mistä lento ja mitä kautta

matkakuumeessa

Mitä olette ostaneet/saisi edullisen lennon Miamiin ja vielä sellaisen lennon, joka ei kestäisi aivan kohtuuttoman kauan. Mikä mahtaa olla nopein lentoaika ja onko sellainen yhteys tajuttoman kallis????

Mitä lentoyhtiötä/reittiä olette käyttäneet???

Katselin matkapörssistä lentoja ja välilaskupaikoissa näytti olevan ihmeen pitkiä odotusaikoja, sillä lailla matka tulee aika rankaksi, kun näyttivät lennot olevan vielä aikaisin aamulla starttaavia, eikä edes asuta Hessassa.

Vastauksista jo etukäteen kiitollisena

9

3727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...vaikka....

      ...täältä:
      www.vertaa.fi
      Vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon hintaluokassa 570 -620 euroa.

    • matkailija x

      Travellink.fi-sivuilta esim. Pariisin kautta menolento on 14 h 40 min ja paluulento 13 h 35 m, vaihtoaika on 1h 20 min - 1h 45 min, jonka tarvitseekin vaihtoihin, isoilla kentillä vaihtoaikaa kannattaa varata.

      Hinta riippuu matkapäivistä, tämä esimerkki oli 610 EUR matkapäiville 18.-25.1.08.

      • onko tarpeeksi

        Ensiksikin suuri kiitos että vastasit. Mahtanevatko laukut ehtiä mukaan noin lyhyellä vaihtoajalla, muuten olisi kyllä mahtava, kun pääsisi nopeasti eikä kamalan pitkiä odotuksia välilaskupaikoissa.

        Pariisin kenttä on kyyllä tuttu, niin että itse varmaan ehtisi koneeseen kohtuullisesti.


      • matkailija x
        onko tarpeeksi kirjoitti:

        Ensiksikin suuri kiitos että vastasit. Mahtanevatko laukut ehtiä mukaan noin lyhyellä vaihtoajalla, muuten olisi kyllä mahtava, kun pääsisi nopeasti eikä kamalan pitkiä odotuksia välilaskupaikoissa.

        Pariisin kenttä on kyyllä tuttu, niin että itse varmaan ehtisi koneeseen kohtuullisesti.

        Olen kerran lentänyt Miamiin Pariisin kautta, vaihtoaika oli 45 min ainoastaan, hämmästyksekseni ehdimme koneeseen turvatarkastuksen kautta ja laukutkin tulivat samalla koneella perille.

        Gharles de Gaullen kenttä on muuten kyllä pahamaineisen hidas laukkujen käsittelyssä. Olen ollut monta kertaa Pariisissa, laukut eivät kertaakaan ole tulleet alle 45 min hihnalle, vaihtomatkustajien laukkujakaan ei tuttujen kokemusten perusteella kovin nopeasti käsitellä.

        Silti en jäisi moneksi tunniksi odottamaan seuraavaa konetta varmistaakseni laukun mukan tulon, k.o. kenttä ei kovin kummoinen odotuspaikka ole. Vaihtovaatteet ja -kengät ja mahd. lääkket laukkuun mukaan, tarpeelliset päivittäiskosmetiikat yms. saa jostain pharmacystä vaikka yöllä, jos niin hullusti käy, ettei laukku tule samalla koneella kuin sinä. Lentoyhtiön velvollisuus on toimittaa laukku hotelliisi, jos se myöhästyy koneesta.


      • JukkSa
        onko tarpeeksi kirjoitti:

        Ensiksikin suuri kiitos että vastasit. Mahtanevatko laukut ehtiä mukaan noin lyhyellä vaihtoajalla, muuten olisi kyllä mahtava, kun pääsisi nopeasti eikä kamalan pitkiä odotuksia välilaskupaikoissa.

        Pariisin kenttä on kyyllä tuttu, niin että itse varmaan ehtisi koneeseen kohtuullisesti.

        Itse lensin viimeksi Yhdysvaltoihin Helsingistä Frankfurtin kautta ja vaihtoaika oli mennen tullen 1h 25 min.
        Hyvin ehdittiin mennessä koneeseen ja koneessa ollessamme kippari kuulutti, että odotamme ylimääräisen 15 min., jotta kaikki laukutkin saadaan mukaan eli hyvin toimi. Paluumatkalla sitten taas missasimme koko jatkolennon Frankfurtista Helsinkiin, koska rullaus Kennedyllä kesti 2 tuntia. Odotimme Frankfurtissa ylimääräiset 5 tuntia seuraavaa konetta ja pääsimme yhdessä laukkujemme kanssa Helsinkiin.
        Uskon, että Saksassa homma voi lyhyelläkin vaihtoajalla toimia, ranskalaisiin en luottaisi. Toisaalta, mitä se haittaa, vaikka laukku ei ehtisikään samalla lennolla? Lentoyhtiö tuo sen kyllä perille ja siinä välissä voi ostaa jotain välttämättömiä tarvikkeita lentoyhtiön laskuun.
        Lyhyessä vaihtoajassa on omat riskinsä, mutta ei se ole mukavaa notkua pitkään kentälläkään.


    • Keys

      Itse en suosittele Pariisin kautta kulkemista, kenttä on aivan hirveä ja sokkeloinen. Koko kenttä on erittäin hidas.

      Jos on lyhyt vaihto, alle 75 minuuttia, kannattaa lähtöselvityksessä sanoa että laittavat laukkuihin lyhyen vaihdon lipukkeet. Luulin, että Lontoo olisi paha kaikkien niiden pommiuhkailujen jälkeen mutta syyskuussa iloksen huomasin että kaikki meni hyvin ja nopeasti.
      Kuulin myös Saksan kenttien olevan erittäin hyviä. Lento Miamiin kestää esim. Lontoosta, n. 9 tuntia joskus pitempääkin. Lontoossa joutuu kylläkin odottamaan aika pitkään, se ei ole mukavaa..

      Hyvää matkaa !

      • lippu hommattu nyt

        Päädyimme kuitenkin matkaan Pariisin kautta, koska siitä löysimme lyhimmän lentoajan. Vaihtoaikaa on vähän yli tunti Pariisissa, mutta kenttä on meille tuttu, joten uskoisin vaihdon onnistuvan. Kiitos kaikille vastanneille! Hyvää joulua teille.


      • huonoja kokemuksia
        lippu hommattu nyt kirjoitti:

        Päädyimme kuitenkin matkaan Pariisin kautta, koska siitä löysimme lyhimmän lentoajan. Vaihtoaikaa on vähän yli tunti Pariisissa, mutta kenttä on meille tuttu, joten uskoisin vaihdon onnistuvan. Kiitos kaikille vastanneille! Hyvää joulua teille.

        Lensin itse kerran (ja viimeisen kerran) Pariisin kautta Miamiin. Vaihtoaikaa oli myös vain tunti ja koska lento Helsingistä tuli jo myöhässä, en ehtinyt Miamin koneeseen. Porttien välimatka oli pitkä ja turvatarkastuksessa oli pitkät jonot, joten siihen paloi se vähäinen vaihtoaika. Minut buukattiin sitten toiselle lennolle 6 h myöhemmin. Laukut eivät tietenkään pysyneet enää matkassa, vaan ne tulivat perässä 2 pvää myöhemmin. Pariisin kenttä on muuten tunnettu juuri laukkujen kadottamisista.

        Toivottavasti kuitenkin teidän matka sujuu ongelmitta!


      • ei sittenkään pariisiin
        huonoja kokemuksia kirjoitti:

        Lensin itse kerran (ja viimeisen kerran) Pariisin kautta Miamiin. Vaihtoaikaa oli myös vain tunti ja koska lento Helsingistä tuli jo myöhässä, en ehtinyt Miamin koneeseen. Porttien välimatka oli pitkä ja turvatarkastuksessa oli pitkät jonot, joten siihen paloi se vähäinen vaihtoaika. Minut buukattiin sitten toiselle lennolle 6 h myöhemmin. Laukut eivät tietenkään pysyneet enää matkassa, vaan ne tulivat perässä 2 pvää myöhemmin. Pariisin kenttä on muuten tunnettu juuri laukkujen kadottamisista.

        Toivottavasti kuitenkin teidän matka sujuu ongelmitta!

        Siippa tilasi liput ja luulin, että Pariisin kautta. Kun rupesin niitä tutkimaan yllätys yllätys, suora lento nykkiin ja sieltä kahden ja puolen tunnin aika vaihtaa Miamin koneeseen. Olinpas iloinen, kun tuon huomasin, varsinkin kun sinun kokemuksesi luin. Mahtava, ettei tarttenut lähteä juoksemaan Pariisin kenttää läpi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe