Opiskelen ammattikorkeakoulussa medianomiksi ja ensi kesänä olisi harjoittelun aika.
Paljonko voin pyytää palkkaa työharjoittelujaksolta kuukausikohtaisesti?
Monethan eivät ole valmiita maksamaan mitään,mutta haluaisin silti yrittää hinnoitella itseni. Olen erikoistunut printtiin ja mainosalalle.
Onko 500 e/kk aivan liian vähän? Entäs 1000 e/kk? Lisäksi tulevan Kelan tuen rajana on tuo 505 e/kk kohti, mutta eikös se jakaudu koko vuoden tuloihin.
Kiitos jo etukääteen
Sopiva palkka työharjoittelujaksolla?
3
1381
Vastaukset
- vinkki!
Medianomeja tipahtelee harjoittelemaan joka oksalta niin paljon, että jos kyseessä on ensimmäinen harjoittelupaikkasi, ehdotan että menet harjoitteluun täysin ilmaiseksi. Tuo on lähes sataprosenttisesti totta, että työpaikat eivät halua maksaa harjoittelijoille mitään eivätkä myöskään maksa. Opastamisesi ja vahtimisesi vie yhden kokeneemman työntekijän panoksen, mikä on hyvä syy maksamattomuuteen. Lisäksi voit jäädä kokonaan ilman paikkaa, jos pyydät siitä palkkaa sillä useimmat tulevat jaksolle palkatta. Jos on pakko pyytää palkkaa, hyvä ohjenuora on että lähes kaikilla aloilla harjoittelijan palkka on alan ko. tehtävän minimipalkasta 70 prosenttia.
- mistä kysyy
Itse suoritin harjoitteluni ilmaiseksi ja olin tyytyväinen, että tuli hoidettua alta pois. Sain minä sentään lounasseteleitä.
Osa luokkatovereistani sai palkkallisen harjoittelupaikan. Yksi sai mainostoimistosta jotain 500 kuussa. Toinen sai Big Brotherin tuotantoyhtiöstä muistaakseni tonnin tai vähän rontin/kk. Kolmas meni erääseen lehteen ja sai Journalistiliiton palkkataulukon mukaisen kuukausipalkan, mitä se nyt on, 1600? - Anonyymi
Ilmaistyötä tekemällä edistät kilpailun vääristymistä ja yhteiskunnan pussilla käymistä eli piilotukea asianomaisille yrityksille. Varsin selkärangatonta toimintaa, kuten yleensäkin media- ja viestintäalalla tavataan olla. Oksettavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990