Elikkä ikä 17 vanhemmat eronneet ja huoltajalla ei häävit tulot velkoja. Ajattelin tässä muuttaa niin paljonko se asumistuki n. olisi? jos muut tulot kerrotte ( opintotuen tiedänkin ). Ja kaupunki varmasti valitsee asunnon vai saako itse päättää?
Paljonko asumistuki noin..?
6
2262
Vastaukset
- meinaakkos
muuttaa vaan siks et saisit asumistukea?!
Mitä jos "aattelisit" mennä vaikka sivuhommiin opiskelus ohella ja auttaisit siinä samalla sitä huoltajaas. Kyllä sä sinne omaan asuntoon vielä ehit valmistuttuasikin. - hajj
Mitäs kyselet kun 'opintotuen tiedätkin'
saat opintotuen asumislisää, jos saat. Et asumistukea. Se on työttömien rahaa.- ei ole ainoastaan
työttömien rahaa!
- yhtään
Jos olet opiskelija, et luultavasti saa yleistä asumistukea laisinkaan. Opiskelijat saavat yleensä opintotuen asumislisää, joka on 80% vuokrasta, maksimissaan vähän päälle 200€/kk. Tämän lisäksi sitten opintoraha ja opintolaina.
- omt
Jos olet opiskelija saat asumislisää, jos taas työtön sitten asumistukea. Kelan sivuilta löytyy tietoa siitä kuinka paljon jompaakumpaa. Kaupunki tms tarjoaa hakemuksen perusteella asuntoa, sinä päätät haluatko ko. asunnon.
- noin vain saa
Alaikäisenä et itse voi kirjoittaa vuokrasopimusta, huoltajan pitää se tehdä, joten viime kädessä huoltaja vastaa asunnosta. Onko huoltajasi valmis siihen? Monet kaupungit eivät myöskään vuokraa lainkaan alaikäisille. Opiskelija-asunnon voit ehkä helpommin saada. Yksityisiltä voi myös kysyä, mutta harvempi niistä vuokraa alaikäiselle. Asumislisä riippuu vuokrasta, jos saat täyden opintotuen niin varmaan saisit myös täyden asumislisän ja opintolainan takauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978