Oletko jo suunnitellut, mitä teet eläkkeellä

vai elätkö päivän

kerrallaan,koska jokainen päivä on mahdollisuus johonkin uuteen,mites on,hitzaaja ja muut karvakuonot ja mamssellit?
Ite en suunnittele,sillä vois olla aika tylsää olla vaan...ettei olirtöissä meinaan....kun en mittään harrastakkaan sen kummemmin...en edes yöjuaksua

25

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilanne on sama eläkeläisellä, kuin muillakin.
      Jokainen päivä on uusi mahdollisuus.

Jos sen on aiemmin sisäistänyt, niin se ehkäpä jalostuu vielä eläkeiällä, koska arki ei ole niin kelloon ja paikkaan sidottua, kuin työelämässä puurtavilla?

Olen jo alle viiskymppisenä saanut työtunnit täyteen, ja kolmas vuosi on menossa 'oikeana' työkyvyttömyyseläkeläisenä.

Nyt on terveyskin sen saanut 'jalan sijaa'(niskalenkin) kehosta ja mielestä, niin antaa arvon jokaiselle aamulle, kun saa herätä uuteen päivään.

Onneksi tekemistä riittää ja mahdollisuus harrastaa, pääosin käsillä tekemistä.

• Otto-Vaan

Aina jonkinlaista osviittaa antavaa viikko ja
      kuukausi ohjelmaa on laadittava.Niihin vain tuppaa
      tulemaan äkillisiä muutoksia,sehän sitten ei tee
      päivästä niin yksitoikkoista.

Joskus sanonta: Kiire on kuin eläkeläisellä!Pitääkin paikkansa.:)

• vapaus!

työeläkkeelle,sitä ennen seurasi muutama vuosi myöskin"joutenoloa" työttömänä.

Päivääkään en vaihtaisi,on ihanaa kun ei kello sanele ajankäyttöä ja saa vapaasti valita mitä tekee ja tekeekö mitään...
        JOskus vierähtää pitkä aika jonkun joutavanpäiväisen asian tiimoilta,terveyttä kun vain riittää,niin mikäpä tässä on köllötellessä...
        Nyt saa juosta muut,nuoremmat,on heidän vuoro!

• suvituuli55
        vapaus! kirjoitti:

Päivääkään en vaihtaisi,on ihanaa kun ei kello sanele ajankäyttöä ja saa vapaasti valita mitä tekee ja tekeekö mitään...
        JOskus vierähtää pitkä aika jonkun joutavanpäiväisen asian tiimoilta,terveyttä kun vain riittää,niin mikäpä tässä on köllötellessä...

kaksi kuukautta työttömyys eläkkeellä hyvin on mennyt tietokoneen käyttöä opetellessa

• tuskin lisättävää
        vapaus! kirjoitti:

mutta saako olla samaa mieltä?

"Taiteillen" pätkätöiden kautta putkeen ja siitä työttömyyseläkkeelle.
        Eli, olen tälle palstalle "yli-ikäinen".

Jotkut eläköityneet tuntuvat tuhautuneina todistelevan "kiireitään"!
        Ovatkohan aivan "täyspäisiä"?

• Otto-Vaan
        tuskin lisättävää kirjoitti:

mutta saako olla samaa mieltä?

"Taiteillen" pätkätöiden kautta putkeen ja siitä työttömyyseläkkeelle.
        Eli, olen tälle palstalle "yli-ikäinen".

Jotkut eläköityneet tuntuvat tuhautuneina todistelevan "kiireitään"!
        Ovatkohan aivan "täyspäisiä"?

Ole väittänytkään olevani täys päinen,vajaaksi
        tuntuu jääneen sen verran hölskyy.:)))

Lainatakseni erään komisarion sanoja:Eihän sitä muuten eläkkeelle pääsisikkään..:)

• hitzaaja

..suunnitellut..myyvänsä koko suomalaisen omaisuuden
      ja muuttavansa pattajalle.

Ku on niiin ihania nuoria naisia. ;)

• Kaivanto

olet niitten NIIIN ihanien nuorten naisten mielestä NIIIN ihana vanha ukko!!! ;)

• hitzaaja
        Kaivanto kirjoitti:

olet niitten NIIIN ihanien nuorten naisten mielestä NIIIN ihana vanha ukko!!! ;)

..kun oikein oivaltaa tän elon.

Ei täällä kannata katsoa kitisevää muijaa viimeisiä päiviä. Vaan katsoa iloisia hymyhuulia.

Ja siellähän niitä olisi vaikka mukaan asti?...mut nekin näyttävät leipääntyvän täällä nuorempien miesten kanssa?..

• Kaivanto
        hitzaaja kirjoitti:

..kun oikein oivaltaa tän elon.

Ei täällä kannata katsoa kitisevää muijaa viimeisiä päiviä. Vaan katsoa iloisia hymyhuulia.

Ja siellähän niitä olisi vaikka mukaan asti?...mut nekin näyttävät leipääntyvän täällä nuorempien miesten kanssa?..

muijakin sitte lakkaa kitisemästä, kun viettelet viimeisiä päiviä.
        - Huomaatko, toivon pelkkää hyvää sinulle?

• ei ole vielä kuin että aion matkustella ja laittaa ihan pienen kasvimaan ja muuttaa rivtalo-osakkeeseen keskustaan :) Saapas nähdä pääsenkö eläkkeelle lainkaan kun eläkeikä näyttää karkaavan niin ettei sitä kiinni saa.

• susa51

Eiköhän eläkkeellä tule tehtyä niitä samoja mitä ennenkin. Toivottavasti vain kunto säilyy, pääsisi vaeltamaan ym. Nykysellää toivon vain että saisin oltua työssä, siihen asti kun eläkeikä koittaa. Karttuisi eläke siinä, eiköhön paras ottaa päivä kerrallaan!

• Per Saukko

En, en, en!

• Pirre*

ole myöhäistä, aloittaa yöjuoksua :)

Mutta, ajattelin että sitkunsitkun..olen eläkkeellä alan harrastaa kaikkea...alan lukemaan uudelleen, käyn jossain jumppapiirissä, laulamassa jossain mummokuorossa jne. jne..tai vain olen jossain kivassa piilossa :)

• hitzaaja
    • tammikuun likka

Töis ny ainakin 68 vuotiaaksi asti, jos terveyttä piisaa. Sen jälkeen alan päiväkodin mummoksi :)) paappa vain puuttuu.
      Kait se menee pitkälti lasten ja lastenlasten kanssa touhutessa...ehkä.. Nämä on nyt tämänhetken ajatuksia, mutta mielipiteeni voin muuttaa tilanteen muuttuessa.
      Matkustelu ei ole koskaan kiinnostanu ja jos kuitenkin tekis mieli matkustella niin sitten täs omas maas.

Ei, en ole suunnitellut eläkepäiviä vielä, paitsi tuon päiväkodin mummojutun.

• paljonkin, kunhan nyt niin pitkälle ehdin. Työnteko tulee vielä haittaamaan harrastuksiani ainakin 5 vuotta....

• HTZA

On aina päättynyt siihen että töissä ollaan ja loppua ei näy.
      Pöytälaatikkokirja on munullakin ja haaveena on sen loppuunsaattaminen, joskus.
      Säveltämistä olen harrastanut ja soittelen tekeleeni sitten tietokoneella.
      Siinä ne kaksi asiaa joiden vuoksi eläkettä odottelen.
      Tämän hetken eläkemääräni tiedän suurinpiirtein juuri KELA: sivuilla laskettuna.

Olen laskenut että se tulee riittämään yhden huoneen vuokraan, viskiin, paperiin ja nettiyhteyteen. Kalvehkeet kyllä ovat valmiina ja riittävät.
      Enpä minä muuta paljon haluakaan.
      Hiekkarannat ja räntäsade Levillä eivät koskaan ole olleet minun juttuni. Tilillä pyrin pitämään sen verran että pärjään jos tulee jotain yllättävää eteen.
      Vaikkapa uusi leskirouva.

