Laktoosittomat suklaat?

laktoositonta....

Onkohan muita laktoosittomia suklaita kuin Brunbergin tumma suklaa? Tumma suklaa on voimakkaan makuista eikä siis niin hyvää kuin vaaleampi.

11

22385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähälaktoosista löytyy kyllä

      Ainakin Fazermint on vähälaktoosista sekä monissa sekoituksissa on merkittynä vähälaktoosiset. Ainakin Verrattomassa oli jokin, en muista makua. Useat ovat tummaa suklaata, mutta täyte tekee niistä vähemmän voimakkaan makuisia. Suklaakauppaan vaan aikaa mukaan niin ehkäpä löydät uudet herkkusi! Itse asiassa mulla olisi ihan sama homma edessä kuin sulla!:) Syön kyllä tosi vähän suklaata, kun saan ihottumaakin.

      • tehdään protesti!

        Minusta on suorastaan törkeää, että maitosuklaata ei valmisteta vähälaktoosisena. Laitoin viime joulun jälkeen Fazerille ja Pandalle palautetta netin kautta (löytyy yritysten kotisivuilta), mutta edelleenkään en ole nähnyt uusia tuotteita markkinoilla. Fazer valmisti aiemmin yhtä merkkiä, mutta se lopetettiin viime jouluksi.

        Suosittelen: käykää valittamassa asiasta, luulisi asian korjaantuvan, jos tarpeeksi moni valittaa! Tumma suklaa on pahaa ja kaikki muutkin merkit, joita olen löytänyt. Ainoa, jota suostun syömään, on After Eight, kaipaisin todellakin vähälaktoosista maitosuklaata. Kaikkea muuta saa hylana, mutta ei maitosuklaata, en ymmärrä!


      • Aina pitää tarkistaa
        tehdään protesti! kirjoitti:

        Minusta on suorastaan törkeää, että maitosuklaata ei valmisteta vähälaktoosisena. Laitoin viime joulun jälkeen Fazerille ja Pandalle palautetta netin kautta (löytyy yritysten kotisivuilta), mutta edelleenkään en ole nähnyt uusia tuotteita markkinoilla. Fazer valmisti aiemmin yhtä merkkiä, mutta se lopetettiin viime jouluksi.

        Suosittelen: käykää valittamassa asiasta, luulisi asian korjaantuvan, jos tarpeeksi moni valittaa! Tumma suklaa on pahaa ja kaikki muutkin merkit, joita olen löytänyt. Ainoa, jota suostun syömään, on After Eight, kaipaisin todellakin vähälaktoosista maitosuklaata. Kaikkea muuta saa hylana, mutta ei maitosuklaata, en ymmärrä!

        After Eightiinkin on ruvettu laittamaan maitojauhetta, tiedoksi! Mutta niissä uusissa, mitä on 150 g pussissa, ei näköjään ole.. On tosiaan muuttunut nuo suklaiden reseptitkin, ilmeisesti maitojauhe on halpa täyteaine. Yhtenä päivänä huomasin, että Geishassa on jopa 9,1 g laktoosia 100 g:ssa suklaata ja se on paljon!! Ehkäpä etsivä vielä löytää omat herkkunsa!


    • on listattu

      Brunbergin kotisivuilta on luetteloitu tuotteet jotka sopivat laktoosi-intolerantikoille:

      * lakritsi, salmiakkilakritsi ja kauralakritsi
      * tumma levy
      * tumma 60 % suklaa
      * sokeriton suklaa
      * laktoositon maitosuklaa
      * sokeriton riisipatukka
      * marmeladit
      * minttunappi (vähälaktoosinen, ei maitoa valmistuksessa, voi sisältää pieniä laktoosijäämiä)
      * suukot (vähälaktoosinen, ei maitoa valmistuksessa, suklaassa voi olla pieniä laktoosijäämiä; alle 0,1%)

    • amina

      Budapest-suklaat ja Wiener-nougat on tehty veteen. Wiener-nougassa tosin on sitten pähkinää joukossa, jos sille sattuu olemaan allerginen. Maitoproteiini ei muuten haittaa, ainoastaan laktoosisuus ,ellei ole sitten maitoproteiiniallergikko. Se onkin eri juttu kuin laktoosi-intolerantikko. Joskus ongelma laktoosin kanssa voi olla kiperä, että kannattaa toimia kuin maitoproteiiniallergikko eli välttää kaikkea maitoa. Jos taas sietää hylaa (tai intoa) , onkin lievästi intolerantikko. Silloin mahdollisuuksia löytyykin jo paljon enemmän.

      Yksi patukka löytyy laktoosittomana, mutta en nyt juuri muista sen nimeä...Fazerin muistaakseni.

      • maximal

        Hei Brunbergilla on uusi laktooasiton maitosuklaa. Ps mitänn suklaata ei tehdä veteen tai maitoon.


      • ghoulll
        maximal kirjoitti:

        Hei Brunbergilla on uusi laktooasiton maitosuklaa. Ps mitänn suklaata ei tehdä veteen tai maitoon.

        Kun on lueskellut monia keskusteluja,huomaa että monet sekoittavat laktoosittoman ja vähälaktoosisen. Jossain sanottiin että marianne-karkit ovat laktoosittomia,eivätkä todellakaan ole kuin vähälaktoosisia.Itse on huomannut että kannattaa aina tarkistaa tuoteseloste,eikä luottaa toisen sanomaan:)
        Kävin laktoositon.netin sivuilla,siellä on lista laktoosittomista suklaista joita voi syödä.
        Esim.
        Brunberg suukot
        Brunberg tumma suklaa
        Candy King, ranskalaiset pastillit
        Pirkka ranskalaiset pastillit
        Brunberg Riisisuklaa
        Wienernougat
        Mignon
        Brunberg laktoositon maitosuklaa
        Budabest
        After eight
        Tosin tuoteselosteita kannattaa tarkistella,koska ne saattavat muuttua,kuten tuosta after eightistä joku olikin maininnut.

        Hankala asia suklaan suhteen,sekun on suurinta herkkuani,mutta varmasti näihin tummiin suklaisiin tottuu ja toivottavasti saadaan enemmän maitosuklaita kauppoihin,niistähän kannattaa antaa palautetta valmistajille.


    • Maito- ja vilja-all.

      Budabest suklaa sisältää maitorasvaa ja myös vehnää.

      Budabestin pakkauksessa lukee, että saattaa sisältää maidon ainesosia, mutta nettisivuilla tuotetiedoissa lukee, että sisältää maitorasvaa, joka käsittääkseni on maidon ainesosa.

    • Anonyymi

      Itse olen miettinyt monta vuotta miksi Fazer ei voi valmistaa täysin laktoositonta maitosuklaata, sillä ainoa maitosuklaa mitä tällä hetkellä voin syödä on brunbergin laktoositon maitosuklaa, kärsin todella pahasta laktoosi-intoleranssista ja en voi syödä edes vähälaktoosisia tuotteita, olen laittanut asiasta fazerille viestiä noin 2 vuotta sitten mutta mitään ei ole asialle tehty :|

    • Anonyymi

      brunbergilla on laktoositon maitosuklaa ja Fazun Wiener nougat on myös maidoton

    • Anonyymi

      Fazer wienernougat..!loora..!(ei ole halpa loora..Mutta.. )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe