kertokaa tietävät

tonttutytönmuori

Minkälainen on kaksoslapsi, tyttö?

7

1460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Nooh, itse ainakin olin pienenä kovin epävarma, jotenkin arka ja helposti itkevä, sellainen muistikuva on jäänyt...

      Mutta sitten vähän vartuttuani välillä aika rasavilli, johon lempeä kuri ja järkipuhe tehosivat parhaiten. Kaksostyttö kyllä ymmärtää kun hänelle esittää järkevän perustelun miksi ei saa tehdä jotain tms...

      Tykkäsin pitää huolta nuoremmista lapsista, lukea heille satuja yms. (meillä oli hoitolapsia). Kavereita oli pienenä paljon, mutta viihdyin tosi hyvin yksinkin omissa puuhissani, luin paljon sarjiksia ja kirjoja, rakastin leikkiä barbeilla, hepoilla ja pikkuautoilla, rakentaa majoja ja sen sellaista - sekä tyttöjen että poikien leikkejä.

      Siinä nyt jotain enshätään :)

    • ÄitiKaksonen

      Ainakin kaksoslapsi loukkaantuu helposti ja pahimmillaan se voi jättää häneen jonkinlaisia arpia, merkki kun sattuu olemaan niin loppujen lopuksi niin herkkä vaikka ei uskoisi.

    • Kaksostyttö

      Lapsuudesta nyt ei itse kovin paljon muista, pitäis varmaan äityliiniltä kysästä :) No, mutta mä ainakin tulin toimeen toisten kanssa. Leikin paljon ja kavereita oli, sosiaalinen siis. Ja niitä poikien ja tyttöjen leikkejä tuli leikittyä, paljon oli poikia kavereina, puissa kiipeiltiin ja silleen.. Kait mä olen kans ollut rasavilli, koska oon tippunut kellarin rappusetkin alas joskus (seisoin äidin vieressä ja sitten seuraavaks kuuluikin kuulemma vaan ryminää kellarista...)
      Iso siskon kanssa tuli alkuun riideltyä paljon (ikä eroa 5 vuotta, joten kun sisko oli teini-iässä minä halusin roikkua kokoajan mukana, mikäs sen ärsyttävämpää?). Nyt onkin aivan mahtavat välit siskon kanssa, en vaihtais mihinkään, henkeni antaisin sen puolesta... Isä on kaksonen ja kun olin teini-ikäinen riitelimme ja huusimme paljon, liian samanlaisia luupäitä kait olimme (no ollaan vieläkin välillä).
      Lapsena oli vahva oma tahto ja päätä ei hevillä käännetty kun olin mieleni päättänyt. Teini-iässä ei aina tullu ihan kerrottua koko totuutta omista menoista (joskus täysin puuta heinää). Valkoisia valheita tuli melkolailla, mutta onnistuu ne vieläkin liian helposti...
      Koulussa meni hyvin, mutta kannattaa vähän pitää silmällä, että se muksu ei lue vasta edellisenä iltana koska ne asiat ei jää pidemmän päälle aivan niin hyvin muistiin (itse luin aina vasta edellisenä iltana yö myöhään ja kymppejä tuli, mutta päähän ei kaikki jäänyt loppuiäksi :D).

      Oliskohan siinä jotain? Jos tulee jotain kysymyksiä mieleen, niin voi kysyä!

    • jatyttö

      Kaksostyttö lapset ovat yleensä
      vilkkaita, puheliaita ja sortuvat usein
      ns. hätävalheisiin.
      Itsekin lapsuudesta muistan,
      että väritin joka tarinaa ja huijasin paljon :D
      On tärkeää siis opettaa lapselle tarkoin
      oikea ja väärä.
      Kaksonen on mielikuvitus rikas ja sanavalmis.

    • Äitylin lapset

      Kaksonen on vauhdikas.Pitää satuilusta.Ei kuuntele muiden neuvoja.Itsepäinen.Itsenäinen.Hoitaa pienempiään.Dominoiva.

      • ei niinkään dominoiva

        Kaksoslapsella, niinkuin aikuisellakin on mielikuvistusta ja niinpä hän saa toiset lapset myös innostumaan ja mukaansa kaikkeen kivaan ja joskus ikävä kyllä myös vähemmän kivaan. Siinä innostumisen puuskassa kun ei aina tahdo maltti pysyä ja tulee ylilyöntejä, joista kärsii sitten kaveritkin. Kaksonen on helposti lauman johtaja, ihan sen tähden, että aina keksitään uutta tekemistä, kun kaksonen on mukana (ei välttämättä dominoi muita).


    • hepe88

      Kaksoslapsi on vilkas ja eloisa...Kaksoslapsen lempileluja ovat mm. kännykkä ja pallo!!

      Kaksos lapsella on periaate:se mikä on sinun on myös minun mutta se mikä on minun niin on vain ja ainoastaan minun joten älä koske mun leluun tms.....Vanhemmiten tämä piirre voi lähteä pois mutta ei välttämättä..

      Heh ja puhun nyt omasta itsestäni kun olin pieni...Olen kaksonen ja ylpeä siitä... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe