mille kaikille olet allerginen?
itellä nämä allergiat:omena,päärynä,pähkinä,persikka,aprikoosi,
tuorekurkku,tomaatti,salaatti,banaani,luumu,mango,
taateli,chili ja mansikka.
Gallup
8
1273
Vastaukset
- nalle22
kaikki vihannekset tuoreena (ei kurkku), lähes kaikki hedelmät, paitsi vesimelooni, banaani ja viinirypäleet..sitrushedelmät, palkokasvit, merenelävät, mansikka, raaka peruna, kananmuna ihan myrkkyä, kala....en muista onko tossa kaikki....sit lisäks vielä kaikki muut siitepölyt paitsi pujo...
näiden lisäks vielä astma joka pahentaa varsinki kesäaikaan kaikkia allergioita. - jonna14
Mulla allergiaa aiheuttaa mausteet (curry-mausteseos, inkivääri, kumina, kurkuma, korianteri, chili ja pippurit) palsternakka, omena ja raaka porkkana keväisin, päärynä, kiivi,kesäkurpitsa,tomaatti, juuriselleri, varsiselleri, palsternakka, mango, persilja, rucola, sitrukset, avokado, useat yrtit ja kaikkien heinien siitepölyt, koivun, lepän ja pähkinäpensaan siitepöly ja pujo. Lisäksi mulla on astma joka (nalle22:ta lainaten) pahentaa kisäeisin kaikkia oireita. :(
- JannaS
Ruuista omena, päärynä, luumu, persikka, paprika, herneet, pavut, idut, tomaatti, peruna, banaani, saksan- ja hasselpähkinä sekä maapähkinä.
Siitepölyistä koivu, heinät.
Eläimistä varmaan kaikki joilla on karvaa ja pari muuta... Kissa ja hevonen testin mukaan pahimmat, oman kokemuksen mukaan kamelit ovat vielä pahempia.
Muista aineista lateksi.
Yllättävän vaikeaa listata allergioita tällä tavalla. Näiden kanssa, kun on elänyt vuosia, ne vähän niin kuin muuttuvat osaksi elämää, enkä ole enää kaikkien ruoka-aineiden kohdalla ihan varma olenko niille allerginen vai enkö vain tykkää niistä... =) Näille edellä mainituille olen ihan varma, että olen allerginen. Pari muuta jäi hieman kysymysmerkeiksi, joten en laittanut niitä. - *Kiki*
..allerginen mm. kaikki hedelmät, paitsi vesimelooni, raakana vihannekset, paitsi kurkku, salaatit.., mausteista kaikki vahvimmat, enkä muita edes käytä kuin suolaa, tilliä ja basilikaa.., kananmuna, vehnä, peruna, ruis&ohra (?), pähkinät, manteli, mansikka..
Siitepölyt, heinät, eläimet, huonepöly vähän, lateksi, sperma (tätä juuri selvitän..,ei kovin kiva allergia.. :D), vahvat tuoksut, jotkin huonekasvit ja kukat..
Lisäksi mulla on laktoosi-intoleranssi ja maha ei tykkää tuotteista, joissa on hiivaa..
Mutta tän kaiken kanssa on oppinut elämään melko hyvin..,tuntuu että lähinnä häiritsee muita, kuin itseäni! Varsinkin kylään mentäessä..huoh..
Mitä oireita teille kananmuna-allergisille tulee kananmunasta??
Mulla on välillä parempi olla allergioiden kanssa, esim jos henkisesti on asiat kunnossa ja muutenkin hyvässä kunnossa..,mutta sitten taas jos on stressiä ja vaikka menkat tulossa niin olo on kamala, tuntuu että melkein kaikki aiheuttaa oireita.. :/ - Johnny-boy
Ei mitään todettuja allegioita - voi että!
- Allergia91
Pienenä en saanut syödä kun perunaa, päärynää ja kukkakaalia. Nykyään on vähän helpottunut, mutta allergiat jotka on jääneet ovat hyvin pahoja!
En siedä tippaakaan: Vehnä, ohra, ruis, kaura, kananmuna, kalat/äyriäiset, pähkinät/mantelit, kiivi, maitoa siedän pieneissä määrissä nykyään siedätyksen ansiosta!
Siitepölyt/heinät, eläimet, luonnonkumi... Ja tietenkin allergioiden ansiosta rasitusastama ja atooppineniho! - tinjaaaaaaaa
Mulla kaikki kasvikset, hedelmät ja vihannekset tuoreena, mutta suurin osa myös esim keitettynä/pakastettuna. Kaikki kurkku, banaani, vesimeloni, salaatti... Ei sovi mikään. Pähkinät, kookos, mantelit yms ihan kauheita, henki menee tukkoon kun joku syö niitä vieressä. Mausteetkaan ei käy. Myös laktoosi-intoleranssi on. Maha menee sekasin myös hiivasta. Ihme että viljaa kestää, vaikka pienenpänä epäiltiin jo keliakiaakin...
Ruuan lisäksi kaikki siitepölyt ja heinät, huonepölyt... Villa ja kumi. Eläimistä varmaan kaikki muut paitsi kissat, etenkin hevosen hilse on ihan kamalan allergisoiva. Lisäksi on atooppinen iho ja astma.
Nyt oon 16-vuotias tyttö, mutta pienenpänä tosiaan elin riisillä, perunalla, maissilla ja marjoilla... Toivottavasti nää allergiat tästä vielä vähän helpottais, kovasti yritän pikkuhiljaa niitä siedättää... Ristiallergia on vaan vaikea "kadottaa"... Varsinkin kevät-kesä (siitepöly/heinä) aikana kaikki allergiat vaan pahenee, syksyllä voi harkitakkin syödä jotain kurkkua, mutta keväällä ei oikein uskalla edes harkita. - zoxocovobo
Valkosipuli
Todettu myös testissä:
http://www.mdd.fi/Laboratoriotestit_tekstit/allergia_ja_immunologia.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768