• sithän mulla ei oo

mitään mahiksia,kun oon "elävän leski"
        ;D

• HTZA
        sithän mulla ei oo kirjoitti:

mitään mahiksia,kun oon "elävän leski"
        ;D

Mutta leskirouvat ovat eronneet ilman omaa syytään joten heillä on hellyys yleensä tallella.
        Useimmiten heidän eroaan ei ole pilattu riitelyllä ja katkeruudella.
        Se ongelma kyllä on, mikä minutkin laittaa usein vaihtamaan, että turhan vahva omistus- ja koulutushalu on vielä heillä tallella.

Ja heillä on koko omaisuus, ei puolta.

Ja koska tänne kaivattiin jonkinlaista merkkiä mielenliikkeistä ja kuvausta ruumiinkielestä viestiä kirjoitettaessa laitan tähän tällaisen:

:)

• tammikuun likka
        HTZA kirjoitti:

Mutta leskirouvat ovat eronneet ilman omaa syytään joten heillä on hellyys yleensä tallella.
        Se ongelma kyllä on, mikä minutkin laittaa usein vaihtamaan, että turhan vahva omistus- ja koulutushalu on vielä heillä tallella.

Ja koska tänne kaivattiin jonkinlaista merkkiä mielenliikkeistä ja kuvausta ruumiinkielestä viestiä kirjoitettaessa laitan tähän tällaisen:

Sä oot hyvä oppimaan ;)))

• mut petettiin ja pistin
        HTZA kirjoitti:

tyypin ulkoruokintaan,mukaansa otti ahterinsa,kahdesta kappaleesta,tuulen huuhtomana.
        Minä sain kaiken muun.
        Enkä oieesti huoli hetekaani muita kuin yhden illan iloja....
        paitsi että valehtelen...kiitos ei, ei ollenkaan!
        ;D se wanhanpikan uraa suunnitellut!

• pääraide hukassa
        HTZA kirjoitti:

sinulle hazzzazzaaa ,,mitä sanoit meistä leskifrouvista.

Omistus ja koulutushalusta olen kyllä eri mieltä.

Riippuu tietysti , miten pitkä suhde on ollut , kun yksin jäät.
        Kyllä kai miesleskilläkin on jonkinlaiset piintyneet tavat, yrittävät soveltaa uuteen kumppaniin , jos sellainen on.
        En tiedä ,kun ei ole kokemusta ....mutta juttuja ja juoruja aina kuulee.

Tätäkään ei tietenkään pidä yleistää!

• Olen suunnitellut muutamia erilaisia vaihtoehtoja riippuen senhetkisestä fyysisestä kunnostani ja aivokapasiteetistani. Samoin myös muutaman vaihtoehdon olen suunnitellut siltä pohjalta, mikä on myöskin taloudellinen mahdollisuuteni.

Olen energinen, omapäinen, vaihtelunhaluinen ja myöskin levoton luonteeltani jo nyt, niin ei se tulevaisuus ikääntyneenä kyllä seesteiseltä ja harmooniselta vaikuta. Vaikeuksia on siltä pohjalta varmasti ennakoitavissa. Ja senvuoksi satsaaankin sellaisten suunnitelmien tekemiseen mitkä tukevat minun omillaan toimeen tulemista.

• Xinorina

teen niin pitkään kun töissä pidetään. Ei oikein muu auta. Mutta tahtia vois hiljentää.
      Sitten voisi olla mukavaa löytää joku kiva mies menoja tasaamaan ja muutenkin. Vaikuttaa vähän siltä, että yksin elävien eläkeläisten talous on tulevaisuudessa aika kuralla. Kurjaa luettavaa ovat nykytutkimuksetkin, joiden mukaan yli 75-vuotiaat naiset ovat niitä kaikkein köyhimpiä.
      Varotoimiin olen ryhtynyt, mutta tuskin riittää.
      Onhan elämässä muutakin kuin raha, mutta just nyt se huolettaa eniten, kun tulevaisuutta miettii.

Ihanne olisi tosiaan, jos löytyisi se mies, jonka kanssa vaikka matkustelisi.

Tämmöisiä tässä aamutuimaan tuli mieleen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      692
      3682
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2788
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1761
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1652
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1631
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1603
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      375
      1551
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1520
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1379
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1293
    Aihe