kaukkari-sakemanni

xanna

onko kellään kyseistä yhdistelmää.. millainen on jos löytyy.. kaikki kiinnostaa.

17

1370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kellään

      ole tuollaista yhdistelmää. Huh huh, kaukkarin primitiivisyys, vartiointi ja puolustushalu yhdistettynä sakemannin terävyyteen, vietikkyyteen sekä silläkin on vartiointi ja puolustushalua.

      • Vaarallinen yhdistelmä

        ainakin lemmikiksi.


      • kuitenkaan
        Vaarallinen yhdistelmä kirjoitti:

        ainakin lemmikiksi.

        sen vaarallisempi mitä puhdas kaukkarikaan.


      • xanna

        kyseinen yhdistelmä eikä voisi enään upeampaa ja rauhallisempaa koiraa olla. Vahtivietti on kova mutta ei niin ettei toimeen tulla. erittäin helppo kouluttaa, oppi muutaman kokeilun jälkeen kaiken. Kävelee vapaana ulkona yms. joten ei se nyt mikään vaarallinen rotu-yhdistelmä ole.Aloittelijalle täysin sopimaton sen myönnän. onko sinulla henk.koht. kokemusta ko.rotu-yhdistelmästä kun haukut rodun vai oletko niitä jotka eivät tiedä rodusta mitään mutta haukkuvat sen silti. hyvää joulun odotusta kuitenkin..


      • sakemanni ole
        xanna kirjoitti:

        kyseinen yhdistelmä eikä voisi enään upeampaa ja rauhallisempaa koiraa olla. Vahtivietti on kova mutta ei niin ettei toimeen tulla. erittäin helppo kouluttaa, oppi muutaman kokeilun jälkeen kaiken. Kävelee vapaana ulkona yms. joten ei se nyt mikään vaarallinen rotu-yhdistelmä ole.Aloittelijalle täysin sopimaton sen myönnän. onko sinulla henk.koht. kokemusta ko.rotu-yhdistelmästä kun haukut rodun vai oletko niitä jotka eivät tiedä rodusta mitään mutta haukkuvat sen silti. hyvää joulun odotusta kuitenkin..

        mikään rotu, vaan seropi. Eikä tässä ole mistään rotujen haukkumisesta kyse, vaan siitä että vaativa rotu x vaativa rotu = entistäkin vaativampi. Kaukkarit ovat aina olleet yksi lempi roduistani mutta sen luonteen ja vaatimukset tietäen minulla tuskin tulee koskaan sellaista olemaan.

        Mitä koulutukseen tulee, minkä kaiken se oppi "muutaman kokeilun jälkeen?" Istuminen ja seuraaminen sekä vapaana kulkeminen ei vielä paljoa vaadi. Mutta viepä se vapaana hälisevän ihmis- ja koirajoukon keskelle, tai vapaana samoja rotuja edustavan samaa sukupuolta olevan koiran eteen niin sitten vasta nähdään koirasi todellinen luonne.

        Tunnen muutamia kaukkareita ja vielä useampia sakemanneja joten tiedän mistä kirjoitan. Eivät todellakaan ole helpoimmasta päästä!


      • joooo,,
        sakemanni ole kirjoitti:

        mikään rotu, vaan seropi. Eikä tässä ole mistään rotujen haukkumisesta kyse, vaan siitä että vaativa rotu x vaativa rotu = entistäkin vaativampi. Kaukkarit ovat aina olleet yksi lempi roduistani mutta sen luonteen ja vaatimukset tietäen minulla tuskin tulee koskaan sellaista olemaan.

        Mitä koulutukseen tulee, minkä kaiken se oppi "muutaman kokeilun jälkeen?" Istuminen ja seuraaminen sekä vapaana kulkeminen ei vielä paljoa vaadi. Mutta viepä se vapaana hälisevän ihmis- ja koirajoukon keskelle, tai vapaana samoja rotuja edustavan samaa sukupuolta olevan koiran eteen niin sitten vasta nähdään koirasi todellinen luonne.

        Tunnen muutamia kaukkareita ja vielä useampia sakemanneja joten tiedän mistä kirjoitan. Eivät todellakaan ole helpoimmasta päästä!

        Taidat olla niitä "minulla on rotukoira, sekarotuisia en ikinä ottaisi" - tyyppejä. Koiraihminen, et siis lainkaan.


      • tara
        joooo,, kirjoitti:

        Taidat olla niitä "minulla on rotukoira, sekarotuisia en ikinä ottaisi" - tyyppejä. Koiraihminen, et siis lainkaan.

        Oon samaa mieltä ton aiemman kans siitä et tää yks tyyppi on taas näitä "sekarotuisista ei ole mihinkään"-ihmisiä.. Kaukkarisakemanni EI ole vaarallinen, siitä VOI TULLA vaarallinen väärissä käsissä, ihan niinkuin muistakin koirista! Vaativa yhdistelmä se kylläkin on, mutta en vaaralliseksi sanoisi. Minulla on viisivuotias kaukkarisakemanni uros. Devil, nimestä huolimatta, on aivan ihana luonteeltaan. Pentuna oli oikea piru, mistä nimikin sai alkunsa.. :) Mutta kun ikää tuli lisää ja uhma hellitti, niin poika on oikea enkeli. Tuossa aiemmin tää yks kyseli xannalta jotain: minä voin vastata niihin kyssiin omani osalta. Devil kävelee vieressäni missä tahansa juurikaan välittämättä ihmisistä tai koirista. Devilillä on myös paljon koirakavereita, uroksia ja narttuja, eikä se ole koskaan ollut vihainen. Devil tottelee tilanteessa kuin tilanteessa.Yhden ainoan kerran on ollut vihainen, jopa hieman hyökkäävä, mutta silloinkin oli hallinnassani. Yks humalainen käyttäytyi uhkaavasti, koira puolusti minua. Että sellaista...


      • kaukkarimix
        tara kirjoitti:

        Oon samaa mieltä ton aiemman kans siitä et tää yks tyyppi on taas näitä "sekarotuisista ei ole mihinkään"-ihmisiä.. Kaukkarisakemanni EI ole vaarallinen, siitä VOI TULLA vaarallinen väärissä käsissä, ihan niinkuin muistakin koirista! Vaativa yhdistelmä se kylläkin on, mutta en vaaralliseksi sanoisi. Minulla on viisivuotias kaukkarisakemanni uros. Devil, nimestä huolimatta, on aivan ihana luonteeltaan. Pentuna oli oikea piru, mistä nimikin sai alkunsa.. :) Mutta kun ikää tuli lisää ja uhma hellitti, niin poika on oikea enkeli. Tuossa aiemmin tää yks kyseli xannalta jotain: minä voin vastata niihin kyssiin omani osalta. Devil kävelee vieressäni missä tahansa juurikaan välittämättä ihmisistä tai koirista. Devilillä on myös paljon koirakavereita, uroksia ja narttuja, eikä se ole koskaan ollut vihainen. Devil tottelee tilanteessa kuin tilanteessa.Yhden ainoan kerran on ollut vihainen, jopa hieman hyökkäävä, mutta silloinkin oli hallinnassani. Yks humalainen käyttäytyi uhkaavasti, koira puolusti minua. Että sellaista...

        mulla kaukkaribelggari sekotus ja rauhallinen koira on.vahti vietti on mutta se on vaan hycä asia.
        ihmiset kauhisteli tätä yhdistelmää mutta yhdistelmä on aivan loistava.
        ihme kammo ihmisellä kaukkarin suhteen.ei se mene niin että kahesta "vaarallisesta" rodusta tulee hyper vaarallinen.siitä voi tulla todella lepposa luonne joka ei tiiä vaarasta mitään.

        naapurilla on sakemannirotikka sekotus ja voi juma ku on mahatava luonne.niin rauhallinen ja tasapainoinen.
        ja kaverilla on sakemannidobberi ja täysin vaaraton ja hieno koira.

        ongelma ei ole puhdas-eikä sekarotusessa koirassa vaan ihmisessä.


      • xanna
        sakemanni ole kirjoitti:

        mikään rotu, vaan seropi. Eikä tässä ole mistään rotujen haukkumisesta kyse, vaan siitä että vaativa rotu x vaativa rotu = entistäkin vaativampi. Kaukkarit ovat aina olleet yksi lempi roduistani mutta sen luonteen ja vaatimukset tietäen minulla tuskin tulee koskaan sellaista olemaan.

        Mitä koulutukseen tulee, minkä kaiken se oppi "muutaman kokeilun jälkeen?" Istuminen ja seuraaminen sekä vapaana kulkeminen ei vielä paljoa vaadi. Mutta viepä se vapaana hälisevän ihmis- ja koirajoukon keskelle, tai vapaana samoja rotuja edustavan samaa sukupuolta olevan koiran eteen niin sitten vasta nähdään koirasi todellinen luonne.

        Tunnen muutamia kaukkareita ja vielä useampia sakemanneja joten tiedän mistä kirjoitan. Eivät todellakaan ole helpoimmasta päästä!

        omista henk.koht. kokemusta kyseisestä yhdistelmästä vaan olet valtavirran mukana näkemyksinesi. Miksi vihaat ko.yhdistelmää jos et tiedä yhtään koiraa luonnossa..? Kaukkari-sakemanni ei ole mikään hyper vaikea luonne ja kaikki mitä ollaan koulutettu on mennyt muutaman kokeilun jälkeen perille.Ja kyllä tulee muiden kanssa toimeen. tosin on kyllä aika vaativa yhdistelmä noin muuten eli väärissä käsissä siitä saa "hullun" mutta niin saa monesta ihan rotukoirastakin. Vahtiviettiä ei sovi yllyttää, sitä löytyy ihan omasta takaa mutta meillä mennyt kaikki ihan hyvin. Päästää vieraat sisälle ilman tappeluita mutta ei paljon pelota kävellä pimeässä koiran kanssa. Eli täydellinen koira.


      • xanna
        tara kirjoitti:

        Oon samaa mieltä ton aiemman kans siitä et tää yks tyyppi on taas näitä "sekarotuisista ei ole mihinkään"-ihmisiä.. Kaukkarisakemanni EI ole vaarallinen, siitä VOI TULLA vaarallinen väärissä käsissä, ihan niinkuin muistakin koirista! Vaativa yhdistelmä se kylläkin on, mutta en vaaralliseksi sanoisi. Minulla on viisivuotias kaukkarisakemanni uros. Devil, nimestä huolimatta, on aivan ihana luonteeltaan. Pentuna oli oikea piru, mistä nimikin sai alkunsa.. :) Mutta kun ikää tuli lisää ja uhma hellitti, niin poika on oikea enkeli. Tuossa aiemmin tää yks kyseli xannalta jotain: minä voin vastata niihin kyssiin omani osalta. Devil kävelee vieressäni missä tahansa juurikaan välittämättä ihmisistä tai koirista. Devilillä on myös paljon koirakavereita, uroksia ja narttuja, eikä se ole koskaan ollut vihainen. Devil tottelee tilanteessa kuin tilanteessa.Yhden ainoan kerran on ollut vihainen, jopa hieman hyökkäävä, mutta silloinkin oli hallinnassani. Yks humalainen käyttäytyi uhkaavasti, koira puolusti minua. Että sellaista...

        eli kumpaa rotua muistuttaa enemmän.. onko luppa vai pystykorvat. millainen karva. minkä kokoinen. Meillä on ihan kaukkarin näköinen. korvat on lerpallaan mutta kun vahtii niin nostaa korvat pystyyn. naamamaski musta ja muutama musta raita muuten vaaleanruskea. Säkä on 72cm.


      • tara
        xanna kirjoitti:

        eli kumpaa rotua muistuttaa enemmän.. onko luppa vai pystykorvat. millainen karva. minkä kokoinen. Meillä on ihan kaukkarin näköinen. korvat on lerpallaan mutta kun vahtii niin nostaa korvat pystyyn. naamamaski musta ja muutama musta raita muuten vaaleanruskea. Säkä on 72cm.

        Devil on ihan täysin kaukkarin näköinen ja kokoinen, turkki pitkä ja tuuhea, väritys sakemannin. Nallekarhu. :) Ärsyttää muuten tuollaiset ihmiset, jotka leimaa jonkun tietyn yhdistelmän "vaaralliseksi" ja " ei sovi lemmikiksi", eivätkä edes tunne yhtään koiraa joka kyseistä sekoitusta edustais! Eikä nämä ihmiset, jotka täällä tätä sekoitusta parjasivat, taida muutenkaan juuri koirista tietää.. Jos tietäisivät, ni ymmärtäisivät et mikään koira ei ole vaarallinen, ihmiset niistä tekevät vaarallisia!


      • xanna
        tara kirjoitti:

        Devil on ihan täysin kaukkarin näköinen ja kokoinen, turkki pitkä ja tuuhea, väritys sakemannin. Nallekarhu. :) Ärsyttää muuten tuollaiset ihmiset, jotka leimaa jonkun tietyn yhdistelmän "vaaralliseksi" ja " ei sovi lemmikiksi", eivätkä edes tunne yhtään koiraa joka kyseistä sekoitusta edustais! Eikä nämä ihmiset, jotka täällä tätä sekoitusta parjasivat, taida muutenkaan juuri koirista tietää.. Jos tietäisivät, ni ymmärtäisivät et mikään koira ei ole vaarallinen, ihmiset niistä tekevät vaarallisia!

        olen kanssasi näistä haukkujista. ja yhtä asiaa en tajua.. mitä sekarotuisia vihaavat ihmiset tekee sekarotuisille tarkoitetulla palstalla..? jos kerran pitää vain rotukoirista niin miksei pysy niille tarkoitetuilla palstoilla.. Onko sinulla tietoa miksi kaukkarilla on täällä niin huono maine että se haukutaan aina? mä en jaksa käsittää miksi ihmiset luulee kaukkaria vaaralliseksi koiraksi, kun tosi asiassa näin ei ole. sun koira kuulostaa mukavan tuntuiseltä nallekarhulta.. hyvää jatkoa teille ja pitkää ikää..


    • myös luultavasti

      sakemanni-kaukkari risteytys (vain sakemanniäidistä varmuus) Eikä vielä ole mitään ongelmia ollut. Se toki on vasta 7 kk vanha, että vahtiviettiäkin on vielä aikaa kehittää, mutta tähän asti ovat saaneet tulla ja mennä kaikki vieraatkin ihmiset aina korjaajista lähtien. Toki sitä ollaan pennusta lähtien yritetty sosiaalistaa mahdollisimman paljon niin kotona kuin sen ulkopuolellakin. Muutenkin helposti oppiva ja kiltti tapaus.

    • kaukkari2

      Olen aikeissa ostaa kaukkari/seefferi mix pennun. Olen täysin samaa mieltä näistä että ihmisessä se vika on eikä koirarodussa, ihminen itse väärällä käytöksellä saa mistä koirarodusta vaan "hullun". Sopiikohan tommonen kaukkari seefferi mix protection treininkii? olen jonkun verran sitä harrastanut ja huomannut että se ei todellakaan ole joka koiran laji. vahtivietin lisäksi koiran on omattava kärsivällisyyttä, koiran on osattava kuunnelta ohjaajaa vaikka ympäristössä on hälinää ... Antakaa joku mielipide sopiiko tuommonen koira tähän harrastukseen.

    • zetor 2

      meijän setori on 2 vuotias,kiltti kuin lammas.isä sakemanni ja äiti kaukkari.meillä on kaksi muuta koiraa,12v sakemanni ja 6v beagle ja toimeen tullaan.3 lasta on meillä eikä ikinä setori ole rähissy muksuille.kerran tuli kylältä koira,partacollie,kävi setorin kimppuun,kesti hetken ennen kuin setori ärähti takas mut ei ees purassut ja sen jälkeen ne on ollut kavereita.että semmosta kauhujuttui kaukkarisakemanneista.

    • hispanjoli
    • Anonyymi

      Minulla on ollut nyt 6v7kk otin koira 3,5 vuotiaan nyt koira 10 vuotias aivan ihana persoona vaikkakin hieman jääräpää ja oma ehto en. Koira tuli minulle ongelma koirana alussa mentiin koiran ehdoilla, kun luottamus oli voitettu sen jälkeen kaikki on mennyt hyvin. En antaisi päivää pois mitä olen koiran kanssa viettänyt antanut minulle paljon. Koiraa pitää osata kuunnella ja kunnioittaa, mutta periksi ei voi antaa kaukkari osaa sen hyödyntää. Mulla nimenomaa on tuo kaukkari-sakemannin... Ihana koira. 💖

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe