ei pure muhun, toivottavasti auttaa sulle.

Äänestä

Tuolla jotain tietoa finasteridin annostuksen merkityksestä tehon kannalta. (FDA:n joku raportti Propeciasta)
http://www.physics.upenn.edu/facultyinfo/frankel/papers/propeciafda2/index.html

Mikäli oikein ymmärsin niin vasta 0,2mg pienempi annostus on huomattavasti tehottomampi. Itsellä lähtenyt tasaisesti koko päälaen alueelta voimakkaasti parin kuukauden ajan, nyt 1,5kk propeciaa takana. Pudotin annostuksen 0,5mg haittavaikutuksien takia.

Äänestä
  • tuota diagrammia, niin toi 0,2mg olis ihanneannostus. Tiedä sitten tuon tutkimuksen luotettavuutta...

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


usko horjuu kirjoitti:

Olen nyt syönyt finaa hieman vajaat 5 kk, enkä ole vielä huomannut mitään vaikutusta. Hiukset eivät lähde mitenkään hälyttävästi tai tupoittain (kuten eivät ennen lääkityksen aloittamistakaan), mutta tuo pikkuhiljaa tapahtuva harveneminen ei ole pysähtynyt tässä välillä kuin lyhyeksi ajaksi.

Alkuun söin 1,25 g päivässä, mutta koska aloin pian huomata noita täälläkin usein mainittuja sivuvaikutuksia niin alensin annoksen noin 0,8 grammaan päivässä (eli jaan tabletin kuuteen osaan). Nyt en ole huomannut merkittäviä sivuvaikutuksia, mutta onko tämä liian pieni annos hiustenlähdön kannalta? En ole kuitenkaan yhtenäkään iltana vielä unohtanut lääkettä ottaa.

Minun tuurillani voi tietysti olla niinkin, ettei mitään apua ole finasta odotettavissakaan. Helvetti.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu