Kysymys, niin kuin otsikosta jo voikin päätellä on koiranvakuutuksesta.
Onko koirallanne koiravakuutus?
Jos on, niin mistä firmasta?
Mitä kaikkea se kattaa ja mitä ei?
Oletko itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että koiravakuutus kannattaa ottaa?
Mitä koiravakuutus maksaa vuodessa?
Koiravakuutus - kannattaako oikeasti?
3
1429
Vastaukset
Koirallamme on vakuutus, otimme sen heti kun tiesimme pennun saavamme. Vakuutus on sellainen lisäturva, eli JOS isompaa tapaturmaa sattuisi tapahtumaan - esim. jalan murtuminen tms. niin jo yhden vahingon tutkimus/lääkkeet/hoito kustantaa paljon. Tällaisissa tilanteissa vakuutuksella on merkitystä. Onneksi nykyinen koiramme ei vakuutusta paljoa ole tarvinnut, mutta on se hyvä olla olemassa.
Vakuutuksemme on Tapiolasta ja se on markkinoilla olevista kattavin mahdollinen vakuutus: Vakuutukseen sisältyy sairasvakuutus (eli tapaturmien ja sairauksien tutkimukset ja hoidot) ja vastuuvakuutus (eli jos koiramme sattuisi vahingossa satuttamaan vaikkapa toista koiraa tai aiheuttamaan liikennevahingon) ja henkivakuutus (korvaa koiran kuoleman). Vakuutuksissa on tietenkin omavastuu-osa, eli tietyn rajan mukaan omistaja maksaa itse, ylimenevän osan korvaa vakuutus.
Vakuutus ei kata tiettyjä tutkimuksia, jos ne eivät liity mahdolliseen sairauteen. Tällaisia ovat mm.: lonkka- ja kyynerkuvat, silmäpeilaus, rokotukset, hammaskiven poisto.
Vakuutus maksaa noin 300 e/vuosi.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että vakuutus kannattaa ottaa. Koira on perheenjäsen ja siksi sekin tarvitsee kattavan vakuutuksen. Koiran hoidattaminen saattaa olla kallista ja sellaisissa tilanteissa vakuutus on hyvä olla olemassa.
Hintoja todellakin kannattaa vertailla ja kilpailuttaa. Myös vakuutusten kattavuuksissa on eroja, samoin kuin omavastuu-osissa. Tarkkana siis kannattaa vakuutusta hankkiessaan olla.- kannattaa se
jos sitä ei ole, tulee kalliita ongelmia koiran kanssa, murphyn laki ;-)
meillä se on ollu tharvoin tarpeen, mutta olen aina ottanut ja tulen aina ottamaan koiralleni vakuutuksen.. se on muutama satanen vuodessa (kai) ja meillä pelkkä hammaslääkärikeikka maksoi satoja euroja, jotka vakuutusyhtiö korvasi mukisematta.
fennia on toiminut mielestäni ok meidän asioissa. - hhuurrttaa
Olen useastikkin mietiskelly, että olisiko vakuutus tarpeellinen, mutta koirallani ei kuitenkaan ole vakuutusta. Ja tähänkin päivään asti (5v) olisin maksanut vakuutusta tyhjästä. Toki jotain yllättävää voi aina sattua, jolloin vakuutus on todella kätevä, mutta varmasti ilmankin pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109