Sovituksen virka

2. kor 5:18. Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran.
19. Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
20. Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.
21. Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.
1. Jumalan työtovereina me vetoamme teihin: ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää turhaksi!
2. Hänhän sanoo: - Oikealla hetkellä olen kuullut sinua, pelastuksen päivänä olen tuonut sinulle avun. Juuri nyt on oikea hetki, juuri nyt on pelastuksen päivä.

Room 1:5. ja häneltä minä olen saanut armon ja apostolinviran, jotta hänen nimensä kunniaksi johtaisin ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen.
6. Näitä Jeesuksen Kristuksen kutsumia olette myös te.
7. Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille.*

APT 2:35. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.
36. Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi* - - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37. Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
38. Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä - keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."
41. Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.


Nämä kohdat mielestäni kertovat paljon siitä, mikä uskovan tehtävä on.

9

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abimelek

      Olet valinnut tärkeitä paikkoja Raamatusta tähän.
      Kiitos Jumalalle näistä sanoista.

      Jes. 9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus.
      Jes. 9:2 Sinä lisäät kansan, annat sille suuren ilon; he iloitsevat sinun edessäsi, niinkuin elonaikana iloitaan, niinkuin saaliinjaossa riemuitaan.

      Jes. 9:3 Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä;
      Jes. 9:4 ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan.
      Jes. 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
      Jes. 9:6 Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

      Poissa ovat kaiken maailman vaativat vaarit heidän uhkauksineen, voimme vain hymyillä säälien kun he vaahto suusta pursuten lukevat Jeesuksen verellä puhtaaksi pestylle kirkkokansalle uhkauksiaan ja madonlukujaan.
      Se on valtava ilo, kuulkaa veljet ja sisaret Herrassa.
      -------
      Koko maailma mullistuu kun sydämelle avautuu se tosiasia, että minun autuuteni on Jumalan tekemä, ja että hän lahjoittaa sen minulle ansiottomalle siksi, että hän rakastaa minua.
      ------
      On kokonaan eri asia puhua näistä teoriatasolla, kun se että sydän kokee nämä tosiksi. Silloin alkavat ylistyslaulut soimaan, ja koittaa rauha ja vapaus Jeesuksessa Kristuksessa.

      Kiitos Jeesus, hallelujaa!!!

      • vaativat vaarit

        Näin puhuvat Feetu Paksuniemen veljet.


      • Abimelek
        vaativat vaarit kirjoitti:

        Näin puhuvat Feetu Paksuniemen veljet.

        Kuuntele tarkoin, niin keltaisen nesteen loiske kuuluu selvästi. Sinä Paksuniemen pullea poika.
        Jos osaisit niin häpeisit!!


      • YKS*vaan

        kristitty. miksi lainaat juutalaisten tekstejä.


      • Abimelek
        YKS*vaan kirjoitti:

        kristitty. miksi lainaat juutalaisten tekstejä.

        Room. 2:28   Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        Room. 2:29   vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.


      • Yks*vaan
        Abimelek kirjoitti:

        Room. 2:28   Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        Room. 2:29   vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

        on Paavalia joka oli loikkari, kuten varmaan tiedät.
        Paavalihan ei muuta teekään, kun halventaa juutalaisia. Sieltä Lutherkin sai juutalaisvihansa.
        Voiko oikea usko perustua yhden kansan vihaamiseen ja halventamiseen.

        Täytyy sanoa , että Jeesus tekee sitä myös, puhuu omaa kansaansa vastaan.


      • Abimelek
        Yks*vaan kirjoitti:

        on Paavalia joka oli loikkari, kuten varmaan tiedät.
        Paavalihan ei muuta teekään, kun halventaa juutalaisia. Sieltä Lutherkin sai juutalaisvihansa.
        Voiko oikea usko perustua yhden kansan vihaamiseen ja halventamiseen.

        Täytyy sanoa , että Jeesus tekee sitä myös, puhuu omaa kansaansa vastaan.

        Sinä loikkari olet Matti, kuuma kadotus osottaa sinua!


      • teutatess
        Yks*vaan kirjoitti:

        on Paavalia joka oli loikkari, kuten varmaan tiedät.
        Paavalihan ei muuta teekään, kun halventaa juutalaisia. Sieltä Lutherkin sai juutalaisvihansa.
        Voiko oikea usko perustua yhden kansan vihaamiseen ja halventamiseen.

        Täytyy sanoa , että Jeesus tekee sitä myös, puhuu omaa kansaansa vastaan.

        Mutta ei saman asian suhteen kuin matti
        Hän puhui siksi, että vaikka Fariseus olikin juutalainen , hän ei ollut sydämestä uskovainen . Jeesus ei koskaan puhunut uskovaiselle niin .

        Mitä tulee sinun loikkariin (Paavali) Oli Hän ainakin 100 000 kertaa parempi ihminen kuin matti

        Voi koska heille oli annettu etsikko aika jota eivät käyttäneet hyväksi , niin kuin ei mattikaan .


    • teutatess

      "Me pyydämme Kristuksen puolesta : antakaa sovittaa itsenne JUMALAN kanssa "
      Puhdas , väärentämätön evankeliumi esittää JUMALAN KRISTUKSESSA sovitetuksi ,armolliseksi ISÄKSI , joka tahtoo , että me tunnistamme ja uskoisimme hänet sellaiseksi . "Sillä JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN ,JA HÄN USKOI MEILLE SOVITUKSEN SANAN (v.19) NIIN JUMALA ON RAKASTANUT MAAILMAA , ETTÄ HÄN ANTOI AINOKAISEN POIKANSA , JOTTA KUKA IKINÄ HÄNEEN USKOO , SE EI HUKKUISI , VAAN SAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN "
      Joh, 3:16

      Mutta väärä, nurinkurinen evankeliumi ei esitä Jumalaa Kristuksessa sovitettavaksi, vaan sellaiseksi Jumalaksi , jonka meidän itse pitäisi lepyttää ja sovittaa ,käyttäen apuna jonkun verran Kristuksen ansiota ! Tällä tavoin ja tälläisellä opilla ei voi milloinkaan mikään tosi usko Jumalan ARMOON KRISTUKSESSA SYNTYÄ , VIELÄ VÄHEMMIN VOIMASSA PYSYÄ . PÄIN VASTOIN SYNTYY SITEN murheellisissa sieluissa levotonta ja turhaa armon tavoittelua , jota he eivät kuitenkaan koskaan sellaisen opin kautta voi varmasti löytää.

      Vielä vähemmin varmuudella siitä pitää kiinni , niin kauan kuin he eivät usko sitä JUMALAN ARMOA, joka ilman kaikkia töitä ja ilman kaikkia ansioitamme, mahdollisuuttamme on meille Kristuksessa lahjoitettu ja evankeliumin kautta tarjottu,vieläpä kasteessa annettu . Mutta kuinka he voivat uskoa tähän armoon, heille jo lahjoitettuna ja annettuna , kun sellaista ei heille julisteta (Room. 10:14 ) Emme voi valittaa saarnaajien puutetta , mutta harvinaisia ovat kuitenkin sellaiset saarnaajat ,jotka itse elävät Jumalan Pojan uskossa . Sekä puhtaasti ja selvästi saarnaavat Hänen Evankeliumiansa . Jos tämä jonkun mielestä , on liian ankarasti sanottu , niin ajatelkoon hän , ettei se aika , jossa nyt elämme , suinkaan voi olla parempi kuin se , jona Apostolit elivät .

      Mutta nyt lausuu Paavali aikansa opettajista: KAIKKI HE ETSIVÄT OMAANSA EIVÄTKÄ SITÄ, MIKÄ KRISTUKSEN JEESUKSEN ON . fIL. 2:21

      Kuitenkin tiedämme, että silloin oli hyvin monta mainiota ja uutteraa opettajaa , sillä Kristikunta oli silloin ensimmäisessä kukoistuksessa ja nuoruutensa voimassa . Mutta jos ne silloinkin olivat harvat , jotka etsivät sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on, paljon enemmän nyt , jolloin elämme uskottomuuden ja luopumisen viimeisiä aikoja .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe