Mites on sen

Väkkärän

kanssa? Vieläkö kohisee? Entäs Pessankoski?

6

1293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on minun tiedon

Mukaan, melkoisen tasaantunut 50 luvun "kuohuista" ja pessankoski kait viela on lahes ennallaan , joskin todennakoisesti "miedompi" kun oli ennen !
      Olen asunut Canaadassa , Tyynemeren rannalla vuodesta 1971 lähtien ja Canaadassa vuodesta 1966 , joten minun tiedot ei anna ajankohtaista selvitysta asiaan .......
      Mahdollisesti , joku paikkakunnalla asuva "valaisee" asiaa tarkemmin kun saavat ne hetkelliset vesi ja kuntaliittymat ensinna selvitettya !
      "Silverfoxx" Tyynenmeren rannalta ......Moi !

• Tyynenmeren rannalta

Jatkoa edelliseen !
      Minulle voi laittaa postia alla olevaan osoitteeseen ja vastailen kysymyksiin syntymä "kirkonkylästä" kykyni mukaan , sillä minulla on toistaiseksi yhteydet vielä 41 vuoden jälkeen koti kunnaille ja ehkä voin antaa hetkelliset tiedot eteenpäin kysyjälle !
      E-mail >>> [email protected]

• ; -)

Aika hyvin tunnut olevan perillä kuntaliitos ja vesiongelmasta, vaikka rapakon takana asutkin...

Mikähän juttu tämäkin on kun omaan spostiisi vastaukset haluat...

• tässä ajattelin
        ; -) kirjoitti:

Aika hyvin tunnut olevan perillä kuntaliitos ja vesiongelmasta, vaikka rapakon takana asutkin...

Mikähän juttu tämäkin on kun omaan spostiisi vastaukset haluat...

Koti-ikävä kauhea, kun Kuusankoski ohittaa mielenkiinnossa Vancouverin.
        Ja ääkköset tietokoneessa. Se on tietysti ihan hyvä juttu.

• Täysi töllö ......
        tässä ajattelin kirjoitti:

Koti-ikävä kauhea, kun Kuusankoski ohittaa mielenkiinnossa Vancouverin.
        Ja ääkköset tietokoneessa. Se on tietysti ihan hyvä juttu.

Ole kun löysit kartalta tämän minun nykyisen koti kaupungin ja kyllä Ä ja Ö löytyy näppäimistä , joten ei tarvi sanakirjasta katsoa sanoja ... he he he !

• HansB

Muistan väkkärän Pessankosken 1950- luvun lopulla, sitä ennen kun se tuhottiin. Siellä oli molemmilla rannoilla, mannerjään hioma, sileä kallio ja Kymijoki virtasi keskellä.
      Ongella sai ahvenia ja korveksia. Mummot pesivät mattoja kallioilla ja kuivasivat niitä tukkien päällä isojen kivien välissä.
      1960-luvun alussa jotkut idiootit sopivat että tukit uitetaan jatkossa nipuissa ja siihen koski on liian matala.
      Kalliot räjäytettiin pois ja tilalle tuli syvä uoma ja koski tuhottiin. Kaikesta ikävintä on että niitä tukkeja uitettiin niupuissa vain 5-6-7 votta ja sen jälkeen puutavarakuljetukset siityivät maantielle.
      Olisko kellään kuvia Pessankoskesta ennen tuhoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      235
      5336
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      83
      3449
    3. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      117
      3198
    4. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      42
      3043
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      67
      2918
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      92
      2738
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      15
      2425
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      103
      2287
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      163
      1762
    10. Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä

Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn
      Haapavesi
      9
      1400
    Aihe