Matka muistoihin

Voin vakuuttaa
että katsoessasi minuun
olet erehtynyt siitä mitä näet.

Voin hymyillä Sinulle
yhtä salaperäisesti
kuin maalauksen väsymätön Mona-Lisa
mutta vain kipeimmän peittääkseni.

En tartu ryöppyäviin lauseisiisi
kuuroudun
ja hymynikin suljen.

Tietämättäsi
palaan yhä uudelleen Pariisiin
sinne missä kanssasi kerran
kuvittelin kuulleeni enkelten laulun
akordeonin sävelten hyväilyssä.

Sinä olit silloin dyyni
jolla vartaloni lepäsi
tänään olen kadottanut jo merenkin
ma cheri.

18

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iivari

      kohta " olit silloin dyyni jolla vartaloni lepäsi"...ai-jai...eri toten hyvä, tosin koko teksti. Bråvo. :))

      • lindalinda1

        Olen otettu sanoistasi, Sinä suuri runoilija itse
        ja nöyränä kiitän.


    • padme_amidala

      runosi on mykistyttävä aarre tällä palstalla. Sille ei löydy laatusanoja, koska sen synnyttämä tunne ei ola sanoin kuvattavissa.
      KIITOS lukuhetkestä : )

      • lindalinda1

        Huhhuh mikä ylistyssanojen ryöppy palautteesi on,
        en tiedä miten osaan kaiken tuon ottaa !
        * aarre * kin vielä.

        Tuskin olen milloinkaan saanut kaltaistasi palau-
        tetta. Olen todella hämilläni, mutta myöskin mie-
        lissäni - tietenkin.

        Kiitos ei taida tuntua missään, mutta sanon sen
        vielä painottaen

        k i i t o s

        Sait päivääni suuren ilon.


    • kaaru

      Taas sen teit
      puit sanoiksi kauniiksi
      sen mitä ajattelen usein

      Hymyilen
      et näe kuinka sisin huutaa
      Silmäni säteilevät
      peittävät kyyneleet

      Sanani iloiset
      estävät sanat katkerat
      Säilytän Sinut muistoissani
      aarteeni...Rakkauteni

      • lindalinda1

        Kirjoitit runon runoani vastaan, ja jotenkin tun-
        tuu siltä, että se synnyttää väkisinkin toisen
        runon vastakappaleeksi;

        Kätken hymyni taakse paljon
        paljon enemmän kuin uskotkaan
        etkä tiedä
        että silmäni ovat sammuneet Sinulle.

        Olet minulle enää rutiinia
        käteni ovat viilenneet ihollasi
        ja kosketus on enää muisto.

        Kiitos Kaaru, että minä rakastan noita vastaruno-
        jasi.


    • tomppa2006

      ...joita sinä kauniin rakkausrunon muotoihin puet. Tosi tunteellinen ja herkkä, tomppa tykkää...

      • lindalinda1

        niitä kauneimpia muistoja on niin ihanaa muistel-
        la, vaikka tässä runossani ei ole oikeista muis-
        toista edes kyse. En ole käynyt koskaan Pariisis-
        sa, mutta muistui jotenkin mieleeni vanha runoni
        täällä;

        Cheri
        Kirjoittanut: Rellutar 6.4.2007 klo 12.05

        Louvre ja riemukaari
        ma cheri,
        niillä sanoilla hurmasit minut
        Pariisin taivaan alla.

        Jossain kaukana
        akordeonin vaimea soitto.
        Keinutit sylissäsi,
        itkin.

        Halusin upota
        kaupungin kiihkeänsiniseen rytmiin,
        kuulla vain äänesi.
        Tuntea huuliesi etsivän minut
        kunnes minussa,
        minua tulvit.

        Tuo oli runoni lähde, siitä aloin sitten kehitte-
        lemään uutta.

        Kiitos Tomppa, ihana kuulla että miellytti.


    • Marin Frist

      Sen kaiken, jonka teit tietämättäsi,
      suljin lokeroon, gratiinkovaan.

      Sitä eivät vie tuulet ei tuiskut
      ja miksi
      veisivätkään, ma cheri,
      sinä olet ikuinen.

      Runoproffa, sanasi vievät minua kovaa,
      mutten halua jarruttaa, ikinä:)
      Sinä annat palasia sieluuni,
      joka kerta, kun luen ruonojasi!

      Ystäväsi Marin

      • lindalinda1

        kuinka upea vastaruno, sanattomaksi vetää. Tuon
        olisit voinut tuoda ihan omana runona palstalle,
        minun runoni sisällä se jää monilta huomiotta.

        Tulipa eräs runoni tuosta mieleen;

        Tuntematon sinä
        Kirjoittanut: Rellutar 5.2.2007 klo 15.41

        Vaatii joskus suurta ponnistelua
        sinua ymmärtää
        tulla tietoiseksi sivuistasi
        jotka pursuavat
        kuin tuntemattomia aakkosia

        kuin en sinua tuntisi
        ja kuitenkin.

        Niin -
        olemmehan me tavanneet ennenkin
        hajottaneet itsemme
        toinen toistemme eteen,
        koonneet takaisin pala palalta
        kivulla ja lohdutuksella.

        Pelollakin
        tuleeko huominen meille.

        Vain keveä henkäys poskellesi
        kuin jäiseen peiliin puhallus
        ja sulat

        olet käsieni
        sanojeni muovattavissa.
        ---

        Tosin tuo on huomattavasti lempeämpi, mutta sil-
        tikin se jostain muistin syövereistä muistui mie-
        leen.

        Kiitos Mari, rakas ystäväni - Sinä olet aarre.
        Sinunkin sanojesi edessä nöyränä olen.


    • Ja muistoihin.
      Seinen varrella, penkillä ja ihana aurinkoinen ilma.
      Se on siinä.
      Runosi vei todella muistoihin.
      Kiitos ja yötä hellää unta.

      • lindalinda1

        on runoni, kuten tuolla edellä sanoinkin.

        Mutta runoissahan voi matkustaa maailman ääriin
        ja kirjoittaa rakkaudesta, vaikkapa Pariisissa.

        Kiitos Margitta ja hyvää uutta aamua.


    • peres

      Aina niin mielelläni kirjoitan tuon otsikon
      En minä saisi mutta kadehdin
      Kadehdin kaikkia, jotka osaavat
      Onneksi minulla on nöyrä mieli
      Ehkä minäkin opin
      Kiitos!

      • lindalinda1

        Kun Sinä lausut " nimeni " se kuulostaa jotenkin
        aina erilaiselta, kuin itse sitä käyttäessäni.
        Saat siihen uudenlaisen soinnin :)

        Kuuleppas nyt. Sinulla ei ole mitään
        kadehdittavaa, kirjoitat itse niin upeita ja kos-
        kettavia runoja. Mutta jokainen meistä kyllä op-
        pii joka päivä lisää kirjoittamalla ja lukemalla,
        usko pois - niin Sinä kuin minäkin.

        Kiitos kuuluu ehdottomasti aina kommentoijalle,
        tässä tapauksessa siis Sinulle - lämmin
        sellainen. Palaan runoihisi, kunhan olen käynyt
        nämä kommentoijani ensin läpi.


    • TöllinLiisa

      Hymyy
      salaperäisyyttä verhoaa.

      Sävel kasvojen
      sen katseen taakse,
      vaieten piiloutuu.

      Mona-Lisa
      Pariisin ihme.
      Kertoa vois niin paljon.
      lindalinal1....Sinunki ne .
      "palaan yhä uudelleen Pariisiin
      sinne missä kanssasi kerran
      kuvittelin kuulleeni enkelten laula
      akordeonin säveleten hyväilyssä".

      Mona-Lisan hymy kasvoillani,
      kuuntelen ylevää musiikkia.

      Hämärä jo laskeutunnu yllemme,
      kiitos Pariisin matkasta........Liisa

      • lindalinda1

        Siis Pariisin " matkasta "

        En tiedä, mistä tuo Mona-Lisa oikeastaan runooni
        edes tupsahti, mutta itse runo kyllä syntyi sen
        vanhan " cherin " muistuessa mieleen.

        Kuinkahan ylevää se taivaallinen musiikki muuten
        mahtaa olla, ja mistä mahdoin senkään lauseeni
        oikein tempaista runoon, en tiedä.

        Hymyten kiitän Liisa sanoistasi ja toivotan hy-
        vää illan jatkoa.


    • ëmo

      Koko runo on upea kuin mikä ja siitä vielä tuo viimeinen "Sinä olit silloin dyyni
      jolla vartaloni lepäsi
      tänään olen kadottanut jo merenkin
      ma cheri." kaiken kruunu!
      Täysillä tästä on tykättävä : )

      • lindalinda1

        Sinä harvoin vieraileva ystäväni, ihanaa että
        olet kalliista ajastasi suonut runolleni
        hetkisen - annan arvoa sille.

        " Takerruit " samaan lauseeseen, kuin
        muistaakseni mr Iivari. Mutta kaikki tuo jolla
        runoani Sinäkin ylistät, vetää kyllä kirjoittajan
        jälleen hämilleen.

        Suurensuuri kiitokseni, jään hämmentyneenä pures-
        kelemaan tätä kaikkea mitä osakseni olen saanut.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe