Onkohan muita laktoosittomia suklaita kuin Brunbergin tumma suklaa? Tumma suklaa on voimakkaan makuista eikä siis niin hyvää kuin vaaleampi.
Laktoosittomat suklaat?
11
24288
Vastaukset
- Vähälaktoosista löytyy kyllä
Ainakin Fazermint on vähälaktoosista sekä monissa sekoituksissa on merkittynä vähälaktoosiset. Ainakin Verrattomassa oli jokin, en muista makua. Useat ovat tummaa suklaata, mutta täyte tekee niistä vähemmän voimakkaan makuisia. Suklaakauppaan vaan aikaa mukaan niin ehkäpä löydät uudet herkkusi! Itse asiassa mulla olisi ihan sama homma edessä kuin sulla!:) Syön kyllä tosi vähän suklaata, kun saan ihottumaakin.
- tehdään protesti!
Minusta on suorastaan törkeää, että maitosuklaata ei valmisteta vähälaktoosisena. Laitoin viime joulun jälkeen Fazerille ja Pandalle palautetta netin kautta (löytyy yritysten kotisivuilta), mutta edelleenkään en ole nähnyt uusia tuotteita markkinoilla. Fazer valmisti aiemmin yhtä merkkiä, mutta se lopetettiin viime jouluksi.
Suosittelen: käykää valittamassa asiasta, luulisi asian korjaantuvan, jos tarpeeksi moni valittaa! Tumma suklaa on pahaa ja kaikki muutkin merkit, joita olen löytänyt. Ainoa, jota suostun syömään, on After Eight, kaipaisin todellakin vähälaktoosista maitosuklaata. Kaikkea muuta saa hylana, mutta ei maitosuklaata, en ymmärrä! - Aina pitää tarkistaa
tehdään protesti! kirjoitti:
Minusta on suorastaan törkeää, että maitosuklaata ei valmisteta vähälaktoosisena. Laitoin viime joulun jälkeen Fazerille ja Pandalle palautetta netin kautta (löytyy yritysten kotisivuilta), mutta edelleenkään en ole nähnyt uusia tuotteita markkinoilla. Fazer valmisti aiemmin yhtä merkkiä, mutta se lopetettiin viime jouluksi.
Suosittelen: käykää valittamassa asiasta, luulisi asian korjaantuvan, jos tarpeeksi moni valittaa! Tumma suklaa on pahaa ja kaikki muutkin merkit, joita olen löytänyt. Ainoa, jota suostun syömään, on After Eight, kaipaisin todellakin vähälaktoosista maitosuklaata. Kaikkea muuta saa hylana, mutta ei maitosuklaata, en ymmärrä!After Eightiinkin on ruvettu laittamaan maitojauhetta, tiedoksi! Mutta niissä uusissa, mitä on 150 g pussissa, ei näköjään ole.. On tosiaan muuttunut nuo suklaiden reseptitkin, ilmeisesti maitojauhe on halpa täyteaine. Yhtenä päivänä huomasin, että Geishassa on jopa 9,1 g laktoosia 100 g:ssa suklaata ja se on paljon!! Ehkäpä etsivä vielä löytää omat herkkunsa!
- on listattu
Brunbergin kotisivuilta on luetteloitu tuotteet jotka sopivat laktoosi-intolerantikoille:
* lakritsi, salmiakkilakritsi ja kauralakritsi
* tumma levy
* tumma 60 % suklaa
* sokeriton suklaa
* laktoositon maitosuklaa
* sokeriton riisipatukka
* marmeladit
* minttunappi (vähälaktoosinen, ei maitoa valmistuksessa, voi sisältää pieniä laktoosijäämiä)
* suukot (vähälaktoosinen, ei maitoa valmistuksessa, suklaassa voi olla pieniä laktoosijäämiä; alle 0,1%) - amina
Budapest-suklaat ja Wiener-nougat on tehty veteen. Wiener-nougassa tosin on sitten pähkinää joukossa, jos sille sattuu olemaan allerginen. Maitoproteiini ei muuten haittaa, ainoastaan laktoosisuus ,ellei ole sitten maitoproteiiniallergikko. Se onkin eri juttu kuin laktoosi-intolerantikko. Joskus ongelma laktoosin kanssa voi olla kiperä, että kannattaa toimia kuin maitoproteiiniallergikko eli välttää kaikkea maitoa. Jos taas sietää hylaa (tai intoa) , onkin lievästi intolerantikko. Silloin mahdollisuuksia löytyykin jo paljon enemmän.
Yksi patukka löytyy laktoosittomana, mutta en nyt juuri muista sen nimeä...Fazerin muistaakseni.- maximal
Hei Brunbergilla on uusi laktooasiton maitosuklaa. Ps mitänn suklaata ei tehdä veteen tai maitoon.
- ghoulll
maximal kirjoitti:
Hei Brunbergilla on uusi laktooasiton maitosuklaa. Ps mitänn suklaata ei tehdä veteen tai maitoon.
Kun on lueskellut monia keskusteluja,huomaa että monet sekoittavat laktoosittoman ja vähälaktoosisen. Jossain sanottiin että marianne-karkit ovat laktoosittomia,eivätkä todellakaan ole kuin vähälaktoosisia.Itse on huomannut että kannattaa aina tarkistaa tuoteseloste,eikä luottaa toisen sanomaan:)
Kävin laktoositon.netin sivuilla,siellä on lista laktoosittomista suklaista joita voi syödä.
Esim.
Brunberg suukot
Brunberg tumma suklaa
Candy King, ranskalaiset pastillit
Pirkka ranskalaiset pastillit
Brunberg Riisisuklaa
Wienernougat
Mignon
Brunberg laktoositon maitosuklaa
Budabest
After eight
Tosin tuoteselosteita kannattaa tarkistella,koska ne saattavat muuttua,kuten tuosta after eightistä joku olikin maininnut.
Hankala asia suklaan suhteen,sekun on suurinta herkkuani,mutta varmasti näihin tummiin suklaisiin tottuu ja toivottavasti saadaan enemmän maitosuklaita kauppoihin,niistähän kannattaa antaa palautetta valmistajille.
- Maito- ja vilja-all.
Budabest suklaa sisältää maitorasvaa ja myös vehnää.
Budabestin pakkauksessa lukee, että saattaa sisältää maidon ainesosia, mutta nettisivuilla tuotetiedoissa lukee, että sisältää maitorasvaa, joka käsittääkseni on maidon ainesosa. - Anonyymi
Itse olen miettinyt monta vuotta miksi Fazer ei voi valmistaa täysin laktoositonta maitosuklaata, sillä ainoa maitosuklaa mitä tällä hetkellä voin syödä on brunbergin laktoositon maitosuklaa, kärsin todella pahasta laktoosi-intoleranssista ja en voi syödä edes vähälaktoosisia tuotteita, olen laittanut asiasta fazerille viestiä noin 2 vuotta sitten mutta mitään ei ole asialle tehty :|
- Anonyymi
brunbergilla on laktoositon maitosuklaa ja Fazun Wiener nougat on myös maidoton
- Anonyymi
Fazer wienernougat..!loora..!(ei ole halpa loora..Mutta.. )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768