Kauanko masennus voi kestää?

Michiko25

Kuinka pitkiä masennusjaksoja teillä on ollut? Minulla tämä vuosi on ennätys. Onko kukaan kuntoutunut sairaslomalta takaisin työelämään? Mitä pitäisi tehdä, kun olen vielä nuori (25v)? Kuinka pitkään sairaslomalla voi jatkaa, vai pitäisikö suunnitella varhaiseläkettä tai jotain (en halua kuolla)?

Minulla on ollut 19-vuotiaasta diagnoosi, kaksisuuntainen mielialahäiriö ja myöhemmin toinen diagnoosi (rajatilapersoonallisuus) päälle. Lääkkeet, yksilöterapia ja sairaalahoito eivät ole toimineet minulla.

Olen hirvittävän väsynyt, nukun yli 12 tuntia vuorokaudessa. Minulle on kertynyt kovasti ylipainoa. Olen aivan apaattinen ja aloitekyvytön. Fyysisiä sairauksia ei ole löytynyt (esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa epäilty).

Aion jättää yliopisto-opinnot toistaiseksi. Osa-aikatyön lopetin viime keväänä. En jaksa harrastaa mitään enkä ole enää mistään kiinnostunut. Sosiaaliset kontaktini ovat siis kadonneet. Puolisoni on 5 päivää viikosta helvetin kuusessa töissä. Luultavasti olisin muutenkin aika ikävää seuraa, koska itken usein enkä muista, milloin olisin viimeksi nauranut.

Elämälläni ei ole suuntaa eikä tarkoitusta. Eniten minua harmittaa se, että olen ollut kaunis, älykäs ja luova, mutta menettänyt kaikki nämä ominaisuudet. Väsymys tukahduttaa.

9

1087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsestä > > >

KOSKA ON VAMIS MUUTOKSEEN ? Tosi on...
      Täytyy vain löytää usko ja toivo tulevaisuuteen.
      Ja myöntää että kaikki riippuu itsestä.

Olin tuossa samassa tilassa pitkään.
      NUKUIN YHTÄ PALJON KUIN SINÄ NYT.
      Kunnes väsyin eläkkeellä olemiseen. Saan edelleen eläkettä, mutta toimin kaikenlaisessa toiminnassa. Esim. tukihenkilönä ja ryhmä ohjaajana.

Käy kysymässä luontaistuotteita piristykseen:

Vertaistukiryhmät, jossa muita samassa tilanteessa olevia. Ei ole pakko tehdä eikä puhua mitään.

WWW.MTKL.FI > KUNTOUTUS KURRSSIT

• auttoi

vasta Lito lääkitys.Vuosia kokeiltiin eri lääkkeitä,joista mistään ei ollut apua.Nyt ollut
        tasainen olo ei masennusta eikä maniaakaan.
        Yritän viettää mahdollisimman tasaista elämää.

• vain yrtti voi auttaa
        auttoi kirjoitti:

vasta Lito lääkitys.Vuosia kokeiltiin eri lääkkeitä,joista mistään ei ollut apua.Nyt ollut

Kemiaallinen lääkitys ei korjaa mitään, ainostaan paikkaa tilannetta mikä jossain vaiheessa puhkeaa vain pahemmaksi, viimeistään siinä kohtaa kun lopetat lääkkeiden syömisen. Itse ainakin olen mielummin sairas kuin lääkekoukukussa koko lopun elämää, huumeista on jo koettu se, ryynien kanssa en sitä halua.

• alkup.
        auttoi kirjoitti:

Olen kokeillut vuosien mittaan kymmeniä eri lääkkeitä. Lääkkeet joko eivät tehonneet ollenkaan tai haittavaikutukset olivat liian suuria. Mielialantasaajia (Lito, Lamictal), masennuslääkkeitä (SSRI, SNRI), psykoosilääkkeitä, rauhoittavia yms. Tällä hetkellä Seroquel 50 mg illalla (auttaa nukahtamiseen ilman riippuvuutta), Xanor 3 x 0,5 mg sekä uutena MAO-estäjä Moclobemid (ei ole auttanut vielä , käyttänyt vasta 2 viikkoa).

Erilaisia huumeita olen kokeillut. Amfetamiini nuuskaamalla tai syömällä auttaa: väsymys, aloitekyvyttömyys ja keskittymishäiriöt häviävät. Vuosia sitten käytin piriä säännöllisesti, tänä vuonna muutama kokeilu on poistanut kaikki psyykenongelmat väliaikaisesti. Sanoin tämän asian rehellisesti lääkärille: mieluummin käyttäisin jotain laillista ja puhdasta lääkettä epäpuhtaan katukauppa-aineen sijaan, jos sellainen vain auttaa.

Kuitenkin, jos vaihtoehtoina ovat vain amfetamiinin käyttö, eläminen jatkuvassa masennuksessa ja horteessa tai itsemurha, en ole valmis luopumaan elämästäni. Helppoja ratkaisuja ei kai ole.

• niitä?

Ensimmäinen kysymys masentuneelle pitäisi aina olla: Onko sinulla amalgaameja? Jos on, tässä on melkoisella varmuudella syy siihen miksi olet masentunut. Eli jos löytyy niin menet poistamaan ne, ja ihan kaikki, jollekin biohammaslääkärille joka oikeasti tietää mitä tekee.

• yhteyttä

bipolaarisuuden kanssa!!! Kuin ei monen muunkaan sairauden kanssa.

• alkup.

25-vuotiaalla? Minä vuonna sellaisia käytettiin? Ei ole reikiä hampaissa.

• onjotain

• edelleen
        alkup. kirjoitti:

25-vuotiaalla? Minä vuonna sellaisia käytettiin? Ei ole reikiä hampaissa.

Kyllä amalgaamia käytetään edelleen Suomessa,
        tosin vähemmän kuin ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1732
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1455
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      76
      1283
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1173
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1075
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      999
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      970
    8. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      7
      963
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      880
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe