Aurauskulmat takuuseen??

kuuluuko

Kuuluvatko aurauskulmat takuuseen - kesärenkaan reuna oli pahasti kesällä kulunut ja nyt pitää kulmat tarkistaa. Joutuuko lystin maksamaan itse ??

7

3073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarnanen

joutuu, meillä c-sarjan Mercedes jolla ajattu renkaiden vaihtoon mennessä 23000 km. Molemmat etukumit ulkoreunasta vaihtokunnossa (225/45/17). Mentiin aurauskulmien säätöön siinä uskossa että menee takuuseen niin säätö kuin renkaatkin. Eipä mennyt kumpikaan. Myönsivät että joo auraus on vähän pielessä, mutta olisi pitänyt huomata ekan 15000 km aikana. 100 Euroa kiitos.

• tottakai

Tottakai, miksi ei menisi ?

Selvä valmistusvika.

• nipponisti

Tuskin menee, fordilla vedotaan aina siihen että auton omistaja tai käyttäjä on voinut itse aiheuttaa kulmien muuttumisen. Esim. ajamalla.

• Nimetön

huoltokirjasta.Takuu puöräkulmilla on eka huoltoon asti tai vuosi.

• tdci kuski

menee.

• Wetteri kusee...

...sekä Ford kusee.
      Alla uusi Mondeo -07 TDCi, ajoin kesärenkailla
      15000km ja eturenkaat sisäreunasta täysin sileät.

Wetteri vaati, että ostan autooni ITSE uudet kesärenkaat kuluneiden tilalle sekä maksan itse aurauskulmien säädön. Ja kun tähän en suostunut, niin tein asiasta reklamaation suoraan Fordille.
      Odotin että auto laitetaan kuntoon takuun turvin, mutta paskan marjat...Sama saatanan sössötys oli Fordillakin...."olisi pitänyt huomata vika aiemmin"

Taas kerran nähdään kuinka asiakasta kustaan silmään.

Eli jos ostat uuden auton, niin kysy samalla kuuluuko kauppaan oikein suunnatut pyörät.

Nyt maksan itse uudet renkaat kuin aurauskulmien säädönkin...Ei minulla ole aikaa taistella kuluttajaviranomaisten kanssa asiasta.

• kuuluuko

81 euroa teki se lysti ja kun kyse oli takarenkaasta ei sitä huomannut.

Kuluminen tapahtuu niin hitaasti, että sen huomaa vasta kun on aivan liian myöhäistä, jollei ole erityisen tarkka ja seuraa tilannetta säännöllisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe